Fles leeggooien

@Rainbow, had jij mij gemaild vanochtend of gisteravond? Zie mijn topic in Mama’s hoekje over een mailtje wat mijn man te snel verwijderd heeft uit mijn inbox.

Groetekes, Sje

Yep! Dat is 'm! Ik had je gisteravond gemaild, omdat ik graag van jou nog eens wilde weten hoe ik Eva het beste aan kan pakken met haar fruit en de fles. Ik denk namelijk dat zij ons ook een beetje aan het testen is en heb dus even Sje/Nanny-advies nodig om de dame even ‘harder’ aan te pakken. Ik stuur 'm anders nog wel even door, ok?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ah, afzender gevonden! Gelukkig maar! Stuur nog maar even door en dan kijk ik er wel naar.

Groetekes, Sje

hoi sje
ja het was een bewuste zwangerschap ik was op mijn 16 samen gaan wonen met mijn man we hebben toen helaas eerst een miskraam gehad daarna kwam mijn oudste
ik denk dat het meer te maken heeft met de manier hoe ik ben opgevoed wij werden heel kort gehouden ik denk dat dat de reden is dat ik mijn kids heel vrij laat het was met de eerste twee eigelijk zo dat ze alles mocht zelf naar bed gaan als ze dat wilden en eten wat en wanneer ze wilden daar ben ik gelukkig op tijd van terug gekomen want ik zag gelukkig op tijd in dat dat wel weer het uiterste was dus we hebben nu wel meer regels vaste bed en snoeptijden dat soort dingen
ik heb er nooit spijt van gehad om zo jong moeder te worden zou het gelijk weer doen maar je hebt wel gelijk dat,ook ik, het allemaal veel te rozig zien/zag
voor mij kwam er ook nog bij dat ik door mijn keuze mijn familie ben kwijtgeraakt maar daar heb ik me bij neergelegd zij missen meer dan ik zeg ik altijd ik heb drie prachtige jongens en een fantastische man en zou het nooit in willen ruilen wel zeg ik er bij dat ik dingen anders zou aanpakken kwa opvoeding maar ik weet niet of dit met de leeftijd te maken heeft er zullen misschien ook moeders zijn de volwassen waren tijdens de geboorte van de kids en toch dingen anders zouden aanpakken

groetjes

Zie je, zat ik er niet heel ver naast met mijn beredenering. Hopen dat je er nog op tijd bij bent om ook de andere zaken waar je toen te soft in was en die je nu anders zou doen, aan te pakken.

En logisch dat je niet alles uit je eigen opvoeding meeneemt in de opvoeding van je eigen kinderen.

Nog zo’n voorbeeld: mijn moeder heeft helemaal niks uit haar jeugd. Mijn oma gooide alles weg (kleren, speelgoed, schriftjes van school). Mijn moeder heeft dus helemaal niks meer uit die tijd en daar is ze erg verdrietig over. Ze had zich voorgenomen om van haar eigen kinderen niks weg te gooien, waardoor ik dus nog steeds al mijn schriftjes en knutseltjes van de lager school heb, heel veel speelgoed heb ik nog, mijn eigen babykleertjes heb ik nog.

En door die hoeveelheid (die ik dus niet weg kan gooien omdat ik weet met welke gedachten en met hoeveel liefde mijn moeder alles bewaard heeft) spullen op zolder, weet ik het voor mijn meisjes weer beter te schiften. Ik bewaar niet alles, maar wel de mooiste, leukste, speciaalste dingen en kleertjes.

Groetekes, Sje

dat herken ik ook heel goed ik heb ook maar weinig spullen van mij toen ik klein was op wat foto´s na en ik bewaar alles van mijn kids de jongste loopt ook nu in kleding die ik bewaard heb van de oudste en de zolder ligt vol met tekeningen we wilden verhuizen naar een woning zonder zolder maar heb het niet gedaan waar moet ik hun spullen laten dan hahahaha
maar de reden dat ik geen spullen heb ligt wel dieper op mijn 15 kwam ik heel wat ellende te weten over mijn ouders ik kwam erachter dat mijn vader niet mijn vader was en mijn zussen niet mijn zussen en dat mijn nicht weer wel mijn zus was
al met al heel wat te verwerken voor een meid van 15 misschien heeft dat er ook mee te maken dat ik zo jong het huis uitvluchtte al heb ik daar absoluut geen spijt van ik ben gelukkig zo en heb alles een plekje gegeven en probeer het beste ervan te maken ga nu ook weer met een cursus beginnen en geniet van mijn kinderen en mijn man en als ik weer advies nodig heb dan kom ik wel weer bij jou hahaha.
ps ben wel blij dat het nu uitgesproken is ik zat er wel mee

