Eva op dezelfde tijd wakker maken?

Nu het kouder wordt en het 's ochtends nog donker is, slaapt Eva langer dan eerst. Ze gaat om dezelfde tijd naar bed, tussen 19.00-19.30 uur, maar ze ronkt heel vaak nog lekker als we haar om 07.30 uur uit bedje willen halen. Ze is dan echt nog ver weg, je hoort dan dat ze diep ademt. Ik vind het eigenlijk zielig om haar wakker te maken. Ze kan toch al zo moe kijken 's ochtends. Soms denk ik dat ze 's nachts wakker is af en toe en ze wakker is zonder echt lawaai te maken. Dat ze dan 's ochtends niet helemaal uitgerust is. Op maandag en woensdag moet ze gewoon op om naar het kdv te gaan, maar wat als wij niet per sé weg hoeven? Is het dan verstandig om haar gewoon toch altijd om dezelfde tijd wakker te maken? Of mag ik haar even lekker laten slapen en kan ik haar zelf wakker laten worden?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik ken je probleem!
Ik loop namelijk tegen hetzelfde aan, als Nayaro na het kdv moet, dan moet hij gewoon echt vroeg uit bed, kwart voor 7 is echt de hoogste tijd!
Maar net als vandaag ben ik lekker vrij, en dan slaapt hij tot 8 uur … soms heeft hij periodes dat hij tot 9 uur slaapt!
Ja, ik heb zoiets van, ik laat hem lekker uitslapen hoor … heb je ook iets meer aan je ochtend … want Nayaro gaat dan meestal ook iets later na bed … op het kdv gaat hij namelijk al van 10 tot 12 weer een dutje doen, logisch natuurlijk want hij is dan veel eerder wakker & actief!
Thuis ligt hij altijd pas rond 11 uur erin, tot uurtje of half 2 … daarna dut hij thuis niet meer, maar op het kdv dus wel!

Ik zelf zou zeggen, laat Eva lekker slapen … ze zal het nodig hebben! En ja iedere moeder vind het toch heerlijk om een uitgerust kind in bedje aan te treffen :smiley:
Nayaro heeft verder ook geen problemen als hij na het kdv moet, dat hij er eerder uit moet … Hij is er eigenlijk aan gewend … Net zoals ik & zn papa … Als we moeten werken of na school is het anders dan als er een vrije rustige ochtend op het programma staat!

Ben wel benieuwd wat de andere moeders zeggen hih :smiley:

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Ja, vind ik ook eigenlijk. Zondag sliep ze tot 08.00 uur en daardoor kon ik ook ‘uitslapen’ tot die tijd. Ook wel lekker! Ik denk ook dat ze het nodig heeft, want ik denk dat mevrouw soms spookt 's nachts en dat ze dan gewoon even wakker is. Ik hoor niks, maar ik zou haar weleens op een camera willen zien! Dadelijk staat ze gewoon te feesten! Wel heerlijk dat Nayaro soms zelfs tot 09.00 uur slaapt! Hmmmmmmm! Ik ben benieuwd hoe dat dadelijk met de klok verzetten gaat. Ik heb het al zo geregeld dat papa zondag op moet, dus als Eva dan eerder wakker is, is hij de pineut! Hahahahaha! Oooo, wat ben ik gemeen eigenlijk!

Hoi Rainbow,

Lekker laten liggen!
Als Eva nog slaapt dan zal ze het wel nodig hebben anders was ze wel wakker.
Wij hebben geen uitslaper…maar wil hij een keer…dan maak ik hem ECHT NIET WAKKER

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Morgan mag van mij ook slapen tot ze wakker wordt op de dagen dat ze niet naar het KDV moet. Zo hebben we ons al een keer verslapen voor het zwemmen (we zijn ook niet gegaan) en zondag was het ook half negen eer ze kwam. Enne wij hebben die camera wel enne inderdaad soms zit ze gewoon stil in der bed wakker te zijn. Of het konijn op der muur te aaien.

Groetjes,

Michèle

Merel heeft dit ook. Als ze naar het KDV of de oppas moet, maken we haar wel wakker. Anders laten we haar slapen, maar niet langer dan 08:45 uur. Anders komt haar eetritme helemaal in de war.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Pffff… Ik verheug me erop dat ik hierover mee kan praten
Maar zonder dollen: ik zou haar( mits het niet tot 10 uur duurt) ook nog even lekker laten slapen. Ik denk ook dat ze het dan gewoon even nodig heeft!

lekker toch
hier ook zo’n slapertje en lieke is echt geen ochtend mens.
als ze naar psz moet moet ze er om 7.15 echt uit. maar als ze niet hoeft slaapt ze heerlijk tot 9.00-9.30.
ze heeft smorgens toch al zo’n tijd nodig om op gang te komen!
Heeft echt een ochtendhumeur. maar als ze tot 9.00 slaapt heeft ze geen ochtend humeur.
Lekker laten doen joh, kun je zelf ook wat langer blijven liggen!

Groetjes Gytha

als Kimo niet naar het KDV hoeft laten wij hem ook lekker uitslapen (als hij dat een keer wil). Zo heeft hij van het weekend tot 8.30 geslapen, echt luxe was dat, met die onderbroken nachten. Wel wordt hij soms om 6 uur wakker en begint dan te huilen. Vaak helpt het om dan zijn luier te vervangen en hem een paar slokjes drinken te geven. Dan slaapt hij daarna weer 1 tot 2 uur verder en is dan de rest van de dag een stuk gezelliger.

