Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

Dat vind ik nou ook. Ze krijgen al zoveel prikjes. En dan nu weer. Ik vind het wel een goeie van Mervin, even afwachten wat het vaccin doet. Wat Sandra zegt heb ik ook: als Erik straks wel mex. griep krijgt en we hebben hem niet ingeënt, dan voel je je weer schuldig dat je toch niet hebt ingeënt. Lastig!

En Michèle: ik snapte de grap hoor…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ha ha ha gelukkig…

Groetjes,

Michèle

Ik wil even wat kwijt over de mex griep
Het meisje van 14 dat overleden is is niet aan de directe gevolgen van de griep overleden
Mijn zus is verpleegkundige/vriendin van de familie (ja ik woon in haarlem) en heeft dit meisje nog gezien voor en na haar overlijden
Ze was al niet lekker maar ze zijn toch weg gegaan voor een weekendje vlieland Daar werd ze zieker en er is daar geen ziekenhuis op het eiland
Ze was de eerste dag op vlieland al kortademig en de dag erna dat ze per heli overgebracht werd naar het ziekenhuis was het al tever
Uitleg van mijn zus
Door de kortademigheid heeft ze veel zuurtof tekort gehad Dit veroorzaakt slechtwerkende nieren/lever enz enz
Daardoor wordt de ph waarde van je bloed te hoog of te laag (weet ik niet meer precies) en krijgt het griep virus de overhand
In een verzwakt lichaam is dit dodelijk
Waren ze bij de eerste kortademigheid symptonen naar het ziekenhuis gegaan was ze waarschijnlijk niet overleden
Bij autopsie bleek dat ze al een longontsteking had voor ze de griep kreeg
Heel vreemd

Verder heb ik een foldder van mijn zus gehad Die heb ik nu niet meer in bezit Ik heb hem doorgegeven aan mijn moeder en die heeft hem ook weer door gegeven
De folder is verspreid in de medische wereld
Hierin staat dat de fabrikanten van het vaccin geen verantwoordelijkheid dragen voor de gevolgen van het vaccin Dit is bij gewone medicatie etc wel het geval
Bij bv verlamming, of andere gevolgen van de medicatie kan je voor schadevergoeding bij de fabrikant terecht
Voor dit Mexicaanse griep vaccin is dit niet het geval
Het is te kort getest om alles uit te sluiten
Ik ben op het moment zwanger maar denk er niet aan om me te laten enten Mede door deze info Ze weten niet wat de gevolgen voor een ongeboren kind is
Dan wil ik het niet voor mijn kind Maar ook niet voor mijzelf

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Komt er dus eigenlijk op neer dat je niet zomaar komt te overlijden als je maar gewoon heel alert blijft.

Groetekes, Sje

Wij hebben besloten dat als het vandaag bekent word dat ze kinderen gaan vaccineren wij het met onze kinderen wel gaan doen.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

En dat er meer risico’s aan dat vaccin zitten dan aan de griep zelf

Groetjes,

Michèle

Welke dan??? Je laat je kind toch ook tegen pokken en mazzelen enz inenten, dat is zelfs een levend bacterie wat je laat inspuiten. Dit niet, is een lam gemaakt virus. Ook met dit michelle, ieder kiest wat goed is voor zijn of haar kind. Wij denken er na lang wikken en wegen goed aan te doen. Heb er met veel mensen over gahad en er zijn er bij ins vele die er zo over denken.

Gr patries
(24-4-2009).

Ik vraag me af of niet op alle vaccins vermeld staat dat de fabrikant niet aansprakelijk is. Vaccins zijn geen geneesmiddelen dus daar gelden mogelijk andere regeltjes voor als het gaat om aansprakelijkheid.

