Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

en trouwens opgeblazen vind ik ook belachelijk dat een dokter dat zegt, hier zeggen ze dat er wel degelijk rede is tot meer zorgen. sinds de laatste ontwikkelingen.
ze hebben precies in een grafiek staan hoeveel mensen er ziek worden nu met de mex.griep pandemie en gewone griep
en nu zijn er wel degelijk MEER gevallen die ziek worden, en ook meer ziekenhuisopnames dan met een griep epidemie.
dat in een korte tijd dan he, niet verspreid.
er zijn per dag 10 mensen ongeveer die zich met griepklachten melkden waarvan meer dan de helft de mex.griep blijkt te hebben.
in sommige gevallen in minder erge mate, maar de mex griep krijgt een agressieve draai. dat zie je nu wel met dat meisje van 14, en geloof wat je wil, maar die ouders gaan daar echt niet over liegen dat dat kind gezond was

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ isa-schatje-isa als eerste denk ik dus dat het wel een beetje opgeblazen word door de media
Vriend van mij heeft dus de mexgriep en die zegt ook het is net de gewone griep
Merk geen verschil
Het is alleen dat hij ook moet overgeven
Dat zegt hij
En goed als het om mijn kids gaat maak ik me ook druk maar niet meer als anders
Anders ga ik straks spoken zien
En dat vind ik zonde van me tijd
Steek mijn tijd liever om te zorgen dat mijn kids genoeg vitamine krijgen enzo zodat hun afweer beter is
Ja en mocht het toch gebeuren zien we het wel
Het komt steeds dichterbij in Breda al 3 scholen
Hier nog geen 1 maar da Breda is 20 min rijden met de auto en Justin zit ook in breda op school
Ik probeer dus rustig alles op een rij te zien
En ja het is heel voor de ouders van het meisje van 14
Maar ja als je kijkt naar de gewone griep en de mex zie ik niet zo heel veel verschil hoor
Dus ja al die mensen die naar een dokter lopen met een griep kunnen ook een gewone griep hebben en omdat er meer meldingen zijn word er dus al gauw geroepen mex griep
Laat ze eerst maar bloedtesten doen bij mensen die ziek zijn en dan met cijfers komen
Pfff wat een verhaal zeg

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Nou ik begin toch ook echt wel heel huiverig te worden voor de mexicaanse griep hoor …
Uiteraard komt dat misschien omdat ik in Breda woon, en hier dus de scholen leeglopen met zieke kindjes :S …
Nayaro zit op het kinderdagverblijf , en ja ze lopen gewoon meer risico …
Als ik al zie hoevaak Nayaro gewoon ziek is omdat zijn weerstand nog echt in opbouw is … dan ben ik wel bang dat als hij maar 1x met zo’n griep in aanraking komt, hij hem misschien wel meteen heeft …

Dus ik denk dat ik zelf wel zal laten enten … vooral omdat het gewoon allemaal zo dichtbij komt … en inderdaad wat k hier al eerder las …
Ik zal het mezelf niet vergeven als ik Nayaro niet zou enten … en hij krijgt het wel …
Beter voorkomen dan genezen he …
Al ben ik totaal geen voorstander van medicijnen en rotzooitjes zegmaar …
Maar ik denk dat ik ook nu een beetje geleid word door de slechte berichten hier uit breda … waardoor ik mijn visie hierop even niet helder kan zien door de bezorgdheid …

Eerst maar eens afwachten waar het heen gaat met die inentingen, want kheb er ook weer allemaal niet zoveel vertrouwen in …

Nayaro - Danil / 14 September 2008

@ Inge waarschijnlijk heeft mijn collega mex griep gehad of anders een heel zware gewone griep en ze had een bacteriele infectie en niemand is ziek geworden en zij leeft ook nog. Of het de mex was is niet zeker want haar ha vond het niet nodig om te testen want zoals hij zelf zei ze doen beide hetzelfde en de ernst wordt erg overdreven.

Ik snap jou bezorgdheid wel maar laat je ook niet opfokken door de massahysterie die de media veroorzaakt. Overigens mocht je de mex griep krijgen en hij muteerd ben je beter beschermd als je hem al gehad hebt dan wanneer je je hebt laten inenten.

Groetjes,

Michèle

Tegenwoordig hoef je ook niet meer te melden aan de ha als je de mex griep hebt, dus zo gevaarlijk zal het dan wel niet zijn, dat je er zelfs niet voor naar de ha hoeft.

Over dat meisje nog: Haar ouders kunnen wel zeggen dat ze helemaal gezond was, maar zolang dat niet onderzocht wordt weet je het nooit. Iedereen kan wel iets hebben, zonder dat het tot uitting komt, en dan lijkt het alsof je ‘gezond bent’.
Liefs, Anne

Er is inderdaad een beleid dat je het niet per se aan je huisarts hoeft te melden, maar ik vraag me af of ze dat beleid herzien als inderdaad blijkt dat dat 14-jarige meisje echt alleen maar aan de Mex. griep gestorven is.

