Fles leeggooien

hallo ik vroeg me af of iemand een tip heeft voor ons
onze jongste zoon word deze maand twee jaar en hij drinkt nog steeds uit zijn flesje soms ook uit een tuitbeker maar de fles heeft zijn voorkeur,ook s´nachts drinkt hij nog altijd een flesje melk leeg.
op zich lijkt het mij niet zo erg dat hij nog steeds op deze manier drinkt maar
wat ik wel erg vervelend vind is dat hij de hele dag zijn fles op zijn kop houd en alles eruit laat lopen en werkelijk alles zit dan onder de limonade of melk vloer bank stoelen tafel etc etc zelfs mijn muren zijn aan een nieuwe verfbeurt toe (alweer) omdat er overal druppels chocolademelk zit
fles afpakken doen we ook wel maar na 5 minuten komt hij wel weer naar me toe lopen trekt me naar de koelkast en geeft aan dat hij wilt drinken(praten doet hij nog altijd niet) vervolgens begint de ellende weer
dit gaat zo sinds de zomer toen papa een grapje met hem uithaalde door met een colafles gevuld met water te schudden prachtig vond hij dat
ondertussen ben ik het wel zat geworden om 3 keer per dag te moeten dweilen en tientallen keren de bank stoelen en tafels te moeten drogen
wie heeft er een tip voor me,moet ik dan echt de stap zetten om de fles defenitief aftepakken?

hopend op advies

groetjes

mama van drie jongens

1 tip weg met de fles en een geone beker, ook voor zijn spraakvermogen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

als ze 1x een flesje drinken s’avonds zie ik geen problemen. Overdag gewoon een oefenbeker (b.v. van difrax) proberen.
er wordt altijd wel hard geroepen dat ze nietmeer uit de fles mogen drinken, tja als dat bij elk vocht wat hij moet drinken gebeurd ben ik het daar mee eens. maar als hij graag voor het slapen een flesje melk wil drinken lekker doen meid.

Maar s’nachts nog een voeding? dat zou ik heel snel gaan afleren als ik jou was dan… dan maar brullen maar s’nachts nog flesjes melk gaan geven vind ik persoonlijk niet nodig.

Over dat leeggieten…tjah
hij is natuurlijk al 2 dus ik ben daar niet zo in thuis.
draait hij zelf de dop van de fles af zeg maar?
ik denk dat het ook wat streken zijn rond die leeftijd, en dat dat ook wel een fase is.
ohja als je wil oefenen met een oefen beker, geen melk of zoete troep. gewoon water, want dat plakt niet zo als ze daarmee gaan gooien

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik snap niet dat je dit gedrag langer dan 1 dag gepikt hebt. Je hebt duidelijk geen controle over die kleine man. Hij is 2 en misschien 1 meter hoog. Belachelijk toch dat jij je voor zijn karretje laat spannen en 3x per dag dweilt. Jij bent de baas, maar hij gedraagt zich als een klein dictatortje en jij pikt het gewoon. Je komt op die kleine man niet geloofwaardig over dat je het elke dag weer pikt. En zo weet-ie dat-ie nog veel meer gekke grappen met je uit kan halen.

Sorry dat ik zo direct ben, maar dit probleem is niet gebaat bij een softe benadering.

Drinkt-ie door de nacht heen zelf van die fles? Acuut mee stoppen! Heel slecht voor het gebit. Niet alleen nu voor het melkgebit maar ook voor het blijvende gebit wat al klaar ligt in de kaken.

Hij is 2 jaar, hij heeft 's nachts geen melk nodig.

En verder: inderdaad, wat de anderen ook zeggen, helemaal weg met die fles en die tuitbeker. Kinderen van 2 jaar horen alles uit een gewone beker te drinken. Beter voor de ontwikkeling van de mondmotoriek en daarmee goed voor de spraakontwikkeling.

En zeker als-ie met die fles gaat zitten kliederen, wil dat zeggen dat-ie hem zelf ook beu is. Kleine hooligan begint het te worden. Hij lacht zich helemaal suf dat-ie jullie op deze manier tot wanhoop kan drijven.

Laat hem maar een weekje hier komen logeren, dan is het daarna helemaal afgelopen met die fratsen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Oct 2009 12:10:06

hahahaha Sje, ik lach me echt kapot om je bericht.
maar ben het wel met je eens hoor, maar je bent zo lekker grof in de mond soms, mag ik wel

Jeetje sje kan ik morgan ook bij je langssturen ivm met mijn bank probleem

Groetjes,

Michèle

Ja maar het is toch zo? Het is toch van de gekke dat een kind van 2 zijn moeder zo terroriseert?! Ik kan daar echt met mijn pet niet bij dat je dat gedrag langer dan een dag tolereert!

