Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

quote:
Wij gaan het wel doen. Als een meisje van 14 die gewoon verder gezond was aan de griep overlijd is het wel erg heftig en wil ik er alles aan doen om dat onze meiden daarvoor te behoeden. Nora heeft nog niet veel weerstand en Anna is ook nog best kwetsbaar.

Zoals ik begrepen heb was er met dit meisje meer aan de hand …?!

Hier wordt nog druk getwijfeld. Ik denk dat we het niet zullen doen. Dat er mensen (waaronder ook kinderen) sterven aan de mexicaanse griep is slechts sporadisch en inderdaad: door de ‘gewone’ griep sterven ook mensen. Het gros van de mensen dat mexicaanse griep krijgt, geneest daar geruisloos weer van. Dus tja. We zullen het advies wel afwachten. Wat weegt zwaarder: de effecten van de griep of de bijwerkingen van het vaccin? Ik ben benieuwd.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik vraag me ook af of het middel erger is dan de kwaal. Een vaccin bestaat uit verzwakte griepvirussen. Je hoeft maar net wat minder weerstand te hebben op het moment dat je die vaccinatie krijgt en met een beetje pech krijg je alsnog de Mex. griep door die verzwakte cellen, terwijl je anders misschien helemaal nooit Mex. griep gekregen zou hebben.

Ik weet niet wat ik ermee moet.

Groetekes, Sje

Ik neig ook meer naar het nee, maar wacht het indd even af wat ze adviseren en dan ga ik in ieder geval nog een gesprek aan met mijn ha. Kijken wat die er van zegt. Heb gelukkig een hele leuke lieve ha, waar je dit zeker mee kan bespreken.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ik heb geen keus ik moet het voor leyla wel doen als ik de oproep krijg dus zij zou hem wel krijgen
ik wil niet straks een schuld gevoel krijgen als leyla zou overlijden aan de mex griep en dat ik de oproep genegeerd heb
je krijgt niet voor niets een oproep om hem tegaan halen .

gr de mama van leyla

veronique daniels

Ja maar stel dat ze ziek wordt van de vaccinatie? Die kans bestaat ook, dat ze op het moment van de vaccinatie zo weinig weerstand heeft dat de verzwakte Mex-griep-virussen waaruit het vaccin bestaat toch kunnen toeslaan. Dan krijgt ze juist die griep als gevolg van de vaccinatie terwijl ze hem anders mogelijk helemaal niet gehad zou hebben?

Ik vind het nog steeds een was-is-wijsheid-verhaal.

Je bent niet verplicht om op de oproep in te gaan. Inenten is nog altijd een eigen keuze. De oproep geldt als “je krijgt de mogelijkheid om…”.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Nov 2009 10:56:36

@ Veroniquw. Heeft Leyla dan met haar achtergrond dan niet al een oproep gehad?? Ik heb hem voor mezelf al gekregen.

Groetjes,

Michèle

@ michelle
nee leyla heeft hem hier nog niet gehad hier zijn ze niet zo snel met alles ik wacht gewoon rustig af .

@ sje
op dit moment gaat het goed met leyla heeft geen buikpijn meer gehad of diaree dus is ze nu ook wat sterker dus kan ze van mij die spuit gerust krijgen maar bij haar is het zo dat als ze een terug val krijgt en ze krijgt daarbij nog eens di mex griep is het eind oefening en daar pas ik voor vandaar dat ze het wel zou krijgen van mij .
tuurlijk word je ziek van die prik maar dat is van iedere griep prik die je krijgt je moet hoe dan ok antiestoffen maken

gr de mama van leyla

veronique daniels

@ veronique. Ze mag de mijne wel hebben hoor

Gister was ik bij me schoonmoeder en die was me toch beroerd. Blaffen en zo. Dat doet ze overigens toch wel want ze rookt te veel, maar nu was ze ook grieperig. Ze had namelijk der griepprik gehad en daar werd ze altijd zo beroerd van. Nu ook dus weer en dan moet ze de mex nog krijgen… Nee nu wil ik helemaal niet meer.

