En wéér een nacht op de bank

Morgan was eigenlijk best gezellig. Ik heb daarstraks 125cc pyjamapapje voor haar gemaakt, ik weet dat ze toch niet meer dan ongeveer 100cc drinkt als ze een heel potje op heeft, en inderdaad 25 liet ze staan. Ze heeft lekker bij pappa gedronken en nu ligt ze heerlijk te knorren voor de nacht. We hebben net afgesproken dat ze mag slapen tot ze wakker wordt. We hoeven pas om 1 uur op de voetbal te zijn

Groetjes,

Michèle

Nou hopen dat ze ook daadwerkelijk uit wil slapen dan kunnen jullie het ook Af en toe moet dat kunnen toch. Durf Dylano nog niet langer dan half 8 te laten liggen omdat hij pas sinds dinsdag op 4 flessen zit.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Krijgt hij nog geen bijvoeding dan?? morgan eet natuurlijk ook een heel potje he dus eigenlijk 5 flessen, hoewel ze van de laatste eigenlijk altijd maar 100 tot 160 drinkt. Maar goed ze krijgt genoeg binnen want ze heeft ook nog een fruitje.

enne deze vreetschuur komt wel als ze honger heeft hoor

Groetjes,

Michèle

Jawel hij krijgt heel potje fruit en heel potje groente ook en dan 4 flessen van 210 met 7 scheppen en in de laatste zit nutrix hahahaha en tot nu toe laat hij nergens kruimel van staan. Ff afkloppen. alleen was het vandaag maar half bordje groente want ik liet hem halverwege op zijn kop op de grond kletteren en toen zat er niet veel meer in hahahaha. Maar ook dat vindt ie dan wel best. Na zijn groente krijgt hij ook 30 cc diksap.

Groetjes Michelle

Ik zit hier nu met dikke puilogen van de slaap joh! We hebben Julia vanmorgen afgezet bij opa en oma en ze liet zich natuurlijk heel erg aanhalen. Een en al vrolijkheid. We moesten vandaag op kraamvisite, wel 2,5 uur rijden en dan ook weer terug…En dan wordt het donker en je wordt allebei steeds slaperiger…Ik was blij dat we er weer waren! We zeiden nog gekscherend tegen dat stel waar we waren dat het een wilde nacht zou worden, zo zonder Julia, maar dat denk ik toch niet hoor. We zijn loei-moe!

Ik belde in de auto mijn moeder en het ging goed. Ze waren naar de kinderboerderij geweest en ze had volop gelachen naar het varken. Ze hadden ook lekker in het zonnetje gezeten op een terras, dus mevrouw vermaakte zich wel. Alleen zette ze het op een brullen toen oma haar in badje deed. Toen ik belde was mijn moeder net het slaapritueel aan het doen en ze zei: ’ O even wachten, even de speen indoen’, dus misschien mogen opa en oma ook speendiensten gaan draaien? Ik vind het toch moeilijk om haar helemaal los te laten, ik denk toch vaak: hoe zou het gaan, wat doen ze nu? En ik hoop dus dat ze toch ook wel wil slapen. Morgen weten we meer! Wij gaan denk ik vroeg onder de wol, heerlijk naar dromenland. Wedden dat ik een paar wakker wordt omdat ik Julia in mijn hoofd ’ hoor’ huilen?

En Inge, supertip van dat op een rustige plek geven van de fles. Ik ga het ook eens proberen, want 9 van de 10 staat hier de radio aan en als mama een leuk liedje hoort, gaat ’ ie echt wel hard! En meezingen dan ook nog he? Soms dans ik dan ook nog met Julia, dus die krijgt volop prikkels. Een beetje minder kan misschien geen kwaad!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mogguh,

Ja ik weet het het is vroeg, maar kan er ook niks aan doen dat mijn kind dat zo besloten heeft…

Hoest gegaan Rainbow zowel bij jullie als met Julia???

Groetjes,

Michèle

Moggeeee,

Zo, hier zit een uitgeruste mama! Gisteren zaten we rond 23.00 uur echt al met dikke ogen TV te kijken. Toen we gingen slapen, waren we alletwee binnen 3 minuten weg volgens mij. Ik rolde net mijn bed uit, om 10.15 uur. Papa werd gewoon om 07.00 uur wakker en kon niet meer slapen, dus die heeft al de hele tuin op orde gemaakt!

Net mijn moeder gebeld en het was heel goed gegaan. Julia bleek net een machine te zijn geweest, precies op uur en tijd werd ze wakker. Om 07.30 uur sliep ze, ze wilde toen drinken om 22.30 uur. Toen sliep ze door tot 03.00 uur en heeft oma bij haar gezeten met de speen. Wij doen dat niet, om er een half uur bij te zitten tot ze slaapt, maar daar zijn oma’s voor! Haha. Toen sliep ze weer van 03.30-07.00 uur en mocht ze even bij opa in bed tot 07.30 uur. Nu wreef ze door haar oogjes en wilde ik dus dat ze ging slapen, maar opa en oma moesten naar een verjaardag en zouden haar nog meenemen. Ik ‘eiste’ dus wel dat ze nog tot 11.15 uur zou gaan slapen, want anders raakt ze oververmoeid en zitten wij met de gebakken peren straks. Dat zou oma doen. Ze raakt daar met al die aandacht van ooms en tantes natuurlijk ook weer overprikkeld. Gelukkig is het bij mijn ouders rustig en hier thuis ook.

Al met al heeft ze zich keurig gedragen hoor, niks op aan te merken. Echt een ‘op de klok-kind’, dus dat wordt wat als de klok wordt verzet hahaha, maar daar raakt ze ook wel aan gewend! We gaan haar om 15.30 uur ophalen, dan vind ik het lang zat voor het vrouwtje. Ze gata vanavond ook weer rustig slapen in haar eigen bedje. Ze heeft het in elk geval naar haar zin gehad! Ze heeft al een keer bij opa en oma geslapen en toen ging het ook prima. Het is duidelijk een kind dat op een ander (ook bij het kdv) altijd voorbeeldig is en thuis dan opeens kan gaan doerakken!

wat heerlijk dat ze even uit logeren kon meid! heb jij even bij kunnen tanken maar ik wil je niet ontmoedigen maar meestal is daar wel wat meer voor nodig dan maar 1 nachtje.
was zelf erg oververmoeid omdat ik na de bevalling niet eens uitgerust heb (te druk in mn hoofd ofzo)
dus ik kreeg het een paar maanden geleden op mn dak, en nu pas gaat het stilletjes aan ietsje beter.
mn vriend doet nu de laatste voeding en staat s’ochtends vroefg dan op zodat ik echt even uit kan rusten.
maar komt niet altijd voor hoor.
dan kan ik in ieder geval de tijden slapen dat hij zn laatste voeding krijgt en heb ik s’nachts wat meer energie (nu slaapt ie dan door mar toen nog niet)

maar ben echt blij voor je meid heerlijk!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Fijn dat het goed ging Rainbow! Dat kan je dus vaker gaan doen, haha. Wij hebben Erik 's nachts nog nooit uit logeren gedaan. Hij komt gemiddeld maar twee keer per nacht voor een speentje, maar toch…heb er nog wel moeite mee. Knap dat jullie het al wel konden! Nog wakker geworden omdat je dacht dat je Julia hoorde?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lekker rainbow, Kun je er weer ff tegen

Groetjes Michelle

INDERDAAD, ik werd meerdere keren wakker omdat ik Julia meende te horen. Raar he? Dat zit er blijkbaar zo ingebakken! En toen ik wist dat ze het niet kon zijn, draaide ik me nog eens goed om! Zzzzzz!

Trouwens Inge, ik snap dat het langer dan 1 nacht duurt om op te laden hoor, maar wij hebben op zich geen last van structurele vermoeidheid zeg maar. We slapen over het algemeen prima, maar nu Julia uit de doeken is, was het even zwaar bal. Ik merkte toen opeens weer hoe moe ik na de bevalling was…Je hoeft niet ’ bang’ te zijn dat we instorten hoor! Ik baalde alleen van het slechte slapen van afgelopen week. In combi met het drukke werk, werd het allemaal een beetje veel. Ik zal vast nog eens even een inzinkinkje krijgen als ze weer eens zo gaat krijsen, maar voorlopig is deze van de baan. Ik ben opgeladen en wacht nu op een eventuele nieuwe lastige sprong van Julia…Grrr. Julia slaapt nu alweer 2,5 uur en vannacht heeft ze dus ook goed gedaan. Ze LIJKT steeds beter te reageren op de slaapzak…Hopelijk blijft het zo!