En dan kan ik hier wel een soft bericht neerzetten om zo voorzichtig mogelijk uit te leggen hoe je het beste een keurig jongetje van zo’n kleine hooligan kunt maken, maar dan wordt zo’n bericht 5x zo lang en het wordt er niet duidelijker op.

@Michèle, ja hoor, breng Morgan maar een weekje!

Even zonder gekheid, ik lijk nou wel een strenge moeder, maar hier hebben ze dus nooit van dat soort gekke trucjes uitgehaald. Gewoon omdat ze van jongs af aan al weten dat er met ons op geen enkele manier te sollen is. Ik ben best in voor een grapje, maar er zijn grenzen. Ik ben Assepoester niet.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Oct 2009 12:53:30

Waarvan akte, Sje.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Sje,

Je bent geen strenge moeder. Want die ben ik ook. Maar onze kinderen weten waar de grenzen liggen. En ook hier is alles heel duidelijk. Tot hier en niet verder. En als ze dan iets toch proberen omdat ze een nieuwe grens moeten ontdekken dan is het voor mij en mijn dochter gelijk duidelijk waar die grens ligt.
Of als ze de grenzen op zoekt zit ze op de gang of komt er een “pittig” een op een gesprekje over het feit dat mama en papa dat echt niet willen en waarom indien nodig bij bijv. gevaar.

Hoi mama van drie jongens,

Weg die fles weg die tuitbeker ( die laatste alleen bewaren voor als je een keer langer dan een uur onderweg bent), In een keer. Samen met hem een andere leuke beker uitzoeken.( oefenbeker)
Op gezette tijden drinken en iets erbij koekje snoepje fruit ect. drinken uit een BEKER.
Mijn dochter wilde nooit drinken tegen overgestelde dus. Maar gooide ook met gemak haar tuitbeker weg als ie er wel stond. Ik ben toen om er regelmaat in te krijgen en om haar toch iets te laten drinken echt met haar gaan zitten om te drinken s’morgens bij de boterham, koffie pauze om ± tien uur, lunchpauze en dan weer na het slapen en avondeten. Ik zie niet in waarom dat niet bij jou in begin zal helpen. ik bedoel hij zal moeten wennen en oefenen met de beker.
Flessen uberhaup ( na een a anderhalf jaar) maar de fles s’nachts is heel slecht voor de tanden en had mijn dochter al heel snel niet meer voor het half jaar al niet meer. Hebben ze ook helemaal niet nodig. Nu vraagt ze soms zelfs tussendoor om drinken en dat is natuurlijk altijd prima.

Veel succes en groetjes

lon106

nee sje, ik geef je ook echt 100% gelijk hoor!
maar je zegt het gewoon zo grappig.
ach, als humor de wereld uit is, kunnen we net zo goed het loodje leggen nietwaar?

Grappig? Ik ben bloedserieus!!!

Inderdaad, als er geen humor bestond konden we de aarde net zo goed op slot gooien.

Groetekes, Sje

punt uit

hallo allemaal

hartelijk dank voor al jullie reacties maar ik wil wel graag even laten weten dat ik me niet helemaal gek laat maken door de kids hier hahaha maar het is wel zo dat ik met de jongste eigelijk te makkelijk ben en teveel toegeef maar dat komt voornamelijk omdat hij in zijn eerste halve levensjaar veel ziek is geweest aan zijn luchtwegen en we op een gegeven moment dachten dat we hem kwijt zouden raken gelukkig is hij nu al ruim anderhalf jaar helemaal gezond en van de medicijnen af maar ik denk dat dit wel een groot deel te maken heeft met het feit dat we hem nu alles late doen wat hij wilt maar we weten dat het nu echt tijd word om ons daarover heen te zetten en hem dezelfde regels opleggen als zijn twee oudere broers maar ja makkelijk gezegd dan gedaan…
maar goed we hebben nu de fles verstopt en hij krijgt hem als hij straks naar bed gaat ja hij zeurt en terkt aan me maar ik geef niet toe
en wat het nachtelijk drinken betreft hij is sinds een maand van 1 liter melk naar 1 flesje melk per nacht gegaan dus dat is zeker wel al een vooruitgang en meer slaap voor mij.
trouwens nu ik het er toch over eb word het ook wel eens tijd dat hij in zijn eigen bedje gaat slapen ik wil mijn bed eigelijk wel weer eens alleen voor mij (en mijn man natuurlijk) hebben misschien nog tips hiervoor?

1 liter melk per nacht? En hij slaapt niet in zijn eigen bed?

