Eerst de katten nu lavendel

quote:
quote:
@Sje, wat verwacht je van de wijkagent?

Dat-ie bemiddelt voordat de boel escaleert. Want ik ben echt op een punt gekomen dat ik nog net geen in croma gebakken stukjes spons in de tuin ga leggen! En dat punt moeten we niet echt zien te bereiken want dan krijg ik de wijkagent nog aan mijn eigen voordeur.

Stuur ik hem liever vooraf naar de voordeur van de buren.

Ingrijpen bij burenoverlast is een zaak van de wijkagent en dit valt onder burenoverlast.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Jul 2011 13:18:20

Dat laatste snap ik. Maar ik vraag me af wat de wijkagent kan doen. Kan zo iemand je buren verplichten om maatregelen te nemen of de katten binnen te houden bijvoorbeeld? Als dat kan, maar ze doen het niet, wat dan? Ik vraag me af (maar da’s puur speculatie hoor) of het als puntje bij paaltje komt echt zal helpen. Maar goed, niet geschoten is altijd mis

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

@Hanna, mooi verwoord! Da’s precies hoe ik er ook over denk.

Groetjes,
M

@Mriek, zeker als de schrikdraadinstallatie er al half zit, dan kan de wijkagent de buren volgens mij wel verplichten om de boel operationeel te maken. Want die half aangelegde installatie suggereert dat ze bereid zijn om iets aan de overlast te doen. De maken het alleen niet af. Ze zeggen het alleen al jaren toe.

Groetekes, Sje

Katten zijn misschien wel gedomestiseerd door mensen, maar door die zelfde mensen zijn er nu meer katten dan mensen. En daar hoeven we echt niet altijd blij mee te zijn.

Groetjes,

Michèle

@Michele: Tsja maar dat is dan weer een kwestie van je kat castreren of poes steriliseren. Dat vind ik persoonlijk compleet los staan van je kat/poes opsluiten.
En dan nog kunnen die katten er zelf dus niks aan doen, maar zij moeten er wel voor boeten?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

ach, zelf maak ik mij er niet druk over. We hebben geen huisdieren, maar in ons vorige huis was er een woning achter ons, die veel katten had. kwam er wel eens eentje bij ons in de tuin. geen probleem vond en vind ik, heb er geen last van, sterker nog, vind het wel lieve beestjes, dus ik gaf altijd een plakje worst ofzo, of wat leverworst. misschien niet goed, in de zin dat je ze dan vaker in de tuin hebt, maar goed, ik heb er geen last van. Als de eigenaar mij zou zeggen dat die liever niet eheft dat ik hun kat wat eten geef, dan zo ik daar naar luisteren. maar die kat bleef ook niet lang ofzo, ging ook niet naar binnen verder, alleen in de tuin. en ging ook weg, dus bleef maar heel even in vergelijking met de kat van goudvisje. Zou zelf ook graag een kat als huisdier willen hebben, man werkt helaas niet mee. Volgens een allergie test schijn ik allergies te zijn voor katten, ervaar het zelf echter niet echt zo. Of nou ja, moet wel meer niezen enzo, maar goed, ik heb er geen gruwelijk last van.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hahaha, bakmama is dit niets voor jullie huishouden dan als je zo allergisch bent!

http://www.petcatguide.com/wp-content/themes/CustomTheme/images/hairless.jpg

http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=533735

whaahahahahwhahahahahwahhhahahahahhhhhhhh

Sorry ik stik bijna van de lach, elke keer als ik die foto zie! Wat een zielig mormel he!

@ Goudvisje, heb jij helemaal gelijk in, maar hoeveel katten worden niet naar buiten gegooid als ze niet meer bevallen, die beesten lopen allemaal buiten en zijn ineens van niemand meer.

Overigens houden ze hier sterilisatie en castratierondes. Dan worden er briefjes in de bus gedaan om mensen te waarschuwen en dan kunnen ze hun kat binnen houden, ze komen dan op een bepaalde dag en nemen dan alle katten mee die ze vangen kunnen en die worden allemaal geholpen. Zo proberen ze de zwerfoverlast te beperken.

Maar ik ben zeker van mening dat mensen die katten houden ook de overlast zelf kunnen beperken door hun kat IN de tuin te houden.

Groetjes,

Michèle

Ik vind echt dat mensen die katten willen hebben (want je kiest ervoor!) dat je die dan ook bij jezelf moet houden … en zeer zeker niet bij de buren. Hier lopen ze elke nacht te janken alsof het kinderen zijn … zit kaarsrecht in bed omdat ik denk wat gebeurd er :O… en dan ook nog die stront in mijn tuin… Tja daar kies ik niet voor, maar zij die een kat hebben wel. Ik vind bijv vogels weer heel ander verhaal die neem je nl niet maar komen zelf en poepen ook … maar dat zijn geen huisdieren… Dit zijn huisdieren die je zelf neemt. Hier ook buren met schrikdraad op hun schutting… super vind ik dat! Die nemen alle verantwoordelijkheid voor hun kat. Maar dat ze bij de buren gaan scheiten dat gaat te ver … Tuurlijk een brandplek ga ik ze ook niet bezorgen, maar soms wordt ik zo woest dat ik voor de gevolgen niet in sta…

Een haan in je eigen kippenhok mag midden in het dorp niet maar gejank en stront van de katten van andere … no problems.

Nou als ik elke dag poep moet gaan scheppen, wil ik dat best doen hoor. Maar ik denk tegelijkertijd ook dat sinds dat wij hier wonen, ook onze buren geen muizen meer hebben. En met mijn enorme tuin, kan ik die domweg niet gaan afzetten. Daarbij heb ik 2 katten uit een asiel die heel blij zijn met dit huisje maar die gewend waren om buiten te scharrelen. Die hou ik dus echt niet binnen heel de dag. Een hond aanschaffen helpt ook heel goed hahaha, als er een vreemde kat komt is ie zo weer weg.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ik snap dat je daar helemaal gillend gek van wordt. ik heb ook he-le-maal NIKS met die beesten, ik irriteer me op de 2e plaats al aan het feit dat mensen met een hond hondenbelasting moeten betalen (en dan moeten we de hondenpoep nog opruimen ook dus waar voor dan betalen?!?!) en mensen met een kat schijten overal neer en komen in iedereens tuin vervelen en daar wordt niks aan gedaan.
ze zien er lief uit maar daar is ook (in mijn ogen!) alles mee gezegd.

@ Inge ik heb heel lieve wel opgevoede katten hoor

Groetjes,

Michèle

@Michele: Ja maar er zijn helaas ook hele slechte baasjes inderdaad. Je hebt ook genoeg mensen die constant maar kittens nemen en als ze dan groot zijn ze ergens in het bos dumpen ofzo. Dat vind ik ook verschrikkelijk en zou ik zelf nooit doen… Daarom kan je ook niet alle kattenbaasjes over 1 kam scheren. Want ook al zitten onze katten niet opgesloten in onze tuin, het zijn hele lieve beesten (Op die irritante dingen die ik eerder noemde na ) En onze kat die zo piept, fluffy, die ligt bijna de hele dag in onze tuin. Niemand heeft last van ze of klaagt over ze, dus hoef ik er ook niks aan te doen vind ik.
Onze katten zijn helemaal niet vervelend voor andere mensen. Nogmaals als mijn buren zouden komen klagen zou ik heus wel bereid zijn samen tot een oplossing te komen. Maar wat ik al zei ga ik mijn katten niet opsluiten omdat andere mensen er MISSCHIEN last van kunnen hebben.
Wij hebben hier een hele kat vriendelijke buurt. Iedereen heeft hier katten/poezen en iedereen hier is er gek op. Dus dan zie ik echt niet in waarom ik mn katten verplicht in de tuin zou houden.

Maar jeetje zeg wat een topic, wat hebben veel mensen een hekel aan katten… Had ik echt niet verwacht Maar ja ik maak me niet zo snel druk om dingen. Al zou ik zelf geen katten hebben, maakt het me nog niet uit als andere katten in mn tuin schijten. Gaat vanzelf weer weg

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

quote:
ze zien er lief uit

Ik vind ze er helemaal niet lief uitzien. Ze stralen naar mijn idee altijd minachting uit. Maar kan ook dat ik dat denk te zien omdat ik geen goede vriendjes met ze ben.

Groetekes, Sje

@Michele: dus jouw katten plassen en poepen netjes in de kattenbak ipv bij mensen in de tuin en in zandbakken?

@Sje: aaah die kleintjes toch? die vind ik er wel lief uit zien. en ik heb eigenlijk alleen maar nare ervaringen met katten. zeker met zwarte katten maar ik zal de details besparen

Ik heb ook helemaal NIKS met katten, zelf hebben we ook geen huisdieren. Maar voor de rest heeft bijna iedereen in de straat wel 1 of meer katten… Tja en dan allemaal grote, meestal niet omheinde tuinen. Dus hier lopen er ook altijd wel een stelletje rond.
Ik vind het niet erg. 1 poes is wel gezellig en laat zich aanhalen door dochter.
Tja tuurlijk vinden we ook wel eens poep in onze tuin. Maare… tja dat komt er van als je je tuin niet omheind

Waar ik me veel meer aan stoor zijn de duiven van de buurman als die terugkomen zitten ze allemaal in mijn boom… en schijten mijn auto die daaronder lekker in de schaduw staat helemaal onder!
Dus… ik kan natuurlijk de buurman zn duiven laten opruimen
OF accepteren dat mn auto nou eenmaal vies wordt en wassen dus geen zin heeft
OF de auto op een andere plaats, dus in de zon zetten
OF… mijn eigen boom omhakken.

Maar over duiven overlast wordt nooit wat gezegd… die mogen dan weer gewoon rondvliegen, en zijn dus véél irritanter dan katten die dan af en toe ook nog wel gezellig kunnen zijn.
Maar als ze binnenkomen om boterhammen te jatten ben ik wel goed pissed en krijgen ze idd de tuinslang!

Duiven zijn inderdaad ook irritant. Ik heb het idee dat er hier in de wijk ook steeds meer zitten. Wij ruimen beginnende duivennesten altijd op maar dat doet niet iedereen.

Volgens mij mag je alleen nog maar aan duivenmelkerij doen als je dat al deed toch? Ermee beginnen of ze mee verhuizen, dat mag toch niet? Of is het nog steeds een “sport” die ongelimiteerd uitgeoefend mag worden?

Groetekes, Sje

Oh geen idee? Ik wist niet eens dat daar regels voor waren
Maar goed, buurman woont er langer dan ik. Dus of ie ze mee verhuisd heeft van een vorig adres, geen idee

Enne… nee nestjes opruimen zou ik niet kunnen ! Hoe erg ik me er ook aan stoor!
Dat vind ik het zelfde als jonge poesjes verdrinken…

Alleen beesten die ongenodigd mn huis binnenkomen worden gedood (muizen, mieren, spinnen etc.) Wat buiten loopt is vrij.

@Sje, dat zou kunnen. Ik ben benieuwd. Stel dat je de wijkagent inschakelt, hou ons op de hoogte wat hij/zij ervan zegt, oké?

Groetjes,
M