Eva op dezelfde tijd wakker maken?

Erik slaapt nog één keer per dag: van ongeveer 12.30 uur tot ongeveer 14.30 uur. Kan een kwartiertje schelen, maar meer niet.

Tja, het is nooit een grote en goede slaper geweest. Zal zeker met de aanleg te maken hebben ben ik van overtuigd. Ik ben een enorme slaapkop en zeker geen ochtendmens, z’n papa is een korte slaper en staat 's ochtends het liefst heel vroeg naast z’n bed, zodat de wereld nog lekker rustig is…

En Michèle: ik hoop het ook.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik heb als tip gekregen een kindje 2x per dag nog in bed te leggen exclusief de nacht dan.

gewoon s’ochtends en s’middags.
ze hebben het ook af en toe gewoon nodig om in bed te liggen. ook al gaan ze niet slapen, maar willen ze spelen.
Ik leg rico dus ook 2x op bed. s’morgens wil hij na zn fles zoiezo nog slapen en mocht dat niet het geval zijn omdat ie bijvoorbeeld later wakker is geworden s’ochtends leg ik m na zn fruit in bed.
dan gaat hij gewoon kletsen en na een uur kletsen gaat ie een half uurtje slapen
wordt dan wakker en krijgt brood.
dan leg ik hem tegen half 2 a 2 uur in bed en dan slaapt ie 2 uurtjes.
dus in feite slaapt hij overdag 2.5 uur a 3 uur nog.
net wanneer hij s’ochtends wakker wordt.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Jada slaapt 1 x na de lunch ongeveer 1,5 tot 2 uur
Word dus wakker rond 5:30, en slaapt weer rond 6/6:30 's avonds.
Soms weigert ze haar middag slaap, dan gaat ze wel “rusten” maar dan is ze om 5 uur echt gebroken, ik weet niet of dat normaal is voor 19, 5 maanden, maar ja wat doe je er aan? Ik heb al dingen geprobeerd, als rustige muziek, badje, massage etc! niets werkt hoor, nu wil ik van die gordijnen kopen die het licht echt goed tegen houden, misschien dat het dan werkt! hahahah
Ze verschillen zoveel he die kleintjes, maar tegelijk zijn ze in zoveel dingen precies hetzelfde!

groetjes Juna

@mama van Jada,

Ik denk dat de onze ook de kant ingaat van snel van de slaapjes af te zijn.
Ik ken een meisje dat 3 weken ouder is dan Aaron en die slaapt vanaf haar verjaardag gewoon NIET MEER overdag!
Heel af en toe schijnbaar een keertje even op de bank.

Nou ja…ik zie wel weer…

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Noah heeft ook al 4dagen niet meer geslapen smiddags… Hij krijst gewoon alles bij elkaar… Dan is ie ook echt wel helemaal gebroken rond 6uur… dus dan gaat ie om half 7 naar bed.
MAARRR… Dan word ie savonds rond een uur of 11 half 12 weer wakker… en dan is ie klaar wakker… Zoals gisteravond pffff hij dreef me echt tot wanhoop… wist gewoon niet wat ik moest doen, ben naar hem toe gegaan, hem gepakt en ben op de grond gaan zitten om hem in slaap te wiegen…
Toen ie eindelijk sliep en ik hem neer wou leggen… PATSSSS meneer weer wakker, en maar krijsen!! Rond 12 uur is papa er naar toe gegaan en toen was het goed… EINDELIJK!!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

[img]http://b2.lilypie.com/6r9fp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

quote:
hey Michele,

Toen ze een uurtje had geslapen Zondag, hoe laat lag ze er toen savonds in?

