Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

quote:
Ah, is goed. Ik ben benieuwd wat het cb zegt.

Zou je voor mij nog iets op het cb willen navragen?
Ik ben met een vriendin in conclaaf waarom kindjes bij 3 jaar een ogentest krijgen met een plaatjeskaart en waarom ze bij 4 jaar een ogentest krijgen met van die cirkels met openingen boven, onder, links of rechts die ze dan aan moeten wijzen (de landolt-kaart heet die)

We zijn zo benieuwd waarom die verschillende tests gebruikt worden en waarom niet allebei de keren dezelfde test.

Hoef je overigens niet voor ons te doen als je dat niet wilt hoor.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Nov 2009 20:23:42

Als ik alvast een voorschot mag nemen: volgens mij is die test met de plaatjes bedoeld om te zien of het kind al kan benoemen wat er op de plaatjes te zien is en die test met de cirkels puur om te checken of ze die openingen goed kunnen zien. Dus die test met de plaatjes is dacht ik niet zozeer een ogentest, maar meer of ze kunnen benoemen wat erop staat. Dacht ik…en anders hoor ik het ook graag!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

och maar mocht je kind griep krijgen en bij 38 of hoger EN kortademig gelijk naar de dokter gaan he!
want dan kunnen ze nog medicijnen geven binnen 48 uur.
dan werkt het het beste, anders heeft het weinig zin meer!
en beademen is niet zo’n goed idee voor die kleine longetjes

@Mriek, nee het gaat niet om plaatjes benoemen. Het zijn namelijk hele onduidelijke plaatjes. En het CB heeft tegen die vriendin van mij gezegd: het maakt niet uit hoe ze het noemen als ze het hier op het cb tijdens de test maar hetzelfde benoemen als thuis, dan is het goed.

Dus plaatje hond kan net zo goed voor paard doorgaan bijv en dan maakt het het cb niet uit of het kind hond of paard zegt, als ze maar elke keer hetzelfde zeggen bij datzelfde plaatje. Plaatje poes kan ook tijger zijn.

Dus het gaat niet om herkennen van voorwerpen want het zijn echt hele achterhaalde plaatjes. Theepot bijv. Iemand die die nog dagelijks gebruikt? Een kan? Iemand die die nog dagelijks gebruikt. Als ze een test willen maken met echt herkenbare voorwerpen erop die gemiddeld alle kinderen in het dagelijks leven zien dan moet ze er theepot en kan niet op zetten.

De test met de plaatjes is wel degelijk echt een ogentest want op die kaart worden de afbeeldingen ook steeds kleiner net als bij andere ogentests. En ze moeten die test ook doen met elke keer 1 afgedekt oog.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Nov 2009 10:26:41

Ha ha ha och mocht morgan niet weten wat de fluitketel hebben kan ik altijd zeggen dat ze dat niet kent omdat we een waterkoker hebben

Groetjes,

Michèle

quote:
och maar mocht je kind griep krijgen en bij 38 of hoger EN kortademig gelijk naar de dokter gaan he! want dan kunnen ze nog medicijnen geven binnen 48 uur. dan werkt het het beste, anders heeft het weinig zin meer! en beademen is niet zo'n goed idee voor die kleine longetjes

Mijn oppas heeft mex griep… ik ben nu 3 dagen (bijna) dag/nacht op… ga alleen slapen als Jurian gaat slapen … is 'smiddags 2 uurtjes en savonds van 20.30-22.00. Dus … moet niet vragen hoe ik er nu uit zie … Gelukkig as nacht weer in mijn eigen bedje…

Maar die oppas heeft ook een kindje net zo oud als Jurian. Huisarts zegt dat ze er niks voor krijgen… gewoon goed uitzieken… Dat is wat anders dan jij zegt Inge. De huisarts gaf als reden op dat haar dochter (omdat mama het heeft) voldoende besmet is, waardoor ze ook niet de evt prik hoeft te gaan halen. Vreemd eigenlijk al dat tegenstrijdig gedoe…!

@Michèle, het is geen fluitketel het is zo’n echte ouderwetse porceleinen theepot. 9 van de 10 jonge moeders van tegenwoordig hebben niet eens zo’n ding in huis!

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

Ik ben bij het CB geweest. Ze hebben mij toch echt wel geadviseerd om de prik te halen. Kleintjes kunnen longontsteking krijgen van de mex.griep en hierdoor aan de beademing komen. Dat is wat ze willen voorkomen. Verder zeggen ook zij dat je niet te veel moet luisteren naar de media. Als je info wilt, dan het liefst via de gewone weg (ha, cb, overheid). Het vaccin tegen mex.griep staat los van de griepprik. Dit zijn twee hele verschillende vaccins. Ze krijgen dus ook alleen de mex.griepprik.

Voor de verschillende ogentesten is volgens ons cb geen reden. Zij gebruiken bij 3 en 4 jaar de plaatjestest. Op scholen gebruiken ze vaker de ringentest. De arts kon zich wel voorstellen dat ze die test gebruiken omdat kinderen dan gerichter moeten kijken. Dus naar boven, beneden, links, rechts. Maar het is volgens ons cb geen regel dat ze bij 3 jaar de plaatjestest moeten krijgen en bij 4 jaar de ringentest.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Dank voor het navragen Natasja!

Groetekes, Sje

@mini-boy, wat haar huisarts zegt maakt me weinig uit, ben blij dat mijn huisarts WEL zo allert is om die medicijnen te geven mocht rico ziek worden.
binnen de 48 uur gaan en dan helpen ze tenminste nog op tijd.
en wat wil die huisarts van jullie doen dan? afwachten tot het kind in het ziekenhuis beland? geweldige arts hoor.
hier zeiden ze: zonder tamiflu is de kans op ziekenhuis opname erg groot, en de kans op beademing dus ook, en dat is weer slecht voor de longen. kan heel veel schaden zelfs.
het is geen aanval op jouw hoor maar wel op die maffe huisarts

enne klink zei dat ze dan wel degelijk die prik moesten halen als de omgeving dan ziek zou worden.
als je niet 100% zeker weet dat je het hebt gehad (DUS met een bloedtest aangetoonde resultaten) kun je hem het beste WEL halen omdat je het dus niet zeker weet.
ja sorry ik vind het maar een raar verhaal van die huisarts, moest zich is beter laten inlichten

Gewijzigd door - MamavanRico op 12 Nov 2009 12:49:51

Dan is dat duidelijk, zat ik toch verkeerd…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:

het is geen aanval op jouw hoor maar wel op die maffe huisarts

Gewijzigd door - MamavanRico op 12 Nov 2009 12:49:51

Gelukkig

Hoi hoi,

ik ben net die enting gaan halen, maar deze doet toch wel iets zeerder dan de gewone griepprik!!! En ik ben helemaal niet kleinzerig, word al vanaf kleins af aan lek geprikt… hoop dat het snel over is en dat de tweede iets minder zeer doet… ow ja, als ik gekke taal uit ga slaan of raar ga doen (raarder dan “normaal”) dan probeer ik jullie nog wel te waarschuwen

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

ohjee…hoe moet dat dan met onze kleintjes

@ Sje, oh die had ik juist wel, oke een iets modernere uitvoering in de vorm van een schilpad tezame met een warmhouder, alleen is het oor kapot. Maar theoretisch zou ze hem dus moeten herkennen

Enne anders kijkt ze maar belle en het beest, daar zit ook een theepot is

Groetjes,

Michèle

Mijn man heeft gisteren de prik gehaald en voelde er minder van dan anders. Lijkt hier dus geen bottere naald te zijn.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Er werden sowieso al geen botte naalden gebruikt heeft in het nieuws gestaan.
De naalden zijn net zo scherp als gewone grieppriknaalden maar om de naald zit een hele dunne coating en die maakt de naald stroef. Daardoor lijkt-ie bot.

Groetekes, Sje

Vind het nog steeds helemaal niks… Weet ook nog steeds niet wat ik zal. Ik neig wel naar inenten, maar toch… zucht

Hebben jullie die brief wel al gehad, ik nog niet?

Hier besloten om het niet te doen. Ook op het werk discussies erover gehad maar… merendeel doet het niet. Tja weet dat er ws commentaar op zou komen… omdat ik toch met risico groep werk. Maar het geeft mij geen goed gevoel om het wel te doen.

Collega die het wel deed … is nu ziek… wil niet alles zeggen maar toch…

hoi
de neef van mijn man is huisarts gespcialliseerd kinderarts en heeft ons duidelijk geadviseerd om NIET te
vaccineren de inhoud van de vaccen is schrikbarend weet niet of ik het hier moet melden want ik wil natuurlijk ook geen onrustoker zijn maar zijn advies is niet doen en wij doen het dan ook niet
eigelijk ook wel vreemd hoe ons koningshuis op de vaccen reageerd vinden jullie niet ze adviseren het volk om de prik te halen maar zullen het zelf en hun kleine prinsesje absoluut niet geven blijft raar

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 13 Nov 2009 11:44:25

Ik vraag ook al om me heen wie wel en wie niet inent, de meesten die ik vraag enten de kindjes wel in… Maar waar ik dan mee zit, ze zijn pas volledig beschermd na die tweede prik… Dus dat is pas met een week of 5, 6. De griep komt nu op, hoor steeds meer mensen om me heen die ziek zijn. Dan is het toch veel te laat! En dan vind ik het zielig om haar in te enten, waar ze pijn van zal hebben, en waarschijnlijk heeft ze er nog niks aan ook!