Ja Raar he Mini-Boy!
Heeell appart, in het nieuws hoor je de verschrikkelijkste dingen, en hier is het alleen maar uitzieken!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Ja Raar he Mini-Boy!
Heeell appart, in het nieuws hoor je de verschrikkelijkste dingen, en hier is het alleen maar uitzieken!
Waarom zou de ha iets anders moeten zeggen dan, gewoon uitzieken??? Moet je bij een gewone griep toch ook. Of zie ik het nu verkeerd.
Ik laat Dylano in ieder geval inenten en ga me niet ge laten maken dor alle verhalen. heb j alleen je zelf mee.
Kijk reageert hij verkeerd op de inenting sla ik me voor me kop zo simpel is dat. Doe ik het niet en hij krijgt het ernstig sla ik me eigen ook voor me kop.
Ik dacht alleen dat er een maand tussen de inentingen zat?
Maar madelon is gister op der werk ingent (werkt in zorg) en die krijgt over 2 weken al de 2de prik.
Liefs Michelle
Mijn vader is diabeet en heeft vorige week zijn eerste mex.vaccinatie gehad en moet ook over een week de 2e halen! Moet er wel bij zeggen dat hij super veel last heeft gehad van die arm.
Kon zn arm gewoon niet gebruiken!
Heb me dochter vandaag nog niet gesproken maar gister nergens last van en de prik zelf deed ook niet zeer. Wel expres in der rechterarm laten zetten, omdat ze aan het werk was en ze is rechts en zo bleef hij goed in beweging
Liefs Michelle
@Michelle: tegen mij werd gezegt dat de meeste volwassenen na 2 weken de 2e inenting krijgen en kinderen met 3 weken… hier in helmond in ieder geval door de ggd gezegt…
hier is ook gezegt mochten ze toch ziek worden van de prik, of van de mexgriep zelf. bij 38 of hoger en kortademig naar de huisarts gaan. je krijgt dan als je binnen 48 uur melding maakt tamiflu voor je kind (hoe dat elders is weet ik niet maar hier is het zo wel)
Zo, na lang meelezen en veel twijfelen ga ik toch ook mn mening maar even neerzetten.
Wij hebben besloten aan de oproep gehoor te geven en in te enten. Nora in elk geval, zelf niet. We vallen ook niet in een risicigroep ofzo, dus worden ook niet opgeroepen.
Van de week was Nora snachts erg aan het hoesten. Geen koorts bleek s ochtends, maar ik zat me er zo druk over te maken dat het misschien mexicaans was dat ik nu blij ben dat ze zo ingeent kan worden.
Als het onder reclame valt, haal maar weg, maar wil jullie niet onthouden (zeker de niet enters) dat sambucol (kids) volgens mij echt helpt. Is puur plantaardig en bewezen dat het helpt. Het is wel best duur, maar wie weet vinden jullie het het proberen waard. Kijk anders eens op google voor info. Je hebt het ook voor volwassenen en ik heb er echt een griep (van welke nationaliteit weet ik niet) mee voorkomen. Ik had spierpijn, hoofdpijn, keelpijn en voelde me ellendig. Heb sambucol gehaald en binnen twee dagen voelde ik me weer kiplekker. kan toeval zijn, maar ik wil jullie de informatie gewoon niet onthouden omdat het voor mij werkte. Nora krijgt nu preventtief een aantal druppels elke avond…
Liefs
Wij hebben de enting voor Jade binnen (=morgen) en gaan haar wel laten enten. Voor mijn gevoel moet ik dit doen. Heb er mijn ha over gesproken en hij staat er helemaal achter! Als ik dit niet zou doen en Jade zou wel ziek worden en in het zkh terecht komen…dan zou ik mij zoooo schuldig voelen! Daarbij komt dat Jade onder het jaar een puffertje heeft gehad en ik bang ben dat het op haar luchtwegen zal slaan. (ik en mijn broers hebben als kind ook een vorm van bronchitis gehad en zijn er gelukkig overheen gegroeid)
Heel veel succes met de keuze, wij gaan ervoor morgen!
