Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

och lieve schat toch,
ik begrijp precies hoe je je voelt, maar dat weet je!

Ik heb bij een artikel van de telegraaf reacties gelezen
waar de helft zegt dat ie veilig is, en de andere helft zegt nare bijwerkingen te hebben gehad zoals: rode dikke bulten, kortademig, hoofdpijn, erg ziek…
degene die dan weer geen bijwerkingen hebben gehad reageren op de mensen met bijwerkingen dat ze geen broodje aap verhalen moeten vertellen, waarop zij weer als reactie krijgen:
als meneer A aan de schijterij raakt door uien en meneer B niet, kan meneer B niet zomaar zeggen: van uien raak je niet aan de schijterij
(haha moest wel lachen) maar ja, de 1 krijgt wel bijwerkingen de ander niet.
mochten ze bijwerkingen krijgen, is dat naar mijn gevoel niet door het virus wat is toegevoegd, maar door die chemische rotzooi die ze ook in inentingen stoppen zoals kwik.
een allergische reactie dus.

enfin… mn twijfel zit er gewoon in, dat als sommige volwassene heel ziek worden van die prik, en andere niet, hoe dat dan met kinderen zit. hetzelfde is met bepaalde medicatie, die zijn niet voor kinderen bestemd. hoe weten ze dat dit vaccin veilig is voor kinderen, dat zij ipv een heftig reagerende volwassene nog heftiger reageren dan die volwassene.
anderzijds…mocht hij het krijgen en aan de beademing moeten omdat zijn weerstand minder is (wat dus het geval is met zn verkoudheid e.d…) vergeef ik het mezelf NOOIT als dat zou gebeuren.
dusja…het is een beetje de negatieve en positieve dingen tegen elkaar wegstrepen… en wat blijft dan over.
maar ja als het vaccin toch vervelende klachten teweeg brengt, vergeef ik ook dat mezelf niet. ik vind het gewoon erg moeilijk hier een keus in te maken. ik weet niet of ik die keus uberhoudt wel kan maken… maargoed “de” dag komt er toch aan dus een beslissing zal genomen moeten worden, want als je blijft twijfelen ga je uiteindelijk niet, en dan heb je toch gekozen voor niet inenten…snapje me nog??

Ik was ook nog steeds aan het twijfelen voor onze jongste die in januari 5 wordt. Die krijgt als het goed is ook een oproep ergens in de komende weken.

Ik heb me voorgenomen om er geen energie meer aan te verspillen. Voor hetzelfde geld heeft ze de Mex. griep te pakken voordat we überhaupt de mogelijkheid krijgen om evt. in te laten enten. Zonde van alle energie die ik dan aan piekeren verspild heb.

Ik denk er dus gewoon niet meer over na tot de dag dat we de oproep krijgen.

Groetekes, Sje

haha, ja dat lijktmij ook het beste, maar soms kun je het niet stoppen, de 1 maakt zich nou eenmaal drukker dan een ander. zit in de aard van het beestje… 1 van die beestjes ben ik ook helaas

Ik ben normaal ook zo dat ik dingen niet makkelijk van me af zet, ben een ontzettende piekerkont, maar ik ben er inmiddels (zal de leeftijd wel zijn!) achter dat het soms gewoon zonde van de tijd en de energie is omdat je uiteindelijk vaak niet eens zelf hoeft te beslissen maar dat er gewoon voor je besloten wordt (zoals bijv. in dit geval dat ze de Mex. griep al krijgen voordat we de kans krijgen om evt. te laten inenten).

Groetekes, Sje

ach lieverd, zo oud ben je niet
maar idd wijsheid komt met de jaren!
en ik hoop toch niet dat hij die griep krijgt voordat ie wordt ingeent…
hmm zegt die opmerking al niet genoeg???

Als je het over mijn kind hebt dan zegt die opmerking niet genoeg want ik heb geen hij’s hier, ik heb 2 zij’s.

Groetekes, Sje

uhu…i know??
ik had het ook over rico, maar hoop natuurlijk ook niet dat jou meisjes het krijgen!

Laten we gewoon maar hopen dat Sinterklaas ons huisje niet voorbij gaat en de Mex. griep wel.

Groetekes, Sje

haha, dat hoop ik ook

Hier heeft de jongste haar schoen al gezet in een door mij tot schouw omgebouwde grote doos (die heb ik bekleed met behang met stenen-muur-opdruk. Gat erin bij wijze van open haard en klaar is Klara).

Die kleine meid dacht, ik kan het maar vast meteen geregeld hebben nu die oude man in het land is! Haha!

Groetekes, Sje

hahaha je bent zo heerlijk creatief!
ja ik ga nog geen schoen zetten, begrijpt ie toch geen bal van
heb wel een kerst sok niet dat ie dat wel snapt maar ik vond het zo schattig

Dit jochie is ergens tussen de 4,5 en 5 jaar. Het was ook niet bedoeld om te zeggen " het valt wel mee", maar meer dat de kans dat onze Jessin het krijgt voor de vaccinatie en dat we daarom al geen besluit meer hoeven te nemen. Ik heb gisteren heel de avond gesurft op het web wat betreft het vaccin, nou daar word ik niet blijer van. Ik blijf bang voor wat deze vaccinatie zou kunnen doen waarvan we nu nog niks weten.
Wat betreft het jongetje weet ik nog niet veel meer hoor, weet wel dat hij inderdaad de mexicaanse griep heeft. Maar hoe het nu precies gaat met het mannetje weet ik niet want heb zijn mama nog niet gesproken en ik heb het liever uit eerste hand dan via via hier in zo`n dorpje.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Nu kreeg Erik vanmiddag ineens koorts en dat is dan toch ineens wat engig nu, met die mex. griep. Verder is 'ie niet kortademig ofzo, dus we maken ons geen zorgen, maar toch spookt het door je hoofd. Voor hetzelfde geld is dit al mex. griep en dan bouwt 'ie nu toch anti-stoffen op.