Groetjes,

Michèle

Ik heb ook mijn besluit genomen
Geen mexgriep prik
Ook voor mij niet
We zien wel hoe of wat
Het is ook wat er gezegt word en wat de huisarts vorige week zei tegen me dat er aan de gewone griep ook mensen dood gaan en de media er zo ophef over maken nu de mex griep heerst
Vriend van mij heeft hem nu ook en die is goed ziek
Maar hij zegt dat ben ik van de griep ook
En het risico dat je neemt met de prik is volgens mij net iets groter om het te krijgen
Want je laat wel een ligt afgezakte mex griepje in je lijf spuiten
Maar hier word het nee
dus

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

Ik heb net de ha gebeld en de assistent zei dat ik niet de enige ben die ze weigerd en dat ik eigenlijk gelijk had. Mijn weerstand is zeer hoog op het moment en ik voel er niks voor deze aan te tasten. Ze zei dat er veel mensen waren die om die reden weigeren.

Mocht mijn weerstand in de loop der jaren minder worden door mijn ziekte kan ik altijd nog griepprikken halen.

Groetjes,

Michèle

nou wat raar,
ik sta blijkbaar nog in het CARA-patiënten systeem ofzo.
zou dus nog een oproep krijgen en rico dan dus ook:S
maar ik heb ooit een keer een oproep gehad voor de gewone griep 3 jaar geleden en die heb ik toen niet gehaald. heb verder ook “weinig” klachten why should i…
dit is echt niet leuk

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

quote:
Ik heb net de ha gebeld en de assistent zei dat ik niet de enige ben die ze weigerd en dat ik eigenlijk gelijk had. Mijn weerstand is zeer hoog op het moment en ik voel er niks voor deze aan te tasten. Ze zei dat er veel mensen waren die om die reden weigeren.

Mocht mijn weerstand in de loop der jaren minder worden door mijn ziekte kan ik altijd nog griepprikken halen.

Groetjes,

Michèle

Gelijk heb je dat je de griepprik niet gehaald hebt als je gezondheid verder goed is. Mijn schoonmoeder heeft nooit griep en sinds ze de prik haald is ze er iedere keer een paar dagen flink ziek van. Ik begrijp dus niet waarom ze hem ieder jaar gaat halen. Maar goed daar denkt iedereen weer anders over…

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Zegt mijn schoonmoede ook elke leer als ze hem gehaald heeft en ze is ziek, volgend jaar niet meer hoor… En wederom is het jaar daarna ziek van de prik en van de griep zelf die ze op de een of andere manier toch altijd krijgt.

Groetjes,

Michèle

Schoonmoeders … we zullen ze soms nooit begrijpen

Groetjes,
Sandra

Nee ik weet niet wat lastiger is om te snappen, onze mannen of hun moeders. Al moet ik zeggen ik snap me vent soms beter dan haar

Groetjes,

Michèle

Mijn man lijkt gelukkig alleen qua uiterlijk op mijn schoonmoeder…dus begrijp hem een stuk beter

Groetjes,
Sandra

Ha ha ha volgens Mervin lijk ik meer op zijn moeder dan hij maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn…

Groetjes,

Michèle

@Michele: oh jij haalt m ook niet dus. maar moest Morgan dan eigenlijk ook?
ik denk ook niet dat ik m haal. En wat ik al eerder zei…toen in Preston Palace dat rico 41,2 had…wij denken nog steeds dat dat de mex.griep is geweest toen. dus ik hoop het eigenlijk ook wel, en dan met de rede dat hij het hopelijk niet nog es krijgt

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nee alleen ik heb de oproep gekregen Inge. Ik hbe een risico factor en voor die ukken zijn ze daar nog niet uit.

Groetjes,

Michèle