Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

nee dat bedoel ik dus, ik krijg dus waarschijnlijk ook een oproep omdat ik als carapatient in hun systeem sta. heb nog nooit de griepprik gehad eigenlijk.
en ze zeiden dat waarschijnlijk rico dan ook een oproep krijgt maar dat dat idd nog niet zeker is.
maar jij gaat dus zeker niet? of wacht je nog af

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nee ik ga zeker niet. Ik heb een giga goede weerstand op het moment dus ik vind het onzin. Mocht ik griep krijgen ga ik er echt niet dood van.

Groetjes,

Michèle

nee, dat was dat meisje van 14 ook volgens mij gezond dan.
Ik weet niet wat mijn weerstand is hahaha.
Maarre ben je minder moe dan nu? want met mij gaat het nog steeds brak.
volgende week vrijdag de internist. zit me over meerdere dingen dus nu druk te maken. lekker gaat dat hier
komt wel goed hoop ik.
ff off topic;
Rico heeft hele gekke bultjes ineens op zijn been.
echt in een circel en niet daarbuiten zeg maar. en dan staat dat vol rood/paarse vlekjes. echt maf

Even in de gaten houden die plek op z’n been. Klinkt raar namelijk. (Zou het een heksenkring zijn, omdat het net Halloween is geweest? )

Groetekes, Sje

hahaha, zou grappig zijn, een heksenkring hahaha
misschien heeft ie wel ergens opgehangen ofzo, als het morgen niet weg is laat ik er even naar kijken,
zou eigenlijk naar de tandarts gaan maar heb de afspraak maar verzet heb ik mooi tijd om naar de dokter te gaan haha
nah…hou het wel in de gaten hoor

Mijn collega is al sinds vorige week dinsdag ziek thuis en heeft nooit gezegd wat het is. Nu blijkt dat hij de mexicaanse griep heeft en dat even vergeten is te vertellen, omdat hij zo ziek is.

Nu maak ik me best wel beetje zorgen. Tim is sinds afgelopen donderdag ontzettend aan het hoesten. Maar omdat hij verder wel gewoon eet en levendig is etc maakte ik me daar niet druk om. Hij speelt lief is niet hangerig. Sinds zaterdag heeft hij er koorts bij gekregen (39,5) Maar nog steeds gewoon goed eten en gedraagd zich hetzelfde als normaal. Omdat kindjes snel koorts hebben, hebben we de huisarts niet gebeld. We hadden zoiets van hij eet en drinkt goed en is niet suf ofzo. Misschien stom van ons hoor dat we maandag niet gebeld hebben. Maar ja iemand die zich niet ziek gedraagd alleen heel erg hoest en koorts heeft hadden we zoiets van we kijken het nog even aan. Hij eet bijv. wel 1 ipv 2 boterhammen en eet niet alles op en normaal wel. Maar goed nu heeft hij gisteren wel stuk minder gegeten Vanmorgen dus toch maar de huisarts gebeld en we mogen om 10 voor 3 langskomen. Maar goed nu hoor ik dus net op kantoor dat mijn collega de mexicaanse griep heeft. Hoop dus niet dat Tim dit ook heeft.

Aan de ene kant vind ik de kans klein, want hij is nog steeds vrolijk en levendig. Hij hoest nog wel heel erg en de koorts is de afgelopen dagen telkens rond de 38,5
Maar ja aan de andere kant je weet het maar nooit.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik vind het moeilijk. Ik mocht me inenten omdat ik werk voor de thuiszorg en dus in de zorgsector. Maar ik heb geweigerd, deze potige dame is sterk zat om deze griep te krijgen en er prima door heen te komen. Mijn man echter valt nu sinds dit jaar in een risico groep omdat hij niet in orde is en de oorzaak nog steeds niet bekend. Ik wil graag dat hij zich wel laat enten, als hij dan ziek word van het vaccin, dan weet ik dat het mexicaanse griep is en we even heel goed moeten opletten en op tijd aan de bel moeten trekken.
De kinderen vind ik lastig, ik ben van mening dat het beter is om zelf antistoffen op te bouwen en ze zijn beiden sterk. Maar er zijn een paar dingen die me wellicht over dat principe heen laten stappen.
Zo stierf mijn broertje op 4 jarige leeftijd aan iets wat in eerste instantie een griepje leek, binnen 24 uur. Het had uiteindelijk niets met griep te maken maar met een andere bacterie. En ook al weet ik dat dit geen verband houd met elkaar dan nog vind ik het eng en wil ik geen enkel risico lopen.
Hier in het dorp vechtte een meisje van 13 jaar voor haar leven en is echt op het randje geweest door de mexicaanse griep. Ze had ook astma dus zal ongetwijfeld kwetsbaarder zijn, maar dan nog.
Ik wil ook niet dat er iets gebeurd omdat ik besloot ze niet te laten enten, dat vergeef je jezelf nooit meer.
Laat ik ze enten en worden ze ziek, weet ik wat het is en zal alerter dan anders moeten reageren. Laat ik ze niet enten dan weet ik niet zeker of het een gewone of mexicaanse griep is en misschien dat je dan toch net iets langer afwacht. Maar dat is natuurlijk gissen.
Onze kinderen zijn 4 en 6, mocht ons ventje van 4 wel nog in aanmerking komen en ons meiske van 6 niet, dan doen we het denk ik niet. Maar ook hier ben ik nog niet over uit daar denk ik dan wel verder over na als dit aan de orde mocht zijn want nu ziet het ernaar uit dat ze beiden zowiezo al niet in aanmerking zouden komen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

maar misschien een hele domme vraag he, maar als je de mex griep inenting krijgt, en je wordt daar dan ziek van, kun je dan op die manier ook mensen aansteken?