Groetjes Frauk
Hoor net de maxima, alex en de kinderen ingeent zijn. Denk dat als er zo’n risico aan verbonden is en ze niet weten wat het doet, ze hun helemaal niet laten inenten. Weet het niet hoor.
Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).
@mama jade: ik dacht dat ze vanaf de 23ste gingen prikken pas??
laat je aub weten hoe het is gegaan?
Het jochie waar ik het eerder over had werd vrijdag ineens snel ziek, gaf wat bloed over, koorts en weet ik wat, zou volgens de ha mexicaanse griep zijn. Zaterdag sprong hij alweer vrolijk rond en vandaag weer lekker gewoon naar school en niks meer aan het handje. Een beetje raar dus.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
jeetje, en dat bloed overgeven duidt toch op een bloeding in de maag? of gewoon een rauwe keel ofzo van het hoesten misschien?
germ, maar wel bizar idd dat ie nu weer vrolijk rondspringt.
@mama van Rico, dat is bij de "normale"gevallen ook zo en dan gaat dat via de GGD/ CB. Omdat Jade in het 1e jaar een puffertje heeft gehad gaat dit via de ha. Wij hadden ook een oproep ontvangen voor de gewone griep(niks mee gedaan).
Groetjes Frauk
Oh jee, vanmiddag kwam mijn oudste uit het KDV en toen zei ze dat er 's middags al 10 ziek waren in de klas… gaat erg rap die griep!!! Ik hoop maar dat mijn dochter gespaard blijft… we zijn allemaal in de herfstvakantie al ziek geweest…
Grtz Von
Hé bah, kan me voorstellen dat je het griezelig vind. Zou ik ook vinden hoor, tis hier in het dorp en op school nog rustig, hopelijk blijft dat zo. Voor jullie hoop ik dat het goed gaat, sterkte.
oef… we hebben de oproep binnen. er stond in dat je op een bepaalde site moest inloggen van de ggd, en dan staan daar postcodes enzo in. daar kun je dus de tijd en datum zien.
de 1ste prik wordt in de week van 23 november gegeven.
de 2e prik in de week van 14 december.
Hij wordt gewoon op ons cb gegeven door rico’s verpleegkundige. dat doet me al heel goed want kan het wel met haar vinden (ook de enigste van het hele cb hier)
Rico is woensdag 25 november aan de beurt. en de definitieve tijd voor rico is nog niet bekend maar dat wordt tussen 4 en half 6.
daar baal ik wel van, want dan zit je weer tegen de nacht aan…hebben wij weer!
ohja kinderen onder de 1 krijgen hem in het beentje en boven de 1 in de arm.
rico zou zn bmr nog wel in zn been krijgen omdat hij nog niet loopt en hij is been prikken onderhand wel gewend. sneu dat ie nu toch in zn arm moet
Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2009 15:11:27
Wij hebben nog niks gehad, zal denk ik ook vandaag wel in de bus liggen denk ik.
Groetjes,
Michèle
Ik ben vandaag thuis aan het werk en zie net de uitnodiging bij de post liggen. Zal bij jou dan ook vandaag wel binnenkomen Michelle.
Hier hebben ze een heel overzicht gemaakt met de 1e 4 letters van de achternaam. Je moet dus kijken tussen welke 4 letters van je achternaam je kind valt. En dan staat het tijdstip erachter. Hier wordt in de sporthal geent op maandag, dinsdag en woensdag. Dat zijn dus precies mijn werkdagen En hij moet ook nog eens om 13.15 uur en hij is op de creche en daar gaan ze om kwart voor 1 naar bed. Thuis gaat hij altijd om 13.00 uur naar bed.
Groetjes,
Sandra
@sandra; mag jij zelf een dag kiezen dan?
ik vind het juist onoverzichterlijk. ook bij ons trouwens
waaroms staat er niet gewoon een datum en een tijd in die brief
allemaal dat gedoe met letters en cijfers:S
Nee wij mogen niet kiezen. Ik moet dinsdag de 24e om 13.15 uur en dan dinsdag 15 december weer op hetzelfde tijdstip.
Tja het is even goed kijken wanneer je moet, maar het is natuurlijk wel erg veel werk om iedereen een brief te sturen met alleen je eigen tijdstip.
Groetjes,
Sandra