Groetekes, Sje

Nou ja als de fabrikant al aangeeft dat ze te weinig tijd gehad hebben on goed te testen, integenstelling tot de ‘gewone’ inentingen dan vind ik dat daar wel degelijk een risico aan kleeft. Maar wat je zegt het is eigen keuze en helemaal eruit zijn wij nog niet. Mijn gevoel zegt aan de ene kant we weten nog te weinig wat het doet aan de andere kant heeft ze geen antistoffen tegen welke griep dan ook. Dus dubio nog.

Groetjes,

Michèle

Denk dat dat op geen enkel vaccin staat, kijk maar wat er nu gebeurt is met de peu vaccin, denk dat een fabrikant dat wel goed afgeschermt heeft. Maar bij de enting van de mex, doordat het dus een lam vaccin is maakt je lichaam anti stoffen, dat maakt het al anders als je levende bacterieen binnen gespoten krijgt.

Gr patries
(24-4-2009).

ik wacht het gewoon even af. Het officiele complete advies is nog niet afgegeven. Dat gebeurd later vandaag pas. En dan moet Klink nog beslissen.

Groetjes,

Michèle

Straks 17.15 persbericht op tv van minister klink. Gaat toch wel gebeuren denk ik.

Gr patries
(24-4-2009).

ja ook wij wachten af, als ouders hun kind wel willen inenten, voordat de bijwerkingen bekent zijn bij zo’n kleintjes…is dat hun keuze maar ik wacht mooi tot ik weet wat de bijwerkingen zijn bij die kinderen.

enne luna en mees. op welke zender kwam dat??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

trouwens, als we het rivm nog moeten vertrouwen na die pneu drama’s…
ik zit er mee in mn maag dames

Op Nederland 1 Inge.

Ik ga nu van mijn werk naar huis rijden, dus kan het helaas niet zien.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Tot en met 4 jaar dus. Onze jongste zou er hiermee wel voor in aanmerking komen. pffffff
Overigens deze link over 5 hardnekkige misverstanden over de vaccins ( hele link kopieren en plakken )

http://www.rtl.nl/

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 09 Nov 2009 17:50:07

ik begin weer te twijfelen… denk dat we het mar wel doen
maar zit echt met een klote probleem…
rico krijgt namelijk in die vaccinatie periode ook zijn bmr
ik weet het niet en ik durf ook niet… moet zeggen dat kwa dat betreft de schrik er goed in zit

ik denk toch dat ik ze voor beide kids dan ga halen!
hoe moeilijk het ook is. Mochten e de mex griep krijgen en ze zijn niet gevaccineerd vergeef ik het me ook niet.
Dan zal ik denken had ik maar…
En ja die evt bijwerkingen?
Ik zelf ga hem ook halen ik werk in zorg en kom bij veel mensen, wil het niet op mijn geweten hebben dat ik het mee breng en mijn kids het ook krijgen.

moeilijk is het zeker!!!

Groetjes Gytha

Mervin wil morgan toch laten enten. Ik wacht rustig even de brief af die we krijgen. Ik persoonlijk ga hem dus niet halen, maar wat ik al zei morgan heeft geen enkele antistof tegen de griep omdat ze die nog nooit gehad heeft en gezien ze wel op het kdv zit zal ze waarschijnlijk toch geent worden.

Groetjes,

Michèle

Na de persconferentie van daarstraks is bij mij wel wat onzekerheid weggehaald. Ik vond de uitleg waarom ze t/m 4 jaar inenten duidelijk en kan daarin meegaan.

Ik voel me er alleen wel heel vreemd bij dat onze jongste wel in aanmerking komt voor een vaccinatie en de oudste niet. Daarover voel ik me een soort van schuldig naar de oudste toe. Dus qua uitleg tijdens de persconferentie neig ik nu meer naar wel inenten, maar doordat de oudste niet in aanmerking komt omdat ze 6 is, neig ik toch nog een soort van naar “niet inenten” vanwege het alles-of-niets-principe.

Wie zit met hetzelfde en herkent mijn gevoel?

Groetekes, Sje