Eten van je bord af kijken

Ik heb eigenlijk ook geen Brinta, maar eigen merk van de Aldi (Albona) en volgens mij staat dit gelijk aan Brinta. Op het cb zeiden mij toen Merel 7 mnd was dat het niet zoveel uitmaakte welke pap ik gaf en ze noemde zelfs de Brinta of Albona.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Nou ja de laatste keer dat we op het cb waren zei pappa per ongeluk brinta in plaats bambix en die werd bijna aangeblogen door dat mens, Dat mocht nog niet zei ze. De granen waren nog te grof zei ze en daar zouden de darmen nog problemen mee hebben dus wij houden het maar bij Bambix.

Groetjes,

Michèle

Ik heb net me pak brinta ff gelezen en is voor het hele gezin en dan staat er apart bij voor kinderen vanaf 1 jaar. En is logisch ergens want vanaf 1 jaar mogen ze gewoon alles hebben

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ach, arme Mervin. Verspreekt 'ie zich, vliegt dat mens hem aan! Haha. Maar ik denk dat Michelle gelijk heeft en dat ze ook Brinta mogen. Wij hebben hier desondanks Bambix en dat gaat ook prima! Ze vindt het heerlijk 's ochtends en ze grient een beetje als het op is. Voor de afwisseling pak ik ook weleens die pap met appel of peer, of knisperpap van Bambix. Allemaal lekker!

Gisteren kreeg Eva van mijn moeder een rolletje snijworst en ze keek er toch vies naar! Ze gooide het dan ook snel op de grond. Gelukkig vond ze oma’s andijvie stamppot 's avonds met een filetlapje wél erg lekker en at ze haar buikje rond! En ze heeft veel bloedsinaasappel Danio op!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b2.lilypie.com/3X3yp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Wat fijn Rainbow dat het allemaal zo goed gaat met de verse gerechten. Zo zie je maar, dat het helemaal niet moeilijker is dan potjes, maar juist makkelijker

En hoe gaat het nu met het fruit, heb je dat al geprobeerd?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha stom dat ik niet op het pak brinta gekeken heb, ik eet het per slot van zelf.

Maar goed wij houden het ook nog even bij Bambix

Groetjes,

Michèle

@Michèle, goed idee, ik denk dat ik ook weer aan de Brinta ga 's ochtends! Ik vind ontbijten altijd zo lastig. Als ik nu Nora zie eten, lijkt het best lekker. Gezellig met zn tweetjes brinta (/bambix)eten. Bij papa blijft het nog even bij een kopje koffie, ben ik bang…

quote:
En hoe gaat het nu met het fruit, heb je dat al geprobeerd?

Dat heb ik geprobeerd. Gisteren kreeg ze banaan. Ik had een halve gegeven en die grof gepureerd in de babycook. Ze lustte het wel, maar na een half bakje had ze genoeg. Het ging niet helemaal van harte…Morgen proberen we appel!

Gewijzigd door - Rainbow op 14 Sep 2009 12:32:25

@ Liske. Ik MOET ontbijten he. Alleen brood krijg ik niet door me strot zo vroeg enne cornflakes mag ik niet meer hebben dus het is Brinta zonder suiker. Al heb ik nu ook een pak van de aldi dus even kijken of dat smaakt. Scheelt toch weer centjes.

@ Rainbow. Banaan zo vult meer dan uit een potje he. Minder vocht. Net als gewoon meeeten zeg maar. En ze moet wennen dus beetje bij beetje komt het wel goed

Groetjes,

Michèle

Ik had een hele in dat ding gegooid, dat was een mooi bakje. Ze at het wel met smaak, maar ze kreeg het inderdaad niet leeg. Ik bedacht me niet dat het door de banaan kwam eigenlijk…misschien lust ze de appel wel? En gisteren was ze weer aan het schooien hoor (weten jullie eigenlijk wat dat is, of is dat Brabants?), we hadden noodles met champignons. Door de kermis gaven we Eva, die megatrek had, een potje met kabeljauw. Nou, ze had dus nog trek en at vrolijk met onze noodles mee en ze kreeg na haar Danonntje ook best nog wat kersenyoghurt weg. Vreetbakje!

@Rainbow: ‘schooien’ kennen we hier in Drenthe ook hoor! En een goed begin met de banaan, dat vult ook behoorlijk hè. Dus op zich logisch dat ze hem niet helemaal hoefde.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Was Schooien??

Groetjes,

Michèle

Vragen om meer eten en dan vooral het eten wat jij op je bord hebt liggen. Ik hoop dat ik het goed uitleg zo. Honden doen het ook wel eens. Als je wat lekkers op tafel hebt staan, willen zij het ook.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

In de Randstad noemen we dat bedelen… geloof ik! Nog nooit van gehoord, schooien.

Schooier dan weer wel, das wel een logisch verband eigenlijk, nu ik erover nadenk!

Oh Schooieren noemen wij dat of inderdaad bedelen.

Ha ha ha ben weer bij. Morgan begint hysterisch te gillen als ze je eten niet krijg. Zo heeft ze gister pappa zijn peer afhandig gemaakt.

Groetjes,

Michèle

Hahahaha, een schooier schooit! Klopt! Meestal zeg ik het ook over honden trouwens, maar Eva is als ze zo doet ook wel een beetje een hondje!

Over schooieren gesproken… Minke was gisteren mee naar een feestje van het zoontje van mijn vriendin die 2 werd.
Op de ( lage!) tafel stonden allemaal heerlijke chipjes, toastjes, kaasjes, bakjes met tomaatjes… Nou mijn vriend keken elkaar al aan van “Oh oh” En ja hoor, Minke was niet bij de tafel weg te slaan ( bij wijze van spreken natuurlijk he ) . ik had haar een paar keer een droog toastje gegeven, maar elke keer maar weer op die tafel af he… En ze kan nu opeens heel goed lopen dus steeds weer erop af!
PFF ik zweette er een beetje van zelfs, al die andere moeders ( en tantes) die je dan aankijken van “tja, wat ga je doen”! Nou ik steeds “Minke, nee, niet zelf pakken” maar jullie raden het al… die kleine diva liet zich niet zomaar kisten! Uiteindelijk gillend als een speenvarkentje mee naar buiten onder papa’s arm in de tuin spelen! Iedereen moest er hartelijk om lachen,… maar tjonge jonge haar vader en ik vonden het best lastig! Dus conclusie: schooieren doen ze vaak niet alleen thuis .

Lilypie
Lilypie

Hihi weer wat geleerd…ik had ook nog nooit van schooien gehoord.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Wat ik dan niet snap is dat het daar neer gezet wordt. Ik had bij Morgan alles op de eettafel staan. Zo voorkwam ik een hoop ‘gefrustreerde’ moeders en kinderleed.

Groetjes,

Michèle

Bedelen, ja dat was het woord. Kon er ff niet op komen.

@ Michèle: Het is wel een idee om alles op een hogere tafel te zetten. Bij ons staat ook altijd alles op een lage tafel.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker