Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

@Rainbow; dankjewel voor je lieve bericht!
ik mail je nog oke?

@Michelle: ja wij stellen denk ik de BMR ook uit, want wij hebben besloten rico in te laten enten.
hij heeft wel 1x griep gehad in preston palace toen, wij twijfelen nog of dat de mex.griep is geweest toen.
mocht dat niet zo zijn kan ie het dus zoiezo nog krijgen en griep is dan te herkennen door het lichaam maar de mexgriep is weer net wat anders. dus blijven ze risicovol…
en op tv zeiden ze dat kids tot 2 jaar de meeste risico lopen op ziek worden en sterfte, maar dat het niet hoeft natuurlijk.
maarja als ze dat in overweging nemen neem ik dat heel serieus.

@Michele: als ze verkouden zijn mogen ze NIET tegen de mex.griep worden ingeent. Heb die hulplijn gesproken omdat rico ook net begint te snotteren.
ik eis dat ze rico volledig en heel goed onderzoeken voordat ik hem laat in enten

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ inge, dan hoeven ze niet eens te starten met inenten want al die ukken zijn altijd verkouden met deze dagen en zeker crechekindjes. Denk dat ze bedoelen als ze ook koorts hebben en zo. Maar ik wacht rustig de info af. Meer kun je toch niet doen nu.

Groetjes,

Michèle

Inge,
dat is raar dat ze niet gaan enten als hij verkouden is. Ik sprak hier een moeder aan psz. die had de ha gebeld of het mocht die vac mex griep. Omdat het kindje snot verkouden was. En het mocht gewoon, alleen als ze koorts hebben mag het niet.
Het kindje heeft hem al vrijdag al gehad.

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 10 Nov 2009 13:33:00

Nou meiden
Ik heb ondankt al die media rotzooi die geplaatst word en waar duizende mensen in geloven net mijn griepprik laten zetten
Heb met verschillende artsen gespreken gevoert
En de media blaast het erg op

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

Ja Heleen inderdaad het wordt zo opgeblazen!

ik ben vanmorgen bij de ha geweest met lieke en ook meteen gevraagt hoe het nu allemaal precies zit. Mijn ha zei ook: dat het erg opgeblazen wordt. en dat het gewoon verstandig is die prik te halen.
zeker voor de kids en voor mij omdat ik in de zorg werk.
Voor de kids krijg ik een oproep van GGD.
toen ik thuis kwam lag er al voor mij een oproep in de brievenbus van mijn werkgever met data’s wanneer de prik te halen!
Dus wij gaan er gewoon voor!

Groetjes Gytha

ik heb de ggd gebelt want postbus 51 of weet ik hoe het heet die praten echt onzin.
die zeiden namelijk dat bij een verkoudheid niet wordt geprikt.
bij de ggd zeiden ze: bij onderliggende griepjes mogen zelfs de prikken nog gegeven worden. behalve als ze 38 of hoger hebben wordt er niet geprikt.
ze kunnen kortademig worden en koorts krijgen, je moet BINNEN 48 uur dan naar de huisarts, (na die inenting) want dan slaan de medicijnen het beste aan.

De prik is 99 procent betrouwbaar in de zin dat de bijwerkingen meevallen.
de bijwerkingen (1%) is niks anders dan een stijve arm, roodheid, en Eventueel de kans dan op ziekw orden wat ik net beschreef. hangerig kan altijd wel.

De BMR moet worden uitgesteld, ze verwachten geen problemen in combinatie met de mex.griep prik maar aangezien het samen valt kan ie langere tijd hangerig zijn en niet fit. en dat wil je echt niet.

als u nog vragen heeft stel ze gerust heb 'n uur aan de tel gehangen hahahhaa.

ohja, en bij de oproep krijg je gewoone en brief met tekst en uitleg over de inenting en de mex.griep zelf

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ondanks dat mijn gevoel eerst sterk nee zei gaan wij Tim toch maar wel laten inenten. Ben van mening dat het wel erg opgeblazen wordt door de media, dus bang ofzo voor de griep ben ik niet. Maar voel me er nu toch wel beter bij om hem wel in te enten. Zeker omdat nu blijkt dat de bijwerkingen van de inenting wel meevallen. Daarbij speelt ook mee dat Tim bronchitus heeft. Mijn man heeft dit ook, maar is er op zijn 7e overheen gegroeid. Tim heeft dus sneller iets aan zijn luchtwegen. Vorige week had hij weer een infectie aan zijn luchtwegen, dus heeft net weer een anti biotica kuur achter de rug (tenminste vandaag laatste dag!)

Dus ja hier wordt het toch wel inenten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@Asje, ik dacht wel dat jij mijn dubbele gevoel ook zou herkennen want ik wist inderdaad dat jij kindjes in dezelfde leeftijdscategorieën hebt als ik.

Ik vind het echt zo moeilijk wat ik ermee moet. Voel me dan zo schuldig naar de oudste toe als we de jongste wel laten inenten. En ze snapt het wel waarom zij dan geen prikken krijgt, maar het blijft een heel ongemakkelijk gevoel.

Groetekes, Sje

Ik snap jullie gevoel heel goed. Sje en Asje. Alsof je je de oudste wel ziek laat worden en de jongste beschermd. Ik weet ook niet wat ik zou doen dan.