In elk geval allemaal bedankt voor jullie goede raad en lieve woorden hoor!

Grrrrr, WEER een BAL-nacht gehad! Bij ons in de straat is volgens mij iemand komen wonen die van harde muziek houdt, want ik dreunde om te beginnen zowat mijn bed uit. Ik hoorde de muziek heel goed, ook nog na twaalven. Ik had me toen al lang geergerd en wilde weer op de bank, maar daar hoorde ik het ook! Zwaar irritant. Op Julia’s kamer hoorde je de bass ook goed, al lijkt me dat een baby daar geen weet van heeft?

Ik viel uiteindelijk in slaap, om rond half 3 wakker te worden van een hard huilende Julia. Geen idee wat er aan de hand was! Ze lag te huilen met haar speen in. Heel hard. Ze bewoog heel wild met haar beentjes en hoofdje. Ik heb de tip van Asje opgevolgd en ik gaf haar wat melk, 90cc+2 schepjes. Ze had dat op binnen letterlijk 1 minuut zoiets! Zou ze dan honger hebben gehad? Daarna brabbelde ze wat en viel ze nog 3,5 uur in slaap.

Ze krijgt nu nog 4 maandenpotjes, maar ik denk dat ze daar te weinig aan heeft nu. Volgens mij was ze druk door honger. Zeker omdat ze enorm aanviel op de fles. Ik maak er geen gewoonte van, ben blij dat we ervan af waren, maar we hebben nu een drukker kind teruggekregen. Eentje met trek denk ik! Wat denken jullie? Overgaan op meer eten???

We gingen zwemmen vanmorgen en ze zwom als een zombie. Huilen ook toen ze aangekleed werd. Ze viel daarna meteen in slaap. Nu moet ik haar helaas wakker gaan maken voor de fysio (laatste keer gelukkig) en dat vind ik dan weer zielig.

Hoe dan ook, de balnachten zijn nog steeds bal! Bah! Tips over die voeding? En oh ja, ik denk ook dat Julia last heeft van haar buikje, ze poept niet veel en als ze poept is het hard en moet ze echt persen. Wat kun je daar aan doen?

Hi Rainbow,

Even je lijstje af hoor

1. voor die buurman als dat elke keer zo is lekker de politie bellen. Dat noemen ze buren overlast en dat is illegaal. Wij hebben op een gegeven moment ook gebeld en deze mensen zijn inmiddels hun huis uitgezet. Er was wel meer aan de hand.

2. Julia kan onderbewust wel de bass meegekregen hebben dat ze daarom ineens huilde, maar honger kan oko heel goed. Ze mag al volop 6 maandenpotjes en ik zou als ik jou was daar ook op over gaan. Ze mag ook al naar 3 flessen toe. Morgan drinkt ook de laatste niet helemaal meer leeg maar wel een heel potje. Dus die 4 krijgt ze wel aan calorieen.

3. Ik heb op je topic gereageerd over der ontlasting…

Volgens mij hebben we nu alles toch ???

Groetjes,

Michèle

Moeite met poepen zou te maken kunnen hebben met de potjes die ze krijgt. Het dochtertje van mijn schoonzus heeft ook de laatste tijd last van harde ontlasting en dit heeft te maken met de fruithapjes. Ze had laatst geloof ik banaan en Liga en dat werkt dubbel op.

Balen Rainbow, weer zo’n nacht. En inderdaad: bij overlast de politie bellen. Wat betreft de voeding: starten met 6-maandenpotjes. En voor de ontlasting: gebruik je al bambix bijvoorbeeld? Dat werkt stimulerend op de darmpjes.

Groetjes!

Hoi, Onze dochter is nu 16 maanden en het gaat pas sinds een maand of 4 beter. Ik weet niet of het aan de leeftijd lag of aan hetgeen wij gedaan hebben, maar hoe dan ook, ze slaapt gewoon door! Ik dacht ook dat het nooit op zou houden. Ons laatste redmiddel was vier spenen in bed, twee knuffeldoekjes en aan de zijkanten van haar ledikant bij het hoofdeinde hebben we aan beide kanten handdoeken gevlochten (beetje dubbelgevouwen). Dit moest wel, want mevrouw presteerde het om soms alle vier de spenen naast het bed te deponeren en dan was het dus weer huilen geblazen… Heel veel sterkte met alle slapeloze nachten!

Je merkt vanzelf rainbow of de voeding wil lukken, al moet i ker bij eggen dat hier alles wordt opgegeten ook al moet hij het niet mer volgens mij, want omdat hij toch weer gingen spugen gister heel potje sperziebonen er terug uit brrrr, heb ik vandaag de flessen weer ff teruggebracht naar het oude en dat vind ie ook goed. Niet echt makkelijk als de baby het zelf niet aangeeft

Groetjes Michelle

Bij overlast van buren wordt je toch echt geacht eerst zelf
contact te zoeken met die buren.

Gewoon eens rustig mee gaan praten.
Misschien weten ze helemaal niet dat de huizen zo gehorig zijn.
Als je dat twee keer gedaan hebt en het is nog niet over,
of je krijgt meteen een grote mond terug, dan kun je de politie bellen.
En die komen niet meteen.
Je moet eerst een paar keer gebeld hebben.
Wel ELKE keer aandringen dat ze er een registratie van maken.

Wat eten betreft: lekker over op 6 maanden potjes,
en dan kijken wat er gebeurt, blijft de ontlasting hard,
dan zou je een klein scheutje olijf/zonnebloemolie erdoor kunnen doen.
Dat helpt!

Het huilerig wakker worden en druk bewegen kan ook zijn dat de kleine meid gaat dromen.
Even doorzetten!

M.

quote:
Hoi, Onze dochter is nu 16 maanden en het gaat pas sinds een maand of 4 beter. Ik weet niet of het aan de leeftijd lag of aan hetgeen wij gedaan hebben, maar hoe dan ook, ze slaapt gewoon door! Ik dacht ook dat het nooit op zou houden. Ons laatste redmiddel was vier spenen in bed, twee knuffeldoekjes en aan de zijkanten van haar ledikant bij het hoofdeinde hebben we aan beide kanten handdoeken gevlochten (beetje dubbelgevouwen). Dit moest wel, want mevrouw presteerde het om soms alle vier de spenen naast het bed te deponeren en dan was het dus weer huilen geblazen.... Heel veel sterkte met alle slapeloze nachten!

Je zou ook kunnen proberen de spenen juist af te bouwen.
Zowel overdag als 's avonds.
Dan heb je er nooooooit meer last van.

M.

Ach, die kerel is gewoon een achterlijke gladiool. Wij hebben ooit al eens opmerkingen gemaakt over geluidsoverlast, ook naar de wijkagent toe, maar er gebeurt NIKS. We moeten het er maar mee doen…Het is de moraal van mensen denk ik. Bah.

Ik heb inmiddels potjes voor 6 maanden gekocht. Eerst maak ik nog de twee potjes voor 4 maanden op en dan ga ik over. Straks ook brood proberen en inderdaad die laatste fles eraf. Maar dat zal voeten in de aarde hebben he, want ik heb dus een soort robot die op dezelfde tijden wakker wordt! Ik moet het allemaal nog zien hoe dat gaat. Eerst maar kijken of ze die 6 maandenpotjes lust en dan de fles afbouwen…

Bedankt voor de poeptips. Net had ze ook weer zo’n klein plat drolletje gemaakt, een groen van de bonen gisteren. Brrr, de spercieboontjes terugkrijgen van Dylano is ook niks Michele! Ik dacht straks dat Julia haar fruit ook terug zou geven, maar het bleef erin.

Pfff, het is ook geen weer om lekker te gaan lopen. We zijn al gaan zwemmen en naar de fysio geweest, druk genoeg, maar ik verveel me eigenlijk een beetje! Misschien kan ik gezellig muziek gaan luisteren met die vent van hiernaast! Toen ik uit de auto kwam hoorde ik alweer muziek, maar nu is het even stil. GELOOF IK. Echt balen, zo’n vent. Julia heeft het denk ik ook meegekregen toch en anders wel het gevloek van mama!