Euh…nog steeds geen idee…
Groetjes!
Mini-boy,
Ik heb geen idee waarom het op de verpakking staat. Waarschijnlijk omdat de pakken anders zo langzaam leeggaan en wij dan minder kopen
Ons Cb geeft aan dat ze nog maar 2 flesvoedingen nodig hebben, waarvan 1 x pap. Heb net even op internet rondgekeken en ook daar staat dat ze op deze leeftijd nog maar 2 flesvoedingen nodig hebben.
Wij hebben gisteren voor het eerst de fles weggelaten en het is goed gegaan
Groetjes,
Sandra
Zei ik toch! Haha. Fijn dat het goed ging. En nu weer lekker de avond voor jezelf, fijn hè?
Groetjes!
Hé Tim dat heb jij goed gedaan… Erik had dus gelijk …
Fijn zeg! Hier is het met 150 ook goed gegaan… maar dan ben ik nog niet zover als je jullie … ach ik heb ook nog 14 dagen voor ik 9 maanden ben… …
Hoelaat gaan jullie kindjes nu naar bed? Gelijk na het warme eten? Geen last met het licht buiten?

Over een paar weekjes heeft Jurian die laatste fles er ook af, je zult het zien! Erik gaat nog steeds gewoon na het eten naar bed, rond kwart voor zeven/zeven uur. Moet zeggen: tot nu toe weinig tot geen gemekker mbt het licht. Hij slaapt nog net zo makkelijk in als eerder. Bij jullie dan?
Groetjes!
Jurian krijgt om 19,30 dan nog zijn flesje dus gaat daarna pas naar bed… maar is soms zo hyper dat het wel na 20.00 uur is voor hij op bed ligt… hij slaapt dan al snel. Maar ben benieuwd of dit blijft… dalijk is het alleen maar langer licht!

Gisterenavond is het ook weer goed gegaan zonder fles.
Tim kreeg altijd zijn laatste fles om half 8 en ging daarna naar bed. Hij krijgt nu die fles natuurlijk niet meer, maar nog steeds gaat hij zo rond kwart voor 8 naar bed toe.
Haha mini-boy je hebt inderdaad nog even, maar Jurian gaat vast en zeker zijn broers volgen. Gaat helemaal goedkomen
Groetjes,
Sandra
Enne hier inderdaad geen last met licht etc. Hij gaat gewoon dezelfde tijd naar bed en is s’ochtends weer dezelfde tijd wakker.
Tim heeft wel last gehad van het uurtje verschil in zomertijd. Overdag ging het prima, maar s’avonds viel hij niet in slaap. We hebben hem telkens gewoon rond kwart voor 8 naar bed gebracht, maar ja dan was het oude tijd nog maar kwart voor 7. Normaal gesproken horen we hem dan niet meer en als we 10 minuten later kijken slaapt hij al. Maar nu gebruikte hij zijn bed als box en ging hij eerst een uurtje brabbelen en spelen. Gelukkig niet huilen, maar we vonden hem wel telkens omgedraaid in bed enzo. Maar vanavond is hij weer gewoon 10 minuten nadat hij op bed lag gaan slapen. Hoop dus dat hij nu weer in zijn ritme zit.
Groetjes,
Sandra
@ Mini-boy: hier heeft het licht nog geen effect gehad op het in slaap vallen. Ben benieuwd of Jurian er wél last van zal hebben. Hoop het natuurlijk niet!
@ Sandra: hopelijk zit Tim weer in z’n ritme. Het is natuurlijk ook wel logisch dat ze even moeten wennen aan dat uur verschil. Was ook heel verbaasd dat het hier niet het geval was. Is het vannacht goed gegaan? Vast wel…
Groetjes!
Jurian slaapt op het moment weer goed… dus denk echt dat het met de omschakeling van klok verzetten te maken heeft gehad… ach wat het ook is… hij doet het verder harstikke goed… en dat met 30 cc minder … nu binnenkort maar weer 30 minder… ik blijf jullie aan het werk houden hoor door te duimen voor deze boy!