Groetjes,

Michèle

Heb even het linkje opgezocht, kunnen jullie de uitzending van rtl7 nog na kijken:

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/11_november/10/verrijkingsonderdelen/Mexicaanse_griep_extra_uitzending.xml

Daarnaast verwezen ze naar de site, speciaal opgezet voor de mexicaanse griep…

http://www.grieppandemie.nl/

Daarnaast heb ik net een half uur met mijn eigen huisarts gebeld, deze houdt zich standaard aan het advies van de RIVM, en raadt aan om toch te gaan vaccineren. Ik twijfel nog lichtjes, maar denk dat wij Danique toch ook maar laten inenten. Ik had als vraag, omdat Danique niet naar een creche of kinderdagverblijf gaat… Of zij dan niet minder risico loopt om besmet te raken. Toen zei de arts, dat dat wel zo was, maar omdat wij er zelf ook mee in contact kunnen komen, kan zij er ook ziek van worden via ons. En omdat zij dan dus nog niet in contact is geweest met andere virussen, zal zij vatbaarder zijn voor het griepvirus dan kindjes die wel naar een creche gaan.

Pfh… Het wordt steeds ingewikkelder.

ik kan de helft niet lezen in dit topic omdat ik niet naar rechts kan scrollen, iemands ticker is te lang. kan dit worden veranderd want ik vind het nogal vervelend,

Ben bang dat het dan toch de mijne was… Asje zei geloof ik dat hij net kon, maar heb al een andere gemaakt, hoop dat het nu beter is! Sorry…!

Hmz… deze ziet er ook vrij lang uit.

haha, kan gebeuren
je hebt ook een mini-afteller he bij lilypie.
dan heb je dat probleem niet meer

O lievie, nog steeds 20 pixels te breed.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@ Mammadanique. Morgan gaat wel naar het kdv maar heeft ook nog nooit griep gehad, wel verkouden en zo, maar verder niks dus wij laten haar ook enten. Mervin en ik willen hem niet hebben. Ik val in de risicogroep, maar mijn weerstand is nog niet aangetast dus laat ik dat ook zo nu. En Mervin heeft hem waarschijnlijk al gehad. Hij heeft als enige hier in huis afgelopen zomer griep gehad en die voelde volgens hem anders dan normaal. En hij had een aantal symptomen dat zou kunnen duiden op de mex. Maar nog ik nog Morgan zijn ziek geworden. Ook al was het overigens geen mex dan hebben wij nog niets gehad

Groetjes,

Michèle

heb gewoon ontzettende koppijn van het drukmaken van de laatste 2 dagen over die inenting.
want na lang wikken en wegen hebben we besloten hem ZEKER te laten inenten.
hebben het net nog es doorgesproken en dit is toch het verstandigst.
of rico nou wel of niet de mexgriep heeft gehad in preston palace maakt niet uit, al zou hij alleen de gewone griep gehad hebben is ie NOG vatbaar voor de mexgriep omdat daar een ander virus bij zit dan alleen het griep virus.

vandaar onze keuze.
willen hem zo goed mogenlijk beschermen en wij vertrouwen erop dat het vaccin dan ook echt veilig is

Geen idee of het hier al gemeld is maar ik lees net dat alle gewone vaccinaties tegen kinderziekten bij kindjes van 6 maanden tot 4 jaar een paar maanden uitgesteld wordt. Dus de DKTP, BMR etc. Ouders krijgen hierover bericht.

De Mex-griep-vaccinatie krijgt nu voorrang.

Groetekes, Sje

Wat de bijwerkingen op lange termijn zijn weet niemand…

Nou houd ik het nieuw niet geweldig bij, maar vriendlief zegt net dat er mensen gestorven zijn door die enting (geen idee of het waar is)…en hij vind dat ze eerst maar eens moeten bewijzen dat de enting echt werkt.
Nou zal dat best wel werken, maar dan wel wanneer je ruim op tijd laat enten.

Als ik ga tellen voordat de enting daadwerkelijk werkt, ben je al een aantal weken verder, in de tussentijd kan je (of je kind) alsnog de mex.griep krijgen en is de enting dus te laat. Dus voor niks ‘gifstofjes’ in het lichaam laten spuiten.

Nee, ik blijf bij mijn besluit dat ik het niet laat doen. Er is mij te weinig bekend over het vaccin.

Mensen sterven alleen aan het vaccin als ze onverwacht heel allergisch blijken te zijn. Dat is nooit echt te voorzien, zeker niet als ze door die allergie een anafylactische shock krijgen.

En mensen sterven erdoor als ze al iets onder de leden hebben (longontsteking ofzo).

Een vaccin bestaat uit verzwakte griepvirussen, dus eigenlijk krijg je bij deze vaccinatie letterlijk de Mex. griep ingespoten. Omdat de cellen verzwakt zijn kun je er normaal gezien niet meer ziek van worden, maar je lichaam maakt wel meteen antistoffen omdat het toch lichaamsvreemde stoffen zijn.

En doordat je die antistoffen maakt, kun je niet meer ziek worden zodra je besmet wordt met het griepvirus dcoor iemand in je omgeving. Dus in die zin werkt een vaccin altijd, dat hoeven ze niet uit te testen. (Zeg dat maar tegen je vriend, dat stelt hem vast gerust. )

Maar…heb je iets onder de leden, ben je al ziek door een andere griep, heb je longongsteking etc. en je krijgt dat vaccin ingespoten, dan is je weerstand zo belabberd dat die verzwakte cellen uit het vaccin evt. wel toe kunnen slaan. En dat kan inderdaad ertoe leiden dat iemand overlijdt.

Dus in die zin moet je “overlijden door het vaccin” wel heel erg nuanceren vind ik. Het vaccin zelf is niet dodelijk, dat is veilig genoeg, maar het is maar net hoe sterk je lichaam is op het moment dat je het ingespoten krijgt.

Dus dat scheelt alweer in paniek dat je eraan dood kunt gaan, toch?!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Nov 2009 08:55:22