Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

Nou, ook wij hebben de oproep binnen, hoor! Nora mag woensdag om 9 uur s ochtends al. Vind het toch een fijn idee om em te halen. Alleen werkt het pas na de tweede natuurlijk…

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

quote:
@Mriek: de rede dat jullie niet inenten is toch omdat je van mening bent dat de griep milt is en dat je ervanuit gaat dat ie niet ziek wordt? ik vroeg me af waarom je dan wel b.v. de BMR laat prikken, Mazelen komt toch ook al heel lang niet voor? is gewoon nieuwschierigheid hoor, maar waarom wel de kinder prikken halen, en niet de mex.griep inenting?

Da’s een goede vraag en daar heb ik zelf natuurlijk ook al over nagedacht. Ik ga er niet van uit dat Erik de mex. griep niet zal krijgen, die kans zit er natuurlijk best in. Ik gok er alleen op dat de kans vervolgens heel klein zal zijn dat 'ie ervan in het ziekenhuis zal belanden. Dus ik gok erop dat het inderdaad zoals ‘gewone’ griep zal zijn en verder niets. Erik heeft nooit nog last gehad van z’n luchtwegen, dus dat speelt ook mee. Had 'ie al luchtweginfecties gehad, dan had dat het besluit misschien wel veranderd.

En de reden dat we wel inenten volgens het rijksvaccinatieprogramma is omdat we dat volledig ondersteunen. Er zijn nog steeds kinderziektes die dodelijk zijn en voor die ziektes willen we Erik zoveel mogelijk behoeden. De kans om aan mex. griep te overlijden is daarentegen niet groter dan bij een gewone griep, dus toch minder heftig dan sommige kinderziektes. Snap je? Dus vandaar wel de gewone prikken en niet deze.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek:

Van de mex.griep kun je wel degelijk zieker worden dan van de gewone griep.
(staat ook op grieppandemie.nl)
Maar sommige kinderziektes waar onze kinderen nog wel voor worden ingeent die zijn er niet eens meer in nederland.
ze doen dit alleen om voor te blijven dat het niet weer terug komt.
maar de kans dat je kind dat krijgt is kleiner dan dat het de mexgriep krijgt, waarvan ze dus zieker kunnen worden dan de gewone griep, met kans op beademing en sterfte.
ja ik begrijp je ergens ook wel, maar wat ik net schreef blijft ook hangen snapje?

ik heb mijn tante gisteren even gebeld en die is huisarts.
Ze zei: eigenlijk moesten ze die griepprik verplichten! Ga hem gewoon halen hij is er niet voor niks zei ze.
Mochten ze de mex griep krijgen is het in mindere mate.
En de media blaast alles zo op. Alle mensen die er komen te overlijden worden in het beeld gebracht. maar ze zei ik heb al veel patienten gehad met mex griep en het duurt 4 dagen en je bent er van af. tuurlijk als je longontsteking krijgt kun je overlijden maar dat kan ook met de gewone griep. en omdat de media alles laat zien lijkt het allemaal heel heftig. maar mensen die gewone griep krijgen en krijgen er een longontsteking bij kunnen ook overlijden.
Je kunt zelfs de mex griep al gehad hebben en dat je het niet eens in de gaten hebt vertelde ze.

wij gaan maandag de prikken dus gewoon halen! en ik mag vandaag.

Groetjes Gytha

@Gytha, dat van die 4 dagen is niet helemaal waar.
de moeder van rijco heeft ook de mexgriep gehad en die is nu nog niet helemaal beter.
stond gisteren ineens voor de deur, en daarna zei ze dus dat ze nog ziek was. ik vroeg wanneer haar klachten begonnen (omdat je tot 6 dagen NA klachten niet meer besmettelijk bent, als je eerder van je klachten af bent ben je al eerdern iet meer besmettelijk) en ik was bang dat ze ons dan zou besmetten.
maar ze was al 4 weken geleden ziek geworden en is NU pas aan het aansterken.
ze had geen longontsteking maar gewoon een hele erge variant.
ze had slijm ogen, dr krullen waren helemaal uit haar haar. echt bizar.
en ze hoeste ontzettend veel slijm op en had meer als een week hoge koortsen gehad.
wij laten zeker inenten en vooral nadat ze dat vertelde. ze zei wel of we rico persee moesten inenten omdat ze dat niet slim vond ofzoiets. nou ik vind het niet slim dat hij zo ziek wordt als haar op zijn leeftijd en ik zei dan ook dat we hier heel lang over na hebben gedacht en dat WIJ dit beslist hebben en ook niet meer van gedachten veranderen.
ze zei namelijk dat ze dacht dat het wel mee viel dat het zo erg besmettelijk was en dat dat alleen was als je mond op mond contact had. nou dat is dus niet zo.
het hangt echt wel in de lucht inmiddels.

quote:
@Mriek:

Van de mex.griep kun je wel degelijk zieker worden dan van de gewone griep.
(staat ook op grieppandemie.nl)
Maar sommige kinderziektes waar onze kinderen nog wel voor worden ingeent die zijn er niet eens meer in nederland.
ze doen dit alleen om voor te blijven dat het niet weer terug komt.
maar de kans dat je kind dat krijgt is kleiner dan dat het de mexgriep krijgt, waarvan ze dus zieker kunnen worden dan de gewone griep, met kans op beademing en sterfte.
ja ik begrijp je ergens ook wel, maar wat ik net schreef blijft ook hangen snapje?

Ik zeg ook niet dat ze niet zieker kunnen worden van de mex. griep dan bij een gewone griep, ik heb alleen maar gelezen dat de kans om eraan te sterven niet hoger is. En de kans dat ze zó ziek worden dat ze aan de beademing moeten schat ik gewoon niet heel hoog in bij Erik. Is gewoon een gevoel. Voor hetzelfde geld ga ik straks heel erg spijt krijgen van dit gevoel, maar ja. Dit is geen keuze die je met je verstand kan maken, want dan blijf je aan het wikken en wegen. Voor ons was het een keuze die we met ons hart maakten en dan komen we gewoon hierop uit. Ik snap jou ook hoor. Gelukkig mag ieder voor zich kiezen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
ik heb mijn tante gisteren even gebeld en die is huisarts. Ze zei: eigenlijk moesten ze die griepprik verplichten! Ga hem gewoon halen hij is er niet voor niks zei ze. Mochten ze de mex griep krijgen is het in mindere mate. En de media blaast alles zo op. Alle mensen die er komen te overlijden worden in het beeld gebracht. maar ze zei ik heb al veel patienten gehad met mex griep en het duurt 4 dagen en je bent er van af. tuurlijk als je longontsteking krijgt kun je overlijden maar dat kan ook met de gewone griep. en omdat de media alles laat zien lijkt het allemaal heel heftig. maar mensen die gewone griep krijgen en krijgen er een longontsteking bij kunnen ook overlijden. Je kunt zelfs de mex griep al gehad hebben en dat je het niet eens in de gaten hebt vertelde ze.

wij gaan maandag de prikken dus gewoon halen! en ik mag vandaag.

Groetjes Gytha

Dat vind ik tegenstrijdig. Ze vindt dat de prik verplicht zou moeten zijn (eng idee overigens vind ik), maar ze zegt ook dat de mex. griep ‘maar’ 4 dagen duurt en dat je er dan vanaf bent. Ze zegt ook dat mensen die gewone griep krijgen en er een longontsteking bij krijgen, ook kunnen overlijden. Dat bedoel ik dus ook, daarom gaan wij ook niet inenten. Dat snap ik dus niet: verplicht inenten impliceert dat het allemaal heel ernstig is, maar ondertussen duurt het MAAR 4 dagen en overlijden mensen ook aan de gewone griep.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi allemaal, afgelopen dinsdagavond heeft Jade haar inenting gehad (zoals waarschijnlijk gelezen…) Ze heeft 's avonds goed geslapen, en heeft woensdag overdag wat verhoging gehad en was wat zeurderig, zoals ze normaal zijn met verhoging, en dat was eigenlijk alles… Dus het valt allemaal reuze mee!!!

Hopelijk verloopt het bij iedereen zo makkelijk!

Groetjes Frauk

Groetjes Frauk

ik heb de oproep vandaag binnegekregen maar die gaat zaterdag mooi met het oud papier mee en verplicht enten lijkt mij een beetje vreemd omdat de gewone prikken bij het cb ook niet verplicht zijn dus dat zou dan heel erg tegenstrijdig zijn moet ik zeggen mijn kids hebben onlangs flinke griep gehad dus ze zullen wel een goeie weerstand hebben opgebouwen en ook geef ik nu extra multievitaminen
verder kun je er weinig tegen doen denk ik griep is griep uit welk land die ook komt en die vacen vertrouwen wij nog steeds niet

groetjes

@Mriek: oh ik dacht echt dat je dat had geschreven, sorry.
inderdaad maakt iedereen de keus vanuit zijn hart.
ben maar blij dat je niet zo’n twijfelkont bent als ik, want dan lig je er nog wakker van ook
wel…niet…wel…niet… enz…enz

ach we zien het wel toch hoe het allemaal reilt en zeilt toch?

lieve schattebout,
ga nou niet van die sekte sites lopen bekijken waar mensen massaal willen dat je je kind niet laat inenten.
vind het gewoon een stelletje massa psycho’s want ALS je kind het WEL krijgt en op een hele negatieve manier, dan ga jij je schuldig voelen dat je geen gebruik hebt gemaakt van het “bescherm” middel.
ik heb al een aantal mensen gesproken waarvan de kindjes zijn ingeent met astma en bronchitus e.d. en die zijn er geen van allen ziek van geworden
3 van hen had alleen een zere arm, en 1tje liep een dagje rond met 38.
en dan te bedenken dat hun al wat onder de leden hadden.
echt maak je niet druk.
het is natuurlijk jouw keus ik sta ook achter ieders keuze maar maak dan wel een keus omdat je je hart volgt en niet omdat een paar ziekelijke mensen 100 en 10 dingen uit hun nek kramen

Mijn zus is eind december uitgerekend en zelfs zij kreeg het advies om het niet te doen, van de huisarts. Dit omdat er gewoon nog te weinig over bekend is, voor zwangere vrouwen en het ongeboren vruchtje. Ze zeggen dat de kans maar heel minimaal is dat je kindje of jijzelf oid ziek wordt als je prik heb gekregen. Nou dat minimaal heeft in diegene die dit wel overkomt geen waarde meer toch. Dan is het maximaal ellende.

en ook nog even als toevoeging
vind je het zelf niet een beetje vreemd dat er geen contact link op hun website staat?
ik was namelijk van plan die luitjes er even flink van langs te geven
wat een onzin zeg staat daar op.

enne die zin waarj ij het over hebt.
dat werd in het begin misschien gezegt.
in andere landen en ook in nederland zijn inmiddels vele kinderen geprikt en er zijn geen rare bijwerkingen van gekomen.
de mensen die zeggen van wel, dmv b.v. een reactie ope en nieuwsbericht op het internet, hebben geen van alle melding gemaakt bij de huisarts.
rara hoe kan dat

Maak je niet boos Inge … jij maakt je keuze … bakmama maakt haar keuze… ik maak mijn keuze… iedereen maakt zijn eigen keuze en hoe iemand dat doet is voor iedereen ook hun eigen keuze

quote:
Mijn zus is eind december uitgerekend en zelfs zij kreeg het advies om het niet te doen, van de huisarts. Dit omdat er gewoon nog te weinig over bekend is, voor zwangere vrouwen en het ongeboren vruchtje. Ze zeggen dat de kans maar heel minimaal is dat je kindje of jijzelf oid ziek wordt als je prik heb gekregen. Nou dat minimaal heeft in diegene die dit wel overkomt geen waarde meer toch. Dan is het maximaal ellende.

inderdaad klinkt dat riskant, zwangere te inenten.
maar als antwoord werd daar door de volksgezondheid op gegeven:

Moeders kunnen wel antistoffen opbouwen door de prik, die antistoffen geeft een moeder door via de placenta aan haar kind.
dus dan is het “virus” al ver afgeweerd.
een pasgeborene heeft dat “geluk” waarvan de moeder moedermelk geeft, zij geeft dan ook “afweer” door.

Dat herken ik ergens ook wel, want toen rico net geboren was zeiden ze ook al dat zolang ze moedermelk krijgen ze nog een afweersysteem hebben, en dat ze het daarna zelf moeten doen, en dat kan moeilijk zijn in het begin. daarom is het tot een half jaar niet veilig, en vanaf die leeftijd is het wel geregistreerd, ik denk omdat de meeste kleintjes dan zelf heel goed een afweersysteem hebben opgebouwt ofzo maar dat is maar een gedachtengang hoor

@Inge: je bent wel een lieve twijfelkont hoor.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hier de papieren ook binnen, wat ik wel raar vind is dat ik met luna op 26 nov om 0.900u moet en dat 's middags om 16.45 met mees moet. Hebben de meiden met 2 kindjes dat hier ook?

Gr patries

[img]http://my.lilypie.com/QaWUp1.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />

[img]http://my.lilypie.com/4O7Hp1.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />

@Mriek: ik vind jou ook helemaal geweldig! haha

@luna en mees. ook al hadden wij 2 kids dan nog zou dat neit zo zijn omdat het bij ons op postcode gaat maar wel echt belachelijk, dan bel je toch gewoon even?

Wij moeten dinsdag voor de eerste en 15 december voor de tweede.

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

@bakmama: maar ze hebben OOK gezegt dat het middel uitgebreid getest is onder strenge “regeltjes” in feite is het gewoon gebruikt met die modelvaccin ofzoiets. waar dus al wel dingen over bekend zijn.
ik geloof niet dat ze zo’n middel op de markt gaan brengen als het echt niet veilig is.
en daarbij. dan zou NU inmiddels wel bekende zijn dat het niet veilig is, aangezien er al veel mensen zijn ingeent, dan zou het ook onmiddelijk uit de hele handel genomen worden.
ik begrijp je heel goed hoor, ik heb ook met deze twijfels rondgelopen.
maar ik blijf erbij: MOCHT ie doodziek worden van de griep, vergeef ik mezelf nooit. en nu is er maar een “dood” virus ingestopt dus zo erg kan het niet zijn.
tenzij ze allergisch zijn voor kippen ei eiwitten of antibiotica, dan mogen ze volgefns mij niet worden ingeent.
en daar zit t m hier dus, wij weten niet of hij allergisch is voor anti-biotica
dus ik blijf mooi een half uur na inenting daar zitten, om even te kijken of ie fout zou reageren dmv een allergische reactie.