Speentjesdienst

Pfff, vannacht was het weer eens zo ver. We hebben speentjesdienst moeten draaien tot aan de ochtend. Julia was helemaal over haar toeren toen ik haar na haar badje aan ging kleden: brullen. Ze was gewoon weer oververmoeid en viel dus als een blok in slaap. 's Nachts begon ze te spoken. Elk uur werd ze wakker en ging dan huilen. Dus wij er maar weer uit voor haar speen. Ze sliep dan meteen weer in…om een uur later dus weer wakker te worden. Heel vermoeiend. Ze slaapt absoluut niet in als ze eenmaal wakker is en als ze merkt dat ze haar speen niet heeft. Dus echt laten liggen en huilen heeft vrees ik geen zin. Maar we zijn er al en met al zeker 10-12x uit geweest en dat maakt voor een keer niet uit, maar het is steeds zo…Toen ze de nachtvoeding kreeg werd ze 1x wakker en dat was het. Dat was fijner dan dit. Je maakt zelf ook hazenslaapjes en schrikt steeds wakker van de babyfoon. Ze schoffekt ook haar bed door en gaat huilen als ze buiten de dekens ligt.

Na deze nacht waren wij brak, maar Julia ook. Ze zag wit en lag als een lappenpopje in haar wipstoel. Geen geluidjes, geen lachje…ze pakte niet eens een speeltje aan. Ze is al dagen zo. Zou ze iets onder de leden hebben? Ze zit wel in een sprongetje volgens mij (27 weken is ze als ik de tel niet kwijt ben), maar zijn ze dan ook zo tam? Ik begin me zorgen te maken omdat ze zo slecht slaapt en omdat dat invloed op haar heeft. Ze zou zich nu juist goed moeten ontwikkelen! We hadden koorts opgemeten en ze had netjes 36,9. Ze zag ook eerder wit dan dat ze verhit was…

Ze is nu gewoon naar het kdv, maar echt lekker gaat het niet op dit moment. Zo’n kindje moet toch nog veel slapen? Soms slaapt ze wel 8 uur achter elkaar helemaal NIET. Zaterdag was ze wakker van half 12 tot half 8…lijkt me niet echt gezond! Moet ik toch maar speentjesdienst houden tot 15x toe? Of haar laten liggen, ook al jammert ze? Ik ben bang dat we dan alle drie niet meer slapen…Ik weet het even niet meer, het is allemaal best vervelend… Morgen naar het cb (arts), moeten ze haar maar eens even onderzoeken…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jeetje joh, jullie zitten op dit moment wel even in een vervelende fase he 7 ook erg vermoeiend voor jullie 3tjes.

Sprong weet ik niet zeker, maar zou natuurlijk heel goed kunnen. Volgens mij is er een speciale topic waar de sprongetjes precies in vernoemd staan.

Een van mijn vriendinnen heeft een dochtertje van bijna 7 maanden en die moet er sinds een paar weken ook steeds 's nachts uit. Zij heeft dan wel geen speen, maar begint ook ineens te huilen (meestal 2-3 keer per nacht). Ze gaat er dan naar toe, troost de kleine, geeft soms een schone luier of even wat te drinken. Maar nu komt ze dus standaard rond 01.00 en 03.00 volgens mij omdat ze het nu gewend is.

Ik zou toch eens proberen om haar te laten huilen. Is door mij natuurlijk erg makkelijk gezegd van een afstand (zou het zelf ook super lastig vinden, vind 10 minuten huilen al zielig). Misschien dat het helpt. Ze weet dan nl wel dat papa en mama niet elke keer 's nachts komen als ze huilt.

En Rainbow heeft dit nou ook te maken met het uitbakeren? Of ook ingebakerd wordt ze steeds wakker?

Zolang achter elkaar wakker lijkt me inderdaad erg lang, maar is natuurlijk afhankelijk per kindje. Maar als ik het zo hoor van jou is ze echt moe en is het dus wel te lang voor haar.

Hopelijk kan het CB je ook verder helpen.
Denk aan je meid en laat je even weten hoe het afgelopen is (of natuurlijk als je gewoon even je ei kwijt wil)

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Rainbow heeft het geen zin om eens naar een osteopaat te gaan met haar. Er moet toch een oorzaak voor haar onrust zijn. Baad het niet dan schaad het niet. Enne Morgan is nu net uit de 26 weken sprong. Maar het kan zijn dat Julia er in zit.

Groetjes,

Michèle

Ja, ik denk soms toch ook dat er meer aan de hand is…Ze is echt heel onrustig in bed. We zijn met haar naar de osteopaat geweest vanwege haar kiss toen, dat hielp goed, maar nu is ze dus weer terug bij af…Goede tip, even met papa overleggen wat hij vindt!

Ik moet vanavond heel lang doowerken en trok het niet om niet te slapen. Maar morgen ben ik vrij en kan ik eens proberen wat ze doet als we haar speen niet steeds geven. Dan brult ze maar, ze moet er toch overheen. Ik weet niet of het met uitbakeren te maken heeft, ik denk van wel. Ze lag met één arm los…maar ze deed het ook weleens in de Pacco. Het is gewoon een zenuwpeesje volgens mij, ze ademt 's nachts in bed soms ook heel snel als ze in slaap gaat vallen…Ik moest haar trouwens vanochtend wakker maken, lag ze in diepe rust…de doerak!

Wat vervelend meid! Sprong kan heel goed, daar kunnen ze ook heel goed tam van worden hoor. Dat ze zich als het ware in zichzelf terugtrekken. De ontwikkeling lijkt dan stil te staan, maar eenmaal uit de sprong zul je zien dat ze weer nieuwe dingen kan.

