Ik zit net de 3 pagina’s van dit topic te lezen en wilde eigenlijk na het eerste bericht al stoppen… het is soms zo frustrerend om te lezen dat andere kinderen zo lang 's ochtends liggen te slapen…
Mriek, misschien een hart onder de riem, maar bij ons is Floortje weer elke ochtend stipt om 5.30uur wakker. Het ging eerst een tijdje beter, toen ze ziek werd en echt de slaap moest inhalen. Maar nu is het weer vanouds. We hebben destijds 3 weken lang haar elke ochtend een tijdje laten huilen en haar geprobeerd duidelijk te maken dat 5.30 uur geen opsta tijd is, maar het kwartje viel maar niet. Conclusie iedereen chagerijnig, elke dag weer. En daar had ik genoeg van! Nu heb ik voor de weg van de minste weerstand gekozen, ik neem haar om 5.30 uur bij ons in bed. Dan ben ik heel streng en moet ze stil liggen. De ene keer slaapt ze nog even verder, de andere keer niet. Maar het is een eerste resultaat want ze heeft nog wel een beetje rust.
Floortje wordt in januari 2 en ze is dus vaak wakker van 5.30 tot 13.00 uur, slaapt dan maximaal 1,5 uur en ligt dan 's avonds rond 19.15 uur weer in bed. Ja lange dagen he. Maar ze is zooo eigenwijs ![]()
En die wintertijd he… vorig jaar werd ze 2 weken lang rond 4.30 uur wakker, dus ik bereid me voor op het ergste dan valt het misschien mee … ![]()
Groeten
Iris