Nou helemaal mee eens! Thuis heb ik ook altijd alles op onze eettafel staan en dan kan iedereen daar zijn drinken opzetten en de hapjes zelf pakken. Voorkomen is beter dan… maar ja ik was op visite en dan kan ik moeilijk alle hapjes gaan verhuizen hahaha! ( zou best gekund hebben… ) Maar idd lastig als ze nog zo klein zijn en nog niet goed luisteren, Uiteraard was er een moeder die zei “nou nou wat een volhouder"haar dochterje haalde dat niet in haar hoofd hoor”. Van dat soort opmerkingen word ik dan niet echt vrolijk…! Ze moest er wel hard bij lachen maar toch ben ik dan een beetje beledigd!
Eten van je bord af kijken
Ik zou Eva ook weghouden bij de tafel, omdat het niet netjes is om constant in iets te graaien. Maar aan de andere kant, dan hadden ze het hoger moeten zetten EN eigenlijk is het wel grappig dat Minke lekkere trek had. Ik zeg altijd maar: beter lekker kunnen eten en kunnen genieten van iets, dan dat je zo’n saaie sok bent die nooit eens iets eet!Ik had dat trouwens wel willen zien, hoe jij zat te zweten en hoe Minke onder papa’s arm werd ‘afgevoerd’. Doerakje!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Was ook niet naar jou hhoor Linette maar meer waarom denkt de gastvrouw daar niet aan. Maar kan me voorstellen dat je zweet dan
Groetjes,
Michèle
Fijn Rainbow dat het goed ging met het fruit. Ze at er in ieder geval van, dus dat is al beter dan even geleden dat ze niets van vers fruit wilde hebben. Je zal zien dat het steeds beter gaat.
Pff Linnette kan me voorstellen dat je het steeds warmer kreeg. Op zulk soort momenten is consequent zijn moeilijk, maar goed dat je dat bent blijven doen. Stom misschien, maar ik zou er ook niet aan gedacht hebben alles op de eettafel te zetten. Met Tim zijn verjaardag heb ik alles gewoon op de lage tafel gezet. Gelukkig had Tim het veel te druk met zijn kadootjes, aandacht en spelen
En aan de andere kant, ze moeten natuurlijk ook leren dat ze niet overal zomaar van mogen pakken. Dus wat dat betreft kun je niet altijd alles bij ze weghouden!
Ik was vorige week met Tim op een kinderverjaardag van een vriendin van me. Daar werden zakjes chips uitgedeeld, maar daar vind ik Tim nog te jong voor. Zat er een ander jongetje wat ik niet kende van 1 jaar. Die mocht dus wel een zakje van zijn moeder. En oh wat was de moeder trots dat het jongetje zo het hele zakje had leeggegeten. Dan ben ik misschien een zeikerd en Tim mag best af en toe iets extra’s maar een zakje chips en dan ook nog eens helemaal leeg…vind dat echt nu nog niet nodig.
Groetjes,
Sandra
Sandra, jij kent ook alleen maar snoepkindjes zeg! Dan ben ik ook een zeikerd, want Eva krijgt van mij ook géén snoep. Hooguit een keer een beetje vanillevla waar suiker in zit, maar géén koek, géén chips en géén zoet drinken. Ik vind dat ook totaal niet nodig en ze krijgen later al zo veel zoet, waarom zou je daar nu al mee beginnen? Zo voed je ze op met het idee dat snoep lekker is, wat ook zo is, maar 1 jaar vind ik echt te jong hoor!
Oh ja, daarstraks hadden we boerenkool op met worst, toevallig heel kort na de andijvie van mijn moeder. Eva had al gegeten, maar ze SCHOOIDE weer om méér. Vooral de rookworst vond ze lekker, maar die is zout volgens mij en die kreeg ze dus maar een beetje…
Ja, als ik dat soms om me heen zie dan denk ik ben ik nu zo’n zeikerd! Als ik dan soms zie wat kindjes allemaal krijgen. Dit jongetje kende ik overigens niet hoor. Maar als ik dan zie dan denk ik echt, ik vind het niet nodig dat Tim nu zo’n zakje chips krijgt en helemaal leeg eet.
