Ik begrijp je twijfels ook heel goed Inge. Een tijdlang had ik echt de gedachten Tim niet te laten enten. Maar nu het advies is de kindjes tot 4 jaar wel te laten enten gaan wij het toch doen. Tim heeft al bronchitus en paar keer luchtweginfectie gehad. Eerst had ik mijn twijfels over het vaccin, maar het blijkt dat dit voldoende getest is en dat er best veel fabels de wereld in gegooid worden. Er wordt echt niet besloten die kleintjes te vaccineren, terwijl er teveel risico’s aan kleven. Als blijkt dat er ook maar iets niet goed zou zijn met het vaccin, dan zouden ze echt niet besluiten te gaan enten. Tenminste dat is mijn mening. Volgens mijn huisarts kun je niet over 10 jaar nog last hebben van een vaccin wat nu gegeven wordt.
Een collega met wie ik heel nauw samenwerk ligt al 3 weken thuis met mexicaanse griep. Hij is altijd gezond, maar heeft door de griep een longontsteking opgelopen en nu is het naar zijn hart geslagen en hij is er zeer ernstig aan toe. Er zit een ontsteking op zijn hartzakje. Hij is ontzettend kortademig, voelt zich 90 en ligt alleen maar op bed. Hij kan niet eens naar de wc, want daar is hij te moe voor.
Gelukkig heb ik het niet gekregen, maar moet er niet aan denken wat er gebeurd als Tim er zo bij ligt. Dit zijn natuurlijk maar uitzonderingsgevallen, maar toch wil ik het risico niet lopen.
Groetjes,
Sandra