Eerst de katten nu lavendel

Toen wij trouwens dit huis kochten, keken we expres naar de buurt en of er katten op straat liepen. Omdat hij wij er dus drie hebben, vonden we het belangrijk om te weten of in deze buurt de mensen ook katten hebben. Zeker omdat kattenbezitters het van elkaar minder irritant vinden als de katten over en weer lopen. En we zagen er genoeg, dus dat was voor ons wel belangrijk bij het besluit dat deze buurt goed was (naast natuurlijk nog heel veel andere dingen). Als er hier geen kat te zien was geweest, dan hadden we ons zeker achter de oren gekrabd.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

quote:
Al zou ik zelf geen katten hebben, maakt het me nog niet uit als andere katten in mn tuin schijten. Gaat vanzelf weer weg

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Kan me dit heel slecht voorstellen. Want als jij net lekker je tuin weer netjes heb en je komt de volgende dag buiten en de tuin is weer omgespit door die katten dan is dat wel iets waar ik me druk om maak… Werk namelijk niet voor niks aan een nette tuin.

@Mriek, mochten zich hier ontwikkelingen voordoen waar de wijkagent bij betrokken wordt, dan laat ik het weten.

Groetekes, Sje

@Sje, oké! Ook direct goed om te weten voor als wij ooit buren krijgen die zich komen beklagen over onze katten

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

@Miniboy; ik ben het eigenlijk helemaal met je eens. ik zou er ook gruwelijk van balen als heel mijn tuin vernield en ondergepoept is.

ehm mensen nu even wat anders he
wij hebben 2 parkieten. die staan in de winter binnen. en in de zomer buiten.
ik vind het echt ***** beesten, ze krijsen me s’ochtends om half 5 al wakker, ze smijten hun vogelvoer over het hele balkon en door heel de keuken als ze binnen staan en ik aaaargh draai ze het liefste hun nek om op die momenten. ze maken echt de hele boel smerig, ik vind ze irritant, ik slaap er slecht van, en wordt 8 van de 10 keer strontchagerijnig wakker.
maar manlief houdt van die beestjes en hij wil ze niet kwijt…
dus… dacht ik… als iemand van jullie die 2 nou komt ontvoeren he? of Michele…misschien houdt je kat van parkieten?
dan ben ik er tenminste vanaf!!!

@Miniboy: Tsja dat is ook maar net hoeveel waarde je aan je tuin hecht natuurlijk en hoe vaak en lang je er mee bezig bent.
Wij hebben achter stenen en gras en helemaal achter in de tuin nog wat zand waar bomen in staan. Dus veel valt er niet netjes aan te houden, behalve grasmaaien. Het kan me ook totaal niet boeien hoe het stukje zand er uit ziet waar die bomen staan. Daar staan geen mooie bloemen of wat dan ook.
Voor in de tuin hebben we wel allemaal planten en bloemen maar ook daar doen we verder weinig aan. Dus als de katten er in willen schijten, gaan ze hun gang maar Gratis bemesting
Maar serieus, ik hecht gewoon zo weinig waarde aan een tuin. Zolang we maar mooi gras hebben waar Sylvie heerlijk op kan spelen. En in het gras graven geen katten

Ja is ook wel zo… maar toch… Ben ik dan zo’n pietlut die haar tuin netjes wil hebben zonder gegraaf van die beesten in mijn tuin. Gelukkig doen ze het in mijn achtertuin niet … Maar wil ALLES er altijd netjes uit hebben zien

Maar weinig mensen met ervaring over de kattenverjager. Lees heel verschillende reacties op internet. Vind ze ook wel wat duur … maar soms is het je dat wel waard. Mocht het helpen!!!

Ook al zou zo’n kattenverjager helpen, ik geef er uit principe geen geld aan uit. Mooi niet dat de huisdieren van andere mensen mij een brok geld kosten! No way! Daar koop ik liever leuke dingen voor mezelf van!

Groetekes, Sje

Helemaal gelijk Sje … maar geen irritatie meer is me ook veel waard. Ik vind de meningen op internet te verschillend om mezelf eraan te wagen… dus tot de hogedrukreiniger maar klaar zetten

Of pitbull-muizen inzetten, dat kan ook nog!

Groetekes, Sje

quote:
Maar serieus, ik hecht gewoon zo weinig waarde aan een tuin. Zolang we maar mooi gras hebben waar Sylvie heerlijk op kan spelen. En in het gras graven geen katten

In het gras misschien niet, maar in de zandbak wel… Daar leggen ze zelfs wat neer als je niet uitkijkt en het duurt echt wel even voordat dat weg is hoor… Maar wij hebben ook 2 katten (en een hond en een vogel) en 1 komt ook veel buiten. Maar ik moet niet horen dat mijn buren er last van hebben of kattenstrond in hun tuin vinden. Die van ons is vaak 's-nachts op traviti en staat meestal rond een uur of 6 te miauwen voor de deur. Ik vind dat al bloedirritant. laat staan mijn buren. Ik vind het geweldig dat we huisdieren hebben, maar mijn buren hoeven er geen last van te hebben.

Een ander voorbeeld; verder op in de straat hebben de buren een hond (zo’n kleine) en die blafte de hele tijd als de buren niet thuis waren. De buren ernaast werden er gek van en hebben er wat van gezegd. Ik vind dat helemaal terecht. Ik bedoel, een hond mag best blaffen. Maar niet de hele dag door als zijn baasjes er niet zijn. Ik vind dat niet veel anders dan katten die andermans tuin bevuilen.

En ik hecht ook niet zo veel waarde aan mijn tuin. Dat is ook wel te zien. Maar een ander doet dat wel en doet er veel moeite voor om een netjes te houden. Dan vind ik dat er best wat van gezegd of tegen gedaan mag worden.

Groetjes Natasja

@Inge: Waarom laat je niet PERONGELUK het deurtje van je vogelhokje open staan?? hahahahahahahhaha

Liefs, Melanie

@Melanie: dan krijg ik echt op mn donder, nee dankje

quote:
@Michele: dus jouw katten plassen en poepen netjes in de kattenbak ipv bij mensen in de tuin en in zandbakken?

Yep dat doen ze inderdaad en als ze in een tuin poepen dan is het de onze (overigens doet alleen diablo dat soms) want ze kunnen bij ons de tuin niet uit dus niemand heeft last van ze.

Hmm ja Diablo is wel een redelijke jager. It is al bang voor duiven dus dat wordt niks en Artemis is te arrogant om te jagen. Ben bang dat het hem niet wordt meid,

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 02 Jul 2011 16:33:38

@Michele: aah balen

Ik kan me echt verbazen dat mensen die katten hebben het maar alelmaal op hun beloop laten… Maar straks wel lopen zeuren als er iets met de kat gebeurd is.
Hoewel, Goudvisje zal het niet erg vinden want die wil toch van haar katten af…
Breng ze dan naar het asiel ofzo.

Wij hebben twee lieve poezen. Twee zusjes.
Tot een jaar geleden ging het goed, ineens ging Jul aan de wandel.
Niet zo’n probleem ware het niet dat ze ergens kei en keihard ging zitten mauwen!
Aan één stuk door. En dat wilde wij niet. Ze zit nu dus aan de lijn. Inmiddels gaat Jut, haar zus er ook op uit. Maar alleen naar de buren nu het huis leegstaat. Anders komt ze er echt niet haha. Schijtluis.

Hiervoor hebben wij trouwens alles geprobeerd. We hebben zelfs schrikdraad gehad, maar Jul kroop daar gewoon tussendoor!!! Ik denk dat wij in totaal voor ruim 750.- aan materiaal aan de schutting gehad hebben. Maar niks werkte… Voor Jul nu dus een lijntje en als we weer buren krijg blijft Jut ook weer in de tuin.

@ Sje: Vergeet niet dat veel katten die weg zijn, vaak katten zijn die juist altijd binnen blijven maar per ongeluk ontsnapt zijn…

Verder vind ik gewoon dat JIJ voor katten gekozen hebt en niet je buren. Dat jij ze leuk vind wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet vinden. Ondanks dat ik zelf poezen heb, vind ik het mateloos irritant als ik in de tuin bezog ben en ik pak in andermans kattenschijt. Die van mij hebben binnen en buiten een bak, om dat te voorkomen… En dan zou ik de schijt van andere op moeten ruimen?

Dat dacht ik niet… Hier krijgen katten allemaal een bak water over zich heen (ze iets aan doen doe ik niet, dat gaat echt veeeeeel te ver) en als dat niet werkt verzamel ik de hoopjes in een zak en ga ik afleveren bij de baasjes.
Ik weet gelukkig bij wie de meeste thuishoren…

@ MammaH wij hebben hardhouten schuttingen waar ze niet overheen kunnen klimmen en de poort is betimmerd met platen van het laminaat dus ook te glad om hun nagels in te zetten en zelfs onze siamees die heel hoog springen kan komt er niet overeen. Want onze mening is ook onze katten blijven in onze tuin. Ik wordt ook sch**tziek van mijn buuf die steeds een zwervertje te eten geeft. Ik heb dat beest nu lellebel genoemd want als mijn buuf niet thuis is komt ze bij ons bedelen en ze neemt nu ook vrienden en vriendinnen mee. En die komen te pas en te onpas alle tijden van de dag en nacht en gillen dat die etters doen. Echt doodmoe wordt ik er van.

Groetjes,

Michèle

wij hadden ook heel veel last van katten in de tuin. En dan niet zozeer van de katten, want ik vind katten hartstikke leuk, maar wel van de kattenpoep.
Rens kon hier gewoonweg niet veilig buitenspelen in onze eigen tuin omdat die door de buurtkatten als toiet gebruikt werd. 20 drollen in de week was niets. Echt te smerig voor woorden. Alles heb ik geprobeerd van bepaalde planten tot het planten van bodembedekkers tussen onze planten zodat de katten niet meer zouden kunnen graven. Resultaat was dat de katten ipv in onze border op het grasveld gingen poepen. En dat daar ons gras van kapot ging.
Toen bij de buurman zijn vriendin introk met haar katten hebben hun zo’n schrikdraadinstallatie aangelegd en omdat ze wisten dat wij zo’n overlast hadden van andere katten hebben ze die gelijk langs onze tuin getrokken. Ideaal, we hebben nu nergens geen last meer van.

Groetjes Ramona

We hebben bij ons achterin de tuin een heel stuk lavendel gezet. Op aanraden van mensen want dit is toch wel zo mooi…!! En dat is het ook. Maar ik wilde er niet allerlei beesten bij … ben veel te bang voor wespen/hommels etc. Dus de tuinman ons geadviseerd en hij zei witte lavendel moet je dan nemen… daar komen minder hommels/bijen op af… Maar op dat stukje dat ik heb zitten komen wel 100 bijen/hommels af!! En Levi zit er met zijn mondje open naar te kijken… Het zweet breekt met uit als ik het zie want zie zo’n beestje al in de mondjes verdwijnen… Jurian loopt nl ook nog steeds vaak met mond open

Nu gaan ze er dus uit. Want ik wil dat niet… niet omdat ik het niet mooi vind (zeker wel) maar gewoon niet voor mijn kinderen!! Die moeten ook lekker kunnen spelen zonder die zoemers om hun hoofd en het geschreeuw van mama MONDJE DICHT :open_mouth:

Iemand een leuk idee als alternatief voor lavendel? Waar niet teveel op af komt

Ach, wat vervelend zeg die zoemertjes! Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.

Een alternatief waar geen zoemertjes op af komen (althans, ik zie er nooit zoembeesten bij hier in de tuin) is misschien de Virburnum “Sneeuwbal”. Typ op Google maar eens Viburnum sneeuwbal in, dan krijg je foto’s te zien. (Viburnum Opulus Roseum heet-ie officieel).

Lijkt op witte hortensia.

Supermakkelijke struiken die iets van 60-70 cm hoog worden. Elk voorjaar even alle stengels afknippen naar 15cm boven de grond en het gaat weer rap groeien en bloeien! Je hoeft er verder niks aan te doen…

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Jul 2011 14:02:39