Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?

@ Bakmamma, Beatrix zelf is wel geent dus misschien is het een persoonlijke keuze van alex en maxima zelf.

Groetjes,

Michèle

quote:
Ik vraag ook al om me heen wie wel en wie niet inent, de meesten die ik vraag enten de kindjes wel in.. Maar waar ik dan mee zit, ze zijn pas volledig beschermd na die tweede prik.. Dus dat is pas met een week of 5, 6. De griep komt nu op, hoor steeds meer mensen om me heen die ziek zijn. Dan is het toch veel te laat! En dan vind ik het zielig om haar in te enten, waar ze pijn van zal hebben, en waarschijnlijk heeft ze er nog niks aan ook!

Dat geld niet alleen voor de kinderen. Bij de risicogroepen is het ook pas na de tweede prik safe en die moeten ze nog krijgen.

Groetjes,

Michèle

Michèle, wat doe jij dan…? Ik word hier echt helemaal gestoord van, die onzekerheid, ik kan er niks mee. Maak mezelf stapelgek, en schiet er niks mee op.

morgan krgijt hem wel. Onze grootste motivatie is dat ze nog nooit ziek geweest is en dus totaal geen afweerstoffen tegen griep in het algemeen heeft. Maar ze heeft wel al een flinke bronchitus gehad (heeft 4 maanden een puf gehad) dus wij laten haar enten.

Groetjes,

Michèle

Danique is ook nog nooit ziek geweest, afgezien dan van die eerste 2 weken na de geboorte dat ze het moeilijk heeft gehad. Verder nog nooit iets met de luchtwegen gehad. Heb jij die brief voor die uitnodiging wel al gehad dan?

Kijk trouwens eens op je mail…?

Gewijzigd door - MamaDanique op 13 Nov 2009 12:18:55

Nee nog niet gehad Denk van het weekend of zo.

Kan niet nu ik zit op me werk dus ik zie me mail vanavond anders morgen pas

Groetjes,

Michèle

@Mini-boy: hier voelt het ook niet goed, dus daarom doen wij het ook niet hoor.

Vanmorgen was mijn schoonzusje hier en ze is kinderverpleegkundige. Ik heb haar gevraagd wat het nou betekent als je kind aan de beademing zou moeten. Dat is dus echt als ze zo’n ding in de luchtpijp stoppen die dan vervolgens de hele ademhaling overneemt. Dus dat is wel extreem. Het kan ook zijn dat ze bij kortademigheid of benauwdheid extra zuurstof moeten, maar dat gaat dan via zo’n dingetje in de neus en neemt dus de eigen ademhaling niet over. Toen werd ik wel weer bevestigd in het idee dat we niet gaan enten: hoe groot is nou de kans dat het zó ernstig zal zijn (als Erik het al krijgt) dat 'ie aan de beademing moet? Hier voelt dat niet als een heel grote kans.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier zal niemand behalve mijn man dan, dit vaccin krijgen. Onze jongste zou wel opgeroepen worden, maar dit gaan we niet doen. Ik geloof dat ons manneke sterk is, we zullen extra opletten en tijdig de ha waarschuwen als er iets is maar dat geld ook voor ons meiske. Ik heb mijn twijfels bij de testen van dit middel, de veiligheid hiervan lijkt nl gebaseerd op het feit dat de bestanddelen eerder zorgvuldig zouden zijn getest in andere middelen, maar dan wel niet samen in dit middel. Ik heb daarmee het gevoel dat nog zeker niet bewezen is dat het " veilig " is en daar wil ik geen van onze kinders aan bloot stellen. Maar dan heb ik het over 2 mopjes die gezond zijn, beide wel eens lekker gegriept hebben en daarmee al een afweer hebben. We houden ze in de gaten in elk geval en hopen een goeie keuze te hebben gemaakt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@Asje: ooh nu breng je me aan het twijfelen. ik wist zo zeker dat rico ingeent zou worden, maar nu je dit aankaart van wat die middelen “samen” kunnen veroorzaken… tjah nu twijfel ik weer…help! haha
rico is 1x goed ziek geweest. of het was gewoon griep of de mexgriep. ik wil dit niet nog eens meemaken want dan kan het wel goed fout zijn.
over die verhalen dat de inenting hersenbeschadiging teweeg kunnen brengen wordt ook weer gezegt dat het onzin is.

zucht wat een rot onzekerheid…

Inge … meis toch… wat een onzekerheid. Of je het er goed aan doet om hem/haar wel niet in te enten weet je nooit vooraf! Echt dit moet je op je eigen gevoel doen … en niet omdat andere het wel/niet doen. Hier is inenten toch al anders (tja daar al hele discussies over gehad…)… dus de keuze is moeilijk maar toch besloten ons vertrouwen ergens anders in te stellen dan op ‘die onbekende enge prik’

Wat vind je man ervan?

Ik weet niet wat dit vaccin teweeg kan brengen, zeker niet op langere termijn. Alle stoffen die erin zouden zitten zouden zijn getest en zouden afzonderlijk van elkaar “veilig” zijn, maar als combinatie in dit vaccin is er amper iets over bekend behalve de theorie.
Ons mannetje die voor een prik in aanmerking zou komen is bijna 4,5 jaar en waar ligt de grens voor schade mocht beademing nodig zijn ? Zou deze beademing nu meteen wel nodig zijn als ze mexicaanse griep zouden krijgen en we zijn alert genoeg om op tijd in te grijpen ?
We zijn beide veel thuis en alert net zoals iedereen denk ik en onze 2 moppen zijn sterk en gezond. Daarbij vraag ik me af of ik niet alleen maar hoor over alleen de heel ernstige gevallen ?
Maar niemand zal me met zekerheid nu kunnen vertellen waar we wel of niet goed aan doen. Laat ik ons manneke vaccineren, maak ik me alsnog zorgen om ons meiske en zodra het gevaar mexicaanse griep geweken zou zijn maak ik me misschien wel druk om de vaccinatie op zich omdat ik dan niet weet of hier concequenties/gevolgen/bijweringen aan blijken te zitten. Heel moeilijk allemaal omdat niemand het met zekerheid weet. Ik wilde je niet aan het twijfelen brengen, alleen mijn gedachtengang hier over delen.

@mini-boy… ja ik ben altijd zo’n draaikont… wat is wijsheid…wat is wijsheid… ik wordt gewoon gek ervan. eigenlijk moet ik me eigen opsluiten tot het zover is dat ie geprikt moet worden. geen tv meer geen computer meer want ik wordt alleen maar onzeker door die indianen verhalen van de media.
haha enne ik snap je hoor, ik hoop ook dat jurian niet ziek wordt! en dat ie genoeg weerstand heeft om niet ziek te worden maarja wat is de kans daarop…pff
ik weet niet of ik dit tegen jou zeg of tegen mezelf denk alle 2 haha.

@Asje: nee lieverd dat geeft toch niks, jij moet net zo goed je gedachten kunnen spuien als ik.
kan het zijn dat je alsnog laat inenten? of is dit je definitieve beslissing?
toen ik vroeg aan rico’s cb arts (verpleegkundige dan) of zij haar kind liet inenten, moest ze lachen en zei ze dat dat een gewetens-vraag was.
tjah wat moet ik daar dan weer van denken.
ik moet is niet zoveel denken, voor je het weet draai ik door

Nou schreef er iemand ‘net’ op de vorige pagina (weet even niet meer wie) dat een bekende de prik heeft gehaald en ziek is geworden.

Ik vind het maar niks hoor, dat is de derde persoon waarvan ik hoor dat die na de enting ziek is geworden.
hmm misschien is er toch wel iets mis met het vaccin.
Dat je je na een enting niet helemaal lekker voeld, oke, maar als je er goed ziek van word…lijk mij toch ook niet echt de bedoeling.
Hoe ziek zullen die kleine kindjes dan wel niet (kunnen) worden??

Zeker zullen veel artsen het advies van de voorlichtingsdienst volgen. Zij verdienen er geld mee en krijgen info van hun. Ze gaan waarschijnlijk uit van wat de voorlichters zeggen maar kijken dan minder kritisch dan anderen…

En van die ‘botte’ naald…mijn huisarts zei dus ook dat ie heel erg gevoelig was en daarom een andere naald gaat gebruiken bij het prikken. Misschien dat andere artsen dat ook doen.

pff wat eenrot verhaal weer,
maar
wat is ziek dan? echt hoge koorts doodziek dus?
waren ze al niet fit op de prik dag?
en hoeveel dagen na de prik werden ze ziek dan?

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Nov 2009 08:42:42

Denk dat er een slot op moet voor de mama van Rico

Nee hoor meis… weet je wat je moet doen. Samen met je man/vriend overleggen wat jullie samen wijsheid vinden. Waar jullie samen goed gevoel bij hebben… en neem samen de beslissing als ouders. Nogmaals… je weet NOOIT van tevoren waar je goed aan doe wel/niet…

Laat het anders even rusten tot je de oproep krijg…

haha ja echt he, ik moet gewoonniet meer in dit topic kijken
maar zoals ik me zorgen maak…ik vraag me af of dat nog normaal is.
ik ben er niet constant mee bezig, eigenlijk alleen als ik op het forum ben dat ik mee denk en dan weer twijfel en dan weer niet en dan weer wel…
mijn vriend wilde eerst niet nu wel.maar als hij dan krijgt te horen dat er 3 mensen heel ziek van zijn geworden, wat volwassen mensen zijn…dan twijfelt hij ook weer dat weet ik nu al

Volgens mij zit er een kans in dat het halen van een prikje hier niet meer aan de orde is. Hoorde net nl dat een kindje ( vriendje ) uit Jessins klas het blijkt te hebben. gisteren goed ziek zoals ik vernam maar stond vanochtend aan de deur zijn zus uit te zwaaien, maar verder niks geks dus. Hoe of wat weet ik dan nog niet precies, zal het maandag wel horen denk ik.

ja goed…maar hoe oud is dat kindje?
en dat wil natuurlijk nog niet alles zeggen…
het ene kind is het andere niet…helaas…waren ze allemaal maar zo sterk.

Eerlijk gezegd denk ik dat het merendeel dat ziek is er na goed uitzieken weer bovenop komt. Hier heeft bijna hele dorp plat gelegen… en knappen ze ook redelijk weer op allemaal. Groot en klein.

De kleintjes hebben hun uitnodiging nog niet, dus als er al veel ziek zijn dan zijn ze daar toch ook beetje laat mee?! Snap wel dat ze alles willen onderzoeken maar… vind het toch beetje achterhaald.

Hoe meer ik dit forum lees… hoe meer info ik krijg… hoe meer ik achter mijn keuze sta om het niet te doen!

ja en ik neig steeds meer naar een ja…
ik geloof ook wel dat veel mensen er bovenop komen, maar mocht dat niet het geval zijn bij rico, vergeef ik het mezelf nooit omdat ik weet dat er een “bescherm” middel was