Fijn mini-boy dat het nu weer goed gaat met drinken. Je zult zien, voor je het weet is de hele fles eraf. Wij geven hem sinds dinsdag geen fles meer en het gaat heel goed.
Dank je Mriek, hij valt sinds woensdagavond weer gewoon om 8 uur in slaap. Hij is dus gelukkig weer helemaal gewent aan het tijdsverschil.
Moet nog even iets anders met jullie delen. Vind het zo leuk, Tim kruipt sinds vandaag. Hij is echt al maanden bezig, maar het lukte hem gewoon niet. Hij zat netjes in kruiphouding, maar kwam gewoon geen milimeter vooruit. Vanmorgen na zijn pap zet ik hem even op de grond om voor mezelf een ontbijt klaar te maken. Tot mijn verbazing kruipt hij zo weg, alsof hij nog nooit iets anders gedaan heeft. Nou ja ik zeg trouwens wel kruipen, maar het is eigenlijk buikschuiven. Hij gebruikt wel zijn armen en benen, maar veelal gaat hij met zijn buik over de grond. Want wij hebben een plavuizen vloer, maar soms doet hij het netjes in kruiphouding.
Vind het echt leuk dat hij dit nu kan. Haha nu nog wel, misschien straks niet meer als ik hem constant in de gaten moet houden
Groetjes,
Sandra
Wat goed van Tim! Kan me voorstellen dat dat zo leuk moet zijn om te zien. Weer een stapje verder en een stukje groter. En nu ogen in je achterhoofd kweken Sandra!
Groetjes!
ooohhh wauw… die Tim… super! Gek he wat dat met je gevoelens kan doen… ik weet nog dat toen Jurian op zijn buik draaide ik heel hard riep ‘oooooooooooooohhhhhhhhhh kijk daar nou’… en ik had mijn zus aan de tel… ze schrok ervan … dacht dat er iets erg gebeurde… haha!
Nou ik hoop dat tweelingbroer snel volgt… hoe doet Erik het met kruipen/zitten?

Erik kruipt (nog) niet. Als hij zich wil voortbewegen, dan doet 'ie dat rollend. Van rug naar buik, etc. Ook wel geinig, haha. En zitten wisselt; de ene keer kan hij iets langer blijven zitten dan de andere keer. Dan kukelt 'ie bijna direct om. Hopelijk wordt dat snel beter, want wil toch wel heel graag met meneertje op de fiets straks. Jurian zit en kruipt ook nog niet zo heel denderend toch?
Groetjes!
Ja, het is idd echt superleuk als je ziet dat ze weer iets nieuws kunnen.
Dat wil je ook het liefst met iedereen delen. Maar ja het was net na zijn pap dat hij begon te kruipen, dus helaas een beetje vroeg om meteen mijn ouders enzo te gaan bellen.
Maar goed vind het echt heel leuk dat hij nu kan kruipen. Je ziet hem zelf ook helemaal blij zijn dat hij het kan. En nu inderdaad ogen overal gaan kweken, hoop dat ik die binnenkort even ergens kan gaan halen
Zitten gaat hier ook nog heel wisselend. De ene keer valt Tim al vrij snel om en de andere keer houd hij het wel langer vol. Maar goed nog niet super, dus fietsen zit er hier ook nog even niet in
Maar goed komt vanzelf wel.
Groetjes,
Sandra
Ja, gaat helemaal super. Hij gaat gewoon lekker slapen zonder zijn laatste fles en wordt s’ochtends gewoon dezelfde tijd wakker.
Hoe gaat het met Jurian en het afbouwen?
Groetjes,
Sandra
we waren begonnen met 30cc minder, toen werdt hij eerder wakker en was onrustig. Maar ik heb het zo gelaten en ben niet meer gaan geven. Nu na een week sliep hij weer heel goed… moest hem om 8.00 uur vaak weer wakker maken! Dus gisteravond begonnen met weer 30cc minder (ik zie Sje al denken wat een getob gooi die fles er in één keer uit )… en hij sliep vanmorgen tot 7.45 uur. Dus heel netjes gedaan… nu blijf ik poosje op die 120cc zitten want hij is nog geen 9 maanden (haha die paar dagen wat maakt dat nu uit… tja het is mijn eigen gevoel!)… en dan ga ik nog naar 90cc gaat dat goed dan laat ik hem weg! …
Sandra/Mariek geven jullie je kindje nu helemaal niks meer na het toetje? en doen jullie hem nog savonds in bad? Ben bang dat Jurian het zo gewend is om na zijn badje nog flesje te krijgen?!

Nee, wij geven Tim niks meer na het toetje. Normaal dronk hij de fles van 180 cc helemaal leeg, dus wij hadden ook zoiets van ben benieuwd hoe hij het doet als we ineens de fles weglaten. Maar het gaat gewoon hardstikke goed, dus je zal zien dat het met Jurian ook goed gaat. Hij krijgt nu natuurlijk wel een toetje ipv de fles.
Tim gaat altijd s’ochtends onder de douche of in bad, nooit s’avonds.
Groetjes,
Sandra
onze dochter van 9mnd , hebben we de laatste fles gewoon laten vervallen en volgens het cb moest dat ook
ze krijgt nu smorgens een bord pap klaar gemaakt met een fles van 180 +6 dan een fruithapje tussen de middag fles van 210+7
en smiddag diksap maar daar drinkt ze niet echt veel van op
en dan savonds warm eten plus een toetje en soms nog een toetje voor het slapen gaan
soms vraag ik me dus ook af of het genoeg vocht is
maar zonder de laatste fles gaat prima
dus hier ook maar 2 flesjes
groetjes jessij