Eten van je bord af kijken

@ Rainbow, ik denk inderdaad dat het verstandig is om je kleintje niet meteen vanaf het begin veel zoet te geven. Het belangrijkste is dat ze een gezond eetpatroon aanleveren. Af en toe iets anders tussendoor kunnen ze best begrijpen en het moet vooral geen gewoonte worden. Wij gaven eerst pakjes wicky etc als we op pad gingen, maar nu hebben we een grote antilekbeker gekocht en die vullen we dan vooraf met roossvicee. Kan hij er een tijdje mee vooruit en dat is een stuk minder zoet.
Verder dacht ik niet dat je een freak was hoor. Ik begon me zelfs meteen af te vragen wat hij eigenlijk krijgt op zijn huidige KDV, geen idee namelijk. Hij gaat sinds kort naar een nieuwe, want we zijn verhuisd en bij de vorige was het diksap. Misschien toch ook maar eens vragen wat ze hem voorschotelen…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

@gwensanders

Eeen grote hoeveelheid melk is niet goed ze mogen per dag niet meer dan 500 cc hebben en dat is al veel

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

@ Mirema. Ik zag hier inderdaad al dat soort richtlijnen staan, nog nooit eerder van gehoord. Alleen over een minimum van zo’n 300 ml per dag. Geldt dat tot een bepaalde leeftijd?
Ik denk trouwens niet dat hij dagelijks over de 500 heen komt, maar hij komt wel aardig in de buurt. Alleen al in zijn pap zit namelijk zo’n 250 tot 300 ml en dan drinkt hij ook nog melk bij de lunch en 's avonds wat yoghurt.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

@ Rainbow. Tuurlijk ben jij geen freak, denk dat we op zich aardig op dezelfde lijn zitten. Ik neem overigens altijd aangemaakt diksap in kleine oranginaflesjes mee om te voorkomen dat Morgan meteen blootgesteld wordt aan wicky en zo. Ben toch ook geen freak. Laatst zaten we overigens op een terrasje met dat warme weer en Morgan der diksap was op. Bleken ze daar ranja te hebben. Dus ik vraag wel of ze het niet te zoet wilde maken. Ze hadden zich er keurig aan gehouden. Net zo slap als der diksap zeg maar, maar met een ander smaakje. Alleen hoeveel zaken hebben ranja op de kaart staan.

Groetjes,

Michèle