Fles leeggooien

Goed teken van dat eten, en ook logisch want hij heeft nu niet zo’n volle maag van het drinken.

Denk zeker wel dat hij genoeg drinken binnen krijgt. Want ook toetje/fruit etc zit vol vocht. Dus daar moet je jezelf niet druk om maken. Hier krijgt Jurian smorgens fruit en smiddags drinken. Meer eerlijk gezegd niet. Is dat misschien weer te weinig?

Wat fijn dat hij nu veel beter eet s’avonds. Als je zegt dat je eerst tientallen keren per dag zijn flesje vulde, dan is het eigenlijk wel logisch dat hij niet zo veel at s’avonds. Drinken vult ook voor die kleintjes en als ze op een dag veel drinken dan gaat dit ten koste van de eetlust. Tim krijgt behalve zijn pap en melk s’ochtends een beker drinken en s’middags een beker drinken. Hij heeft een rietjesbeker waar hij zelf uitdrinkt. Tussendoor oefenen we met water uit een gewone beker.

Ik lees dat je zoontje nog steeds s’nachts drinken krijgt. Wordt hij dan echt huilend wakker voor zijn melk?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Top dat je niet toegegeven hebt! En fijn dat hij nu meer eet! Het komt allemaal goed.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

gister heb ik ook naar zo´n rietjes beker gekeken bij de xenos ,
dus dat werkt wel? dan ga ik hem toch halen k was weer eens aan t twijfelen doen of niet doen
het is niet echt huilen meer zeuren de ene keer krijg ik hem in slaap met zijn speen de andere keer wilt hij zijn fles nu ben ik van een volle naar een halve gegaan en dat vond hij ook genoeg langzaam afbouwen denk ik

groetjes

De rietjes beker bij Etos van Difrax heb ik nu ook gekocht en dat gaat prima! Die van Nüby heb ik hier ook staan maar daar dronk hij niks uit … vond het zelf ook een rot beker, want spettert altijd als je hem open deed met dat schuifje (voor het rietje).

@Miniboy, bevalt die rietjesbeker van Difrax je goed? Ik had er ook bij staan kijken, maar ik dacht dat het deksel heel raar bleef hangen als 'ie open gaat? Dus als Eva dan zou drinken, dat de deksel dan op haar neus zou vallen. Het deksel kon niet helemaal los had ik het idee…Het hangt een beetje boven het rietje…Snap je wat ik bedoel, ik omschrijf het een beetje raar! Ik ben nog steeds op zoek naar een beker waar Eef goed uit kan drinken, want ze moet van de speenfles af!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik hbe die van nudy gekocht maar morgan snapt nog niet dat je het rietje ‘open’ moet duwen en dan moet zuigen dus ik vind het best ingewikkeld voor de. Ze vind hem wel heel interesant.

Groetjes,

Michèle

Je kan hem opzij schijven Rainbow. Zodat hij er nog wel zit maar niet op haar neusje oid tijdens drinken. Jurian vind het super om eruit te drinken… en bij die Nüby werd hij helemaal driftig omdat het niet lukte. Bij Nüby lukte het mij ook niet zo goed zijn best dikke stevige rietjes, meer dan bij die van Difrax. En die van Difrax lekt niet! Mijn schoonzusje heeft er ook 2 gekocht via haar ben ik er achter gekomen. Bij prenatal nu in de aanbieding Rainbow!

Yep! Meteen gekocht! Bij Prenatal. Een rose. In de auto gaf ik 'm aan Eva, zodat ze alvast even kon ‘oefenen’ en ze zette 'm wel meteen aan haar mondje. Helaas kwam er niks uit, dat was ook wel zielig. Thuis heb ik de beker gevuld en aan haar gegeven, maar ze had niet echt dorst en we gingen bijna eten. Maar we gaan 'm testen. Ik had wel de rager er per ongeluk in laten zitten, ik dacht al: wat is dat voor ding? Ik heb 'm net even zelf getest en ik merk wel dat je 'm recht moet houden, omdat er anders geen sap in het rietje komt. Maar als 'ie recht is, doet 'ie het prima. Hopelijk snapt Eva dat, want die is net gewend dat ze alle bekers naar achteren moet doen om te drinken.

hoi even een upedate fles is defenitief weg teminste overdag en dat gaat hartstikke goed maar nu komt hij snachts ineens heel vaak en zit hij weer bijna op de halve liter melk per nacht en komt hij maar ook ik weer niet aan slaap genoeg met zijn speen krijg ik hem niet meer in slaap.
wat nu ??

groetjes

Wat fijn dat het zo goed gaat zonder fles overdag. Sorry, maar ik vind een halve liter melk per nacht echt niet normaal meer. Klinkt heel hard, maar met een leeftijd van bijna 2 jaar zou hij van mij echt geen melk meer krijgen s’nachts. Dan maar even laten huilen of een paar slokjes water geven. Hij heeft die melk s’nachts helemaal niet nodig, dus zeker niet geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Een halve liter? Dat is ver boven wat ze met 2 jaar überhaupt mogen hebben aan melk! Dat is 300cc! Dat je daar boven zit, ok, maar alleen 's nachts al? Hoeveel drinkt jouw kindje dan overdag nog aan melk? Dat is echt niet goed hoor. Ik zou hem ook laten huilen, want anders is het einde zoek en krijgt hij echt veel te veel binnen, wat volgens mij slecht is voor de nieren en de ijzeropname. Eva heeft ook lang gehuild om de speen, maar dan lieten we haar maar en na een paar (zware) nachten was het wel voorbij. Ik denk dat je kindje gewoon even moet wennen aan de nieuwe situatie. Maar wel goed dat het overdag al zo goed gaat. Dat heeft hij dan voor op Eva, want zij wil nog steeds alleen drinken uit haar fles! Maar daar word ik ook streng in, want daarvoor is ook zij met bijna 14 mnd veel te groot!

Ik blijf me ook verbazen over die hoeveelheid melk per nacht. Volgens mij het meer een gewoonte van die kleine man dan dat het echt een behoefte is.

Plus, het is nog hartstikke slecht voor zijn gebit ook.

Hij moet echt onderhand van die melk 's nachts af hoor.

Groetekes, Sje

Wat dacht je van de darmen… Te veel melk (en dan heb ik 't over standaard meer dan 1 ltr per dag) zorgt voor verhoogde kans op darmkanker.

Nee laat maar brullen. Dan maar een paar dagen de hele keet wakker .

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ja, ik zou dat ook zo doen hoor. Van het ene op het andere moment klaar met die melk. Kost je een paar nachten maar dan is het ook afgelopen. Zoals ik al schreef, het is volgens mij eerder gewenning van behoefte.

Of als blijkt dat-ie dat vocht wel nodig heeft, sowieso overstappen van melk op water en contact opnemen met de huisarts want zoveel drinken kan op bijv. suikerziekte duiden. Dus je zou ook bijna denken dat er meer aan de hand is omdat-ie zo verschrikkelijk veel drinkt.

Groetekes, Sje

Dat denk ik dus ook … dat er meer aan de hand is. Laat hem aub even een test doen dan heb jij als moeder gedaan wat je kon doen. Daarna harde maatregelen van hup eigen bed en zonder drinken evt bij uitzondering water…

Het lukt jou overdag … en weet zelf wel dat de nachten dubbel zo pittig zijn als de kleine komt … maar hij weet hoe ver hij jou moet krijgen om zijn zin te krijgen. Wat zegt je man ervan?

hallo wat late reactie maar druk druk
overdag kiest hij meestal voor limonadesiroop of taksi dus drinkt hij vrij weinig melk overdag nou moet ik ook zeggen dat ik de oudste twee kids ook veel drank heb gegeven snachts zelfs chocomelk dronken ze als ze daar om vroegen maar toen heb ik dr nooit bij stilgestaan dat dat slecht voor de tanden zou zijn nu weet ik wel beter daarom houd ik het dus ook bij melk en ik denk daarom omdat alledrie de kids het dus deden/doen ( de oudste twee hebben altijd een beker water op hun nachtkastje staan)denk ik idd dat het gewenning is en denk ik niet aan suiker
ik probeer hem snacht ook vaker water te geven soms trapt hij erin en soms ook niet sinds gister is hij ook koortsig (verder niet ziek) dus laat ik hem vanavond nog wel drinken maar zaterdag word hij 2 en dan is het afgelopen over en uit fles gaat de prullebak in dus dan kan ik snachts ook niets geven behalve een bekertje water
teminste dat is de planning hahaha

Da’s een goeie planning!!
Bij voorbaat gefeliciteerd met zijn tweede verjaardag! (vergeet 't anders toch wel…)

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

bedankt

Goed idee mama van 3 jongens… Ben erg benieuwd…

Tip: doe hem samen weggooien zodat hij weet dat hij weg is … als hij er dan snachts om vraagt kan je hem vertellen dat je hem samen bij de vuilnis heb gedaan. (er zijn verschillende google tips van speentjes wegdoen … misschien zit daar nog een tip bij?!)