Nou geen gekke vraag, ik vroeg het me ook af. Logischer wijs zou ik nl denken van wel aangezien je dus gewoon een lichte mexicaanse griep krijgt.

Ik moet vanmiddag toch voor Tim naar de huisarts, dus zal het meteen vragen als ik er aan denk Inge!

Groetjes,
Sandra

@Sandra: wat spannend. Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt. Hopelijk blijft het bij hoesten, verhoging en ietsje minder eten (ook al is het misschien mex. griep). Ik ga duimen voor jullie!!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dank je Mriek !

Groetjes,
Sandra

@ Inge, Dat zij 100% gezond was is nog steeds niet aangetoond he. Maar ik had geen plannen om dood te gaan dus gebeurd het ook niet. De vrouwen in mijn familie worden met gemak in de 90

Groetjes,

Michèle

@Asje, wat rot voor je van je broertje. Hoe oud was jij toen?
de vroegere beste vriend van Rijco (mijn vriend) is ook op jonge leeftijd gestorven en ze dachten toen ook dat het alleen griep was, bleek hetzelfde te zijn wat jij net zei. Ik begrijp dat je hierdoor natuurlijk nog meer twijfelt. Wat wij nu doen (hebben we besloten) is gewoon afwachten. Eerst eens kijken hoe het vaccin werkt bij de volwassene/kinderen en dan beslissen we pas iets. Niet dat ik vind dat er ook maar 1 volwassene of kind proefkonijn zou moeten zijn, maar goed, aangezien er genoeg ouders hun kind zeker wel laten in enten heb ik zoiets van: oke jullie keus, dan wacht ik ook af hoe dat afloopt.
niet als lullig bedoeld maar gewoon, jeetje ik ga mezelf niet als proefkonijn inzetten, mn kind al helemaal niet.

@Michele: haha 90 nog wel
Mijn oma is 81, dat is tot nu toe de oudste van mijn opa’s oma’s en rest van de dierbare die is overleden. Ofja mijn oma leeft nog wel dan maar je snapt mn verhaal.

Van de vaccinatie van de mexicaanse griep kan je geen mexicaanse griep krijgen!!!
Je krijgt een dood vaccin ingespoten.
Je kan wel bijwerkingen krijgen van de hulpstoffen (oa kippeneiwit) of een locale reactie van de injectie opzich!

Mensen die de griep krijgen vlak na een griepinjectie die hadden het al onder de leden en kunnen het niet van de griepprik hebben gekregen.
Dit roep ik al ruim 10 jaar in de griepprik periode.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

@ inge. Mijn opa (85) heeft nog 3 zussen, 2 van 92 een van 94 en een van 96…
Mijn oma is toen ze 84 werd overleden. Ze is op der verjaardag gestorven.

Groetjes,

Michèle

Maar he Jolanda, toffe info, maar hoe kijk jij dan als assistente tegen de mexicaanse griepprik aan ?

Tja hoe kijk ik er tegenaan!
Dubbel, beetje overdreven maar toch ook weer niet.
Wel of niet de griepprik halen?
Toch maar wel, stel je voor dat ik het wel krijg nou dan heb ik spijt dat ik geen prik heb gehaald.
Zelfde wat betreft de kinderen, zitten allebei in de risicogroep, dus toch maar wel geven.
Aanstaande dinsdag hebben we de eerste pandemievaccinatie, ik ben heel benieuwd hoeveel patiënten er gaan komen die middag.
Bij de gewone griepprik 3 weken geleden kwamen 1131 mensen opdagen op 1 middag.
We zijn er in ieder geval helemaal klaar voor.
Maar het is een hele organisatie, na de 2e vaccinatieronde wil ik voorlopig niets meer horen over griepprikken, haha!!!
Dus Astrid mijn mening is verdeeld over de pandemiegriepprik.
Al ben ik wel van mening, als je in de risicogroep zit en vaak ziek bent, neem 'm dan wel. Het zekere voor het onzekere nemende.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Als mijn weerstand slecht was geweest had ik hem ook wel genomen, maar zonder dollen de laatste keer dat ik ziek geweest ben is meer dan 6 jaar geleden. Dus ik vind het niet nodig.

Groetjes,

Michèle

Tja het blijft lastig of je er nu wel of niet goed aan doet je kindje te laten inenten. Ik twijfel nog heel erg en neig meer naar nee, maar mijn man wil Tim wel graag laten inenten. Hij zegt dat die vaccinaties er niet voor niets zijn en dat ze echt niet zouden gaan inenten als kindjes er ziek van worden. Pff erg lastig dus.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker