En wéér een nacht op de bank

Eens met Michele Rainbow; ik zou de groente geven rondom de tijd van de fles om 18.00 uur. Dan vervalt die fles meteen als het potje er goed ingaat. En de nachtfles hopelijk ook…voor je het weet heb je er dan twee flessen af. Als dat het geval is (en als ze dus 's nachts niet meer komt), dan pas de laatste fles gaan afbouwen of vervroegen zou ik zeggen.

Bij zeven maanden dan beginnen met een broodje tussen de middag. En dat is ook al bijna…

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/kDa1p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 25 Mar 2009 15:50:39

Oh. Nou bij deze:

GEFELICITEERD MINI-BOY!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dit was ons schema toen Tim die leeftijd had:

07.00 uur papfles
10.30 uur fruithap
11.30 fles
15.00 uur fles
18.00 uur groente
19.30 fles fles

Fruithap gaf ik ook wel eens tussen de middag, omdat hij nog veel sliep s’ochtends. Toen hij nog geen groente en fruit kreeg waren zijn tijden 7.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur en 19.00 uur en tot 5 maanden hebben we hem nog wakker gemaakt om 23.00 uur voor voeding.

Met 7 maanden zijn we begonnen met s’ochtends pap van een bord en brood tussen de middag. En toen is de fles van 15.00 uur komen te vervallen en de fles van 11.30 verplaatst naar na zijn boterham. Verder krijgt hij s’middags thee, water of diksap.

Ik zou ook net als wat Michelle al zegt de groente geven rond de tijd dat jullie ook eten. Wel zo makkelijk, want straks krijgt ze ook op dat tijdstip haar warme eten.

Groetjes,
Sandra

Als ik het zo zie hebben ik dat schema wel goed onder de knie, alleen sinds Morgan een heel potje eet (6 maanden) drinkt ze nooit meer der fles van 19.30 leeg. Maar welke moet ik dan straks laten vervallen die van 15.00 of 19.30 als ze brood gaat eten?? Want ik neem niet aan dat ze ze in een keer beide kwijt kan zijn want dan heeft ze er nog maar 2 en dat lijkt me nog te weinig.

De fles van 19.30 varieerd van 100 tot 150 cc.

Groetjes,

Michèle

OH lang zal ze leven lang zel ze leven lang zal ze leven in de gloria

Jullie mogen zo blij zijn dat dit niet live is

Groetjes,

Michèle

Ons CB (en wat ik om me heen hoor de meeste) adviseerd de fles van 15.00 uur te laten vervallen. Ze krijgen natuurlijk tussen de middag een boterham met fles. Met 9 maanden ga je over van 3 naar 2 flessen en dan vervalt de fles van na het warme eten. Hiervoor in de plaats mag je dan een toetje gaan geven.

Groetjes,
Sandra

Gefelciteerd mini-boy en nog vele jaren erbij.

Rainbow ik zit ook altijd met die schema’s te sodemieteren hoor, en ben je er net aan gewend verandert er weer wat pffff. hahahaha. Zijn er ook mensen met schema’s van 5 en halve maand kan ik ook eens vergelijken.
Zit vaak met het slapen nl. Lijkt af en toe zo’n geprop

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ons schema is zo:

7.00: fles
10.00: fruithap
11.30ap
15.30: fles
18.00: groentehap
19.30: fles

Gaat heel goed zo. Volgende week nieuw schema hij is 5 april 7 maanden! dus brood en een fles eraf.

En rainbow: Wij zijn nu bezig met ontbakeren uit de puckbaby en jullie lieten bij Julia toch ook wennen met 1 arm eruit elke keer? Was dit steeds dezelfde arm of wisselde jullie af?

Liefs

quote:
Als ik het zo zie hebben ik dat schema wel goed onder de knie, alleen sinds Morgan een heel potje eet (6 maanden) drinkt ze nooit meer der fles van 19.30 leeg. Maar welke moet ik dan straks laten vervallen die van 15.00 of 19.30 als ze brood gaat eten?? Want ik neem niet aan dat ze ze in een keer beide kwijt kan zijn want dan heeft ze er nog maar 2 en dat lijkt me nog te weinig.

De fles van 19.30 varieerd van 100 tot 150 cc.

Groetjes,

Michèle

Ik weet dat de meesten zullen zeggen: fles van 15.00 uur eraf. Wij hebben zoals je weet eerst de laatste laten vallen en dat ging ook prima. En aangezien Morgan er toch al weinig meer van drinkt, klinkt het voor mij het meest logisch om die in het vervolg dan te skippen.

