Wij hebben ook de katten van onze buren regelmatig in onze tuin. Word er knettergek van. Al zeker 4 jaar zeggen ze ons toe dat ze een schrikdraad-installatie aan hun kant van de schutting aan gaan leggen, die installatie zit er half op maar wordt niet afgemaakt.
We hebben al een van hun katten binnen gehad zelfs! Zat ineens op de vensterbank! Kan mijn ramen nog niet eens fatsoenlijk open laten staan.
Of je zit lekker buiten te lezen onder het zonnescherm en dan springt er ineens een kat vanaf hun plat dak op ons zonnescherm! Leuke springplank namelijk!
Elke keer blijven we vragen hoe het met die schrikdraadinstallatie zit, en elke keer zeggen ze toe “oh ja, sorry, komt goed” en elke keer gebeurt er niks.
Ik weiger om heel mijn eigen tuin vol te proppen met cacaodoppen, koffiedrap, peper, knoflook, en weet ik veel wat. Wij hebben bewust gekozen voor “geen huisdieren”, dan wil ik ook geen last hebben van de huisdieren van andere mensen.
Ik vind het hun plicht om die beesten op eigen terrein te houden. Als mijn kinderen bij de buren ongevraagd de tuin in lopen, wordt dat toch ook niet gepikt? Zo werkt dat met huisdieren precies hetzelfde vind ik.
Het is toch belachelijk dat je onderhand van je eigen tuin een vesting moet maken om huisdieren van anderen weg te houden? Ik vind dat echt niet kunnen.
Inmiddels heb ik me voorgenomen (mag wel na 4 jaar een vriendelijke afwachtende houding aannemen) dat ik bij de eerstvolgende stevige overtreding van zo’n kat (zonnescherm, vensterbank, etc.) hiernaast aan ga bellen, alleen maar om te vertellen dat ik uiterlijk 3 dagen verder de wijkagent in ga schakelen om tot een oplossing te komen. Geef ik ze dus gratis 3 dagen om die schrikdraadinstallatie operationeel te krijgen en anders zet ik de wijkagent erop.
Ben er volledig klaar mee.
Groetekes, Sje