Groetekes, Sje

Ooh ik maak me niet hysterisch druk ofzo,
maar ik zeg alleen: ik zei dit al eerder.
ik bedoel, het is nu al meer uit de hand gelopen dan hoe het een paar mnd geleden was, dus de kans is ook groot dat het over een paar maanden nog erger is.
ook ik wacht net als jullie gewoon rustig af, en maak me juist minder druk omdat rico niet op een kinderdagverblijf of school zit, hij heeft gewoon minder kans om besmet te raken omdat hij vaker thuis is dan ergens anders.

En de grafieken gaan ook over mensen waarvan het bewezen is trouwens, en dat zijn nog maar de mensen waarvan een bloedtest is gedaan, moet je nagaan bij hoeveel mensen dit niet gebeurd.
de mex griep was ook net zo mild als de gewone griep, de bewijzen liggen voor het oprapen dat de mex.griep agressiever wordt naar mate het zich verspreid
staat ook op de gezondheids site over de mex griep.
kunt het zo lezen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Dat is met gewone griep ook he Inge. Die wordt ook agressiever. Die muteerd ook elke keer. En ik wacht het ook af, eerst donderdag der BMR maar eens halen.

Groetjes,

Michèle

Hmmm… Ik weet ook nog niet wat ik ga doen.
Ik zelf haal hem zowieso niet… heb alle klachten gehad van de mexicaanse griep, en de ha wou me niet helpen… was gelukkig na 2 dagen weer helemaal beter… en ook mijn vriend heeft alle klachten gehad van de mex.griep en was ook zo weer op de been!

Ik denk zelf dat het niet veel voorsteld, onze ha zei dat je gewoon lekker uit moest zieken.
Maar als het echt te gek word laat ik noah wel inenten… maar voor nu nog niet!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Wij gaan het wel doen. Als een meisje van 14 die gewoon verder gezond was aan de griep overlijd is het wel erg heftig en wil ik er alles aan doen om dat onze meiden daarvoor te behoeden. Nora heeft nog niet veel weerstand en Anna is ook nog best kwetsbaar.

Ook ik weet het nog niet, vind het moeilijk.

@Inge, Ik denk dat Rico net zoveel kans maakt op besmetting als de andere kindjes. Dylano is ook altijd thuis maar wat dacht je van de papa’s die werken en er mee in aanraking kunnen komen, in winkels en noem maar op.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou meiden leuk dat jullie met zo vele reageren, tis toch iets wat je bezig houd. Vind het “leuk” om jullie mening er over gehoord te hebben en de meeste denk ik wel met mij. Iedereen suk6 met jullie beslissing hier over, en we hebben wat we ook doen allemaal het beste met onze kinderen voor.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Ik heb vandaag de oproep voor de griepprikken gekregen. Ze zijn toch niet verplicht? Want ik wil ze eigenlijk helemaal niet. Zowel de gewone als de mex niet. Maar ik zal wel elk jaar de oproep gaan krijgen.

Groetjes,

Michèle

Nee hoor, ze zijn niet verplicht!
Ierdereen boven de 65 of 75 en de ‘risico’-groepen krijgen een oproep, maar je mag het zelf weten!
Liefs, Anne

Idd, de keuze is aan jou.
Je krijgt de oproep omdat je in een risicogroep zit ivm met je diabetes, maar verder mag je 't lekker selluf weten

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi inderdaad je mag het zelf weten, bij ons in de familie zitten er een hele boel die zo’n oproep krijgen (ook diabetis, asma, agina pectris). Begin hem nu wel te knijpen hoor met de berichten van vandaag, ze zeiden net dat dat 3 jarige meisje dus mooi gezond was. Je zult maar zo’n fijne ha hebben die het afscheept met “lekker uitzieken, tis een griep”. Je zult je kindje maar vinden, pfff!

Gr patries
(24-4-2009).

Nou ja ik heb 2 keer eerder een griepprik gehad omdat ik toen zo’n 15 kilo ondergewicht had en ik ben me toen toch ziek geworden.

Enne bij 3 van de 4 patienten die overleden zijn waren er meerdere dingen aan de hand. Het 3 jarige kind weten ze nog niet of die echt 100% gezond was. Was vandaag op het nieuws

Groetjes,

Michèle

Net het half 8 nieuws was het 3 jarige kind verder gezond. Staat nu ook op teletekst. Inderdaad waren er van die andere 3 met onderliggende ziekte, de 4de hadden ze nog niet alle informatie over.

Gr patries
(24-4-2009).

Klinkt heel hard wat ik nu ga zeggen maar aan gewone griep kunnen ook mensen overlijden ook gezonde mensen en kinderen. Een vind ik nog geen maatstaf zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Journalisten brengen het nieuws liefst zo dramatisch mogelijk, dat blijkt wel weer, want inderdaad, aan de gewone griep overlijden ook jaarlijks mensen die voorheen gewoon gezond waren.

Groetekes, Sje