Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

Overigens begreep ik uit een nieuwsbericht vandaag (kan het nu even niet terugvinden) dat kinderen die nog nooit een griepprik gekregen hebben, 4 prikken gaan krijgen.

Een eenmalige prik voorafgaand aan een gewone griepprik
De gewone griepprik
2 prikken tegen Mex. griep.

Groetekes, Sje

Mjah, bijna het zelfde… Wij hebben natuurlijk Danique, maar ook een stiefdochter van bijna 14… Danique komt wel in aanmerking, maar sd. niet… Ik ben er voor Danique ook nog niet over uit, maar het is inderdaad wel een scheef gevoel dat je de ene wel kunt beschermen door een prik te geven, en de ander niet… Heel dubbel.

Danique haar papa heeft vanaf het begin al gezegd dat ze geen prikjes hoeft, en ik zat meer over de bijwerkingen in dan over de griep zelf… Nu zeiden ze op het nieuws dat je alleen wat spierpijn en pijn in de arm zou kunnen krijgen. Maar is dat niet een beetje te mild gedacht…? Ze roepen tenslotte ook iedereen maar op om die prikken te gaan halen… Ze hadden een test iets gedaan, en daaruit kwam dat de helft van de mensen hun kinderen zouden laten inenten… Of iets meer of minder. Dat vindt ik toch wel weinig. Dus zijn er meer die er zo over denken. dubdub

Wij hebben juist nav de persconferentie besloten het niet te gaan doen. Simpelweg omdat we gewoon alert gaan blijven en snel zullen reageren indien nodig. Voor de gewone griep krijgen we ook geen oproep voor die kleintjes, terwijl de kans om daaraan te sterven net zo groot is als bij de mex. griep. Je kan wel aan het inenten blijven, da’s een beetje het gevoel hier in huis…

Maar blijft moeilijk, ook al is de knoop hier doorgehakt!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jongens, om eens een soort van peiling te doen onder de ikkebenners, doe eens even die poll invullen? Ik ben benieuwd…

Het is echt wat is wijsheid. Je weet niet waar je goed aan doet in dit geval en daarom is het zo’n persoonlijke keuze.

Ze gaan eerst kindjes tot 2 jaar inenten en dan pas de andere kinderen t/m 4 jaar. Als ze zulke massa’s kindjes in korte tijd in gaan enten, zijn er zodra wij aan de beurt zijn met de jongste (ze wordt namelijk 24 januari 5 jaar dus ik gok erop dat wij ergens in de laatste shift zitten met inenten) al lang gekke bijwerkingen etc. bekend.

En misschien heeft ze straks als ze eenmaal aan de beurt is voor vaccinatie de griep al lang gehad en doet dat vaccin sowieso niks meer. Dus zodra ze flink de griep zou krijgen ga ik er vanuit dat het de Mex. griep is en dan hoeft die vaccinatie ook niet meer want dan heeft ze al antistoffen gemaakt. Heeft ze de inenting niet meer voor nodig.

Groetekes, Sje

Wij zijn er totaal niet uit. Ik vind het echt heel erg moeilijk. Ik zou eerst zeggen: niet enten, want hoe groot is de kans dat ze de mex krijgt? En…wat gebeurt er dan? Wat zijn de gevolgen van de vaccinatie? Maar nu…zijn er ook dingen te zeggen vóór enten…Ik ga me eerst even goed inlezen en wacht gewoon de brief van de GGD af. Wel raar dat ze pas over twee weken gaan beginnen?

@Inge, jouw dilemma kan ik me helemaal goed voorstellen! BMR, MenC en dan ook nog die mex prik! Dat is wel veel ‘aanslag’ op Rico! Ik zou dat ook geen fijn idee vinden…zo alles door elkaar als een soort cocktail. Bij wijze van dan…En Rico reageert toch al soms gevoeliger op allerlei stoffen…Je hebt gelukkig nog wel even om je goed te laten informeren! Moeilijk allemaal he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
Overigens begreep ik uit een nieuwsbericht vandaag (kan het nu even niet terugvinden) dat kinderen die nog nooit een griepprik gekregen hebben, 4 prikken gaan krijgen.

Een eenmalige prik voorafgaand aan een gewone griepprik
De gewone griepprik
2 prikken tegen Mex. griep.

