Ach germ Inge, ik kan het me voorstellen. Je bent met Rico toch door een medische molen geweest en je wilt hem dan extra beschermen! Ik dacht ook aan wat Will zei, om de BMR uit te stellen…Daar kun je over nadenken. Ik vind al die prikken achter elkaar ook niet fijn. Eef heeft ze al gehad, maar toch…Het is hartstikke moeilijk, omdat we allemaal het beste willen voor de kindjes. Maar wat is nou het beste? Ik wacht de brief af en weet gewoon te weinig om een goede keuze te kunnen maken. Het leek een ver van mijn bed show en het interesseerde me niet echt. Zelf ben ik niet zo iemand die denkt aan ‘wat zou kunnen’, ik ben vrij nuchter en ik ben dus zelf niet bang voor de griep. Maar nu Eva in de risicogroep zit, wordt het heel anders! Ik wil me even goed laten informeren via de media, al weet ik niet of de boel nu wordt opgeklopt of niet. Er zijn zoveel tegenstrijdige berichten…Toch wil ik me niet gek laten maken hoor, door een gewone griep sterven er ook mensen. Ik vind wel dat er meer informatie mag komen, bv nu via zo’n brief. Daar zou wel een goede folder bij mogen, tv-spotjes, posters, of een speciale website of iets. Als communicatie-adviseur zijnde zou ik daar eens een mooie en vooral HELDERE campagne van willen maken! ![]()
Maar even terug naar jou Inge. Maak je niet te druk over de Ikkeben-dag joh. Natuurlijk willen we jou er graag bij hebben, maar dat moet niet ten koste gaan van je gemoedsrust! Het is ‘maar’ een dag, iets wat bedoeld is om gezellig te zijn. Daar moet je niet tegenop zien! Voelt het voor jou niet goed, om welke reden dan ook, dan blijven jij en Rico gewoon thuis. Dat is dan toch duidelijk? Je moet jezelf niet gek maken hoor, door zoveel te malen. De Ikkeben-vriendjes blijven toch wel hoor!
@Sje: ja, het is natuurlijk een hele operatie met al die vaccins, het huren van gymzalen etc. Daar had ik niet echt aan gedacht! En ik wil nog wel graag bij een GGD werken!
Beroepsmatig gezien zou zo’n ‘epidemie’ (als het dat al is?) voor mij een uitdaging zijn, om mensen dan goed voor te lichten zodat ze weloverwogen een keuze kunnen maken! Maar dat had ik al gezegd! ![]()
Groetjes Rainbow, trotse mama