Stevige voorgeschiedenis heb je. Pffffffffffff…

Mogelijk dat je doordat je zo jong het gezinsgevoel heb moeten loslaten, zelf zo jong moeder wilde worden. Zelf weer een warm gezin maken waar je deel van uitmaakt. Een mens heeft dat warme-nest-gevoel gewoon nodig om gelukkig te zijn. Niemand zit te wachten op spanningen binnen het gezin en op een kind (zeker een kind van 15 wat in de puberteit zit en nog op zoek is naar de eigen persoonlijkheid) hebben die spanningen dubbel zo groot effect.

Dus logisch dat je die warmte terug wilde vinden. Maar je wilde het te warm maken en daarom heb je nu een graffiti-artiest in huis.

Ik vind het ook fijn dat we de boel opgehelderd hebben. Zit me niet lekker hoor om in een conflictsituatie te zitten met iemand. Ik lijk wel hard, maar als er iemand gevoelig is…

Ik heb alleen in de loop der tijd geleerd om dingen meer te nuanceren waardoor ik me dingen minder aantrek of op mezelf betrek. Ik lees wat meer tussen de regels door inmiddels. Maar ja, daar heb ik dan ook inmiddels 41 jaar de tijd voor gehad om dat te leren. Haha!

Groetekes, Sje

altijd fijn om te lezen dat de lucht weer schoon is.
en mamavan3jongens: je hebt inderdaad erg veel meegemaakt zo te lezen, maar twijfel vooral niet teveel aan jezelf, je bent een goede mama hoor! als e overal aan gaat twijfelen ga je juist fouten maken, doe gewoon wat jij denkt dat goed is, en neem de adviezen die je krijgt mee.
maak het advies “eigen” en ga daar op jou manier weer mee op vooruit.
het komt vast goed. en ook s’nachts zal dat moeilijk worden met in zijn eigen bedje slapen, maar misschien valt het ook wel heel erg mee!
en zo niet: blijf doorzetten. JIJ bent de baas, niet hij!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

ach ja ik zou er een boek over kunnen schrijven hahaha
ik zeg altijd maar je kan veel over mijn leven zeggen maar saai is het nooit geweest ik blijf er maar zo luchtig mogelijk over doen maar goed dat is een heel andere topic en/of forum hahaha
de kleine man heeft zich erg goed gehouden gister het is me 100 procent meegevallen aan het einde van de dag werd hij wat zeurderig maar ja we waren ook wel erg laat met het eten toen kreeg hij bij het slapen gaan zijn flesje terug wat denk je… hij gaf me een dikke knuffel maar liet zijn fles gewoon staan hahaha heeft er niets van gedronken vanacht heeft hij ook niet gedronken dus heb hem nu maar even zijn fles gegeven om toch genoeg vocht binnen te krijgen maar hij drinkt er niet van dus zal hem zo maar weer in de kast gaan zetten.
en voorlopig gaat hij niet op de kamer van zijn broers slapen en de reden daarvan is dat papa lief het niet over zijn hart kan krijgen om zijn kleine baby niet naast hem te laten slapen (heeft ook met zijn cultuur te maken) maar goed uiteindelijk wel zover gekregen dat hij dan teminste in zijn eigen bed slaapt
dus zo gezegd zo gedaan hij viel vrij snel in slaap zat ik lekker van mijn thee te genieten begint hij te huilen ik naar boven hangt hij al met een been uit bed dus maar weer toegegeven en heeft hij uiteindelijk weer gewonnen ahahaha vanavond meer geluk?

groetjes

Dat geluk hangt denk ik toch af van jou/jullie consequentie. Gewoon weer in bed leggen en daarin ook consequent blijven. Hij heeft het heel goed door en zal denk ik niet veranderen als jullie dat ook niet doen.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Fijn dat die fles al uit beeld lijkt. Nu alleen nog sterk blijven wat dat bedje betreft.

Groetekes, Sje

Heb niet veel toe te voegen… maar wilde toch even zeggen dat ik fijn ben dat deze topic zo verloopt. Is in het verleden vaak anders geweest … enne daar ben ik ook wel een beetje de schuldige van (zit zo op de kast). Maar … ben trots op de mama van 3 jongens dat ze het rustig heeft geprobeerd duidelijk te maken… en hierdoor datgene waar ze wel mee liep heeft kunnen verwoorden. En dat onze mama Sje daar zo op reageert. TOF van jullie beide!! Is nog voorbeeld topic voor mij deze

Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat de nobelprijs voor de vrede naar Barack Obama gegaan is. Die hadden wij hier moeten krijgen!

