Erg weinig slaap,(te)veel energie

Ons meisje is 10 maanden,slaapt vanaf het begin af aan erg weinig in vergelijkling met andere baby’s van haar leeftijd…
Ze slaapt s’nachts niet door,is er graag bij,overdag mag ik blij zijn dat ze 1,5 uur slaap…
Erg leuk hoor,een dochtertje met veel energie,maar mij energie raak na verloop van tijd op,want ik heb echt mij nachtrust nodig en aangezien ze 3x per nacht wakker wordt,en om 6:00 klaarwakker is,moet ik in haar ritme mee…

Pfff…dat zou betekenen dat ik sávonds tussen 19:00 en 20:00 ook naar bed moet gaan,wie weet is dat een oplossing…?

aah…
Das niet zo fijn! Werk je er ook nog bij??
Ik heb mn kleine nu op schoot liggen, wil ook niet echt slapen

sterkte!

xx Medii

3x s’nachts wakker ai, dan kan ik begrijpen dat je zo moe ben!
De gouden tip heb ik niet voor je, helaas.
Je zou eens contact op kunnen nemen met je huisarts wie weet dat hij/zij je kan doorverwijzen naar een kinderpsygoloog, deze hebben we ervaring mee, en zouden het probleem gelijdelijk aan voor je kunnen op lossen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ons meisje heeft zoveel energie en doe de gehele dag zovbeel indrukken op,dat ze dat maar amperf kan verwerken omdat ze maar weinig slaapt…

Ik doe zelf kinderpsychologie dus tja…ik hoef daarvoor niet naar de huisarts om een doorverwijzing,ik weet wat het probleem is,dat is het juist!!

Nou ja,als ze 16 jaar is zal ze wel meer slapen dan nu het geval is,dus ja met de tijd zal het wel goedkomen haha ha

Dat moet haast wel
Dan mag ik mijn handjes dichtknijpen met mijn joggy die van 19:30 tm 8:30 uur doorslaapt.

quote:
en doe de gehele dag zovbeel indrukken op,dat ze dat maar amperf kan verwerken omdat ze maar weinig slaapt..

Ik weet niet hoe jouw dag indeling eruit ziet, maar merk je verschil als je eens twee dagen helemaal niks met haar doet?
Ik bedoel, gewoon thuis blijven met haar, geen visite over de vloer etc etc.
Dan kan ze iets minder indrukken opdoen…
En 's avonds voor het slapen gaan haar in badje doen?
Misschien heb je dit allemaal al geprobeert hoor!
Probeer alleen mee te denken
Sterkte!!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Bedankt voor het meedenken,maar idd. dit heb ik allemaal al geprobeerd en weet je wat het gekke is,hoe drukker het is op een dag hoe meer en beter ze slaapt!!

Ze zit juist omgekeerd in elkaar,bij ons in huis is het nooit stil en juist als het stil is werkt dat averechts,lijkt het geval…

Ik zal er na verloop van tijd wel aan gaan wennen,maar dat heb tijd nodig dus tja…tot die tijd…

quote:
bij ons in huis is het nooit stil en juist als het stil is werkt dat averechts,lijkt het geval..

Maar kan het dan niet zijn dat ze daar éventjes aan moet wennen?

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Tja…alles is natuurlijk wennen voor haar,maar vanaf haar geboorte heeft ze nooit veel geslapen ja met uitschieters eens 3,5 uur maar dat was dan echt het uiterste!!

Tsja…dan weet ik het verder ook niet…
Als ze verder gewoon een tevreden en blije baby is, zou ik me er maar niet te druk om maken.
Het is alleen wel pittig voor jezelf…

Idd. ik maak mezelf er niet druk om want ze is een vrolijke meid met veel pit en een eigen wil en ik zal daarin mee moeten gaan om mezelf het wat makkelijker te maken…

misschien heb ik wel iets voor je. Luca is ook een actieve baby, en daardoor krijgt hij ook heel veel indrukken te verwerken. Nu hij groter wordt gaat het al beter, ik denk omdat hij er beter mee om kan gaan. Maar als hij een periode heeft dat hij helemaal uit zijn ritme is, door ziekte, of veel weg, dan geef ik hem kindival. Dat zijn een homeopatische pilletjes voor kinderen en baby;s tegen vele prikkels en onrustigheid. Na een paar dagen zit hij weer in zijn ritme, en na 2 weken stop ik weer met de pilletjes. Je kan het krijgen bij de drogist. Misschien helpt het?

quote:
Ik doe zelf kinderpsychologie dus tja...ik hoef daarvoor niet naar de huisarts om een doorverwijzing,ik weet wat het probleem is,dat is het juist!!

