Fles leeggooien

Ik heb uitgelegd dat ik altijd op een directe manier reageer, ik heb al meerdere malen ook in andere topics uitgelegd dat ik misschien een strenge moeder lijk, maar ik heb ook al meerdere keren uitgelegd dat ik het niet slecht bedoel.

Het woord terrorist heb ik nooit gebruikt, laat dat even duidelijk zijn.

Ik verbaas me er alleen over dat je het zover hebt laten komen met dat geknoei en dat slapen bij jullie in bed. En om dat allemaal terug te draaien, moet je niet op een softe manier te werk gaan of dingen afbouwen ofzo. Kinderen hebben duidelijkheid en structuur nodig en die moet je niet geven in etappes, want dan snappen ze er niks meer van.

En nogmaals, dan kan ik wel een soft bericht hier plaatsen om je advies te geven maar dan wordt dat bericht 5x zo lang en het wordt er niet duidelijker op.

Het is dus nooit als aanval bedoeld, ik heb zo rechtstreeks en duidelijk mogelijk gereageerd. Niet iedereen reageert hetzelfde op een forum, ieder heeft z’n eigen manier maar niemand bedoelt het slecht want we willen elkaar alleen maar helpen.

Ik schrijf alleen vaak de dingen die anderen alleen maar denken. De mensen hier die mij wat beter kennen weten hoe het bedoeld is en dat ik gewoon een aardig betrokken mens ben. Ik ben niet alleen zuinig op mijn eigen kindjes maar ook op die van anderen.

Waarom verdedig ik mezelf eigenlijk…

Groetekes, Sje

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook de reactie wel heftig vond hoor. Ik zou het echt niet tof vinden als iemand mijn kind een dictator of terrorist noemde, ik vind eigenlijk dat je het niet kunt maken om een kind van iemand anders zo te noemen. ( je eigen kind natuurlijk ook niet )
Ik zeg er wel bij dat ik het met de strekking van het verhaal helemaal eens ben, maar vind ook dat het wel op een andere manier had gekund.

En ik vind ook dat je als moeder moet doen waar je je goed bij voelt. Wel wat het beste is voor je kind, en in dit geval is dat dus ingrijpen, maar wel op een manier die bij jou past.

Heel veel succes meid, het gaat echt wel goedkomen.

Groetjes van Christa

hallo idd je hebt gelijk het was geen terrorist maar teroriseert …

en oke je hebt jou manier van spreken maar misschien kun je er wel rekening mee houden dat er mensen zijn die het persoonlijk aantrekken en zich wel aangevald voelen en ik ga ervanuit dat iedere moeder het beste voor heeft met haar kids
en dit forum is o.a ook bedoelt om elkaar advies te geven op dingen waar jezelf even niet uitkomt of dat je gewoon een steuntje in de rug nog hebt
zoals ik … ik wist eigelijk ook wel diep van binnen dat de fles weg moest maar had gewoon even een bevestiging nodig van andere moeders
en verder was ik het dus wel eens met het punt dat je wilde duidelijk amken alleen dus niet met de manier hoe je dat deed
en ik weet ook wel van mezelf dat ik vrij gevoelig ben voor van alles en nog wat daarom heb ik ook niet gelijk gereageerd maar het eerst laten bezinken

groetjes

De manier van reageren en van opvatten is inderdaad voor iedereen persoonlijk. Ik weet zeker dat Sje er de beste bedoelingen mee heeft. Jij vraagt om advies en die wordt naar mijn mening ook gegeven. Ik denk zeker dat je er wat aan kunt hebben.

Als hij 's-nachts nog zo’n dorst heeft, kun je dan niet gewoon een flesje of bekertje water bij hem neerzetten? Voor 's-nachts nog een fles melk lijkt hij me ook te oud. En verder wat ook al wordt gezegd; Consequent blijven. Hij heeft een bed en daar kan hij in slapen, niet bij jou/jullie in bed. Misschien dat je een lampje aan kunt laten of een doekje/knuffel met jou geur bij hem in bed kan doen. Maar toch goed grenzen stellen. Als je dit nu niet doet, neemt hij over een paar jaar een loopje met je.

Suc6!

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben ook vrij gevoelig maar ik ken Sje inmiddels lang genoeg om te weten dat ze alles wat ze zegt, goed bedoeld. Zij drukt zich zo uit, en dat doet ze echt niet alleen maar op het forum maar net zo goed thuis en in haar omgeving. Je kunt wel van haar vragen of ze zich anders wil uitdrukken, maar waarom zou ze? Zo is Sje, en waarom zou ze haar karakter moeten veranderen? je kunt het ook gewoon met een korreltje zout nemen, en dan heb ik het niet over de adviezen van haar, want die zijn echt goed, maar over hoe ze zich uitdrukt.
ik ben dan ook gevoelig en voel me soms ook wel aangevallen op het forum, maar praat er dan gewoon met haar over, dan zul je zien dat ze echt de kwaadste niet is.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik heb nog nooit iemand opgegeten. Hou dat in gedachten en dan is er best met mij te leven.