Groetekes, Sje

Tja Sje zeggen dat je toenadering moet zoeken tot het midden oosten (nee niet gelderland, maar de arabische wereld) telt toch zwaarder mee

Groetjes,

Michèle

Oh, ik was inderdaad al op weg naar Gelderland…

Groetekes, Sje

ha ha ha dat mag natuurlijk altijd, maar denk niet dat je hem dat krijgt. Overigens was de andere die hem misschien zou kunnen krijgen Bono dus ik weet niet wat nou beter is. Misschien hadden ze hem een jaartje over kunnen slaan??

Groetjes,

Michèle

quote:
ach ja ik zou er een boek over kunnen schrijven hahaha ik zeg altijd maar je kan veel over mijn leven zeggen maar saai is het nooit geweest ik blijf er maar zo luchtig mogelijk over doen maar goed dat is een heel andere topic en/of forum hahaha de kleine man heeft zich erg goed gehouden gister het is me 100 procent meegevallen aan het einde van de dag werd hij wat zeurderig maar ja we waren ook wel erg laat met het eten toen kreeg hij bij het slapen gaan zijn flesje terug wat denk je.... hij gaf me een dikke knuffel maar liet zijn fles gewoon staan hahaha heeft er niets van gedronken vanacht heeft hij ook niet gedronken dus heb hem nu maar even zijn fles gegeven om toch genoeg vocht binnen te krijgen maar hij drinkt er niet van dus zal hem zo maar weer in de kast gaan zetten. en voorlopig gaat hij niet op de kamer van zijn broers slapen en de reden daarvan is dat papa lief het niet over zijn hart kan krijgen om zijn kleine baby niet naast hem te laten slapen (heeft ook met zijn cultuur te maken) maar goed uiteindelijk wel zover gekregen dat hij dan teminste in zijn eigen bed slaapt dus zo gezegd zo gedaan hij viel vrij snel in slaap zat ik lekker van mijn thee te genieten begint hij te huilen ik naar boven hangt hij al met een been uit bed dus maar weer toegegeven en heeft hij uiteindelijk weer gewonnen ahahaha vanavond meer geluk?

groetjes

Zeker bij het medisch forum psychologie? haha daar kon je mij ook wel is vinden vroeger
en ik zeg ook altijd dat mijn leven nooit saai is geweest.
altijd wel wat te doen met mijn bordie trekjes
Meis gewoon door blijven zetten, echt het komt goed. en zie je, hij knuffelt jou! dus hij rekent het je echt niet aan. Kinderen hebben stiekem ook erg veel behoefte aan regels, ook al verzetten ze zich daartegen, ze blijven van je houden, ook al ontneem je ze bepaalde dingen of wordt je wel is boos. dat geef je nu zelf ook al aan, vanwege die knuffel

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

oeff had ik gister bijna toegegevn ik was moe had effe geen zin meer in zijn gehang en stond in de met de fles in mijn handen … ik wilde hem geven maar heb het niet gedaan …goed he … gewoon diep adem halen en doorzetten we zijn al zo goed opweg

ja idd ik vind ook dat obama het niet echt verdiend heeft maar dat hebben ze zelf ook toegegeven ze zeiden dat er niet veel keus was en omdat ze hem aan iemand moesten geven dan maar aan obama ik vond dat ze dan maar een jaartje geen prijs uit moesten reiken maar ja wie ben ik lol

ik ben altijd een binnevetter geweest vandaar dat ik nu aan een hartritme stoornis leid dus daarom spreek ik nu zoveel mogelijk uit wat ik denk en voel en meestal word er dan goed op gereageerd zoals met sje …soms ook niet maar dan weet ik dat het niet aan mij heeft gelegen en kan ik het makkelijker loslaten.

groetjes

quote:
oeff had ik gister bijna toegegevn ik was moe had effe geen zin meer in zijn gehang en stond in de met de fles in mijn handen .... ik wilde hem geven maar heb het niet gedaan ..goed he .... gewoon diep adem halen en doorzetten we zijn al zo goed opweg

groetjes

Petje af!!

Gewoon even benieuwd. Hoe vaak krijgt hij nu drinken? Gewoon een keer smorgens en smiddags of …

hij krijgt nu sochtend twee keer smidaags en voor het slapen gaan en dan nog wel een half flesje snachts zou dat genoeg zijn want normaal lette ik er eigelijk niet op want ik vulde de fles wel tientallen keer op een dag maar hij gooide dus ook veel weg
hij eet trouwens savonds wel veel beter