Ik kan het beste met een bril op op mijn werk gaan zitten, want oooo wat hebben we weer slecht geslapen zeg! Julia ligt nu inmiddels niet meer in de bakerdoek, want ze kan rollen. Leuk dat ze kan rollen natuurlijk, maar die doek zorgde ervoor dat wij normaal konden slapen. Nu is het dus hommeles! Julia slaapt nu alleen in een slaapzak en we wisten al dat ze dat niet kon. Op zich slaapt ze er overdag best goed in, zo’n 2-3 uur soms wel, maar 's nachts dus ook…En dat is veel te weinig!
's Nachts gaat het dus zo: ze gaat naar bed om 19.00 uur, met speen. Dan wordt ze vaak tussen 19.00-22.30 uur 2x wakker omdat haar speen kwijt is. Geen probleem. Om 22.30 uur geven we haar de laatste fles, die ze meestal half slapend opdronk toen ze nog in de doek lag. Nu is ze dan weer klaarwakker. Rond 22.45 uur slaapt ze weer. En dan is het vaak stil tot een uur of 02.30 uur, haar ‘oude flestijd’ die ze nu dus niet meer krijgt. Vanaf dan is het speentjesdienst, want ze gaat gillen als ze die niet heeft. Wij hebben een oud huis en je hoort dat dus overal doorheen! Ze huilt niet echt, maar gaat zeurend miemelen, zo van: ‘Ik MOET mijn speen wee-eee!’ Als we de speen geven, ging ze normaal wel slapen, maar nu dus niet meer. Ze heeft haar handjes boven de dekens en haar kopje ligt gewoon recht, met open oogjes. Als ze zo ligt, weet ik al dat ik er 10 minuten later WEER uitkan, want dan slaapt ze dus niet in. Zo ging het door tot 04.30 uur en toen ben ik maar weer op de bank gaan liggen. Julia ging bij papa in bed. Ik sliep wel een beetje, maar mijn vriend dus niet meer. Om 05.30 uur was ze klaarwakker en begon ze te spelen!
We zijn dit soort nachten nu echt wel beu! We worden langzaam oververmoeid, want sinds augustus hebben we geen nacht echt normaal geslapen. Eerst waren het de nachtvoedingen, nu dus de speentjes en de brabbelende jengelende Julia. Ze gaat morgen slapen bij opa en oma. Nou, die zullen ook geen oog dichtdoen, want daar moet ze ook nog eens in het logeerbedje slapen. Ik vind het echt vervelend worden nu. Ik heb een drukke baan en mijn vriend ook, we hebben onze slaap echt nodig! We kunnen moeilijk al om 21.00 uur naar bed en dat we dan ‘mogen’ slapen tot 04.30 uur. Maar ik zit met de handen in het haar. Ik heb het jullie vaker gevraagd, maar ik heb jullie raad toch nog een keer nodig. Wat moet ik aan met zo’n slecht slapend kindje dat middenin de nacht wakker wordt en niet meer inslaapt? En wat doen jullie tegen dat geluid? Gewoon er doorheen slapen? Ik kan dat niet en ‘moet’ dus naar de bank! Zo houden we het niet meer vol! En ben ik de enige met dit probleem? Soms lijkt het van wel, dat alle babies gewoon redelijk slapen…Misschien moet ze even wennen aan het slapen zonder doek, maar hoe lang moeten we volhouden? Julia is heel lief en ik ben dol op haar, maar op deze manier wordt het echt vermoeiend. Zo zou ik er geen twee willen…
NIET LEUK!
Groetjes Rainbow, trotse mama