Hier is het dus nog steeds: niet inenten.

Inge, ik kan me je twijfels van wat je nu moet doen voorstellen hoor. Eigenlijk is het gewoon het slimste om een plussen en minnen-lijstje te maken (dus alle argumenten vóór inenten en tégen inenten) en dan kijken welk lijstje het langst is. En dan heb je je besluit te pakken…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Asje; laat je weten hoe het met het kindje gaat? hopelijk goed natuurlijk!

@Mriek:
aach vrouwke, heel veel beterschap en ik hoop het beste natuurlijk!,
Rico kreeg net ook ineens koorts.
en constant overgeven.
kreeg het ook ineens van ohjeej…
dus hou m ook even in de gaten
verder was ie al verkouden en met kiezen bezig maar ja, idd wat jij al zei, tuurlijk is dat eng…

enne die lijst heeft bij mij nog geen zin, want ook al waren er meer negatieve dingen over van het inenten, twijfel ik nog hahaha

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Nov 2009 20:17:14

Morgan had vanmiddag (17.30) ook weer 38.8 dus weer een pcm gegeven. Als er morgen nog koorts is gaat pappa maar even naar de ha met haar. Maar ze hoest wel maar niks droog enne ook geen kortademigheid. Gewoon weer een ordinaire vervelende verkoudheid en misschien weer oren met die tanden/ kiezen…

Ze slaapt gelukkig wel weer.

Groetjes,

Michèle

Hoi meiden, wil ff melden dat mijn vader en mijn opa en oma van de week de mex prik hebben gehad. Alle 3 zeggen ze dat de prik niet meer of minder pijn doet dan andere prikken. Ook hebben geen van 3 last gehad van de prik. Hier gaan we nog steeds voor wel inenten en als ik het goed heb begrepen van mijn schoonzus gebeurt het 23 nov hier.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

@luna en mees:
ik ben echt blij voor je pa en opa en oma dat zij er niks van hebben gekregen.
maarja… hoe zit dat dan met kindjes weer die vraag.
wat ik al eerder zei: sommige medicijnen mogen kinderen ook niet hebben omdat daar te weinig over bekend is.
die medicijnen bestaan al tig jaar. dit vaccin bestaat nog maar een paar maanden ofzo en dan zou er ineens wel genoeg bekend zijn?
ik wil zo graag maar ik durf gewoon niet

Snap je wel inge hoor, zou toch proberen om niet zo veel naar al die enge en rare verhalen te kijken. Weet je de een brengt het nog spanneder dan de ander, en de een weet een nog enger verhaal te vertellen ( ik bedoel dat niet hier hoor meiden, voornamelijk op tv enzo). Zou eens proberen om eens een paar dagen geen nieuws te volgen over de mex, en dan de boel eens samen op een rijtje te zetten. Wat zegt jullie eigen gevoel…
Wij hebben de knoop ook zo door gehakt, en ik kan nu ook heel goed de verhalen lezen of horen wat mensen zeggen, want wij hebben besloten. Snap wel dat je dat moet kunnen hoor, maar ik denk dat mensen elkaar ontzettend gek maken, trouwens dat heeft minister klink ook gezegd hé. Inge… doen wat je hart jullie ingeeft. Suk6 meid.

Gr patries
(24-4-2009).

thnx Luna en mees…
het punt is alleen; waarom zouden die mensen zeggen dat ze bijwerkingen hebben en ziek worden etc etc… als dat NIET het geval is.
zij gaan toch niet bewust mensen bang maken zodat ze NIET in laten enten met als gevolg dat ze doodziek kunnen worden of erger?
ik weet dat er genoeg gekken rond lopen maar de reacties waren echt 50/50

wij hadden OOK besloten. Rijco weet niet dat ik nu weer twijfel.
ik snap het ook niet sta normaal altijd achter mijn keuzes maar ja…wat ik al zei in dit geval is het erg moeilijk

Maar lieve meis, wat zijn dan die bijwekingen die jij zo eng vind. Moet wel zeggen dat ik er wel wat van mee krijg, maar lang niet alles. Zo was ik gister bij onze ha ( dacht dat onze luna oorontseking had, blijk dat ze dat niet had maar in het ANDERE oor waar ze dus geen last van had “iets” in heeft zitten wat lijkt op een wattentipje jaja) en die zegt doen, maar zo kent mijn moeder weer iemand die dus een ziekelijk kindje heeft en daar werd dus weer vanuit nijmegen radbout ziekenhuis gezegt dat dat kindje NIET geent mocht worden van hun. Weet je, ik kan dat goed langs me oplaten gaan, Weet ook dat het een dood/lam virus is wat ingespoten word, en ik zeg dan maar zo vind de bmr enz dan eigenlijk enger want dat is een levend virus wat ze inspuiten. Volgend jaar zit de mex griep standaard in de griepspuit. Maar wat ik al zo vaak zeg, ieder doet wat hij of zij denkt wat goed is voor hun kind.

Gr patries
(24-4-2009).