Fles na het avondeten laten vervallen

en … hoe gaat het met de fles? al eraf? of nog aan het afbouwen? of gewoon nog lekker aan het geven?

Eigenlijk nog steeds hetzelfde. We zijn afgelopen vrijdag begonnen met magere yoghurt en dan nog een fles van 120 cc en dat hebben we dit weekend ook gedaan. Gaat prima en de volgende dag krijgt hij gewoon zoals altijd rond 8 uur zijn pap.

Zijn jullie al begonnen met toetje?

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Nee nog niet … Jurian is nog geen 9 maanden… dus wil het dan ook echt pas gaan geven omdat ik dan ook pas met die fles afbouwen ga beginnen…

vindt het altijd wel spannend hoor… die van mijn zus is nu ruim 1 jaar maar krijgt die fles nog wel… en zo zijn er eigenlijk nog heel veel kindjes dus … blijf twijfelen wat ik moet doen…

Ik vind persoonlijk ruim een jaar wel lang om nog melk te krijgen voor het slapen gaan. Zeker omdat ze hem dan ook niet meer nodig hebben. Het advies is vanaf 9 maanden vervangen voor een toetje. Omdat ze dan aan 2 flessen genoeg hebben, maar het is niet erg als je hem wat later vervangt. Als je het maar tussen de 9 en 12 maanden doet. Heel erg zal het niet zijn als je hem daarna nog blijft geven. Maar het wordt wel veel, groente, toetje en fles. Maar ja iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Wij gaan hem in ieder geval ergens deze week laten vervallen.

Groetjes,
Sandra

Niet twijfelen mini-boy. Gewoon proberen en dan zie je vanzelf hoe het gaat! Je zult zien, het zal je meevallen. Weet ik zeker!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou de eerste stap is gezet… meneer heeft beetje appelmoes gekregen (ipv toetje) en nu dan ook 150 water + 5 schepjes gekregen ipv 180 water + 6 schepjes… duimen jullie mee?

Gewijzigd door - mini-boy op 30 Mar 2009 20:33:00

Uiteraard! Je zult zien, die 30 cc gaat 'ie echt niet merken met al die bijvoeding die hij al krijgt. Morgen het succesverhaal hier neerzetten hè?

Groetjes!

Wij zijn afgelopen vrijdag begonnen met toetje en hebben toen ipv 180 cc fles nog 120 cc fles gegeven en dat gaat gewoon goed. Denk er gewoon over om morgen de fles helemaal weg te laten. Gewoon kijken wat hij dan doet.

Fijn mini-boy dat dit in ieder geval goed gegaan is. We houden elkaar op de hoogte, gaat vast goedkomen

Groetjes,
Sandra

Ik had Jurian gisteravond beetje laat zijn eten gegeven dus was hij niet eerder dan 18.30 klaar met eten. Had beetje appelmoes gegeven omdat het eten wat ikzelf gemaakt had nogal droog was… Dus dacht ik dan kan ik om 19.30 wel wat minder in zijn flesje doen… dus 30cc minder gedaan… maar meneer kwam vanmorgen wel een uur vroeger…

Nu weet ik natuurlijk niet of dit nog van klok verzetten een staartje is? of van het minderen van flesje? of gewoon van het licht buiten? … lastig he … wat je dan vanavond weer moet doen?!

Het zou best kunnen zijn van dat hij wat uit zijn ritme is door de zomertijd die ingegaan is.

Ik denk niet dat hij door 30 cc minder drinken een uur eerder wakker is. En hij heeft tenslotte ook nog appelmoes op, wat hij normaal niet krijgt. Ik zou gewoon vanavond net als gisteren weer 150 cc geven en kijken wat hij doet.

Wij hebben de afgelopen dagen 120 gegeven en gaan vanavond de fles helemaal weglaten. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Groetjes,
Sandra

we duimen voor de twins… enne … hun broeder erik loopt al voorop … dus … duimt wel voor zijn tweelingbroers mee

Erik duimt onwijs hard mee! En zijn mama ook, haha. Mini-boy, ik denk dat het uurtje eerder wakker niets met die 30cc minder te maken heeft hoor. Vanavond gewoon weer proberen en kijken hoe het dan gaat.

En Sandra, veel succes! Komt vast goed. Erik vertrouwt op z’n broers, laat dat niet tevergeefs zijn. Haha!

Groetjes!

Dank je wel Erik. Lief dat jij ook heel hard met ons meeduimt, dan moet het vast helemaal goed gaan komen

We moeten die fles toch eens laten vallen, dus we hebben zoiets van dan maar meteen en dan zien we wel hoe het gaat.

Ben benieuwd, ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Sandra

haha die lieve Erik… hij heeft heel wat over voor zijn tweelingbroers maarre zelf ook niet vergeten goed te eten en te slapen he!?

Dat komt helemaal goed lieve medemama!

Groetjes!

ff snel een vraag want ik heb visite… op het pak van nutrilon staat ook dat hij tot 10 maanden 3x 180 mag per dag…??

Vanavond weer 150 gegeven… .ben benieuwd…

Wat is je vraag?

Groetjes!

haha… te snel …

euh… waarom bouwen wij (op advies van het cb) de voeding af terwijl er op het pak anders aangegeven staat?

Tja. Waarom denk je zelf? Geen idee. Omdat we braaf doen wat het CB zegt? Misschien heeft iemand anders hét antwoord, deze mama is te moe om nog helder te denken en gaat naar bedje toe…

Groetjes!

nee bedoel het ook niet verkeerd… vraag me alleen af waarom we het eigenlijk doen? En dacht die moeders die het al gedaan hebben weten hier misschien het juiste antwoord op om deze onzekere moeder gerust te stellen

kruip jij maar lekker je bed in … en geef me morgen maar het juiste antwoord hahaha