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik zat me dat eigenlijk ook al een beetje af te vragen. want vorige week heeft lindsey een paar keer bij m’n ouders geslapen overdag. dit was om te kijken hoe het zou gaan voor ik weer zou gaan werken.
donderdag had ik dus het sollicitatie gesprek, dat was om 9 uur en moest dus al bijtijds de deur uit wat voor Lindsey betekende dat ze om 6.30 uit bed moest, normaal gesproken wordt ze om ca. half 8 wakker. de hele dag is prima verlopen maar vrijdag was ze erg moe en heeft ze veel meer en langer geslapen dan normaal.
ik kan me dus voorstellen dat het op dagen dat ze naar het kdv gaan het behoorlijk druk is voor die kleine moppen dus dat ze dan die tijd weer ‘inhalen’ wanneer ze thuis blijven.
ik zou zeggen als je nergens heen hoeft dan lekker laten pitten.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Hier maak ik Jurian elke ochtend om 8 uur wakker. Vind regelmaat belangrijk en 8 uur een mooie tijd om zijn ontbijt te gaan nuttigen. Hij is meestal rond die tijd zelf wakker. Als hij dan echt nog zo moe zou zijn dan gaat hij later op de ochtend nog even liggen. Wel als ik weet dat het een hele drukke dag word en dat hij eigenlijk smorgens niet naar bed kan dan blijft hij weleens tot half 9 liggen. Maar anders … hup eruit

Gossie,…wat heb ik een pech voorbij julliehier word nooit langer doorgeslapen dan hooguit 7 uur en 2of 3 x was het half 8!

Je snapt natuurlijk wel dan ik hem (als hij door zou willen slapen) NEVER NOOIT wakker zal maken he!

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Troost je Danielle, hier is het een jaar lang elke dag 6 uur geweest. Weekend en door de weeks, dus er is hoop.

Groetjes,

Michèle

Was het hier maar een ‘probleem’ Rainbow…het is hier elke ochtend rond 6.00 uur gewoon tijd om op te staan…

Lekker laten slapen en zelf ook blijven liggen, dat zou ik dus doen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi
Emma slaapt op de dagen dat ze niet naar KDV hoeft ook “uit”, tot een uur of acht. Heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Maar ik ga toch mijn wekker niet zetten om haar wakker te maken als we allebei nog lekker liggen te slapen?
Ik slaap dan ook een (heel) klein beetje uit

Groetjes Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hihihi, het is inderdaad een luxe probleem! Eva was normaal zo rond 07.15 uur wel wakker en dan kletste ze nog even tot 07.30 uur. Nu dus niet. Ik ben zelf wel altijd rond 07.30 uur wakker en lig dan onbewust te luisteren of ze zich al meldt. Maar de laatste tijd is het dus STIL. We laten haar maar lekker liggen inderdaad, want ze slaapt 's middags meestal heel slecht en eigenlijk heeft ze die slaapjes echt nog wel nodig. Vanavond was ze echt lastig door de slaap, ze bleef maar jengelen. Maar ja, morgen is het wél 07.30 uur. Donderdag mag mevrouw weer lekker slapen en mama en papa dan ook. Papa is toch al geen ochtendmens, die stond in het pre-Eva-tijdperk altijd op om 08.30 uur! Ik ben eigenlijk wel blij dat Eva wat langer slaapt, want ik ben zelf een slaapbeestje en zou het een hel vinden om op te moeten staan om 06.00 uur! Ieieieieieie! Lekker laten liggen dus. Ik was even bang voor de regelmaat, om die te verstoren, maar later dan 08.15 uur wordt het toch niet, dus dat zal wel meevallen!

ik hbe zoiets van dan eet ze haar pap wat later en zo. Morgan slaapt soms ook minder op de dag en wat je zegt ze hebben het toch nodig.

Groetjes,

Michèle

Ik zou haar ook lekker laten liggen. Zo lang ze nog slaapt heeft ze het gewoon nodig. Toen Tim nog kleiner was en alleen melk dronk maakte we hem iedere ochtend om 7 uur wakker. Maar ja dat is wat anders, want daarna sliep hij gewoon weer verder. Wij vonden het toen belangrijk dat hij regelmaat had met zijn flesjes etc. Anders werd hij veel te laat wakker en kwamen we ook niet uit met zijn flessen.

Nu ze wat ouder zijn zou ik haar er gewoon uithalen als ze wakker wordt. Ze hoeven echt niet persee iedere dag op hetzelfde tijdstip hun ontbijt. Tim wordt meestal rond half 8 wakker. Hij gaat dan lekker liggen brabbelen en als ik vrij ben en in het weekend halen we hem er om 8 uur uit. Op dagen dat hij naar de creche gaat of naar mijn ouders moeten we hem meestal wakker maken. Maar dat is op zich niet erg, want op de creche slaapt hij s’ochtends nog en thuis niet meer.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb niet alles gelezen, maar;
Ik zou haar gewoon laten liggen. Blijkbaar heeft ze die slaap wel nodig!
En bedenk eens hoe jij het zou vinden als je lekker ligt te slapen en iemand maakt je gewoon wakker zonder goede reden, maar vind dat jij op moet staan omdat het al X-tijd is. En je vervolgens de rest van de dag niet helemaal fit bent…

Hier slapen de meiden altijd uit, tenzij we ergens naar toe moeten (fysio oid)

Dat is het goede woord Rainbow: luxeprobleem.

Hier was het vanochtend weer 5.30 uur…
En ik ben ook zó geen ochtendmens.

GRRR!!!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker