En wéér een nacht op de bank

Moggu forumvriendinnetjes!

Nou, het was weer BINGO. Julia ging heerlijk slapen om 19.15 uur, ze viel meteen in een diepe slaap. Heel lief. Ook zij is een Zwitsers uurwerk, dus exact om 22.30 uur werd ze wakker en dronk ze langzaam haar fles leeg. Meteen weer terug in slaap. En toen, rond 03.00 uur, bleek ze zich omhoog geworsteld te hebben. Ze miemelde een beetje en ik dacht dat ik haar met een speen wel weer terug in slaap zou kunnen krijgen. Voor een half uur dus. Toen was het BRULLEN, KRIJSEN. Ik gaf haar toen maar een beetje water, maar mevrouw wilde dat niet. Zodra ze water proefde i.p.v. melk duwde ze de fles heel arrogant weg. Weer terug gelegd, maar het krijsen bleef. Toen maar wat water met 1 schepje gegeven, maar dat was een slappe hap en die weigerde ze dus ook. Ik werd er pis-chagerijnig van en voelde me toen een slechte mama omdat ik Julia een beetje streng terug in bed legde en snauwde: ‘Kom op, we gaan nu slapen. Mama is niet gek en hoeft niet te doen wat jij wilt!’ Ze bleef gillen en hard huilen. Uiteindelijk toch maar een 90cc+3 schepjes gegeven en toen dat na 3 minuten op was viel ze voldaan in slaap. METEEN.

Ik denk toch dat ze honger heeft hoor. Ze is meteen stil na het melksnackje en dat is voor iedereen fijn. Ik zat ermee dat we weer op 4,5 fles zitten nu, maar misschien is het inderdaad tijdelijk? Als ik haar zo stil kan krijgen, moet het maar. Ze krijgt duidelijk nog te weinig bijvoeding voor een baby van bijna 7 maanden, dus ik ga straks ook 200 gram fruitpotjes kopen! Tot die tijd hoop ik dat ik straks 60+2 kan geven, want ik ben anders bang voor haar niertjes, dat het te veel vocht is…Of maakt dat niet uit?

Al met al toch wel redelijk geslapen, op het hongergekrijs na dan. Mijn vriend wil trouwens niet dat ze 's nachts weer gaat drinken, maar hij merkte wel dat het hielp, dus misschien gaat hij ook om? Hij kan gewoon slapen als ze huilt, ik niet. Ik geef haar dan toch maar lekker melk!

Dat was de up-date meiden! Jullie goed geslapen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Whahaha ja hoor, wij ook goed geslapen. Hier zijn ze niet meer van de flesjes ed, maar staan ze om 4 uur naast me bed omdat er een ongelukje in zijn bedje was gebeurd. Hahahaha, tja kan gebeuren, gebeurd gelukkig niet veel en ze kunnen zelf zeggen wat er aan de hand is. Pff dat scheelt wel.
Ik snap heel goed dat je die nachtvoeding niet wilt nu je er vanaf leek te zijn, maar het lijkt me nu toch duidelijk honger. Hier hebben we bij allebei ook eventjes zo`n fase gehad. Inderdaad proberen overdag wat meer en of andere voeding te proberen. Misschien voor het slapen gaan pap ipv een gewone fles. Deze verteerd wat langzamer dan. Dat ze last zou kunnen krijgen van de niertjes eventueel bij een extra fles, heb ik nog nooit gehoord. Drinken is juist goed voor de nieren.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Zo zie je maar Rainbow, waarschijnlijk toch honger. Hopelijk als je aan de 6-maandenpotjes begint, dat het dan beter zal gaan! Hier was het bal vannacht. Erik is ziek (wéér verkouden, hoesten en koortsig) en was met Luuf, neusspray en een pcm naar bed gegaan (de hele apotheek op 'm los gelaten). Hij was vanaf half 2 constant aan het jengelen (en dan echt constant). Ik ben zelf ook ziekig en heb de hele nacht gewoon niet meer geslapen. Wat vreselijk. Vanmorgen was 'ie weer vrij goed te spreken, dus wel naar het kdv gebracht en zelf nog even m’n bed in gedoken (ben vrij namelijk). Ze belden net, hij heeft weer 38.5 en of ik hem wilde komen halen. Tuurlijk, dus ik ga zo die kant op. Hopelijk vannacht beter…

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/kDa1p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 25 Mar 2009 11:46:55

Nou ja zoals ik al eerder zie wij hadden ook geen complete rust vannacht. Maar ja we kunnen het niet altijd makkelijk hebben he

Enne ja als het inderdaad honger is dan zou ik inderdaad maar meer eten gaan geven Rainbow. Bij Morgna ga ik volgende week met brood beginnen. Denk dat dat ook weer gaat schelen bij haar. Het broodje bal van pappa wilde ze wel heel graag hebben afgelopen zondag

Groetjes,

Michèle

Vraag me af of er werkelijk baby’s zijn die doorslapen van 7 tot 7 zonder dat mama of papa er 1 of meerdere keren uitmoeten voor of speen enof voeding. Hier gelukkig tot nu toe alleen voor de speen. Zitten nu gemiddeld op 2 keer per nacht

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ooooo Mriek en je had je nog wel zo verheugd op een dagje alleen! Ook al hou je zielsveel van Erik, dan baal je toch als daar niks van komt. Zou ik wel even hebben denk ik. Maar inderdaad, je gaat dan gewoon he? Ik heb thuis ook een hele apotheek en daar pik ik af en toe eens van wat, nu bv Chamodent. Al ga ik daar mee stoppen, want het is meer hongergehuil dan tandjespijn denk ik. Ze huilt echt zo van: treeeeeeeek! Ik ga dadelijk naar de Appie hier waar ik werk en sla dan meteen flink in, fruit en groente! En straks, als ze aan die hoeveelheden gewend is, een lekkere liga nog en brood. Nou, dan moet het toch goed zijn lijkt me? Tot die tijd geef ik mijn mopje gewoon een beetje (!) melk, hooguit 90. En broodjes bal…die zijn ook lekker!

Ik zou niet stoppen met de chamodent Rainbow. Ze bouwen nu een spiegeltje op en het kan geen kwaad. Bij het cb zeiden ze tegen mij ook al lekker blijven geven dan hebben ze het minste last van de tanden en het is meteen tegen ooronstekingen ook. Als je weer gaat beginnen als ze weer last krijgt is het eigenlijk al te laat.

Ha ha ha nou ja pappa heeft meestal de broodjes bal met Mayo mamma meer van de frikandellen met curry en zo.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad geen honger laten leiden. We pakken zelf toch ook iets als we honger hebben. Maar krijgt ze geen pap rainbow?

Groetjes Michelle

quote:
Ooooo Mriek en je had je nog wel zo verheugd op een dagje alleen! Ook al hou je zielsveel van Erik, dan baal je toch als daar niks van komt. Zou ik wel even hebben denk ik. Maar inderdaad, je gaat dan gewoon he?

Eerlijk gezegd baalde ik wel een beetje ja. Maar ja, heb wel nog een paar uurtjes bij kunnen slapen vanmorgen tot het kdv belde en dat is al heel wat. Morgen maar even oppas aan huis zien te regelen, want móet morgen echt naar m’n werk. Gelukkig zijn er altijd bereidwillige oma’s in de buurt…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jeetje Mriek wat vervelend. Voor jou natuurlijk omdat je lekker een dagje vrij had geplant, maar helemaal voor Erik. Geef hem maar een dikke knuffel en ik hoop dat het snel beter met hem gaat.

Michelle,

Misschien niet leuk om te horen, maar ik kan bevestigen dat er kindjes zijn die van 7 tot 7 slapen. Nou ja niet helemaal, want hij gaat tussen half 8 en 8 uur naar bed en wordt de volgende ochtend tussen half 7 en 7 uur wakker en gaat dan lekker liggen brabbelen. Wij hoeven er zelden uit voor hem s’nachts. Ze zijn nog op 2 handen te tellen. Als hij huilt ga ik altijd wel even kijken, maar dan is het een paar seconden en meer in zijn slaap. Wij gebruiken ook geen speen, dus daar hoeven we niet voor te lopen. Maar ja ieder kindje is daar anders in en je doet er helaas niets aan. Wie weet moeten wij er in de toekomst bij een 2e weer wel uit s’nachts.

Groetjes,
Sandra

Thanks Sandra, zal ik doen!

Groetjes!