Groetekes, Sje

Helemaal nog een reden om het niet te doen: 4 prikken!!! Brrr.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Rainbow, niet gek dat ze pas over 2 weken beginnen. Er gaat heel wat logistiek aan vooraf om die brieven de deur uit te krijgen, genoeg extra personeel op de GGD operationeel te krijgen, genoeg vaccins op de goede plek te krijgen.

Dat werd in die persconferentie uitgelegd dat ze echt die tijd nodig hebben.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Nov 2009 20:13:05

Ik zit daar ook mee Sje, onze jongste manneke van 4 jaar wel en ons 6 jarig meiske niet. Ik vond het eerder veel poeha, maar het komt wel dichtbij ineens. Of word het stiekum opgeblazen door de medicijnindustrie ??? Lijkt me niet aangezien er toch niet zomaar zoveel extra patienten in de ziekenhuizen zijn maar wat weet ik er nu van ?. Nu ik het dan overweeg moet ik een keuze maken of ons manneke wel gevaccineerd mag en ons meiske niet. Persoonlijk vind ik dat een heel oneerlijke keuze, ook al snap ik prima dat er een grens is. Ik ben er nog niet over uit, ik wil het risico voor mijn kinderen beperken zoveel als dat kan, maar hoe kan ik 1 wel beschermen tegen deze griep en een ander niet ? En hoe zit het met het vaccin, kleven hier geen risico`s aan op een langere termijn ?
Ik heb even geen flauw idee meer wat nu precies te moeten doen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@Rainbow;
ja maar wat moeten we nou dan. Wildrie zei ook al: BMR uitstellen als je besluit te vaccineren. de mex.griep heerst. mazelen ofzo niet
ik vind het zo eng, wil me niet aanstellen maar ik ben echt bang.
ik heb natuurlijk zo mn “probleempjes” en verlatingsangst is het grootste probleem. Nu komt dat nogal opspelen en ik weet begot niet wat ik moet doen. wil mn mannetje niet kwijt aan die enge griep. maar met die inentingen enzo…zoveel ineens ik weet niet.
En mn twijfel over de ikkeben dag zit bijna op zn limiet. want kids tot 2 jaar krijgen voorrang en er zitten 3 weken tussen de 1ste en 2e inenting. en dan zitten wij dus daar. als ze worden opgeroepen. net daarvoor of net daarna voor de 2e dosis. en dan zit ik OOK nog met die bmr.
konden we de ikkeben dag maar uitstellen (gaan we weer)
sorry voor mijn gezeur… ben echt bang. en heb er zelfs een traan over gelaten vandaag omdat het me zo hoog zit allemaal. vrijdag voor mezelf al naar de internist, en dan dat gedoe en die onzekerheid over die griep.
rico heeft al zo weinig weerstand.

moeilijk…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Even nog voor de duidelijkheid
Voor gewone vaccinaties Dus de bmr etc staat de fabrikant in
Mocht er dan iets gebeuren (wat aantoonbaar door het vaccin komt) dan krijg je schadevergoeding
En van de mexicaanse griep gaat niemand dood Ook een kind niet
Mits je op tijd reageerd Dus niet 48 uur met een benauwd kind zitten en kijken of t wel gaat
Van een vaccin gaat ook niemand dood En een gezond lijf kan dat ook prima hebben

Een vriendin van mij is zwaar long patient Als zij de Mgriep krijgt wordt dit haar dood Toch mag ze zich niet inenten van de art Omdat de gevolgen en risico’s niet voldoende getest zijn en dit voor haar fataal zou kunnen zijn

Ik zelf maak de keuze om niet te enten Voor mezelf niet en ook voor de kleine niet

Overigen is mijn mening dat de overheid eerder ent om de economie draaiende te houden
Bij de A griep pandemie in 64 lagen 7 van de 10 nederlanders plat
Denk dat dit niet wenselijk is Zeker gezien de huidige crisis
Maar dat is mijn mening

