Een tweede erbij of ....?

140 000 euro? Dat is een bouwgrond hier… Dan heb je nog geen huis…

Haha, dat is inderdaad heel goedkoop!
Dat hebben wij bijna voor ons flatje betaald van 60 m2 :open_mouth:
Helaas zijn ook hier de huizen duur!

Verder sluit ik me aan bij de rest, je gaat leven naar wat je hebt.
En wij gaan er het komende jaar weer flink op vooruit!!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Grappig al die reactie … het ging over het krijgen van een 2e kindje… ik zou heel graag een 3e een 4e een 5e etc willen. Maar die zwangerschappen VRESELIJK!! 9 maanden ziek!!! Daarom toch maar even rustig aan en genieten van de boys

Kijk dit kan ook een reden zijn toch?

Haha ik woon in Zeeland
Is inderdaad niet heel duur hier in vergelijking met andere delen van NL.

Mijn broer heeft een leuk huisje gekocht met tuin, 3 slaapkamers, grote keuken en woonkamer voor 100.000 !!! Wel in een rijtje dan. Maar echt een heel leuk dorp, ook gewoon met winkels enzo.
Wij wonen in een ander dorpje, maar hier heb je helemaal niks van winkels, zelfs geen buurtsupertje. Alleen een bakker die maar halve dagen open is…
Wij hebben ons huis gekocht voor 185.000, maar dan wel met ruim 700m2 grond.

Het is denk ik inderdaad wel waar dat je gaat leven naar wat je hebt. Dus komt er een tweede bij zul je misschien wat luxe moeten inleveren, maar ik denk dat dat vanzelf gaat.
Enne, de ervaring hier is dat een tweede toch goedkoper is dan de eerste. Sowieso de meubeltjes enzo die je niet meer hoeft aan te schaffen, maar denk ook aan speelgoed.
Voor de oudste heb ik vaak als ik iets leuks, nieuws zie dat ik het voor hem wil kopen zodat hij een nieuwe uitdaging heeft… voor de jongste bijna nooit voel ik me wel eens schuldig over… maar ik zou gewoon niet weten wat ik voor haar moet kopen! Ze kan vanalles pakken wat van haar broer geweest is, en verder speelt ze met dr popjes en serviesje… Tja daar valt verder ook weinig aan uit te breiden. (ze heeft al 5 poppen dus om er nou nog meer te kopen heeft weinig zin)

Tja voeding, luiers en kleertjes moet je toch kopen natuurlijk, maar ook daar zijn heel veel verschillen in prijzen. Ik heb trouwens zeker voor de jongste heeeeel veel kleren gekregen. Soms zelfs bijna jammer want dan heeft ze weer een kast vol en is het eigenlijk niet nodig om zelf wat nieuws te kopen voor haar. Terwijl dat juist zo leuk is
En voeding hoeft ook niet duur te zijn… Ik heb de oudste 7 maanden volledig BV gegeven, en fruit en groente at hij vers met ons mee. Dan heb je daar dus vrijwel geen kosten aan.
Als BV niet lukt moet je natuurlijk wel FV kopen… dat viel bij de jongste dan ook een beetje tegen in de kosten. Maar we hebben het altijd goed gered hoor.

Ik vind 530 euro voor huren ook nog best wel duur, maar wij zitten dan ook goedkoop voor € 435,=. Het huis is niet heel groot, maar we hebben wel 3 slaapkamers een badkamer (wel van 2 bij 1 hahaha, maar meer hebben we ook niet nodig en wasmachine en droger staan er in) en een grote zolder slaapkamer met nog een groot stuk voorzolder… wij zitten dus echt heel goedkoop merk ik!!!
Aan ieder zelf te beslissen hoe hij/zij met zijn/haar geld om gaat toch?! Ik zou me igg niet tegen laten houden voor een 2e, tenzij je echt heel erg krap zou zitten…

Zo, uit dit topic blijkt dat iedereen toch wel erg met geld bezig is. Hoe rooi je het iedere maand en waar liggen de prioriteiten. Leuk om te lezen.
Nooit geweten dat Zeeland zo goedkoop is joh! Wij hebben voor ons paleisje aan de kust (3 slaapkamers, kleine tuin) gewoon 220000 neergelegd. das voor hier helemaal niet gek. We konden het makkelijk financieren, dus maakt ook niet uit. maar dat scheelt natuurlijk wel veel in de kosten! Wonen is wel belangrijk vind ik.

