Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

Halllo allemaal, Ben eigenlijk benieuwd wat de topic al zegt wat jullie gaan doen als er ingeent gaat worden bij kinderen tegen de mexicaanse griep. Vind het zelf namelijk een moeilijke keuze omdat ik zo bang ben dat er massaal geprikt gaat worden en er na zoveel jaar toch problemen ontstaan (kijk naar bijv DES-kinderen). Hopelijk snappen jullie een beetje wat ik bedoel en ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Ik snap hoe je het bedoelt. Ik wacht eerst eens even af tot welke leeftijd ze willen gaan inenten. Mogelijk vallen wij er gewoon buiten en loop ik onnodig te piekeren wat ik met die inenting moet. Onze meiden zijn 4 en 6 en ik geloof dat ze eerst baby’s en peuters gaan doen en dan kijken hoeveel vaccins er nog over zijn. Dus voorlopig verspilde energie voor mij om erover na te denken.

DES was geen vaccin, dat was een hormoon. Dat is een compleet ander verhaal en een compleet ander risico.

Een vaccin bestaat uit verzwakte virus-cellen (dus verzwakte Mexicaanse-griep-cellen). Daar maak je antistoffen tegen en dat is genoeg om je tegen de echte Mexicaanse griep te beschermen. Dus ik vraag me af in hoeverre een vaccin echt zo schadelijk kan zijn dat je over tig jaar een DES-situatie kunt krijgen.

Voordat dat gezonde meisje van 14 aan de griep overleed zou ik besloten hebben om niet in te laten enten. We kregen ook een brief van school dat de griep zich zodanig rustig gedroeg dat melden op school dat je kindje Mex. griep heeft niet speciaal nodig was en dat broertjes, zusjes van een ziek kindjes ook gewoon naar school mogen komen. Die brief kregen we voordat dat meisje van 14 overleed.

Ik vraag me af of de school het beleid nu gaat herzien. Wat mij betreft gaan ze het namelijk terugdraaien en moeten ouders wel melden als een kindje Mex. griep heeft en moeten broertjes en zusjes uit voorzorg wel van school weggehouden worden. Dat wachten we dus af.

Maar goed, na dat overlijden van dat meisje van 14 ben ik dus eerder geneigd om mijn kinderen in te laten enten als zij in de risicogroep blijken te zitten. Ik ben niet zo bang voor vaccins. Als je bedenkt wat er allemaal in de lucht zit die we inademen, dan kan zo’n vaccin in ons lichaam er ook nog wel bij.

Groetekes, Sje

AAAAHHHH, sje, je bent super!!! Dat wou ik goed uitgelegt ff horen. Vond het inderdaad na de 14jarige meisje een beetje eng worden. Fijn dat je uitgelegt heb dat je geen DES situaties kan krijgen, ben er maar een leek in zeker vergelijkbaar met jou.

Gr patries
(24-4-2009).

ik had het er ook met rijco over gehad,
we gaan het hier ook nog wat uitvoeriger over hebben
ik twijfel namelijk ook
het betreft tussen de 0 en 20 jaar sje, zag het net nog op tv.
De bijwerkingen zijn nog niet bekent, en vooral niet bij kinderen
dus ik ben nu wel wat huiverig. Diti s wat anders dan een simpele dktp prik of een BMR prik.
Toen de spaanse griep heerste waren volgens mij bijna de helft van de mensen zieker geworden van de inenting zelf. Ze kregen eerst verlammingsverschijnselen gingen toen schuimbekken om vervolgens dood neer te vallen.
en veel mensen zijn er gewoon echt doodziek van geworden.
in dit geval is het misschien egoistisch maar ik wacht liever af totdat het bewezen is wat de bijwerkingen bij kinderen zijn.
niet dat ook maar 1 kind proefkonijn moet zijn, maar goed als er ouders zijn die dat beslissen om dat toch te laten doen…wacht ik dat liever af eigenlijk
ben ik nou echt erg?

PS: er zijn vroeger ook kinderen overleden aan een dktp prik (al dan niet in het buitenland)
ze hebben nu de vaccinaties verbeterd en is dat risico nihil.
maar over de mex.griep vaccin is dat nog niet eens bewezen
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090929/GYPG.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“48” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/A3iGp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 28 Oct 2009 21:09:12

Voordat het meisje van 14 jaar is overleden maakte ik me eerlijk gezegd niet zo druk om de mexicaanse griep. Zeker omdat bleek dat je er niet zomaar aan zo overlijden en dat het meer een heftige vorm van de griep was. Maar na het overlijden van dat meisje wat nog helemaal gezond is ben ik toch van mening veranderd. Ben er best wel van geschrokken. Dat meisje woonde in een plaats hier vlakbij.

Doordat je nog zoveel wisselende verhalen hoort vind ik het ook best lastig om te bedenken wat nu het beste is. Ben ook niet bang voor vaccins enzo, maar wil Tim ook niet onnodig inenten. Maar als me het niet gevraagd zou worden, dan neig ik er toch wel naar hem wel te laten inenten. Hij heeft nog zo weinig weerstand en ik wil liever niet aan de gevolgen denken die kunnen volgen als hij de mexicaanse griep wel krijgt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Nee hoor inge, zo zitten wij dus ook te dubben. Komt nu wel heeeeeel dichtbij vind ik. Daarom heb ik deze topic ook gestart omdat ik benieuwd ben hoe andere ouders reageren.

Gr patries
(24-4-2009).

ik heb al eerder een topic hierover gestart,
zag dit al heel lang aankomen
beetje high sensitive aangelegd

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

quote:
AAAAHHHH, sje, je bent super!!!

Wat zijn meerdere leden in verschillende topics vandaag ineens enthousiast over mij! Ik vertrouw het bijna niet. Is het een complot?

Normaal ben ik nogal eens de gebeten hond doordat ik zo direct kan zijn, dus ik moet even wennen aan al die complimentjes.

Wat dat meisje van 14 betreft, ik vraag me af of er echt niet meer aan de hand is geweest. Ze was echt binnen 48 uur van niet ziek naar overleden. Dat is wel een hele snelle ontwikkeling. Kan goed dat er alsnog bekend wordt dat ze meer onder de leden had wat nog onbekend was zowel bij haarzelf als bij haar ouders.

We wachten af. Er zijn al heel wat mensen ingeënt met het vaccin en daar zijn nog geen hele enge bijwerkingen op gekomen anders was dat al bekend geworden en waren ze gestopt met vaccineren. En zeker die risicogroepen waarmee ze begonnen zijn, zijn extra vatbaar voor ondeugdelijkheden in zo’n vaccin. Ook daar geen ernstige gevallen bij. Dus de paniek in de media over het feit dat het vaccin niet optimaal zou zijn, lijkt mij op dit moment een storm in een glas water. Maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.

Groetekes, Sje

haha, nee je bent gewoon lekker bezig vandaag sje
daarom zoveel complimentjes.

en ja er zijn mensen ingeent maar nog geen baby’s peuters e.d.
en als er bepaalde medicijnen niet aan baby’s mogen worden gegeven, misschien ook wel sommige inentingen niet…snapje

Ja, deze keer snap ik je wel.

Volgens mij is het gewoon kiezen tussen 2 kwaden: risico op bijwerkingen van de inenting en risico om die Mex. griep te krijgen.

Inmiddels zijn er ook al zoveel varianten van die griep dat het ook nog weleens zo kan zijn dat het vaccin niet eens tegen alle varianten beschermt.

Het is echt wat-is-wijsheid. Pffffffffff…

Groetekes, Sje

Haha er is een complot gaande op ikke ben, GO SJE GO SJE, Leuk toch, is eens een keer wat anders als de gebeten hond zijn . Wat je zegt over dat meisje van 14, had ik ook al aan gedacht, maar ala die ouders geen sectie hebben laten uitvoeren kom je ook niks te weten. Zit er eigenlijk ook op te wachten dat er mischien iets nieuws uitkomt.

@ inge: had je topic niet gezien sorry,

Gr patries
(24-4-2009).

Hoi

Wij doen niks aan die Nieuwe Influenza A inenting.
Het is gewoon een nieuwe variant van griep, alleen de bijwerkingen zijn heftiger voor mensen die al een verzwakt immuunsysteem hebben (zwangeren, kankerpatiënten, longpatiënten…etc).
Dus mocht de griep hier z’n sombrero opzetten… laat maar komen.
Ze weten ook nog niet eens wat de bijwerkingen zijn van die inenting! Stel je voor dat de bijwerkingen heftig zijn bij een ongeboren kindje van een zwangere vrouw die zich laat inenten… pfff… maar ja, wat doet die griep daarbij… Volgens een kennis die apotheker is, heeft de mex.griep net zoveel invloed op de ongeboren vrucht als de reguliere griep… Maar ja, zeg 't maar, denk dat je je toch wel ongerust maakt mocht je als zwangere de mex.griep oplopen.
En met pasgeboren baby’s, onder een jaar zeg maar, sja… moeilijk.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Ik twijfel ook. Mijn dochter valt zo wie zo in een risico groep en ook ik ook. Op mijn werk heerst al mexicaanse griep. 1 van mijn colega’s valt ook in een risico groep en is getest vandaar dat we het weten. Het had ook gewoon wintergriep kunnen zijn. Ze was er behoorlijk ziek van maar gaf aan dat het ze niet meer ziek was dan van een gewone griep. Alleen moest zij op extra controle bij de ha ivm de longen. Dus ik ben er al in aanraking mee geweest. Maar toch ik wil niet aan zoiets als niet inenten te ziek worden of overlijden. Voor mijn dochter twijfel ik ook hoe groot is het risico en wat zijn de bijwerkingen hoe klein ook. maar ook hier geld sla je niet voor je hoofd als je het niet doet en ze wordt ziek en wel heel erg ziek dat kan ik me ook denk ik niet vergeven.

Wat niet bij iedereen bekent is misschien is het feit dat ook bij een gewone griep er gezonde mensen overlijden en dat onder die ook kinderen zijn.

Het komt maar 1 op de miljoen of wat voor. Als dit voorkomt bij de normale griep wordt het niet in de media gemeld om dat het een hoe erg ook een normaal iets is. een bekent iets zeg maar.
Nu wordt het wel gemeld daar het een nieuwe griep is er is veel heisa erom heen. begrijpelijk men weet niet wat de griep hier in nederland gaat doen als het zich echt om zich heen gaat slaan.

Zo zie je maar. Ik denk niet dat je ooit uit het dillema komt als je niet alles weet en het niet al jaren bestaat zeg maar en een vaccin goed getest is.

groetjes

lon106

Voordat dat meisje van 14 overleed nam ik heel die Mex. griep ook met een korrel zout. En dan zou ik ook echt niet over inenting nagedacht hebben. Ik had het gevoel dat het erg opgeklopt werd in de media omdat journalisten nou eenmaal graag smeuïge artikelen schrijven.

Nu na dat overlijden, ben ik alerter en heeft het me wel aan het denken gezet. Maar net wat je schrijft; het blijft gissen wat beter is. Wat is wijsheid in dit geval. Is het middel niet erger dan de kwaal die je mogelijk niet eens krijgt.

Lastige materie hoor.

Groetekes, Sje

Nou, ik denk dat Ion de spijker op z’n kop slaat. Als iemand aan de 'gewone’griep overlijd hoor je de media niet, maar nu met de nieuwe griep wel, terwijl de kans vrijwel net zo klein is.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Dat wou ik net zeggen de ‘gewone’ griep is net zo dan wel soms niet heftiger dan deze. Daar zouden we in theorie elk jaar een pandemie van hebben, maar je hoort er niemand over. Ja soms aan het einde van de winter dat er meer bejaarden zijn overleden.

Ik zou hem geloof ik ook kunnen krijgen vanwege de diabetes, maar ik wil nog deze nog de gewone en voor Morgan wil ik hem denk ik ook niet. Als ze een zware griep krijgt is ze net zo ver van huis. En ik heb 2 keer een griepprik gehad en ik ben beide keren doodziek geworden dat jaar. Geef mijn protie maar aan fikkie.

Groetjes,

Michèle

Bovendien is het zo dat de mexicaanse griep blijft muteren (veranderen), net als alle andere soorten griep. Daarom worden de meeste mensen ook elk jaar weer ziek van de griep. Het virus is net weer een beetje anders, en dat virus is nog niet met je lichaam in aanraking geweest, dus kent je lichaam nog niet, en je wordt weer ziek.

Dit is ook zo bij de mexicaanse griep. Ik denk dat als je je kind nu in laat enten (buiten alle eventuele bijwerkingen om), je toch een grote kans hebt dat hij helemaal niet (goed) beschermd is, aangezien het virus weer veranderd.

Ik laat Seth echt niet inenten! Het is gewoon EEN griep, en ik kan me bijna niet voorstellen dat dat meisje echt HELEMAAL gezond was!
Liefs, Anne

Ik was met mijn jongens bij de huisarts van de week en ja ik vroeg hem natuurlijk meteen naar de mex griep
Hij zei dat het erg opgeblazen word door de media
Er zijn ook mensen die aan de gewone griep overlijden
En ja dat klopt natuurlijk wel
Maar zit ook een beetje te dim dammen
Wat ik zou doen als ze hem kunnen krijgen heb wel twee ventjes die met hun luchtwegen rommelen
Ik krijg hem zelf 10 november en 1 december
Vind het dus best moeilijk

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

die van mij krijgen de inenting niet zeker niet zolang er zoveel artsen zijn die hem zelf weigeren te nemen dat brengt bij mij toch wel vraagtekens omhoog

groetjes

quote:
Haha er is een complot gaande op ikke ben, GO SJE GO SJE, Leuk toch, is eens een keer wat anders als de gebeten hond zijn . Wat je zegt over dat meisje van 14, had ik ook al aan gedacht, maar ala die ouders geen sectie hebben laten uitvoeren kom je ook niks te weten. Zit er eigenlijk ook op te wachten dat er mischien iets nieuws uitkomt.

@ inge: had je topic niet gezien sorry,

Gr patries
(24-4-2009).

zeg geen sorry dat is al maanden geleden dat ik daar een topic over was gestart, wist toen al dat dit zou komen, maar ja iedereen zei: maak jeniet druk
haha ZIE JE NOU WEL!!

@Sje: ja wat is idd wijsheid, ben ik echt heel erg als ik zeg dat ik netjes afwacht tot er meer kids zijn ingeent?
durf het gewoon niet toe te laten nog…en daarbij rico zit niet op school dus hij loopt minder kans denk ik nu… enja
ik wacht gewoon liever…sorry als dat egoistisch overk omt maar ik denk dat elke moeder zo wel een beetje denkt toch