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Ach germ Inge, ik kan het me voorstellen. Je bent met Rico toch door een medische molen geweest en je wilt hem dan extra beschermen! Ik dacht ook aan wat Will zei, om de BMR uit te stellen…Daar kun je over nadenken. Ik vind al die prikken achter elkaar ook niet fijn. Eef heeft ze al gehad, maar toch…Het is hartstikke moeilijk, omdat we allemaal het beste willen voor de kindjes. Maar wat is nou het beste? Ik wacht de brief af en weet gewoon te weinig om een goede keuze te kunnen maken. Het leek een ver van mijn bed show en het interesseerde me niet echt. Zelf ben ik niet zo iemand die denkt aan ‘wat zou kunnen’, ik ben vrij nuchter en ik ben dus zelf niet bang voor de griep. Maar nu Eva in de risicogroep zit, wordt het heel anders! Ik wil me even goed laten informeren via de media, al weet ik niet of de boel nu wordt opgeklopt of niet. Er zijn zoveel tegenstrijdige berichten…Toch wil ik me niet gek laten maken hoor, door een gewone griep sterven er ook mensen. Ik vind wel dat er meer informatie mag komen, bv nu via zo’n brief. Daar zou wel een goede folder bij mogen, tv-spotjes, posters, of een speciale website of iets. Als communicatie-adviseur zijnde zou ik daar eens een mooie en vooral HELDERE campagne van willen maken!

Maar even terug naar jou Inge. Maak je niet te druk over de Ikkeben-dag joh. Natuurlijk willen we jou er graag bij hebben, maar dat moet niet ten koste gaan van je gemoedsrust! Het is ‘maar’ een dag, iets wat bedoeld is om gezellig te zijn. Daar moet je niet tegenop zien! Voelt het voor jou niet goed, om welke reden dan ook, dan blijven jij en Rico gewoon thuis. Dat is dan toch duidelijk? Je moet jezelf niet gek maken hoor, door zoveel te malen. De Ikkeben-vriendjes blijven toch wel hoor!

@Sje: ja, het is natuurlijk een hele operatie met al die vaccins, het huren van gymzalen etc. Daar had ik niet echt aan gedacht! En ik wil nog wel graag bij een GGD werken! Beroepsmatig gezien zou zo’n ‘epidemie’ (als het dat al is?) voor mij een uitdaging zijn, om mensen dan goed voor te lichten zodat ze weloverwogen een keuze kunnen maken! Maar dat had ik al gezegd!

Ik lees net het woord ‘pandemie’. Dat woord hoor ik vaker dan ‘epidemie’. Wat is het verschil? Sje? Andere zorgmensen hier?

epidemie is “plaatselijk” Streek of land
Pandemi is wereldwijd

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Voor mij was het al snel duidelijk: hier word niet geent!
Vandaag wilde ik het wel even overleggen omdat we komende week een uitnodiging in de brievenbus zouden krijgen (aldus het nieuws) Om onenigheid op die dag te voorkomen dus even overleg gepleegt…dit overleg duurde nog niet langer dan 1 min!!

Ik zei tegen mijn vriend; ze gaan een uitnodiging versturen om de kinderen te laten enten tegen de mex.griep, maar we laten ze niet enten he!? Zijn antwoord was; nee, gebeurd ook niet.
Klaar.

quote:
Nu ik het dan overweeg moet ik een keuze maken of ons manneke wel gevaccineerd mag en ons meiske niet. Persoonlijk vind ik dat een heel oneerlijke keuze, ook al snap ik prima dat er een grens is.

Ik heb even geen flauw idee meer wat nu precies te moeten doen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoorde op het nieuws dat kindjes boven de 5 jaar, deze griep lichaam aan moeten kunnen. Mits er verder geen medische oorzaken spelen. Daarom de keuze gemaakt van 0-5 jaar.

Pauw en Witteman

Zodra je al iets ziek bent, en je belt de dokter ben je toch ook optijd?
Mijn dokter vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want van de mex.griep spreken ze niet meer. het was al bijna weg.

In totale tegen stelling tot het nieuws!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Nou ja wij enten dus wel omdat morgan dus ook geen antistoffen heeft. Wat Sje al zegt had ze al een keer griep of zo gehad was het wat anders maar nu heeft ze niks en ze heeft al een flinke bronchitus gehad en nu weer aan het blaffen.

Overigens is mijn schoonmoeder ziek nog van de gewone griepprik dus die hebben we aangeraden om maar even te wachten met de mex.

Groetjes,

Michèle

@Inge hier ook de bmr de 23ste die ga ik dus uitstellen, want Dylano krijgt wel de mexicaanse griepprik.

@sje volgens mij zijn het maar 2 eerst in de week van de 23ste en dan een maand later nog een.

De mexicaans griep is niet zozeer gevaarlijk maar bij de kleintjes tot 2 jaar wel als ze aan de ademhaling moeten, wat dus gebeurt als de longetjes ontstoken zijn, Dit heeft effect op latere leeftijd.
Dylano valt intussen trouwens wel in een risicogroep met zijn astma

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers