En wéér een nacht op de bank

Ik kan het beste met een bril op op mijn werk gaan zitten, want oooo wat hebben we weer slecht geslapen zeg! Julia ligt nu inmiddels niet meer in de bakerdoek, want ze kan rollen. Leuk dat ze kan rollen natuurlijk, maar die doek zorgde ervoor dat wij normaal konden slapen. Nu is het dus hommeles! Julia slaapt nu alleen in een slaapzak en we wisten al dat ze dat niet kon. Op zich slaapt ze er overdag best goed in, zo’n 2-3 uur soms wel, maar 's nachts dus ook…En dat is veel te weinig!

's Nachts gaat het dus zo: ze gaat naar bed om 19.00 uur, met speen. Dan wordt ze vaak tussen 19.00-22.30 uur 2x wakker omdat haar speen kwijt is. Geen probleem. Om 22.30 uur geven we haar de laatste fles, die ze meestal half slapend opdronk toen ze nog in de doek lag. Nu is ze dan weer klaarwakker. Rond 22.45 uur slaapt ze weer. En dan is het vaak stil tot een uur of 02.30 uur, haar ‘oude flestijd’ die ze nu dus niet meer krijgt. Vanaf dan is het speentjesdienst, want ze gaat gillen als ze die niet heeft. Wij hebben een oud huis en je hoort dat dus overal doorheen! Ze huilt niet echt, maar gaat zeurend miemelen, zo van: ‘Ik MOET mijn speen wee-eee!’ Als we de speen geven, ging ze normaal wel slapen, maar nu dus niet meer. Ze heeft haar handjes boven de dekens en haar kopje ligt gewoon recht, met open oogjes. Als ze zo ligt, weet ik al dat ik er 10 minuten later WEER uitkan, want dan slaapt ze dus niet in. Zo ging het door tot 04.30 uur en toen ben ik maar weer op de bank gaan liggen. Julia ging bij papa in bed. Ik sliep wel een beetje, maar mijn vriend dus niet meer. Om 05.30 uur was ze klaarwakker en begon ze te spelen!

We zijn dit soort nachten nu echt wel beu! We worden langzaam oververmoeid, want sinds augustus hebben we geen nacht echt normaal geslapen. Eerst waren het de nachtvoedingen, nu dus de speentjes en de brabbelende jengelende Julia. Ze gaat morgen slapen bij opa en oma. Nou, die zullen ook geen oog dichtdoen, want daar moet ze ook nog eens in het logeerbedje slapen. Ik vind het echt vervelend worden nu. Ik heb een drukke baan en mijn vriend ook, we hebben onze slaap echt nodig! We kunnen moeilijk al om 21.00 uur naar bed en dat we dan ‘mogen’ slapen tot 04.30 uur. Maar ik zit met de handen in het haar. Ik heb het jullie vaker gevraagd, maar ik heb jullie raad toch nog een keer nodig. Wat moet ik aan met zo’n slecht slapend kindje dat middenin de nacht wakker wordt en niet meer inslaapt? En wat doen jullie tegen dat geluid? Gewoon er doorheen slapen? Ik kan dat niet en ‘moet’ dus naar de bank! Zo houden we het niet meer vol! En ben ik de enige met dit probleem? Soms lijkt het van wel, dat alle babies gewoon redelijk slapen…Misschien moet ze even wennen aan het slapen zonder doek, maar hoe lang moeten we volhouden? Julia is heel lief en ik ben dol op haar, maar op deze manier wordt het echt vermoeiend. Zo zou ik er geen twee willen…
NIET LEUK!

Groetjes Rainbow, trotse mama

wat vervelend voor je
misschien helpt het als je zo speendoek of knuffel aan de speen vast maak ik heb dat namelijk met roxeanne gedaan waardoor ze de speen nou beter in kan houdn en ze heeft een speeltje voor als ze wakker is want eerder schreeuwde ze alles bij elkaar en nu met dat doekje speelt ze daar eerst mee en kan mama eerst een beetje rustig wakker worden
en ik denk dat het ook een kwestie van wennen is