Misschien kun je eens 1 van je collega’s vragen?
Want het gaat om je eigen dochter en het lijkt me dat je er dan toch anders tegen aan kijk dan een buiten staande.

Ons dochtertje is altijd al tevreden geweest met weinig slaap,en doet het verder erg goed,maar je heb die momenten dat het een optelsommetje is van verschillende situaties waardoor ze nog minder slaapt…

Nu zijn het tandjes en verlatingsangst/scheidingsangst,dan het sprongetje erbij,dan teveel of te weinig prikkels,en daarbij is ze gewoonweg geen slaper.

en als je haar overdag laat slapen doe je dat dan beneden of leg je haar in haar bedje???

voor de nacht zal ik proberen ook al is het vermoeiend,maar laat haar eens huilen
want dit breekt op en je gaat er zelf aan onder door,door jou vermoeidheid word je misschien kribbig en ga je straks op de verkeerde personen botvieren,dat is denk ik niet de bedoeling

overdag zal ik een ritme proberen vaste tijden naar bed doen en huilt ze laat er ff huilen,tenzij overstuur natuurlijk dan ff troosten en gewoon proberen

en als ze geluiden gewend is doe zachtjes een radio aan op haar kamertje

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Overdag en sávonds gaat ze in haar eigen bedje slapen,dit gaat altijd goed(als ze slaapt dan)alleen de laatste week duurt het erg lang eer dat ze s’avonds in slaap valt,kan ze echt krijsend huilen en na 20 min. huilen/krijsen haal ik ze uit bed en dan lach ze weer,en leg je ze terug in bed dan begint ze te krijsen zodra je haar kamer uit ben…

Afgelopen nacht heb ik ze laten huilen(hoe moeilijk dan ook) maar dat duurde lang eer dat ze eindelijk in slaap viel…

Het zal wel weer over gaan,het is een momentopname

gewoon een dondersteentje dus hihiih

maar zal snachts volhouden hoor wat je zegt hoe moeilijk het ook is…

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Ja ik hou het s’nachs vol maar je wordt er wel wakker van en je valt zelf pas in slaap als je weet dat zij ook slaapt,wat het vermoeiendst is,je heb een gebroken nacht en daar kan ik totaal niet tegen ook al went het…vanmorgen dus niet…

Vanmiddag heeft ze 2,5 uur geslapen!!!EEn utschieter~heerlijk,en ik ben ook terug gegaan en heb 1,5 uur geslapen en dat deed mij erg goed!!

Onze Evianne was vanaf dr geboorte ook nooit een goeie slaper. Ik was blij als ze smiddags 3 kwartier sliep. Ook was ze snachts veel wakker. Zie hier deze topic erover destijds
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2283
We kregen uiteindelijk het advies om de kleine dame maar te laten huilen( geheel tegen mijn gevoel in trouwens ), maar dan wel elk half uur naar boven voor een aai over de bol zodat ze wist dat we er nog waren ( heeft altijd heel erge scheidingsangst gehad voorheen ). De voorspelling van het cb was dat dit huilen de eerste nacht 4 uur zou duren, de 2e nacht 3 uur, de 3e nacht 2 uur enz. Maar vanaf dat we dit gingen toepassen ( ik had me er eerst bij neergelegd zodat ik er wel voor 100% achter stond ook ) was het alsof ze doorhad dat we heel erg vastberaden waren en was het 4 uur gevreesde huilen uiteindelijk maar 10 minuten.

Hey assie

Wat jij vertel klopt helemaal maar dat moet je idd. eerst met jezelf afspreken dat je doorzet,afgelopen nacht dacht ik dat ook(hoe moeilijk het was) en idd. na 12 min. viel ze in slaap,maar die gebroken nachten vindt ik het ergste,als ze 1x per nacht komt is het wel gezellig maar 3x vindt ik wel een beetje veel van het goeie,en tja…dat zal de tijd moeten leren ben ik bang voor…