Kan heel goed met het in-/uitbakeren te maken hebben. Overleg even met het cb, hopelijk krijg je nog goeie tips. Het laten huilen heeft hier ook geen zin, dus doe ik dan ook niet. Doe gewoon wat goed voelt!

Groetjes!

Ha ha ha ik heb dan lol om Morgan wakker te maken. Heel gemeen maar ik denk dan jij mij wakker maken ik jou wakker maken…

Groetjes,

Michèle

Gnagnagna…

Groetjes!

Ha ha ha inderdaad Mriek enne morgan heeft echt een ochtendhumeur dan. Zo klein en dan al mopperen

Groetjes,

Michèle

Oh ja? Wat koddig. Echt een meisje, ik hoor het al. Haha! Erik heeft absoluut géén ochtendhumeur, zo fijn. En Sjoerd en ik hebben dat allebei wél, dus van wie 'ie dat heeft?

Groetjes!

Ha ha ha zij heeft het van mij. Dus we mopperen samen nog wel eens. Pappa is dan zo blij dat ie vroeg moet beginnen

en ja het is echt meid met willetje.

Groetjes,

Michèle

Hahaha, normaal lacht Julia me toe als ze uit bed mag, maar nu keek ze me zo aan van: ‘Stom mens, ik wil slapen!’ Maar de dame moest er toch écht uit hoor! Wij niet slapen, zij ook niet meer, inderdaad! Gnagnagna. Maar ja, zielig is het wel, mijn tamme dode vogeltje…

Ha ha ha ja zo denk ik ook, ik weet toch dat ze later weer slaapt, zeker op de creche want daar vertroetelen ze haar als ze kunnen… Echt hun muppet is ze.

Groetjes,

Michèle

Bij mij kwam ook het idee omhoog dat ze misschie toch behoefte heeft aan een flesje. Kan best tijdelijk zijn omdat ze bv heel erg actief is of omdat ze een groeispurtje maakt. Je kunt het wellicht eens even proberen dan weet je in elk geval dat dit wel of niet de oorzaak is. Maar ik leef met je mee hoor, 12 keer eruit s nachts is geen doen natuurlijk. Tja als je zou weten dat het voor 2 nachtjes zou zijn of zo, dan kon je er wellicht nog wel even mee omgaan. Ik ben heel benieuwd of je al geprobeerd hebt om dr toch een voeding te geven en anders hoe het gaat als je het wel gaat proberen. Succes en probeer je eigen rust te nemen waar je kan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Och meiden, 12x gisteren en vannacht weer hommeles. Ze werd om 04.15 uur gillend wakker en toen kwam ze niet meer in slaap. Ik overwoog ook een fles te geven, maar was bang voor gewenning. Dus mocht ze bij hoge uitzondering bij ons, maar toen mepte ze me constant in mijn gezicht en ben ik uiteindelijk naar DE BANK verhuisd. Bezopen natuurlijk, maar ik was en ben doodmoe en wilde gewoon slapen! Op het cb zeiden ze vandaag dat ze gewoon moet leren slapen, maar ja, dat is makkelijk gezegd! Ik zal vannacht, als ze weer komt, toch eens een heel klein beetje voeding geven denk ik, want dit is echt geen doen! Bah, voorheen was het een fles erin en bam, slapen tot half 8! Grrrr.

och jee meid toch.
ja idd misschien is er meer aan 't handje? misschien weer iets erin geschoten (in de nek) want dat kan altijd he! blijft gevoelig puntje.
en idd het sprongetje…hier is het ook weer begonnen sinds gisteren.
meneer slaapt ook niet hoef maar mn eige om te draaien en hij flipt de pan uit zoals ze dat hier zeggen
en ik zou ook gewoon terug gaan naar die therapeut om even te checken of het nog steeds los zit…en dus misschien weer vaster.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Adviezen zijn altijd goed Wil, ieder doet ermee wat 'ie wil. Dus blijf ze vooral geven!

Enne Rainbow, wat k*t. Weet hoe je je moet voelen, ons kereltje heeft nu verlatingsangst en brult zowel overdag als 's nachts alles bij elkaar als we alleen maar de kamer uit dreigen te gaan. Dus de nachtrust is hier ook ver te zoeken. Meid, probeer gewoon een beetje voeding. Geen volwaardige fles, maar een beetje en kijk hoe ze reageert. Slaapt ze daarna direct weer verder, dan weet je dat ze waarschijnlijk gewoon honger had. En zo niet, dan was dat het dus niet.

Enne, Erik neem ik ook wel eens bij me in bed hoor. Niet direct, maar aan het eind van de nacht (rond vijf uur, half zes) en hij brult…dan weet ik het wel. Mijn vriend is dan al naar het werk, dus Erik ligt niemand in de weg en dan rusten we tenminste allebei nog een beetje.

Heel veel sterkte en succes vannacht!

Groetjes!

Inderdaad een keine voeding proberen en kijken of ze dan even beter slaapt. Werkt het niet dan weet je in elk geval dat het daar niet aan ligt en dat je dus even verder moet zoeken. Werkt het wel dan kan het domweg zo zijn dat ze even een groeispurtje maakt of gewoon wat meer actief is waardoor ze hongeriger is. In dat geval zou ik dr gewoon een voeding geven en wellicht dat dit maar voor eventjes is en kun je die binnen een paar weekjes weer afbouwen. Onze dochter heeft dat ook eventjes gehad, ons ventje niet maar die kreeg veel langer bv op vraag.
Heel veel succes, hopenlijk vind je gauw wat antwoorden want dit moet onwijs aan je knabbelen. En nogmaals, probeer daar waar het kan meteen een rustmomentje te pakken en het huishouden komt echt even op de 5e plek.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!