Hoi hoi,

Wat een ellende zeg kan me voorstellen dat je doodmoe bent?
heeft ze een winterslaapzak aan? Want Dylano heeft zomerslaapzak en daaroverheen lakentje en dekentje en dat heel strak ingestopt, Maar krijgt hij nu ook wle los maar dan slaapt hij in ieder geval langer als dat hij alleen in zijn slaapzak ligt dan heeft hij te veel vrijheid.
Weet ook nog niet hoe ik dat op ga lossen van de zomer maar dat zie ik dan wel misschien lukt dan wel alleen de slaapzak.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Arme jij en arme papa Ik hoop dat het snel beter gaat want een goede nachtrust heb je nodig om overdag weer voor je meisje klaar te kunnen staan… dat snappen alle moeders hier!! fijn dat je ouders ( of die van je man) haar een nachtje te logeren nemen, zodat jullie even kunnen bijtanken.
Ik heb geen gouden tip, helaas, maar ik weet wel dat een vriendin van mij echt 10 speentjes in bed legt bij haar zoon zodat hij er altijd een kan pakken… kan Julia misschien ook wat aan hebben?
Verder zou ik herriestoppers kopen ( goede oordopjes). Dan hoor je niet al het ge"weeeehhh" maar als ze echt gaat huilen ( dan wil je neem ik aan toch even polshoogte nemen) hoor je het wel. Misschien valt ze namelijk toch weer in slaap op een gegeven moment ( na een half uurtje piepen) en dan worden jij en je man niet wakker.
Heel veel sterkte t komt vast snel goed!!

Jeetje meid wat een ellende. Ja ik weet het ook niet. Ik moet je wel zeggen dat Morgan ook rolt maar thuis heeft ze inderdaad ook haar slaapzak en dan der deken in dekbedovertrek erover en dan rolt ze niet. Van de zomer moet ik ook even kijken, misschien anders alleen een lakentje zodat ze ‘vast’ ligt.

ik weet dat ze ze vroeger een speen gedrenkt in jenever gaven, maar dat lijkt me ook geen optie Maar inderdaad misschien oordopjes ja. Ik moet zeggen ik slaap tegenwoordig gewoon weer in als Morgan haar Idols oefeningen doet. Ik luister twee tellen en als het alleen dat is slaap ik zo weer. Kwestie van wennen. Ze speelt dan met haar speen en haar tuttedoek. En als de wekker afloopt ligt zij lekker te knorren weer. Oh ja enne ze weet inmiddels dondersgoed dat drie keer achter elkaar met de speen gooien betekend dat ze het zonder moet doen.

Groetjes,

Michèle

Ik leef met je mee Rainbow, wat vervelend. En waarschijnlijk heb je het gevoel dat het nooit anders zal worden. Ik kan alleen maar zeggen: ze moet eraan wennen en er even doorheen. Dus goede oordopjes kopen, haar af en toe laten jengelen en ze zal de boodschap vanzelf begrijpen. Tot die tijd: doe haar vaker uit logeren, zodat jullie bij kunnen tanken. Heel goed van jullie!

Kan jullie verder helaas niet helpen. Heel veel sterkte nog!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

echt heel naar rainbow.
ik heb helaas ook geen tip meer voor je,
maar als je je verhaal kwijt wil kan dat natuurlijk altijd.
kunne altijd luisterend oor bieden…hopelijk helpt dat ook een beetje
succes…
rico begint ook steeds meer te banjeren in bed, maarja hij is dan ook vollop aan het springen.
wat Mriek ook zegt, zou haar ook een keer uit logeren doen.
je moet ook aan jezelf denken meid anders stort je 1 deze dagen nog is in en daar heeft natuurlijk niemand iets aan.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lieve schat, waarom krijgt ze die late fles nog? Kindjes van die leeftijd zijn meestal al van die fles af. Heeft ze die fles nog echt nodig? Het zou zo’n hoop schelen misschien als ze daar niet voor wakker gemaakt hoefde te worden.

Is het niet mogelijk nu ze ook bijvoeding krijgt om die 19.00 fles tot wat later op de avond te rekken zodat je die 22.45 fles weg kunt laten?

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

Weet niet of je dat doet maar hier is de laatste fles een papfles, en krijgt Dylano sind 3 dagen om 8 uur. Papfels was al eerder hoor en heb het in een keer verandert dus niet afgebouwd.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=13188

Had je nog een voeding geprobeerd s nachts inmiddels ? En inderdaad, misschien anders met die laatste fles wat schuiven zodat er misschien nog een bij kan voor de nacht of zo.
Ik snap dat je bang bent voor gewenning bij een nachtvoeding, maar ik herken het wel en heb eraan toegegeven. Vanzelf was het ook weer gedaan met die nachtvoeding waardoor ik het idee kreeg toendertijd dat ons meiske wellicht een groeispurtje maakte en die voeding domweg nodig had.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Bedankt voor al jullie superlieve reacties! Op dit moment ligt Julia te gillen in bed en is papa bij haar. Ze was niet te genieten vandaag: huilen en nog eens huilen. Misschien krijgt ze tanden? We hebben echt alles al geprobeerd en ja, oordoppen heb ik al maandenlang in. Ik hoor haar gehuil er dwars doorheen. Eigenlijk zijn we weer terug bij af, ze is net zo onrustig als toen ze was geboren. Ik maak me er echt druk om, in tegenstelling tot mijn vriend. Die vindt haar gedrag heel normaal, ze moet het gewoon leren zzegt hij. Hij is daarin heel nuchter. Ik ben soms bang dat er iets met haar is, al zou ik niet weten wat. ze is normaal een vrolijk en toegankelijk lief kind waar we eigenlijk weinig trubbels mee hebben. Maar het slapen is dus vreselijk. Het kunnen de drukkende tandjes zijn, al denk ik eerder dat ze niet om kan gaan met het uitbakeren. We moeten er allemaal doorheen. Vervelend. Mama heeft er wat tranen om gelaten.Ik ga vannacht uit voorzorg op de bank, want ik heb mijn rust echt even nodig. Nee, op dit moment is het hier niet zo gezellig…hopelijk komt het snel goed met ons lieve vrouwtje!

O, vergeet ik erbij te zeggen dat onze kinders erg snel waren gewend aan het lekker bij ons in bed slapen. Uiteindelijk werd dit een grote strijd om weer af te leren. Er is daar ergens ook een topic over. Maar als je al bang bent voor een gewenning, dan is dit er ook eentje. Gussie, zo maak ik het ook niet makkelijker voor je he… Anders dan een voeding kan ik zo niet bedenken.

hoi rainbow

ook mijn kleine jongen sliep in inbakerdoeken en moest er op een geven moment uit
als je de dekentjes hebt passen die niet onder het matrasje om ze goed strak in te stoppen
wat wij wel deden is een stuk laken er aan vast naaien (aan weerskanten) en die onder het matras stoppen zodat je ze toch strak kan instoppen.
die gebroken nachten hebben mij uiteindelijk een zware postnatale deppressie opgeleverd en ik vind het erg knap van je dat ze even uit logeren gaat.
blijf dit ook gewoon doen.
groetjes rennie

rsvdb

Oh ja, ze krijgt geen nachtvoeding Asje. Ik ben inderdaad bang voor gewenning…Maar misschien kunnen opa en oma het morgennacht gebruiken als redmiddel als ze gaat huilen als ze daar slaapt? Ze vraagt nauwelijks om eten, dus of ze honger heeft? Het leek me gewenning en we zijn er nu vanaf. maar misschien idd als susmiddeltje?

En Sje, volgens het cb is het volkomen normaal dat een kind van 6 maanden nog 4 flessen krijgt hoor???

O trouwens, tandjes kan best. Gaat vaak gepaard met een hoop gekwijl, rode wangetjes en of kapotte billetjes en overal op willen bijten. Dat ze vandaag uit dr hum is kan natuurlijk ook te maken hebben met dr nachtelijke spookpartijen. Daarbij zal ze ongetwijfeld merken dat papa en mama inmiddels ook wat uit hun hum zijn en dat zal dr wat van slag brengen. Ik hoop dat je lekker even bij kunt tanken als ze logeren gaat. Ben benieuwd of ze daar ook zal spoken in de nacht.

Hopelijk gaat het snel beter Rainbow en kan je in ieder geval vannacht een beetje goed slapen. Wanneer moeten jullie weer naar het cb? Anders daar even overleggen als het dan nog steeds bal is 's nachts en misschien dat ze haar even kunnen nakijken. Sterkte!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

OOOO, maar ze mag NOOIT meer in ons bed joh, daar beginnen we niet meer aan. Als baby sliep ze dan, nu ook niet meer. vannacht was een uitzondering, want ik word anders ook nog gemept door haar maaihandjes!

Juist als ze zo weinig om eten komt, zou ik proberen of het in de nacht dan geen honger is. Als susmiddeltje zou ik het echter niet gebruiken ( daar kregen ze hier flesje water voor ) .
Ik probeer maar gewoon met je mee te denken, want het is erg frustrerend als je kindje niet lekker slaapt. Je kunt nog beter een nachtvoeding moeten geven waarna je kindje weer lekker verder kan slapen, dan met een huilend kindje s nachts opzitten en niet weten wat er is. Misschien zit ik wel naast hoor met mijn eerste indruk dat het wellicht toch honger zou kunnen zijn, maar ik zou het even proberen zodat je alles kunt uitsluiten.

Mriek, we zijn vorige week geweest en ze was helemaal ok. Ik voorzag toen al problemen met het uitbakeren en zei dat tegen de arts. Die reageerde nogal laconiek, zo van: ze moet er doorheen…Ik krijg daar wel advies, maar ik hoor geen nieuwe dingen. Pffff…ze ligt alweer overstuur te krijsen na een half uur slaap…Wordt een fijne nacht. NOT!

Bedankt voor al jullie hulp!!! Houdt me wel op de been!

whahaha weet je wel meteen waar die smily eindelijk voor bedoeld is hier op het forum. Eindelijk kan deze dan ook eens gebruikt worden. Ja, wij hadden ook een echte kriebelmiep in bed, maaide door heel ons bed gewoon. Gelukkig is dat hier al weer lang voorbij.