Groetjes,
Sandra
Je hebt groot gelijk hooer Sandra, Ik doe dat ook niet ja 1 of 2 chipjes mag hij en dan is het klaar
Liefs Michelle
Nou, dat vind ik inderdaad ook niet nodig.
Wij waren zondag op een verjaardag en hield een tante ineens een marsijsje voor Seth zijn neus, dus ik zo van: HAllo, dat mag hij niet!!
Zij van: Ja, maar het is toch zacht…
Ik wist echt niet wat me overkwam! Ten eerste heeft hij koemelkallergie, en ten tweede zou ik nooit een kind van 8 MAANDEN een marsijsje geven!!
Maargoed misschien heel gek dat ik dat denk:S
De week ervoor waren we ook op een verjaardag, en inderdaad Seth was niet weg te slaan bij de tafel Dus hij mocht alleen aan het bakje met tomaatjes zitten! Dat ging gelukkig redelijk goed.
Maar ik vind het dus meestal echt verschrikkelijk al die verjaardagen, n ben daarna helemaal warm en gesloopt van het opletten!
Liefs, Anne
Hahaha inderdaad ik was er ook moe van!! Maar zoals boven al beschreven, ze moeten natuurlijk ook leren om niet overal aan te zitten, helemaal mee eens! Maar hoe doe je dat als ze ondanks jouw heeeel duidelijke “nee” tot wel 15 x toe terug lopen en het gewoon weer doen ! Thuis zet ik haar dan even in de box maar die was hier niet. Ja dat wordt wat straks heb ik en een baby op schoot en Minke die als een ongeleid projectiel tafels leegroofd! Nee hoor ik ga natuurlijk geduldig verder met het opvoeden van mijn pittige dametje
haha ach het zijn ook fases natuurlijk.
Fijn om te lezen dat mijn kind niet als enige "oost-indisch"doof kan zijn…
Verder herken ik idd de verhalen dat andere mensen je kind soms iets willen geven wat je niet goed vindt en dat je dan wordt aangekeken alsof je nu wel heeeel overdreven streng bent! Op de creche hadden ze pas ook chips ( traktatie van een van de moeders… vond dat ook niet zo handig). Toen belden ze ( erg netjes vond ik) me op of Minke dat mocht. Ik zei nee, maar genoeg andere kindjes van ook net 1 mochten het wel. Tja, iedereeen moet dat natuurlijk voor zich beslissen…
Mijn schoonmoeder gaf Morgan laatst ongevraagd een lange vinger en de tweede lag al klaar. Ook had ze al 2 doosjes rozijntjes gehad dus ik zeg zo das boffen zeg maar alleen die ene he. Dus ze wilde weer beledigd zijn. Nee zeg ik ze heeft al 2 doosjes rozijnen op en nu een koekje. Het is mooi zo want ze had van mij al een krentebol gehad. Ik zei ook dat ze het van mij niet kreeg want ik vind het nog te zoet voor elke dag. Ja zegt ze maar een keer. Nee zeg ik een keer is prima, maar geef die tweede maar aan pappa. Gelukkig accepteerde ze het.
Groetjes,
Michèle
Bij opa en oma is alles altijd wel wat anders, maar IK bepaal wat ze wel of niet mag hebben. Mijn moeder bakt vlees altijd in heel veel boter en het druipt altijd van het vet daardoor. Ze wilde Eva dat vlees geven, een halve, maar ik wilde dat niet. Ze bakt wel in vloeibare boter, maar toch…wij bakken in olijfolie en dat is veel beter. Ik wil niet dat ze extra vet binnen krijgt doordat vlees gewoon onnodig vet gebakken is. Ik zei dat ze dat niet mocht en dat is dan ook ok voor mijn moeder. Ik zeg duidelijk dat ik niet wil dat ze suiker en vet eet en ik hoop dat ze daar ook rekening mee houden als ze bv bij ze slaapt. Dat ze bij oma iets lekkers krijgt ok, maar niet te veel. Mijn vader vroeg of ze Wickey-drinken mocht. Nee dus, want daar zit suiker in. Mijn neefje en nichtje drinken dat wel, maar ik vind het niks. Op het kdv bleken ze Kruidvat-roosvicee te hebben. Toen ik dat zag, vroeg ik of ik het etiket mocht zien. Er zat suiker in. Voortaan geef ik Eva nu suikervrij diksap mee naar het kdv en daar houden ze ook rekening mee. Ik vind dat mensen jouw keuze wel moeten respecteren, dat doe je ook bij de kinderen van een ander!
Inderdaad ieder zijn keuze. Morgna krijgt biologische diksap, maar dat komt meer door dat het van pappa’s werk is enne er zitten op zeker geen conserveringsmiddelen in. Op het kdv krijgt ze van ah geloof ik en dat vind ik ook prima. Ik ben denk ik wel iets makkelijker dan jij met snoepen, maar eigenlijk hebben wij ook niet veel in huis. Mervin heeft wat koeken enne ik mag niet zoveel meer. Voordeel is wel dat als ze mijn snoepjes te pakke zou krijgen dat het allemaal suikervrij is. Wel probeer ik goed op kleurstoffen te letten. Mede omdat mijn broertje altijd verkeerd heeft gereageerd op onnatuurlijk kleurstoffen. Die dingen zijn volgens mij nog schadelijker dan suikers.
Groetjes,
Michèle
Grappig om te lezen hoe iedereen daar weer anders over denkt. Ik geef Tim als tussendoortje alleen maar liga of rozijntjes. Eigenlijk alleen maar verantwoorde tussendoortjes en hij heeft nog geen lange vinger gekregen (op de creche krijgt hij die soms wel). En natuurlijk krijgt hij soms wel eens wat hapjes van ijs of iets anders. Maar dat zijn gewoon uitzonderingen. Chips of iets heb ik hem nog nooit gegeven.
Maar als ik dan het verhaal van Rainbow lees dan wil ik zover niet gaan. Tim krijgt gewoon diksap en ik ga niet ieder etiket met elkaar vergelijken waar hoeveel suiker in zit. Ook waren we laatst ergens en toen kreeg hij wikey, daar ga ik verder niet moeilijk over doen. Thuis krijgt hij gewoon diksap en roosvicee (klein beetje en veel water) en af en toe appelsap/sinasappelsap.
Ik gebruik olijfolie, maar soms ook vloeibare boter en dan krijgt Tim ook gewoon zijn vlees in vloeibare boter. Natuurlijk moet het vet er niet vanaf druipen, maar af en toe in vloeibare boter bakken vind ik niet erg. Bepaalde vetten hebben ze ook gewoon nodig.
Als wij nasi of bami ofzo eten dan hebben we er altijd kroepoek bij. Tim is daar dol op, dus dan krijgt hij daar een paar stukjes van. Maar goed zolang je alles maar met mate doet is er niets aan de hand.
Soms wordt je er wel moe van als mensen niet respecteren dat je kind iets niet mag. Zo vermoeiend is dat, laat iedereen gewoon vrij in zijn keuze.
Groetjes,
Sandra
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/wXz1p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - Sandra1980 op 15 Sep 2009 14:51:05
Ja ik ben ook meer "in het midden"te vinden denk ik zo. Pas aten wij bijvoorbeeld patat ( errug lekker als je zwanger bent ) en had ik voor Minke uit de vriezer groenten met aardappeltjes. Ze at haar bordje leeg maar bleef zeer geinteresseerd in onze patatjes. Toen heeft ze er een paar op. En ze vond ze heerlijk, wat me niet verbaasde hoor.
Ik zie daar ook geen kwaad in, maar inderdaad met mate en natuurlijk niet elke week.
Hier nog 1 hoor die al helemaal begint te glimmen als hij een potje fruit ziet!
En als ik dan vraag of hij lekker fruit komt eten, wordt hij helemaal wild haha!
Dus hier voorlopig nog lekker fruit.
Verder kreeg hij eerst weleens een rijstwafeltje, maar nu eigenlijk nooit meer want hij zit er toch alleen maar mee te klooien.
Verder zou ik wel letten op bijvoorbeeld de suiker in de diksap.
En ik weet ook wel dat mijn ouders daar ook allemaal rekening mee zouden houden, ik ben heel benieuwd hoe dat bij mijn schoonouders zou gaan.
Die zijn wat meer snoepen gewend ed.
Maar goed, dat duurt nog even, voorlopig heeft hij nog een vast ritme, en geef ik gewoon mee wat hij eet
Enne… ieder zijn eigen ideeen, daar is niets mis mee!
Maar het is wel heel vervelend als er niet naar geluisterd wordt, of ze niet worden gerespecteerd!
Liefs, Anne
Morgan eet rijstewafels met wat smeerkaas erop. Feest vind ze dat en heel soms krijgt ze er appesltroop op. Ook op de creche is dat maar heel soms. Dus echt feest dan.
Groetjes,
Michèle
wij gaan vrij gemakkelijk om met eten. In principe mag hij alles proberen, dus ook zoetigheid etc. Hij krijgt echter thuis op normale dagen alleen maar fruit/soepstengel/brood/kaakje tussendoor. Geen zoete dingen dus. Liga’s vindt hij zelfs vies, die zijn ook best zoet trouwens. Als drinken krijgt hij roosvicee of melk (gewone melk en ook in flinke hoeveelheid op een dag, heb nog nooit eerder gehoord dat dat niet goed zou zijn).
Als het een keer feest is of we zijn bij iemand op bezoek krijgt hij alles wat wij ook eten. Dus ook taart, olijven (at hij al voor hij 1 jaar was), chips etc. En als er geen roosvicee ofzo in huis is, leng ik vaak wat fruitsap voor hem aan. Iedereen heeft wel sap in huis. Kortom, van ons mag hij eigenlijk altijd alles dat voorbij komt. Hij lust dus ook heel veel, maar weigert het alleen af en toe
Ooooo, even iets rechtzetten hoor! Het komt misschien over alsof ik een een freak ben, maar dat is niet zo. Juist niet. Zelf snoep ik heel veel, zoals jullie weten (zie mijn topic over de 5 oliebollen) en ik wil gewoon niet dat Eva net zo wordt als ik. Ik kan namelijk niet zonder zoet en dat is ook voor mij niet goed. Thuis krijgt ze dus geen snoepjes nog. NOG. Straks mag ze natuurlijk wel een keer een snoepje of een koekje. Ik let er alleen wel op dat ze niet van die suikerdranken krijgt. Op het kdv zou ze 1-2x per dag die troep krijgen en dat wil ik dus niet. Vandaar mijn biologische diksap. Maar laatst at ze natuurlijk ook taart en chips toen ze jarig was. Ik ken iemand die haar kind van 2 nog NOOIT suiker heeft gegeven en dat vind ik ook overdreven. Ik let er meer op dat zij geen verslaafde wordt, zoals ik dus. Want ik kom er haast niet van af! Maar Eva krijgt straks echt wel een keer Wickey hoor, alleen nu nog niet en straks ook niet dagelijks. Enne…frietjes bood ik een keer aan bij de IKEA, maar die wilde ze niet! Wel gisteren vette rookworst. Af en toe doen wij dat dus ook, maar wel met mate. Duidelijk zo ladies?