Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

Ook ik heb een oproep gehad voor Noah, hier gaat het de eerste letter van je achternaam, en daar staat de tijd bij.
Boven aan het formulier staat dat wij opgeroepen worden op Maandag 23 November en Maandag 14 December tussen 16.00 en 16.30uur !
Wat een rot tijd!!

En??? Gaan jullie kids hem allemaal halen??

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Hmm lekker, zal je net zien dat het inderdaad een dag is dat ik weer vrij moet nemen. Beter is het in de middag of misschien als het eigen cb het doet kan ik het nog verplaatsen dan kan pappa gaan. Ik zie het vanmiddag wel.

Groetjes,

Michèle

Ik heb vandaag ook de brief voor Dani gehad. Hij moet 25 november en 16 december. Beide keren op een woensdag (mijn werkdag overigens) en hij moet om 14.15. Ik neem maar 2 middagen vrij denk ik en dan kan Dani de ochtend nog naar het KDV.
Ik ga hem wel de prik geven, maar zie er wel een beetje tegenop eigenlijk. Gelukkig wel een datum na zijn verjaardagsfeestje, want ik had het sneu gevonden als hij dan ziek zou zijn geweest.

Ik heb ook de brief vandaag binnen: 24 nov en 15 dec.
Aangezien onze jongste van 24 januari is en ze op geboortedatum werken, zitten we gelukkig meteen in de ochtendshift tussen 9.00 en 9.30.

(En da’s fijn als je eigenlijk 24 en 25 had gepland zonder kindjes 2 dagen weg te gaan.)

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

ook ik heb een brief gehad voor Lisa vandaag, 24 nov en 15 dec, gelukkig maar, want nu zijn er 13 ziek in Nikki d’r klas!!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Hier ook de uitnodiging… Het wordt in de sporthal van mijn geboorteplaats gedaan, 6 km verderop. Danique moet op 24 november en 15 december… Beide keren tussen 16.00 en 16.30. Ook weer zo’n pokketijd inderdaad, meestal slaapt ze dan net

Sta er nog steeds niet helemaal achter, maar ben bang dat ik Danique ook ga laten inenten. Het risico is me te groot, mede doordat ik in een kroeg sta. Je weet niet wie wat mee brengt, en als ik het krijg, krijgt Danique het waarschijnlijk ook… zucht Vind het nog steeds helemaal niks.

Ik vindt het ook niks mamadanique.
Ik moet ook in de sporthal hier!!
Helemaal zo`n drukte dan, en dan word het zeker weten huilen geblazen!!
Ik hoop dat 1 van mn ouders mee gaan, en anders papa!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

nou meiden wij zijn er definitief uit.
wij laten rico inenten.
nog steeds zijn we hier wat schrikkig voor, mama meer dan papa uiteraard maar hij heeft ook wat op me ingepraat. kan ik mooi hem de schuld geven als ie doodziek wordt
nee even zonder gein… ik sta er wel achter maar vind het wel eng.
maar dat vind denk ik 99% van de mama’s hier.
laten jullie allemaal weten hoe het gegaan is met de prikken en de eventuele bijwerkingen? misschien ga ik dan iets minder misselijk woensdag naar het consultatiebureau.

haha het verschil is dat jij toch al weet wanneer jullie mogen wil jij hoeft pas tegen het einde van de week, ik laat je in ieder geval weten hoe het met rico is gegaan.
heb alleen een probleempje, heb m net getempt, omdat ie zo bleef jengelen.
heeft ie weer koorts 83,2!

Ik hb de post nog niet gezien, maar verwacht dat de uitnodiging wel in de bus ligt. Zie ik hem wel vanavond om 10 uur

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wij hebben vanochtend ook de oproep gehad voor Rens. Echt super geregeld. Moet uitgerekend naar het enige dorp in de buurt waar je niet met de bus komen kunt(heb geen rijbewijs) dus mijn schoonmoeder maar lief aangekeken. Hij moet 23 november Tussen half 12 en 12 uur(dan eet hij normaal) en 14 dec(dan is hij jarig).
Leuk dus maarniet heus. is ook nog op maandag dan werk ik en is het lastig vrijnemen. maar ja moet nu wel he?
Was nog een heel gedoe want de andere vaccinaties schijnen vanaf 10 nov te zijn stilgelegd maar Rens heeft de dktp-hib op 10 nov nog gehad. zag op de site dat er minimaal twee weken tussenmoet zitten. En dat zou bij Rens dus 13 dagen zijn. Alles afgebeld tot ik uiteindelijk een verpleegkundige aan de lijn kreeg die zij dat het oke was. Dit omdat de dktp prik binnen 24 uur bijwerkingen geeft, had hij de bmr gehad dan was het een ander verhaal.
Wat een geregel zeg, dacht dat hij hem wel gewoon bij de huisarts of cb zou krijgen.Grrrrrrrrrrrrrrr.
Maar ja zijn gezondheid gaat me boven alles dus moet maar allemaal

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ik heb vandaag ook een oproep voor mijn 2 jongste dochters gehad,en weet ook niet wat ik moet doen.ik heb zelf nog nooit griep gehad,dus waarom wel de mexicaanse.eerst zeggen ze dat je met deze griep om moet gaan als een gewone griep,en nu krijgen ze een oproep,terwijl ze die voor de gewone griep nooit krijgen.verder zijn ze al verkouden,dus is hun weerstand nu laag.grote kans dat ze juist ziek worden van die prik,zeker nu vandaag in de krant stond dat iemand juist de griep kreeg van de prik.
ik vind het een moeilijke beslissing.

Wij zijn er wel uit, Eva wordt ingeënt. Vandaag lag de brief op de mat, ik denk dezelfde dan jij Inge. Zeer onduidelijk die site van de GGD. Ik moest eerst 3x kijken voor ik onze postcodeletters zag staan. En de tweede datum was ‘in week 51’, er stond geen datum bij. Dan moet je een week vantevoren weer op die site kijken. Lekker handig. Het is wel steeds op donderdag om 10.00 uur en dan bij ons eigen cb. Eva moet de 26ste en dan dus waarschijnlijk 17 december. Best een gedoe allemaal he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@wil, ik heb ook nog geen oproep voor luna en mees. Mischien morgen, wel raar.

Gr patries

[img]http://my.lilypie.com/QaWUp1.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />

[img]http://my.lilypie.com/4O7Hp1.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />

De prik is achter de rug!!! Wij mochten gewoon naar onze ha, konden binnen lopen van 16.00-20.00 uur, Jade werd geprikt door de assistente. Zijn om 18.15 gegaan lekker rustig!

En dames, er is niks aan!!! Jade huilde wat van de schik van de “pijn”, maar toen ze haar tutje kreeg was het over! Thuis met het uitdoen van haar jasje wees ze naar haar arm, zei au, maar verder hebben we haar hier niet meer over gehoord!!!
Wat een stoere meid hebben wij toch

@sje, idd een super timing!

Veel succes allemaal volgende week!

Groetjes Frauk

@Rainbow: haha, brabant zuid oost he met die maffe brief.
ja hier stond ook geen 2e datum bij.
en onze postcode stond er wel bij maar de letters niet zeg maar. echt onduidelijk
maar je weet zelf ook wel dat dat op alfabetische volgorde ging kwa tijd met de letter postcode…(snap je me nog?) en dan zou hij dus om kwart voor 5 vallen.
En nou maar van het beste uitgaan en niet van die rare verhalen, dat ze misschien over 10 jaar helemaal weird zijn ofzo

@Cheyenna: hoe laat moesten jullie op het cb zijn dan? en welke dag?

@Mama Jade! ooh wat goed nieuws! hoe oud is Jade??
maar ik zie juist op tegen die tijd van 16:45 omdat ie meestal met de kinder inentingen een uur of 4 later “ziekig” wordt.
dus dan zit ie al in zijn nachtslaapje zeg maar… en dan kan ik m niet zo goedi n de gaten houden vind dat eng.
heb echt de neiging om bij hem opz n kamer te slapen dat ik m ZEKER hoor mocht ie wat geks krijgen.

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2009 20:39:33

quote:
ik heb vandaag ook een oproep voor mijn 2 jongste dochters gehad,en weet ook niet wat ik moet doen.ik heb zelf nog nooit griep gehad,dus waarom wel de mexicaanse.eerst zeggen ze dat je met deze griep om moet gaan als een gewone griep,en nu krijgen ze een oproep,terwijl ze die voor de gewone griep nooit krijgen.verder zijn ze al verkouden,dus is hun weerstand nu laag.grote kans dat ze juist ziek worden van die prik,zeker nu vandaag in de krant stond dat iemand juist de griep kreeg van de prik. ik vind het een moeilijke beslissing.

dat kan niet kloppen dat ze de griep kregen van die prik
omdat het een dood virus is wat ze in het vaccin hebben gedaan.
dan had die gene toevallig al de mexgriep. of had gewoon griep “achtige” klachen.
de krant zwetst zovaak.
wij hebben besloten rico wel in te laten enten. Als ie de mexgriep krijgt en ik heb m niet laten inenten dan vergeef ik het mezelf nooit.

@ mama van rico,
Jade is 1 jaar en 9½ mnd. Wat ik van de kdv te horen kreeg is dat de met deze inenting meestal pas na een 24 uur/dag klachten konden krijgen. En als Jad evanacht wakker wordt mag ze lekker bij ons in bed komen knuffelen
Ze ligt nu iig te slapen als een prinsesje…

Groetjes Frauk

Ik ga morgen de ha bellen of Dylano hem daar kan krijgen. Hier hebben ze ahoy afgehuurd zoals altijd en dan moeten we tuuden 9.45 en 11. 15 en dat is dan voor de kindjes 1 -2 jaar de andere leeftijden zitten later alleen die van 0-6 maanden eerder.
Maar ik zie dat eigenlijk helemaal niet zitten in zo’n grote menigte wie weet hoeveel er al besmet zijn, en het niet weten en daar rondlopen.
Want zover ik weet ben je met de eerste prik nog niet gelijk veilig.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Vind het best moeilijk. Ik denk zelf dat het wel goed is om de inenting te doen. Ze hebben het niet voor niets gemaakt. Mijn vriend heeft zoiets van…ach hij is nooit ziek en zal het heus niet krijgen en anders is het maar een griepje, dus wat een onzin die prik. Hij laat de beslissing aan mij…wil nog geen eens de brochure even doornemen. Baal ik zo van…vind het vervelend om zoiets alleen te moeten beslissen

Maar ik denk dat ik het dus wel laat doen. Zou het alleen super vervelend vinden als het hem erg pijn gaat doen en als hij er ziek van wordt. Dan komt dat toch omdat mama die beslissing heeft gemaakt.