Wij doen dus altijd bij de hoogvliet boodschappen en ik probeer maar 1x per week, dat scheelt al behoorlijk, omdat je dan geen extra koekjes enzo meeneemt (als je een lijstje hebt) en dan baseer ik een aantal maaltijden op de aanbiedingen. Hoogvliet heeft ook echt goede acties vind ik. Maar ik denk dat wij nog goedkoper uit zijn, als we zeg eens in de twee weken of eens in de maand naar de liddl gaan. We zijn er binnen 2 minuten en bijvoorbeeld wc papier, chips, koekjes, vis en diepvriesproducten zijn daar heel goed. Las dat ze in groente en fruit ook als beste gestest zijn, maar dat haal je niet voor een maand…
Dan zouden we nog meer kunnen besparen, maar we nemen de moeite vaak niet.
Wij hebben de AH niet in de buurt, dus als we daar boodschappen doen, komen we in de verleiding allerlei excelentproducten te kopen en komen w ALTIJD met te veel en te dure producten thuis. Zondag moesten we boodschappen doen en bij ons in het dorp kan dat niet, dus moesten we naar de AH in Den Haag. Ik speciaal naar de website, kopje bonus en daar mn lijstje op gemaakt. BLIJKT DAT DIE AANBIEDINGEN PAS DE DAG ERNA INGAAN!!! GRRRRR… dan zet je het toch niet op je site bij bonus? Dus alsnog 60 euro voor 3 dagen kwijt. Dat vind ik zonde.
Maar ik ben er wel echt achter dat slim boodschappen doen een hele hoop kan schelen, zonder op kwaliteit in te boeten.
Inwisselen tweede auto voor scooter scheeld eons ook een hoop. Zorgverzekering onder loep nemen, energieleveranciers vergelijken (al scheelt dat niet heel veel naar mijn idee, kun je beter zorgen dat je zuiniger bent, staan al veel tips voor).
Maar hoe dan ook, je komt eruit met de tweede! Je kunt natuurlijk ook je decembergeld opzij zetten en wat minder dure kerst/sintinkopen doen. dat tikt ook lekker aan qua sparen. Het is vooral bewust zijn van je geld en wat dingen kosten. Je kunt een lunchpakket maken thuis, of een broodje in de kantine halen, dat telt ook behoorlijk op.
Iedereen heeft zn eigen priorieteiten en bezuinigt op andere gebieden, dus wat dat betreft is het ook kijken wat bij jullie past, wat voor jullie belangrijk is.
Liefs!