Gr, Danielle

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m2.lilypie.com/BhwUp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Om 18.30 Danielle, Dat was eten, toetje en naar bed. Gek genoeg als je haar zou laten scharrelen zou ze in der ogen wrijvens doorspelen, maar dat vinden pappa en mamma niet goed voor der. Ook is ze wat warmer dan. Als we haar in bed leggen slaapt ze wel meteen en door tot 7 uur a half 8

Groetjes,

Michèle

Nou ik zit mee te lezen en ben ook wel heeeeeel jaloers op alle uitslaapbabies en mama’s… Minke wordt zo tussen 0600 en 0700 uur wakker en de ene keer blijft ze dan nog rustig liggen keuvelen en van de week is het echt elke ochtend 0600-0615 huilen. k zou ook graag willen dat ze naar een slaapje gaat maar dat redt ze nog steeds abslouut niet! Ze ligt er nu vaak uur of half 10-10 uur in en dan maak ik haar na een uurtje weer wakker. En dan uur of 1400 er weer in en dan slaapt ze meestal weer 1,5-2 uur. 's avonds is ze echt op om een uur of 1900-1930 en dan gaat ze er dus ook in.
Tja ik vind het lastig om te doorbreken dit patroon, ik zou graag naar 1 slaapje willen overdag van 1200-1500 zeg maar 9 wat je zo veel om je heen hoort) maar als ik haar wakker hou tot 1200 uur is ze zo moe dat ze er slechter van slaapt… dus ik vrees dat ik net als Mriek vroeg beneden ben voorlopig!

Ik zit net de 3 pagina’s van dit topic te lezen en wilde eigenlijk na het eerste bericht al stoppen… het is soms zo frustrerend om te lezen dat andere kinderen zo lang 's ochtends liggen te slapen…

Mriek, misschien een hart onder de riem, maar bij ons is Floortje weer elke ochtend stipt om 5.30uur wakker. Het ging eerst een tijdje beter, toen ze ziek werd en echt de slaap moest inhalen. Maar nu is het weer vanouds. We hebben destijds 3 weken lang haar elke ochtend een tijdje laten huilen en haar geprobeerd duidelijk te maken dat 5.30 uur geen opsta tijd is, maar het kwartje viel maar niet. Conclusie iedereen chagerijnig, elke dag weer. En daar had ik genoeg van! Nu heb ik voor de weg van de minste weerstand gekozen, ik neem haar om 5.30 uur bij ons in bed. Dan ben ik heel streng en moet ze stil liggen. De ene keer slaapt ze nog even verder, de andere keer niet. Maar het is een eerste resultaat want ze heeft nog wel een beetje rust.

Floortje wordt in januari 2 en ze is dus vaak wakker van 5.30 tot 13.00 uur, slaapt dan maximaal 1,5 uur en ligt dan 's avonds rond 19.15 uur weer in bed. Ja lange dagen he. Maar ze is zooo eigenwijs

En die wintertijd he… vorig jaar werd ze 2 weken lang rond 4.30 uur wakker, dus ik bereid me voor op het ergste dan valt het misschien mee …

Groeten
Iris

@ knorriee
Dan heeft mijn dochter een beetje hetzelfde patroon als die van jouw! Ja lastig he, ik vind het ook erg moeilijk en ben ook redelijk uitgeput! Soms slaapt wat langer, 5:45 en dan ben ik al blij, belachelijk eigenlijk, wat is dat voor tijd! Ik hoop iig dat het bij jou ook snel over gaat! maar als ze in je bed nog even slaapt, is dat iig mooi meegenomen!

Hey,

Nou…vanmiddag weer 35 minuten…hij gaapt zichzelf suf op het moment maar hij gaat er toch echt niet voor half 7 in!

Streng he?

