Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

Hier ook nog geen oproep. maar op de site van de ggd gekeken dus vandaar dat ik weet hoe laat we aan de beurt zijn
Dadelijk eerst de ha bellen.

Dylano had sowieso een oproep bij de dokter moeten krijgen want die valt nu met zijn astma wel in risicogroep dus dat ga ik ze ook haarfijn onder de neus wrijven sta ik misschien wat sterker

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

wat maf michelle, dan zou hij toch al ingeent moeten zijn? hier zijn alle risico groepen mbt Kara vorige week al ingeent. wrijf ze dat maar es flink door de neus ja want kara patienten horen worden ingeent bij de huisarts

quote:
Das mooi inge. Ach wat ik al zeg heb ik morgen nog steeds geen brief bel ik me ha wel even misschien dat morgan mijn enting krijgen kan.

Groetjes,

Michèle

maar morgan valt hoe dan ook in de risico groep dus krijgt ze toch gewoon haar eigen prik? hoe dan ook dus?

Tja, ik vraag het me toch af hoe ze dat doen Michelle. Als Dylano astma heeft dan verwacht je idd een brief via de huisarts. Tim heeft bronchitus en ook geen oproep via de huisarts gekregen, maar gewoon gisteren brief van GGD.

Blijft toch raar dan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ja ik vind dit dus een beetje merkwaardig. omdat er namelijk 2 verschillende vaccins worden gegeven. de ene groep krijgt 2x Pandemrix en de andere groep krijgt 2 x Focetria

de gene die door de ggd worden opgeroepen (kinderen van een half jaar tot en met 4) krijgen de pandemrix.
in de eerste instantie werd alleen geprikt met focetria.
maar omdat er meer risico groepen bij zijn gekomen (en dan heb ik het over mensen/kinderen die geen medische problemen hebben) zijn ze ook gaan prikken met Pandemrix.
de huisartsen dienen met Focetria te prikken.

wacht hier wat tekst en uitleg:

Wat zijn de verschillen tussen de vaccins Pandemrix en Focetria?
Er worden vaccins van twee verschillende fabrikanten gebruikt: Focretia van Novartis en Pandemrix van GSK. De vaccins hebben een verschillende samenstelling en een ander productieproces, maar werken hetzelfde. Voor de vaccinatie van risicopatiënten, 60-plussers en zwangeren door de huisarts wordt Focretia ingezet. Dit vaccin wordt ook gebruikt voor de vaccinatie van gezondheidszorgpersoneel. Voor de vaccinatie door de GGD van gezonde kinderen en huisgenoten van baby’s wordt Pandemrix gebruikt. De vaccins zijn onderling overigens niet uitwisselbaar: voor de eerste en tweede vaccinatie moet hetzelfde vaccin gebruikt worden.
Er zijn twee verschillende vaccins vanwege de beschikbaarheid ervan. In eerste instantie is gekozen voor het gebruik van één vaccin (Focetria). Omdat er daarna op advies van de deskundigen doelgroepen zijn toegevoegd (jonge kinderen en de huisgenoten van baby’s tot en met 5 maanden) wordt nu ook het andere vaccin ingezet (Pandemrix). De dosering van de twee vaccins voor kinderen verschilt: van Pandemrix krijgen kinderen tot en met 9 jaar een halve dosering. Van Focetria krijgt iedereen dezelfde dosering.
Beide vaccins worden door de EMEA (European Medicines Agency) beoordeeld op hun veiligheid en werkzaamheid. De EMEA is een instituut van de Europese Unie, dat er op toe zit dat nieuwe geneesmiddelen veilig zijn. Beide vaccins voldoen aan de WHO-aanbevelingen en aan het EU-besluit met betrekking tot pandemie.

dus michelle, en de rest waarvan het kind astma/bronchitus heeft of whatever, let hiermee op! want ze mogen dus met die aandoening niet de pandemrix krijgen, terwijl dat wel de prik is waar de ggd mee in gaat enten.

trouwens, voor degene die het nog niet weten:
deze links is voor de bijsluiter van de : pandemrix:
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/D-H1N1%20single%20PDFs/PackageLeaflet/emea-pl-h832pu17nl.pdf

en deze voor de Focetria:
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/focetria/package_leaflet/emea-pl-h385nl.pdf

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 Nov 2009 11:37:36

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 Nov 2009 11:40:24

quote:

maar morgan valt hoe dan ook in de risico groep dus krijgt ze toch gewoon haar eigen prik? hoe dan ook dus?

Ja maar dan moet ik toch wel een oproep krijgen en die heb ik nog niet gehad, geloof dat ik de enige ben hier die geen brief voor zijn kindje heeft niet Inge.

Groetjes,

Michèle

nee, wildrie ook niet, en nog iemand heb ik horen zeggen dat ze geen oproep heeft gehad.
misschien bij de post van vanmiddag? en anders gewoon even de ggd bellen van je regio?

Ik las net een bericht dat in onze gemeente dat het openbaar vervoer op de vaccinatie-dagen gratis is op vertoon van de vaccinatie-oproep van je kind.

Dus hou even de regionale kranten of de site van je gemeente in de gaten, want dan kun je er nog een leuk uitstapje van maken voor je kind!

Groetekes, Sje

Ik heb de GGD bij ons even gebeld en die hielpen me heel netjes. Ze zei ook dat inderdaad niet iedereen de brief al heeft, maar ze heeft in de computer meteen gekeken wanneer Morgan mag. 24-11 en 15-12. Wel beide keren tussen 16.45 en 17.30. Ook inderdaad een rottijd Inge, maar ja bij ons komt dat wel het beste uit helaas. Maar ja ze zei ook ze zijn misschien wat slaperig en hangerig maar meer niet. Ik hou wel pcm in de aanslag.

Groetjes,

Michèle

Ja mijn Justin is maandag aan de beurt tussen 17.00 en 17.30
Papa gaat met hem
Ik 1 december weer en 14 december Justin weer
Ik heb veel lopen denken en echt overal info gevraagt
Bij artsen he
Niet uit de media
En ik zeg ook het is veilig
Dus ja we gaan er voor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

hmm oke haha, maar de 2 verschillende vaccins kloppen wel, en ik vind WEL dat de moeders met kids met een dergelijke aandoening als astma… dat ze daar even navraag over moeten doen omdat ze WEL een oproep hebben gekregen van de ggd, die dus met Pandemrix enten, ipv focetria waar de huisartsen de echte risico groepen mee enten.

@ Will, gewoon even de GGD bellen heb ik ook gedaan. Weet je alvat hoe laat en waar. De brief volgt dan wel.

Groetjes,

Michèle

quote:
Wij hebben de oproep gisteren gekregen. Bijgesloten folder over de mex. griep nog eens gelezen en toen alleen nog maar meer overtuigd om juist níet in te enten. Grappig hoe dat verschilt bij iedereen. Hoe de mex. griep beschreven wordt is het een gewone griep waarbij HEEL SOMS kinderen kortademig worden en dergelijke. Nou, dan ben ik niet bang. Griep is griep en dat HEEL SOMS is maar een kleine kans. Dus wij blijven bij 'nee'.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/6FLdp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Sluit me nogmaals geheel bij je aan … wat zijn we het toch eens met elkaar .
Wat ik me wel afvroeg is moet je het afbellen als je niet kom? Ik kan hierover niks vinden op de uitnodiging.

@michele: oh gelukkig maar! ja ze zijn hier ook erg vriendelijk van de ggd, geven netjes uitgebreid antwoord (af en toe heb ik zoiets van: ja nou weet ik het wel had nog een vraag)
maar die mensen doen ook maar hun best natuurlijk.

@mini-boy, nee ik neem aan van niet, je komst is geheel vrijwillig, dus afbellen hoeft dan ook niet, je wordt opgeroepen maar bent het niet verplicht. dus zie adn ook geen rede om af te bellen. zien ze vanzelf wel of je komt of niet

Wij hebben ook nog geen oproep, maar misschien vandaag bij de post. Als ik morgen niets in de bus heb, ga ik en bellen hoe en wat. Denk dat het voor die tijd wel geregeld is.

Liefs

heb even op de site van ggd zuidhollandwest gekeken, en wij krijgen ook gratis ov op vertoon van je oproep. Ze willen graag dat je met het ov komt. Zal wel met parkeergelegenheid te maken hebben denk ik.

Nou, als er een goede verbinding is gaan we dan wel met de bus, als ze dat willen…

@mini-boy: volgens mij zijn we wel één van de uitzonderingen als het op niet inenten aankomt…gelukkig hebben we elkaar… Afbellen hoeft niet. Het is vrijwillig en als je niet komt is het gewoon prima.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tja mijn oproep is al met de vuilniswagen mee…

Er wordt hier in het dorp heel makkelijk over gedaan… en denk ook dat de wereld er een groter drama van maakt dan dat het is. Zelfs de artsen zijn er laconiek onder … wat mij ook de rust geeft om gewoon bij mijn keuze te blijven en niks geen geprik aan mijn jochie…

Maar wil niemand tegen het hoofd stoten … volg je eigen gevoel, dat is het beste hierin. Wat goed of kwaad is kan niemand je zeggen. Wie weet kom ik ooit op het moment van had ik maar… maar tja dat is dan een koe in de kont kijken

Haha. “Een koe in de kont kijken.” Die ken ik nog niet. Ga 'm onthouden. Leuk!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek: de rede dat jullie niet inenten is toch omdat je van mening bent dat de griep milt is en dat je ervanuit gaat dat ie niet ziek wordt?
ik vroeg me af waarom je dan wel b.v. de BMR laat prikken, Mazelen komt toch ook al heel lang niet voor?
is gewoon nieuwschierigheid hoor, maar waarom wel de kinder prikken halen, en niet de mex.griep inenting?

Ik moet zeggen dat wij rico dus laten inenten, maar dat neemt niet weg dat ik echt wel bang ben.
pff maja niet aan denken!