Pfff, vannacht was het weer eens zo ver. We hebben speentjesdienst moeten draaien tot aan de ochtend. Julia was helemaal over haar toeren toen ik haar na haar badje aan ging kleden: brullen. Ze was gewoon weer oververmoeid en viel dus als een blok in slaap. 's Nachts begon ze te spoken. Elk uur werd ze wakker en ging dan huilen. Dus wij er maar weer uit voor haar speen. Ze sliep dan meteen weer in…om een uur later dus weer wakker te worden. Heel vermoeiend. Ze slaapt absoluut niet in als ze eenmaal wakker is en als ze merkt dat ze haar speen niet heeft. Dus echt laten liggen en huilen heeft vrees ik geen zin. Maar we zijn er al en met al zeker 10-12x uit geweest en dat maakt voor een keer niet uit, maar het is steeds zo…Toen ze de nachtvoeding kreeg werd ze 1x wakker en dat was het. Dat was fijner dan dit. Je maakt zelf ook hazenslaapjes en schrikt steeds wakker van de babyfoon. Ze schoffekt ook haar bed door en gaat huilen als ze buiten de dekens ligt.
Na deze nacht waren wij brak, maar Julia ook. Ze zag wit en lag als een lappenpopje in haar wipstoel. Geen geluidjes, geen lachje…ze pakte niet eens een speeltje aan. Ze is al dagen zo. Zou ze iets onder de leden hebben? Ze zit wel in een sprongetje volgens mij (27 weken is ze als ik de tel niet kwijt ben), maar zijn ze dan ook zo tam? Ik begin me zorgen te maken omdat ze zo slecht slaapt en omdat dat invloed op haar heeft. Ze zou zich nu juist goed moeten ontwikkelen! We hadden koorts opgemeten en ze had netjes 36,9. Ze zag ook eerder wit dan dat ze verhit was…
Ze is nu gewoon naar het kdv, maar echt lekker gaat het niet op dit moment. Zo’n kindje moet toch nog veel slapen? Soms slaapt ze wel 8 uur achter elkaar helemaal NIET. Zaterdag was ze wakker van half 12 tot half 8…lijkt me niet echt gezond! Moet ik toch maar speentjesdienst houden tot 15x toe? Of haar laten liggen, ook al jammert ze? Ik ben bang dat we dan alle drie niet meer slapen…Ik weet het even niet meer, het is allemaal best vervelend… Morgen naar het cb (arts), moeten ze haar maar eens even onderzoeken…
Groetjes Rainbow, trotse mama