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Niet streng Danielle, das om hem te beschermen dat ie niet om 4 uur wakker is en niemand heeft om mee te spelen

Groetjes,

Michèle

Vandaag wilde Eva ook totaal niet slapen! En moe dat ze was! Meerdere keren in bed gelegd, maar dan werd het krijsen! Vanmiddag in de auto zakte ze weg, dus ik wilde haar thuis even op bed leggen. Dat zei ik en hup…energiek kroop ze weer weg! Ze heeft het volgehouden, maar ligt nu wel doodmoe op bed. Het is wel veel, bijna 12 uur achter elkaar op voor zo’n kleintje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Linette: toch fijn om te weten dat je een lotgenoot hebt, hè? Ik denk aan je hoor, als ik om 6.00 uur beneden zit te gapen…

@Knorriee: wat jammer dat het toch weer zo vroeg is tegenwoordig. Wat jij doet, bij je in bed nemen, doe ik ook wel eens hoor. Als ik het idee van opstaan écht nog niet aankan, dan komt 'ie ook maar lekker bij me liggen. M’n vriend is tegen die tijd altijd al naar het werk, dus plek zat. Kom je in ieder geval nog een beetje tot rust inderdaad.

Ik hoop zoooo dat onze kindjes ook ooit tot 7.00 uur gaan slapen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hallo allemaal

Ik weet dat wat ik nu ga schrijven niet iedereen met mij eens zal zijn
Maar ik zal er een klein beetje uitleg bij geven
Dit is mijn eerste eigen zoontje en ik heb een stiefdochter van 14 die ik al vanaf haar 3e jaar ken en die tot 1,5 jaar geleden 2 weken vd maand bij ons in huis woonde
Mijn tante van ondertussen 85 is een oude kraam hulp waar ik veel aan kan vragen
Ze heeft ook bij mijn moeder gekraamt
Van haar heb ik 1 ding geleerd en daar ben ik ook zeer rechtlijnig in
RUST (reinheid) en REGELMAAT
Een kind van 1 tot 3 a 3,5 (sommige tot wel 4,5) heeft zeker 2 uur slaap per dag nodig En hoe moeier ze zijn hoe minder ze slapen

Toen ik net bevallen was kreeg ik van mijn tante het boekje regelmaat en inbakeren Ik heb dit boekje pas gelezen na een maand of 3 Had ik het maar eerder gelezen Na 1 week had ik een andere baby Ook mijn kleintje ging steeds minder slapen en steeds meer huilen Zag het per week erger worden
Door zeer duidelijke regelmaat aan te geven (alles op de zelfde plek en in de zelfde volgorde) weet hij wat er komt
Nu hij wat ouder wordt (14 maanden) kan ik iets meer sjoemelen Maar ik moet het niet te gek maken
En 1 keer id zoveel tijd probeerd hij ons ook uit De laatste poging was een week of 3 geleden
De eerste avond heeft hij 2,5 uur gebruld (ik wist wel heel zeker dat er niets aan de hand was) De tweede avond een uur en de derde avond gaf hij het na 10 min maar op
Het is vreselijk om het te negeren Ik vind het ook heel moeilijk Maar ik weet dat als ik het niet doe Hij er uiteindelijk meer last van heeft
Hij is overdag moe Sneller geprikkeld Moeders ook enz enz enz
Ik ga niet zeggen dat dit boek alle problemen oplost Maar ik weet uit verhalen van mijn tante en haar 45 jaar ervaring dat het voor zeker een hoop mensen en kinderen een goede oplossing is
Bij mijn 14 jarige stiefdochter zie ik nu de gevolgen van het niet strikt zijn en het alles met de mantel der liefde bedekken
Het worden niet echt persoonlijkheden zal ik maar zeggen

Lang verhaal en niet iedereen zal het met mij eens zijn (denk ik)
Ik wil niemand voor de schenen schoppen dat is niet mijn bedoeling

Fijn weekend
Gr Linda

Lilypie Second Birthday tickers

Hier was het vannacht om 4.45 uur raak. Brullen! We hebben volgehouden. Wel een paar keer gekeken, maar telkens weer neergelegd en weltrusten gewenst. Uiteindelijk om 5.30 uur was het stil en heeft 'ie nog geslapen tot 7.00 uur!

Ik zeg: 1-0 voor papa en mama!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hmm had ie zeker Morgan gebeld, die was ook om 5 uur wakker… Ook verteld dat ze weer moest gaan slapen en ook tegen 6 weer in slaap gevallen alleen zonder huilen, wel met zingen en om kwart voor acht wilde ze er uit.

