Een tweede erbij of ....?

@ lalala…ik heb nog s ff gekeken en denk dat jij gelijk hebt…je krijgt nu 2 klo voor 11.50 (denk ik nu ook)…

@bakmama: NEE das niet waar! ik zit hier nu met de folder naast mij en er staat DUIDELIJK in hoeveel erin zit het zijn gewoon de standaard pakken.

Ik zie nu (die staan ernaast) dat de eierkoeken(van die lekkere grote) ook in de aanbieding zijn 1+1 gratis…dus 8 grote eierkoeken voor 1.48.
Morgen 's ff naartoe…lekkerrrrrrrrrr!

Gr, Danielle

@Bakmama, en dan heb jij het geluk dat je een makro pas hebt, want er zijn er niet veel die dat hebben ben ik bang!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Natuurlijk zullen er in de AH dingen in aanbieding staan, die dan bij Aldi duurder zijn. Het gaat er eigenlijk gewoon om, dat niet alles wat je nodig hebt gelijktijdig in aanbieding staat hé. Dus als je dan voor een paar dingen naar de AH rijdt, omdat ze daar in aanbieding staan en dan voor de rest naar de Aldi, is het zonde van je benzine. En als je dan alleen maar naar de AH rijdt, kom je uiteindelijk duurder uit, omdat je ook dingen moet kopen die niet in aanbieding zijn.
Als je altijd het huismerk koopt, kan het zijn dat je niet duurder uitkomt dan de Aldi, maar ze hebben ook niet van élk product een goedkopere variant van huismerk, dus zal je automatisch ook enkele duurdere dingen kopen denk ik als je in de AH winkelt.

snapte even niet waarom Bakmama geluk had met die makropas maar even op google gekeken… In België kan iedereen een pas aanvragen, in Nederland blijkbaar niet… Hoe oneerlijk is dat?

Ja, ik las het op de site. Hier kan iedereen dus gewoon naar de Makro, maar ben nog nooit gereden… Is drie kwartier rijden. Vind ik zonde van m’n tijd.

Ook wij zijn 50/60 euro perweek kwijt aan boodschappen… en dan ga ik naar de Aldi,… voor luiers en voeding voor Joël ga ik naar de C1000 en voor een paar kleine dingetjes… Als ik ALLES bij de c1000 moet doen, ben ik meer dan 100 euro kwijt…

ze hebben nu een leuke aanbieding bij de c1000 van de waspoeder… ik heb nu zo`n hele grote doos gekocht… waar je 73wasjes mee kan doen, voor 10 euro… Normaal 20 euro… dus dat hoef ik voorlopig ook niet meer te halen

Liefs, Melanie

Ik heb de Huggies bij de Kruidvat gehaald… In de maat 4 zitten er 32 in en daar zijn ze nu € 3,50 per pak… Lisa kan niet tegen de pampers, daar krijgt ze uitslag van, net als Nikki destijds…

Wij doen dus altijd bij de hoogvliet boodschappen en ik probeer maar 1x per week, dat scheelt al behoorlijk, omdat je dan geen extra koekjes enzo meeneemt (als je een lijstje hebt) en dan baseer ik een aantal maaltijden op de aanbiedingen. Hoogvliet heeft ook echt goede acties vind ik. Maar ik denk dat wij nog goedkoper uit zijn, als we zeg eens in de twee weken of eens in de maand naar de liddl gaan. We zijn er binnen 2 minuten en bijvoorbeeld wc papier, chips, koekjes, vis en diepvriesproducten zijn daar heel goed. Las dat ze in groente en fruit ook als beste gestest zijn, maar dat haal je niet voor een maand… Dan zouden we nog meer kunnen besparen, maar we nemen de moeite vaak niet.

Wij hebben de AH niet in de buurt, dus als we daar boodschappen doen, komen we in de verleiding allerlei excelentproducten te kopen en komen w ALTIJD met te veel en te dure producten thuis. Zondag moesten we boodschappen doen en bij ons in het dorp kan dat niet, dus moesten we naar de AH in Den Haag. Ik speciaal naar de website, kopje bonus en daar mn lijstje op gemaakt. BLIJKT DAT DIE AANBIEDINGEN PAS DE DAG ERNA INGAAN!!! GRRRRR… dan zet je het toch niet op je site bij bonus? Dus alsnog 60 euro voor 3 dagen kwijt. Dat vind ik zonde.

Maar ik ben er wel echt achter dat slim boodschappen doen een hele hoop kan schelen, zonder op kwaliteit in te boeten.

Inwisselen tweede auto voor scooter scheeld eons ook een hoop. Zorgverzekering onder loep nemen, energieleveranciers vergelijken (al scheelt dat niet heel veel naar mijn idee, kun je beter zorgen dat je zuiniger bent, staan al veel tips voor).

Maar hoe dan ook, je komt eruit met de tweede! Je kunt natuurlijk ook je decembergeld opzij zetten en wat minder dure kerst/sintinkopen doen. dat tikt ook lekker aan qua sparen. Het is vooral bewust zijn van je geld en wat dingen kosten. Je kunt een lunchpakket maken thuis, of een broodje in de kantine halen, dat telt ook behoorlijk op.

Iedereen heeft zn eigen priorieteiten en bezuinigt op andere gebieden, dus wat dat betreft is het ook kijken wat bij jullie past, wat voor jullie belangrijk is.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Het begint al een echte besparings topic te worden hier. Leuk!

Ik ga vaak naar de Dirk van de Broek en let op de 1+1 acties bij andere supermarkten met name hier bij de Emte/Golff die normaal gesproken niet zo voordelig is muv eigen merk. Laatst ook Huggie billendoekjes gekocht bij het Kruidvat, per pakje was het minder als 1 euro. Toen gelijk langs de Lidl die er naast zit.

Ik probeer het dus ook zo praktisch en voordelig mogelijk te combineren …

En AH … als ik daar boodschappen ga doen dan red ik het niet met 60 euro. Mede door de gemaks produkten, ze hebben wel kwaliteit … vlees, groente … bij de Dirk vind ik het niet allemaal even mooi en fris uit zien.

Op internet de komende folders bekijken is ook handig.

Gr Esther

ik leef van 1500 pm maand met drie kids daar gaat bijna 1000 euro vanaf voor de vaste lasten en 100 voor de variabele lasten zoals de telefoon rekeningen.
om de na bij leef ik dus van 400 in de maand met drie kids, en dat lukt prima, oke zo nu en dan als er een onverwachte rekening komt word het krap aan de eind van de maand maar over het algemeen lukt het prima, helaas is het net niet genoeg om er een buffer van op te bouwen maar wel om mijn kids en ons zelf er netjes bij te laten lopen kwa kleding en schoenen, ook staat er elke middag en avond een lekkere warme maaltijd op tafel en is de snoepkast ook altijd gevuld (hoewel daar wel wat op bezuinigd kan worden)

ook mijn huis ziet er gewoon leuk en gezellig uit , ja vaak uit tweede hands spullen die we zelf opknappen en schilderen naar onze smaak maar wat zou het , we sparen het milieu en onze portomenee ermee.

wel heb ik na mijn jaarafrekening besloten om de wasdroger minder te gaan gebruiken want sinds ik die heb zijn de kosten wel erg gestegen

before you judge me, try hard to love me

Ik zou idd gewoon eens een tijdje je uitgaven bij gaan houden. Dan krijg je overzicht en krijg je ook een idee van waar je op zou kunnen besparen. Het loont echt de moeite om eens te kijken wat er uit gaat aan bv boodschappen. Wij redden het hier met z’n drieen van 50 euro per week(excl luiers ed)
Besparen kun je ook goed op luiers en op babyvoeding. Zelf maken is veel goedkoper als potjes bv. En gewoon zelf vers koken is veel goedkoper als alles kant en klaar. En ook op benzinekosten valt makkelijk te besparen. gewoon de fiets pakken voor kleine stukjes scheelt al bakken met geld. En idd kinderkleertjes via mp scheelt ook veel. Zo heb ik eens een pakket gekocht bomvol met mexx diesel ed wat echt een complete collectie was en maar door een kindje gedragen voor 50 euro. Er zat oa een merkbroekje in wat nieuw zomaar 100 euro kost. Ik krijg altijd hele leuke reacties op rens zijn kleding en het merendeel van wat hij draagt is niet nieuw maar dat zie je echt niet.
Alles wat je zo bespaard kun je dan weer op je spaarrekening zetten.
Het scheelt ook als de 2e er is en mensen vragen wat je wilt hebben om dan gewoon bonnen te vragen. Die kun je dan gebruiken als je nieuwe kleertjes ed nodig hebt.

groetjes ramona

Petje af, mama van 3 jongens! 400 euro in de maand met 3 kids! Daar zou ik nog heel veel extra tips voor nodig hebben! Goed hoor!

Liefs!

Dat vind ik idd ook knap hoor. Hier hou ik zo’n 500 euro over als de vaste lasten eraf zijn en die gaan meestal ook wel op terwijl we daar echt geen gekke dingen van doen.

groetjes Ramona

Wij proberen wel wat meer te besparen nu op boodschappen. Gingen eerst altijd naar AH. Nu gaan we voor de pepsi max (waar ik min. 1 fles per dag van drink) en de melk, yoghurt ed naar Duitsland. 6 flessen pepsi voor 3,30! Voor de Golden Power (ook verslaafd) naar de Aldi en voor de rest naar de Nettorama of Super de Boer (die zit in de buurt)

bij de Nettorama zijn de pampers trouwens altijd maar 0,24 ct per luier. 18,- voor een doos met 2 grote pakken.

22-12-2009 colin geboren

Wij halen alles maar dan ook alles (pampers, shampoo, kattenvoer etc) bij de Jumbo en ben iedere week zo rond de 80 euro kwijt. Soms ook wel 100 hoor, moet ik eerlijk zeggen

Ik heb gewoon geen zin om iedere week een middag naar de stad te gaan om koopjes te gaan struinen. Deels door mijn rug, deels omdat ik het lekkerder vind om een uur met de honden in de polder te lopen en deels luiheid.

nu zag ik dat bij de Etos 4 pakken Pampers in de aanbieding zijn voor € 30, dan vraag ik aan mijn schoonmoeder of zei dat wil gaan halen, die is 5x per week in de stad te vinden.

Groetjes van Sascha en Senne

O, en Sje… super bedankt!! Ben er echt heel blij mee!!

Groetjes van Sascha en Senne

Leuk Topic, alle bespaartips en om te lezen waar iedereen winkelt.

Ik vind het echt knap dat mensen voor 50 eur alle boodschappen hebben. Ik doe echt geen gekke dingen met boodschappen en hoef ook niet van alles het A merk te hebben, maar ik kom toch altijd wel boven de 50 eur. Wij hebben hier de AH en de Dirk vd Broek naast elkaar zitten. Ik haal bijna alles bij de Dirk, alleen voor het fruit en vlees ga ik naar de AH. Hihi en natuurlijk de aanbiedingen daar. Vlees van de Dirk vind ik een stuk minder dan van de AH en er zit bijna geen prijsverschil tussen. Fruit vind ik van de Dirk ook niet super, zit in grote bakken en bederft heel snel. Bij de AH kun je gewoon per stuk kopen, dus zelf bepalen hoeveel je van een fruitsoort meeneemt. De Lidl en Aldi kom ik eigenlijk nooit. Sowieso moet ik daar 10 minuten verder voor rijden, terwijl de Dirk en AH hier om de hoek zitten. En voor mijn gevoel is het toch net even wat minder allemaal. Maar misschien vergis ik me hierin.

Ook lukt het mij niet om 1 keer per week boodschappen te doen. Lees hier dat mensen dit wel doen. Maar sommige dingen als groente blijven echt geen week goed. Ik probeer het dus te beperken en ga meestal 2 keer per week. Dus dat valt ook heel erg mee.

Groetjes,
Sandra

Sandra, als we dan toch met tips aan het gooien zijn, hoe ik dat doe als ik 1x per week koop:
Ik plan de meest bederfelijke groenten zo snel mogelijk na de boodschappen. Bijvoorbeeld brocolli of aubergine kan best 5 of 6 dagen in de groentela liggen. Ook plan ik dan aan het einde van de week pasta met spinazie of gebakken aardappeltjes met rode kool (diepvries, net zo gezond. Ook de aardappeltjes diepvries of verse) Ook paprika, ui, knoflook, tomaten, courgette kun je best een aantal dagen bewaren voor een verse pastasaus. Al heb je ook van die kant en klare flessen met pastasaus, die kun je ook lang bewaren. Soep is nog zo’n voorbeeld. Die maak ik niet zelf, maar zo’n soep in zak is ook lekker en gezond. Afbakbroodje en lekkere kaas of vleeswaren erbij. Of tuinerwten uit de vriezer, kun je ook zelf lekkere soep van maken met mozzerella.

Voorgesneden groenten plan ik het eerst, dan boontjes en lof enzo, dat kan makkelijk 3 dagen in de koelkast. Daarna dus wat ik hierboven noemde.

Het is wel even nadenken van tevoren, maar goed te doen!

Inclusief luiers, schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, shampoo zijn wij ook ongeveer 80 / 90 euro per maand kwijt. Ik vind dat wel netjes eigenlijk. We houden ook van lekker eten, dus (als ik niet zwanger ben) een biefstukje, varkenshaasje nemen we lekker mee en daar betaal je dan 5 euro voor, maar zit je ook te smullen, dat vind ik ook belangrijk!

En oh ja, pasta wil ik van duo penotti, en pindakaas van calve, vlokken van de ruijter, dus ook daar doen we niet zuinig over!

Liefs!

Jep, zo doe ik het ook Liske
Wat betreft verse groenten ed.
Paprika, prei en dat soort dingen blijven rustig een week goed in de koelkast (en dan heb ik het van de lidl), uien hebben we ook altijd liggen, evenals knoflook.
De zakjes, let ik erop als ik ze koop dat de datum zo ver mogelijk weg is.
Mochten we het echt niet redden, gooi ik hem in de vriezer, afhankelijk van wat we ermee gaan eten.

Vlees heb ik altijd in de vriezer zitten.

Wij doen in principe 1x boodschappen, maar het komt eigenlijk elke week wel een keer voor dat ik iets vergeet, en dan haaal ik het gewoon even tijdens mijn wandelrondje met Seth.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor de tips Liske.

Hihi idd wel even nadenken, maar ga het toch proberen zoals jij aangeeft. Wij eten de meeste dingen vers, maar idd ook wel eens iets uit de vriezer zoals spinazie. Of bruine bonen uit een pot. Vanvond eten we trouwens spinazie, maar dat moet ik dan gewoon aan het einde van de week plannen

Groetjes,
Sandra