Groetekes, Sje

hallo
dat is dus precies wat ik gedaan heb haar vertelt over hoe ik dat aanvoel en heb haar ook duidelijk laten weten dat ik haar punt begrijp en er mee eens ben maar goed

ik weet niet wat ik er verder aan toe kan voegen dus het is goed zo ik heb haar punt begrepen en ik hoop dat mijn punt ook begrepen kan worden ik heb niewmand gezegd dat ze moet veraanderen of wat dan ook maar gevraagd of ze rekening kan houden met gevoelens die mensen hebben en die uiteindelijk advies vragen

thats all

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 11 Oct 2009 12:32:59

Ik begrijp jouw standpunt ook. Dus dan is het duidelijk voor beide partijen.

Hou je ons op de hoogte over hoe het verder gaat met je kleine man en zijn graffiti-kunsten in de huiskamer?

Groetekes, Sje

ik bedoelde het goed he meid,
maar geloof me, alle adviezen die ik van sje heb gekregen hebben bij ons thuis goed gewerkt, dat is alles wat ik eigenlijk wilde zeggen. ze komt hard over maar de adviezen werken wel!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hoi
ik heb nog niet hoeven dweilen vandaag hahaha wat zal ik allemaal doen met mijn vrije tijd niet meer achetr hem aan renne om de fles af te pakken heerlijk hij drinkt nu wel nog uit zijn tuit beker maar als hij daar mee gaat lopen klieren is die dat ook kwijt en hij heeft volgens mij nu wel begrepen dat hij geen fles meer krijgt want op vanochtend na heeft hij er niet meer om gezeurd dus waarschijnlijk was hij er ergens ook wel aan toe

Het is dat er al een Super-Nanny-programma is op TV, maar anders…

Groetekes, Sje

ik weet dat alles wat hier gezegd is goed bedoelt is daarom ben ik ook op dit forum blijven hangen en ik heb er ook echt wat aan want ik wist het wel maar ik vond het zo zielig om die geliefde fles aftenemen maar ja idd soms moet je de moeder zijn en niet zijn vriendinnetje haha

Juist!
Suc6! Met deze instelling gaat het wel lukken.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

ja sje ik denk dat dat idd wel iets voor jou zou zijn zo programma haha

Dat is het dus inderdaad geweest dan, dat-ie zelf die fles ook beu was en er daardoor mee begon te vervelen.

En nu nog 's nachts in eigen bed…

Groetekes, Sje

quote:
ja sje ik denk dat dat idd wel iets voor jou zou zijn zo programma haha

Die JoJo die die Super-Nanny is in dat programma, is ook zo direct. Heb je haar ooit een vervelend mens gevonden? Ik niet. Ik mag haar wel, ondanks dat ze zo direct is.

Ik zie er compleet anders uit, maar zie desnoods haar gezicht er maar bij als je directe berichtjes van mij leest in de toekomst. Dan nuanceer je de boel vanzelf.

Groetekes, Sje

ja zijn bedje staat nu bij ons op de kamer maar hij slaapt er niet in vanavond gaat hij erin slapen en dan in de herfstvakantie bij zijn broers op de kamer
ik lig nu altijd naast hem tv te kijken tot hij in slaap valt en dan kan hij in de vakantie bij zijn broers tv kijken tot hij in slaap valt

tv kijken mogen ze alleen in de weekeinden of vakanties dus als ik het volgens mijn planning doe hoop ik dat het huilen dan mee gaat vallen want huilen dat is iets waar ik niet tegen kan en ja ik begin te denken dat hij dat heel goed in de gaten heeft en dat hij me zo krijgt waar hij me hebben wilt maar ja niet voor lang meer (hoop ik)

Sje, doe je ook privé-consulten? Ik heb je gemaild om een Jojo-advies!

Groetjes Rainbow, trotse mama

vervelnd vind ik haar en jou ook niet alleen ben ik niet zo direct ingesteld en ik trek me alles altijd zo snel persoonlijk aan ook al weet ik dat het niet zo is bedoelt

wat dat programma betreft ik vind ook meestal dat ze goeie ideeen heeft maar als ik de kids zie huilen breekt mijn hart en dat is weet ik nu mijn zwakke punt iets om aan te werken

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 11 Oct 2009 12:58:14

Even een hele directe vraag en je hoeft er geen antwoord op te geven als je niet wilt. Het is ook puur belangstellend bedoeld en niet aanvallend.

Je schreef dat je op je 18e je eerste kindje kreeg. Als je 10 jaar ouder was geweest bij je eerste zwangerschap, denk je dan dat je in staat was geweest om het minder soft aan te pakken met de opvoeding van je kinderen?

Dat je je wel strenger op had durven stellen bijvoorbeeld?

Ik weet niet hoe bewust de keuze is geweest maar in wezen was je zelf ook nog kind toen je zwanger raakte. Hier worden nogal eens topics geplaatst door meisjes van 15, 16, 17, 18 die zooooooooooooo heel graag zwanger willen worden en dan springen wij (ook de meiden die zelf jong moeder geworden zijn) er met z’n allen bovenop dat ze denken er klaar voor te zijn, maar dat ze dat helemaal nog niet zijn en dat ze er niet aan moeten beginnen omdat het niet alleen roze wolken zijn maar ook poepluiers waar ze mee te maken hebben.

Snap je hoe ik mijn vraag bedoel?

Groetekes, Sje