Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

Dankje Sje, voor de uitleg.
Het was ook zeker niet zo dat ik ‘sterven door het vaccin’ opvat als’ 1 week na de enten gaat de helft van de mensen die geent zijn dood. Dat het een dodelijk middel is.

Maar ja, wat als je in aanmerking komt met iemand die de mex.griep heeft vlak nadat je de enting heb gehad. Dan heb je dus ook meer mex.griepvirus in je waardoor je alsnog ziek word. Er zijn immers ook genoeg mensen die de griep krijgen nadat ze de gewone griepprik hebben gehad.

En hier gaan ze in week 48 en 51 enten. Dus over 2 weken beginnen ze met enten, de 3e prik krijgen de kinderen 3 weken later, dus zijn we al 5 weken verder. Tegen de tijd dat het vaccin dus werkelijk werkt zijn we een week of 6 verder…dan kun je het al gekregen hebben en weer beter zijn en hoef je niet meer geent te worden.
Naar mijn idee is het vaccin dus te laat hier in NL.

@sje,

Weet je van de BMR ook zeker want van de dktp had ik ook gelezen maar kan de BMR niet terug vinden.
En Dylano zou die eigenlijk de 23ste krijgen en ook de menc ofzoiets.
Want voor de dktp zijn ze intussen genog beschermd staat er bij maar voor de BMR niet natuurlijk.
Heb wel voor mezelf al besloten dat ik die uit laat stellen hoor.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Volgens mij worden hier in Eindhoven alle afspraken op de cb’s uitgesteld, want Zuidzorg gaat enten. Dus ik denk dat de normale vaccinaties dan ook verzet worden?

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
@sje,

Weet je van de BMR ook zeker want van de dktp had ik ook gelezen maar kan de BMR niet terug vinden.
En Dylano zou die eigenlijk de 23ste krijgen en ook de menc ofzoiets.
Want voor de dktp zijn ze intussen genog beschermd staat er bij maar voor de BMR niet natuurlijk.
Heb wel voor mezelf al besloten dat ik die uit laat stellen hoor.

Liefs Michelle

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/10/09/X48H.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/wSANp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/10/09/YlRv.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/6lCfp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

ik weet van de ggd, dat het opzich geen kwaad zou kunnen, maar dat je het beter kunt uitstellen, omdat ze anders in 1 maand 4 prikken krijgen en dus zolang ziek KUNNEN zijn.
vooral omdat de BMR nogal onvoorspelbaar is in het wanneer ziek worden.
hier is het advies dus: uitstellen

@Jolan, als je de vaccinatie gekregen hebt, begint je lichaam meteen antistoffen te maken. Dus kom je de dagen erna met iemand in aanraking die de Mex. griep heeft dan ben je als het goed is al beschermd, want dan beginnen de antistoffen die je al aangemaakt hebt de nieuwe viruscellen te lijf te gaan.

Als mensen na het krijgen van een gewone griepprik alsnog ziek worden dan is dat een andere griep dan waar ze voor ingeënt zijn. De griepprik is een zogenaamde cocktail. Dat is een vaccin waar de meest voorkomende griepvirussen in verwerkt zitten. Kom je met iemand in aanraking die een griepvirus heeft dat niet in de cocktail zit, dan word je dus inderdaad alsnog ziek.

De Mex. griep is zo nieuw, die zit niet in de standaard griepprik dus vandaar extra vaccinaties. Vanaf volgend jaar zal de Mex. griep wel standaard in de gewone griepprik zitten.

Groetekes, Sje

@Mirema, zie dit bericht over dat uitstel van inenten:

BMR valt ook onder vaccinaties tegen kinderziekten want het betreft in die prik Bof, Mazelen, Rode Hond.

In het bericht wordt alleen DKTP als voorbeeld genoemd, dus je mag er vanuit gaan dat BMR-prikken ook uitgesteld gaan worden maar blijkbaar krijgen ouders daar via het cb bericht van.

Groetekes, Sje

Wat ik heb gehoort is dat de bmr ,dktp allemaal een paar maanden uitgesteld worden
En starten ze eerst met het enten voor de mex griep

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

Thnx al had ik hem zelf toch wel uitgesteld
Ga Dylno niet tig keer laten prikken in een maand tijd en als hij dan ziek wordt maar gokken waar het vandaan komt.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Sje: de basis is het zelfde als van de gewone griep prik, ze hebben er alleen een nieuw virus aan toegevoegd, wat het dus mexgriep maakt.
maar het is wel DOOD virus wat ze hebben gebruikt dus in feite niks om ongerust over te zijn.
ook kun je andere mensen dan niet besmetten, omdat het dus dood virus is.

Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Nov 2009 18:11:37

Maar als het vaccin tegen de mex. griep hetzelfde is als de gewone griepprik met daaraan toegevoegd de mex. griep, waarom staan er dan berichten in de pers dat kinderen die nog nooit een griepprik gekregen hebben 4 prikken moeten (1 eenmalige basisprik voor de gewone griepprik, 1 gewone griepprik en 2 prikken mex. griep).

Dat spreekt elkaar dan tegen.

Groetekes, Sje

@sje
Ik moet morgen naar het cb met Merel. Ze zou de BMR prik moeten, maar die krijgt ze niet (al moest ik de mensen bij het cb nog wel vertellen dat de normale vaccinaties worden uitgesteld). Ik zal het eens vragen hoe het zit. Ik weet trouwens niet of Merel 'm wel krijgt, want volgens mij heeft ze vorige week de mex. griep al gehad en heeft ze nu de naweeën hiervan.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ah, is goed. Ik ben benieuwd wat het cb zegt.

Zou je voor mij nog iets op het cb willen navragen?
Ik ben met een vriendin in conclaaf waarom kindjes bij 3 jaar een ogentest krijgen met een plaatjeskaart en waarom ze bij 4 jaar een ogentest krijgen met van die cirkels met openingen boven, onder, links of rechts die ze dan aan moeten wijzen (de landolt-kaart heet die)

We zijn zo benieuwd waarom die verschillende tests gebruikt worden en waarom niet allebei de keren dezelfde test.

Hoef je overigens niet voor ons te doen als je dat niet wilt hoor.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Nov 2009 20:23:42

Is goed, hoor. Ik vraag het wel. Ik zal wel ff je vraag printen, anders vergeet ik het geheid…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ah töf!!! Dank!

Groetekes, Sje

@Sje: ik heb de ggd aan de tel gehad en zij zeiden dat ze gewoon 2 prikken krijgen, 1 de mex griep. 3 weken later nog es de mexgriep, om het op te "boosten"
wat de media praat over 4 prikken vind ik raar

Dit stond ook letterlijk in de oproepbrief:

Als u of uw kind in aanmerking komt voor deze vaccinatie, gaat het in totaal om 2 vaccinaties

Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Nov 2009 21:31:12

Lekker he, al die tegenstrijdige berichten?! En dan vinden ze het gek dat er zoveel mensen twijfelen over wel of niet vaccineren!

Groetekes, Sje

haha, ja dat is waar, maar geloof nou maar niks van de pers, gewoon op www.grieppandemie.nl kijken

en hier staat wat meer info in:

daar staat ook in over wat ik net zei.
dat is dezelfde brief, die die mensen daar in die stad zouden krijgen

Ah, dank voor extra info.
Ik had inderdaad ook al een paar keer op grieppandemie gekeken. Duidelijke site!
Ik ben benieuwd wanneer wij bericht gaan krijgen over de vaccinatie voor de jongste.

Groetekes, Sje

En ondanks ik “weet” dat wij Jade “moeten” laten enten, vind ik het toch wel moeilijk!!!
Gelukkig staan er vandaag in het Eindhovens Dagblad de fabels en feiten!

@Sje; daar staat ook in dat de inenting pas werkt 1/2 december, als je de huidige oproep data aanhoud en niet uitsteld.

Daar staat ook in dat de kans op een ernstige reactie 1 op de 10 miljoen ingeënten is… de bijwerkingen verder zijn:
pijnlijke prikplek, hoofdpijn, spierpijn of een algeheel gevoel van malaise.

Weet niet of dit er al op stond, maar dan bij deze.

Groetjes Frauk

Ik denk dat enten hier overbodig zal worden/zijn. Geloof dat ik de griep te pakken heb.
Of het de mex.griep is weet ik natuurlijk niet. Maar de kids zullen vast de griep van mij gaan krijgen, dus zijn ze gelijk ‘gevaciineerd’.

Buiten dat ik het al niet wilde zou ik het enten nu al helemaal niet willen omdat ze al in aanraking zijn geweest met mij en dus met het griepvirus.

Onze huisarts heeft de enting al gehad. Blijkt dat het een hele botte naald is, dus wie gaat enten; vraag om een andere dunnere/scherpere naald!!
Onze huisarts gaat het na eigen ervaring dus nu standaard doen bij de patienten omdat het gewoon super pijnlijk is met die botte naald.
Ze is behoorlijk ziek geworden van de enting en een vriend van mijn ouders heeft (als ik me niet vergis) nu de 2e spuit gehad en heeft dus wel de griep gekregen. Hij ligt nu dus ziek en met (flinke) koorts op bed.

Mijn moeder is er ook nog steeds niet uit of ze zich laat enten, bang dat ze ook ziek word (ze is zwaar long-/copd-patient) omdat haar weerstand gewoon minimaal is. De enting kan voor haar fataal zijn, maar dat kan de mex.griep dus ook zijn.
De huisarts kan haar geen goed advies geven, weet ook niet wat ze aan moet met moeders…