Ze zijn er dus toch kindjes die zonder morren doorslapen. Ik klag verder oon niet hoor een keer lopen voor een speen overleven we wel. Maar vroeg het me af omdat er inderdaad bij de meeste spenendienst is of etenstijd hahaha

Groetjes Michelle

Ps Voor mijn dochter hoefde ik er ook nooit uit die duimde

Groetjes Michelle

quote:
Misschien niet leuk om te horen, maar ik kan bevestigen dat er kindjes zijn die van 7 tot 7 slapen. Nou ja niet helemaal, want hij gaat tussen half 8 en 8 uur naar bed en wordt de volgende ochtend tussen half 7 en 7 uur wakker en gaat dan lekker liggen brabbelen. Wij hoeven er zelden uit voor hem s'nachts. Ze zijn nog op 2 handen te tellen. Als hij huilt ga ik altijd wel even kijken, maar dan is het een paar seconden en meer in zijn slaap. Wij gebruiken ook geen speen, dus daar hoeven we niet voor te lopen. Maar ja ieder kindje is daar anders in en je doet er helaas niets aan. Wie weet moeten wij er in de toekomst bij een 2e weer wel uit s'nachts.

Groetjes,
Sandra

tweelingbroeder Jurian sluit zich hier volledig bij aan… durf het bijna niet te zeggen … bang voor terugslag…

Haha ze zijn er inderdaad wel. Wij moesten Tim wel de 1e week s’nachts om half 3 en half 7 wakker maken voor zijn voeding. Zo sneu, want dan lag hij zo heerlijk te slapen. Maar ja toch maar gedaan, want dan hebben ze het echt nog nodig. En het is een snelle drinker en daarna sliep hij meteen weer. De 2e week kwam er iemand van het CB thuis en omdat hij een prima gewicht had hoefde dat niet meer. We moesten hem dan wel om 12 uur nog wakker maken voor zijn voeding. Maar daarna mochten we hem laten liggen tot 7 uur s’ochtends. En dan moesten we hem alsnog wakker maken voor voeding.

Groetjes,
Sandra

Er is er een jarig hoera, hoera!! Gefeliciteerd met je verjaardag mini-boy.

Wat jij zegt heb ik ook altijd gehad. Zeker de 1e paar maanden toen hij nog zo klein was. Als ik dan zei dat wij er nooit uithoefde s’nachts dan dacht ik altijd zal je zien dat ik er ineens vannacht wel uitmoet voor hem. Maar goed dat is dus niet zo.

Groetjes,
Sandra

Huh, hoe weet jij dat nou sandra??

Heb je taart gehad???

Groetjes,

Michèle

Nou, ik ben jaloers hoor, dat sommige kindjes WEL doorslapen en dan van 7 tot 7. Wees er maar blij om! Ach, hier komt het ook wel goed. Ik heb net zwaar 6+ potjes ingeslagen in allerlei ruige smaken, met rundvlees enzo. Dat wordt smullen! Liet me bijna verleiden om iets nieuws van Friso te kopen, een soort smoothie, maar toen ik zag dat die 2,- kosten voor 2 pakjes heb ik ze laten staan. Wat een geldklopperij eigenlijk!

Ik wil het nu zo doen:
07.30 uur: papfles
10.00 uur: fruit (lekker 6+)
13.00 uur: fles
15.30 uur: groente
18.00 uur: fles
22.30 uur: fles
’s nachts een ‘snackflesje’.

En dan als ze minder gaat eten een keer liga of brood. Ik moet straks ook nog een fles wegwerken…eerst maar alles met beleid. Hebben jullie nog tips? Ik vind het moeilijk om te bepalen wat ze wanneer mag en hoe laat ongeveer, zeker omdat ze nu nog zo heel baby-achtig eet, met alleen flessen,. Nutrix en 4+ potjes. Terwijl ze nu echt wel meer mag! Ik wil haar best steeds een kwartier vroeger wakker gaan maken voor de laatste fles (van 22.30 uur), maar dan moet ze denk ik toch eerst de 6+ potjes goed eten. Of niet??? Ik ben dol op voedingsschema’s, dus mama’s van 6+ kindjes…ik heb ze graag. Hier of per mail. Fijn, fijn, fijn!

Ja, jij niet Michelle

Nee hoor heb het op de verjaardagskalender gezien.

Groetjes,
Sandra

Ha ha ha ja die hou ik niet elke dag in de gaten Sandra

@ rainbow, waarom zo vreog haar groente?? Morgan krijgt om 15.00 een fles en om 18.00 groente en dan om 19.00/ 19.30 een fles. Zo eet ze straks makkelijker met onze tijden mee. Plus dat ze dan ook nog op de creche zit en daar kan ze moeilijk als enige zoiets gaan eten, dan willen de andere kindjes ook

Groetjes,

Michèle