Pffffffffffffffff…het moet niet gekker worden.
Tips om hem in zijn eigen bed te krijgen? Gewoon in zijn eigen bed leggen. En krijst-ie omdat-ie het er niet mee eens is, dan krijst-ie maar. Kost je een paar nachten maar dan is het wel over met het circus.

Klinkt heel rot, maar je moet gewoon hard zijn. Hij is niet ziek meer, niet zielig meer, dus aanpakken die kleine man.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Oct 2009 20:52:19

Oei oei…

mama van 3 jongens ik wil je echt niet aanvallen. Want weet dat het heel zwaar is als je kindje ziek is, dus dat je hem dan wilt ‘verwennen’. Maar hij is nu al 2 jaar!!
Denk dat je het jezelf (samen met je man) heel moeilijk hebt gemaakt. Want hoe leer je hem nu dat allemaal nog af (niet drinken snachts/niet in bed slapen bij jullie)?

Het enigste wat helpt is doorzetten nu … en jezelf voorbereiden op pittige weken/nachten! Want die kleine is niet anders gewend dan bij papa en mama te liggen en drinken te mogen krijgen. Het beste is om gelijk met alles te stoppen … maar niet het makkelijkst!

1 liter per nacht ??? heeft hij zo’n dorst? Heeft hij geen suiker oid? Is hij daar al eens op geprikt?

hoi hoi dat 1 liter per nacht is van een maand geleden inmiddels is hij tevreden met een flesje per nacht en een speentje.
en ja ik hou nu wel vol terwijl ik dit schrijf trekt hij aan me smekend om zijn fles maar hij krijgt hem niet hij heeft er vannacht van mogen drinken en vanavond mag hij weer ik weet nu al dat dit een vermoeiende zondag gaat worden hahaha en wie weet in de hefstvakantie gaat hij als ik dr kracht voor heb bij zijn broers op de kamer.
maar ik moet zeggen dat ik nog nooit een van mijn kinderen heb laten huilen omdat ik iets van ze wilde of iets dergelijks dan ben ik maar soft maar dat krijg ik niet over mijn hart

Oh jee! Een liter melk per nacht, en dat bij jullie in bed… Ik moet er niet aan denken!
Ik kan me best goed voorstellen dat je hem wil verwennen in jullie geval, maar ik denk dat je dat nu lang genoeg gedaan hebt! Het word echt tijd om er mee te stoppen, en dat kan inderdaat het best direct en in een keer!
Je kiest dan voor het beste, maar ook voor het moeilijkste, en ik wens je daar heel veel sterkte en succes in! Het zal ongetwijfeld een moeilijke tijd worden met slapeloze nachten, maar het is voor hem en voor jullie utieindelijk wel veel beter!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

hallo sje

ik wilde er eerst niet op reageren maar omdat het me toch bezig houd doe ik het wel ik vind dat je wel erg snel over iemand oordeelt woorden als dictator terrorist circus soft gebruik je wel erg makkelijk je kent me niet je kent mijn zoon niet en omdat ik hier net als zoveel anderen gewoon een vraag stel betekend het niet dat ik alles maar moet nemen
je punt is duidelijk net als andere die hier hebben gereageerd de fles wegnemen prima maar het is niet heel moeilijk om het op een ietwat aardigere manier te melden.
en dan nog wat op dit kleine probleempje na zijn mijn drie kids gewone normale spontane kinderen en dat heb ik wel in mijn eentje met mijn man geflikt en dat op mijn jonge leeftijd (26) ik was net 18 toen ik de eerste kreeg en wist nog praktisch niks en had geen familie die me bijstond hoor zolas andere hier op de site nee ik mocht het alleen doen en (nu tranen in mijn ogen) vraag ik eens om hulp krijg je dit

de groeten

Jeetje, ik weet niet wat ik lees. Ik wil je veel succes en sterkte toewensen. En wees sterk meid. Niet iedereen kan zo hard zijn (we zijn tenslotte allemaal verschillend) en doe waar je je goed bij voelt. Het is makkelijk gezegd als jezelf niet in zo’n situatie zit. Alhoewel jullie hebben zelf zo’n situatie gecreeerd.
Je moet maar zo denken jullie zijn niet streng voor hem als jullie zijn zin niet geven. Ik denk wel dat jullie nu heel hard voor jullie zelf moeten zijn.
En laat je niet opnaaien!!!

Groetjes Carolien

We hebben tegelijk gepost zie ik. Ik ben het helemaal met je eens.
Kost nu gewoon wat tijd en energie, maar gaat jullie zeker lukken.

Groetjes Carolien