Groetjes,

Michèle

@ Ieppon…ja…ik wete dat je gelijk hebt met de 3-r’s Rust Reinheid en Regelmaat zijn gewoon heel belangrijk.
Maar bij ons is het ech zo s’middags: wakker is wakker en wakker is"ik wil eruit"!

Ons mam is ook altijd kraamverzorgster geweest en heeft ook altijd de 3- r’s genoemd maar ook zij (past 2 1/2 dag op) krijgt er bij mijn zoon geen ritme in van bijvoorbeeld smiddags verplicht 2 uurtjes op bed liggen.

Ons mam zegt ook: Aaron is gewoon vanaf zijn geboorte een heel wakker manneke.
Hij heeft NOOIT goed geslapen overdag (en snachts) maar ik moet mezlef er maar bij neer leggen dat hij net als vanmiddag maar 35 minuten wil slapen.
Zelfs nog naar een kinderfeestje geweest,…veel indrukken dus ik dacht…die zl wel in de auto wegvallen maar nee hoor…zat in zijn stoel alleen maar te zingen en te spelen!
Totaal niet moe…maar als hij dan thuis komt krjgt ie het te pakken.
Ligt er nu vanaf half 7 in!

Gr, danielle

Lilypie Tweede Ticker

@Michèle: zouden Erik en Morgan dan stiekem een hotline hebben? Ik hoop dat ze 'm de komende nacht niet gebruiken…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ aaron
Ik heb dit ook met mijn zoontje gehad dat hij niet wou slapen smiddags
En na een klein weekje mn poot stijf houden gaf hij t protesteren op en heb ik weer de hele dag een vrolijk mannetje wat beter luisterd dan dat hij bekaf is
Ook rond etenstijd en vlak voor het slapen gaan
Hij ging er om half 1 in en om 1 uur begon hij te piepen
Na een dag of 3 ben ik ermee gestopt hem eruit tehalen Dan maar brullen tot half 3 Jammer voor hem Er heeft nog nooit een kind zich dood gehuild
Vind het echt moeilijk Maar ik weet dat het beter is voor hem
Wil niet zeggen dat ieder kind het zelfde is Maar ik geloof niet dat een kind onder de 2 jaar met 35 min slaap overdag toe kan
Iig sterkte ermee

Lilypie Second Birthday tickers

@ Ieppom: ik ben het helemaal met je eens wat betreft de drie R-en. Een kind heeft duidelijkheid en structuur nodig. Dan weet hij wat er gaat komen en wordt de dag voor hem voorspelbaar en overzichtelijk.
Wat ik wel wil zeggen is, is dat de slaapbehoefte van kindjes heel erg kan verschillen. Zeker vanaf een jaar of 2 zijn er grote verschillen, dit is mij ook op het cb verteld. Sommige kindjes slapen met 18 maanden al niet meer tussen de middag. Dan kun je als mama wel vinden dat een kind van 3 nog een dutje van 2 uur (!) nodig heeft maar als je kind de slaap niet kan vatten omdat het simpelweg niet moe is houdt het toch op. Slaap kun je niet dwingen. Als een kindje het verder goed volhoud op de dag, en heel belangrijk; goede nachten maakt is er verder geen probleem lijkt mij.
Wat je wel kan dwingen is rustmomenten. Daarmee bedoel ik dat je wel een dutje aan moet bieden. Mijn zoontje Jack wordt in december 2 en het middagdutje is ook anders dan eerst. Hij doet er soms lang over om in slaap te komen, maar ik blijf hem gewoon op bed leggen na de boterham. Slaapt hij niet dan rust hij toch denk ik dan.
Zolang hij de boel niet aan elkaar krijst, en dat is hier nooit het geval want hij gaat liggen kletsen, vind ik het best. Uiteindelijk is hij altijd wel gaan slapen al is het maar voor een uurtje. Dan slaapt hij de andere dag wel weer meer.

Groetjes van Christa