Groetjes!

Ja ze drinkt er nog redelijk van dus ik hou hem nog even en kijk wat ze gaat doen als ze brood krijgt. Misschien dat ze die van 15.00 dan gaat laten vallen. Maar als ze een potje een dan zal ze ook een toetje moeten eten want anders red ze het niet. Ze drinkt er wel van maar minder dus ze heeft nog wel wat nodig.

Groetjes,

Michèle

Eerst even voor de mama van Kikie:
Wij hebben inderdaad de armpjes afgewisseld. Eerst het rechterarmpje, dat een week gedaan, toen het linker en zo verder. Wij bleven hangen bij steeds 1 arm eruit, want ze werd heel onrustig als we alletwee de armpjes probeerden. Bij de Puckababy kun je dat denk ik beter proberen omdat daar toch ritsen in zitten? Julia werd zenuwachtig van de Pacco met twee armen eruit…Ik zou wel echt een week de armpjes eruit doen, per arm dus en dan kijken wat ze doet. Lukt het niet, dan gewoon even beide armpjes erin…en daarna weer opnieuw proberen. Nu slaapt Julia prima in de slaapzak, maar dat heeft best even geduurd. Volhouden dus! Weet je zo genoeg??? Anders zeggen hoor! Ik ben uitbakerexpert!

Julia kreeg op het kdv ook haar groentehap rond 15.30 uur en dat vonden ze prima. Maar nu gaat ze echt een maaltijd eten en dan is het misschien inderdaad makkelijker om dat later te doen, zo rond 18.00 uur. Ik ga morgen op het werk even jullie schema’s printen, want ik vind het allemaal best ingewikkeld. Zeker omdat Julia opeens weer 's nachts komt (vanmorgen was het 05.30 uur) en ons oude schema (dat eerst perfect liep) opeens overboord is gegooid. Dan straks ook brood. Daar begin ik ook echt met 7 maanden meer hoor, anders lopen we elke keer achter doordat ze later met potjes is begonnen. Er moet zoveel gegeten worden in allerlei tijdschema’s! Pfff. Ze slaapt ook altijd op wisselende tijden overdag. Soms al om 09.30 uur, zoals vandaag en soms pas om 10.30 uur…Ik moet het fruit er dan maar een beetje tussen proppen he! Ik begin binnenkort met de 6+ potjes, ik heb nog wat 4+ staan en die wil ik toch wel op maken. Wel probeer ik vanmiddag al een liga (halfje) te geven, zodat ze wat gewend raakt aan grotere hoeveelheden. Spannend allemaal!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja dan is het best makkelijk dat ik bijna de klok er gelijk op kan zetten wanneer Morgan slaapt. Maar wel bout dat je weer 's nachts in de weer kan. Misschien dat het even tijdelijk is dat ze iets vertrouwds zoekt in alle veravnderingen want ik geloof niet echt dat Morgan haar tweeling erg van verandering houd he. Morgan vind eigenlijk alles wel best altijd. Als ze maar te eten krijgt. Echt wat dat betreft is het af en toe net een hond, een plek om te slapen, op tijd haar verschoning en genoeg te eten verder heb ik er geen kind aan.

Groetjes,

Michèle

hou je er rekening mee dat zondag de klok verzet word, wat nu 5.30 u is is na zaterdag/zondag 6.30u. Whahaha wellicht is dat klokje van jullie meissie al verzet om de overgang voor jullie makkelijker te maken. hahaha zou wat zijn he

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ha ha ha als dat zou kunnen Asje. Dat zou wel makkelijk zijn ja

Groetjes,

Michèle

Nee, wat dat betreft lijkt ze op mama, want die houdt ook niet van veel verandering! Ik denk dat Julia best een gevoelig kind is, dat niet te veel achter elkaar moet hebben. Als ze van het kdv komt, waar ze het trouwens geweldig vindt, is ze ook echt totall loss. Ze heeft net een uur ofzo gespeeld op het kleed en nu was ze ook weer moe. Hoewel…ik zie dat de babyfoon uitslaat, dus ik denk dat ze NIET wil slapen, ook al zag ik dat ze in haar ogen wreef. Maar ja, net een hele erge poepbroek verschoond. Het zat tot op haar rug, dus ze moest worden omgekleed en daardoor werd ze weer wakker! Ze ligt nu wat te brabbelen, misschien valt ze nog in slaap?

Die klok inderdaad! Owwwww, ik ben benieuwd hoor! We kunnen een uur minder slapen en dan staan de babyklokjes nog op de oude tijd…Ach, we zien wel toch? Wel een voordeel dat de klok wordt verzet: het wordt zomer! Is toch ook heerlijk? Hoewel, gisteren was die vent bij ons in de straat weer achterlijk laat (na twaalven) muziek aan het draaien. We wonen in een rustige buurt, die andere mensen MOETEN het ook gehoord hebben lijkt me. Als die gozer het blijft doen, moet er echt wat van gezegd worden. Zijn raam staat ook open als het regent, kun je nagaan straks in de zomer, dan gaat hij denk ik ook in zijn tuin muziek draaien! VRESELIJK HE!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat vervelend van die buren! Wordt julia er ook wakker van? Heeft ze vanacht een beetje goed geslapen? Hier wel maarja lekker veilig in de Puckababy! Hij heeft idd ritsjes is wel handig…
Van het weekend gaan we er mee beginnen als het niet lukt ga ik je zeker om hulp vragen… Hoe lang heeft ket ontbakeren bij jullie geduurd?

Liefs

Hoi Kikie,

Nou dan gaan wij samen op. Mijn zoontje is ook ingebakerd en wij gaan ook beginnen met uitbakeren. Wat een toestand he…
We hebben het vorige maand ook al een keer geprobeerd en toen van de een op de andere dag in de slaapzak. Op zich ging het redelijk, maar ik merkte aan Dani dat hij steeds moeier en onrustiger werd. We zijn toen weer gaan inbakeren. nu wil ik het wat langzamer gaan doen en armpje voor armpje. We zijn nu begonnen met 1 slaapje per dag met 1 armpje eruit. Dat gaat overigens prima. Hij heeft nu tot 2 keer steeds goed geslapen. Dit doen we nog een paar dagen en dan een extra slaapje erbij pakken. Dit advies heb ik overigens van Rainbow!!! En ik denk dat dit wel moet werken. 2 armpjes hebben we dus nog niet geprobeerd en daar wacht ik ook nog even mee totdat alle slaapjes met 1 armpje goed gaan. De nacht pakken we als laatst.

Vind het wel spannend hoor en ben hoop zo dat het straks in het slaapzakje ook goed gaat.

jij ook veel succes he!!!

hi Saro

Wij gaan ook de nacht als laatst doen! Ligt Dani ook een in Puckababy?
Laatst was de Puckababy in de was en moest meneertje wel in z’n slaapzak… Ging heel goed! Alleen was het maar voor uurtje toen was het brullen…tot weer in de P. en meteen weer verder slapen! aahhh
Ben wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem! Las dat je laast in een dipje zat gaat het nu weer beter met je?

Liefs

Wij hebben Dani in de paccodoeken liggen. We zijn daar mee begonnen, omdat hij zo slecht inslaap kon vallen en hij heel bewegelijk/onrustig van zich zelf is. Die doeken hebben daar echt goed bij geholpen. Daarnaast probeer ik ook zoveel mogelijk rust en regelmaat te houden. Dat heeft ons mannetje echt nodig.

Het zelf inslaap komen gaat nu steeds beter en ook in een slaapzakje gaat hij nu ook beter inslapen, alleen dan slaapt hij volgens mij veel lichter en is veel eerder wakker.

Ik had inderdaad kort geleden echt even een dipje. Sliep slecht, liep constant op mijn tenen, kon niet echt genieten van die kleine en voelde me daar weer erg schuldig over etc etc. Maar dat gaat eigenlijk steeds beter!! Heb weer wat rust gevonden. Ik ben ook weer aan het werk, dat scheelt ook (voor 3 dagen) & ik kan gewoon veel meer genieten van mijn ventje. Lief dat je ernaar vraagt!

Ja rust en regelmaat helpt hier ook! Alhoewel hij zelf ook steeds rustiger wordt en als we ergens heen gaan hij het ook prima naar zijn zin heeft… Ik vond het ook wel lekker om weer te gaan werken hoor! Maar mis hem wel vooral als ik laat thuis kom!
Ga dan altijd nog even bij hem kijken

En Rainbow en Saro mochten en mogen jullie kindjes op het KDV ook ingebakert worden? Heb van vriendinnen gehoort dat het bij hun op het KDV niet mocht! Hier gelukkig wel

Liefs