Voor de tweede die nu op komst is, geen rekening gehouden met financiën. Zo nodig passen we onze uitgaven wat aan. Nou hebben we sowieso een van de auto’s vervangen door een scooter (voor alleen 20 minuten naar het werk heen en weer scheelt dat een hele hoop!) en heb ik de zorgverzekering eens onder de loep gehouden. Dus ook dat scheelt. Maar ik zag dat de toeslag voor kinderopvang (nu nog 1 kind) 40 euro p/m minder is geworden voor ons… Wat dat betrfet vechten tegen de bierkaai. Die financiele crisis moeten wij toch echt opvangen, dat gaan de banken niet doen. Ik ga zo 6 uur minder werken om 2 dagen bij de kids te zijn, maar mn man neemt zn ouderschapsverlof pas later op, dus dat zal niet veel schelen op maandbasis. Voornemen is wel om meer bij de Lddl te halen. Al scheelt de hoogvliet waar we nu kopen al een hoop met de AH.

Wij zijn al 3 jaar niet meer naar het buitenland geweest en dat lijkt me wel weer heerlijk, dus daar houden we dit jaar wat geld voor apart.

Verder heb ik het geluk met twee meiden, dus kan veel kleding en speelgoed zo weer gebruiken. De eerste 3 pakken pampers zijn al binnen, die had mn zus te veel gekocht en voor de babykamer heb ik alleen maar kleine dingejes gekocht, omdat ik nu met paars/lila wil inrichten. Daarnaast hebben we lieve ouders die ook graag wat willen geven voor de kleine, dus weinig kosten tot nu toe. Zo hopelijk BV geven, dus dan zijn het alleen de luiers die kosten. Qua kinderstoel, autosteltje enzo is het leeftijdsverschil tussen Nora en de volgende precies goed, hoef geen nieuwe te kopen tzt.

En inderdaad bewust op de kosten letten kan best leuk zijn. Ik voel me sowieso rijk en dat heeft veel meer met mn gezin familie en vrienden te maken dan met de bankrekening. Maar we hebben ook niet te klagen financieel. Zolang we allebei werken dan…

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
@rainbow, een tweede is financieel logischer wijs ook helemaal geen probleem met dat inkomen, moet makkelijk kunnen, maar ik kan me wel voorstellen (en dat is bij ons ook zo) dat je eerst het zuiniger aan wilt doen, en letterlijk wil zien wat je per maand maximaal kunt overhouden, voordat je er aan begint. Maar wat je zegt over dat je voor een tweede het meeste al in huis hebt, dat klopt helemaal, dat scheelt ook een bult!!

liefs woezel

Wij hebben ook een excel bestand en daar staan onze vaste lasten allemaal op, met het bedrag.
Erg handig… En wij hebben voordat we Joël kregen alles op een rij gezet, van inkomsten tot uitgaven, en wat we precies overhouden, maar ook op welke datums er wat af ging, of erbij kwam. Zodat ik precies weet welke WEEK ik wat te besteden heb.
Zo zijn wij er ook achter gekomen dat een tweede wel te doen is.

Wij hadden ook alles van Noah nog dus dat scheeld inderdaad een hele hoop!

Liefs, Melanie

Wij hebben ons huis te koop staan in zeeland?!?!?! Interesse
179.000… hihi, grapje.

Maar Esther2107, ik weet niet waar jij woont maar een eensgezinswoning voor 140000 in zeeland, dan woon je wel in Zeeuws Vlaanderen zeker?

Sje, mag ik ook jouw Excel-sheet? Mijn goede voornemen was (oa) een kasboek bij gaan houden nl… saschas@zeelandnet.nl

Heel erg bedankt!

Groetjes van Sascha en Senne

Hallo allemaal

Poeh … wat een reacties. Dank je wel hiervoor…

Dus ik kan met ons maandinkomen dus voor een tweede gaan? Haha. Gaat nu alleen nog maar over inkomsten en uitgaven… nu is mijn twijfel nog niet helemaal weg… Graag nog wat tips over hoe en wat er gespaard wordt. Als je veel meer verdient dan 2900 euro heb ik niet veel aan de tips… het sparen moet van dit loon kunnen .

groetjes Joyce, mama van Kane

joyce Kurstjens-huber

tja dais afhankelijk van hoe hoog je vaste lasten zijn!! Tel die eens bij elkaar op, wat je maandelijks kwijt bent, en hoeveel je dan nog overhoudt. Reken dan uit hoeveel geld je kwijt bent aan boodschappen per week, benzine en eventueel als je rookt, tabakswaren, en kijk dan hoeveel je over houdt. Dat bedrag zou je dan kunnen sparen in de maand. Daarnaast idd, de was ophangen ipv drogen, spaarlampen, niet oevral in huis de verwarming aan, maar bv alleen in de woonkamer. speelgoed kopen op markt plaats en eventuele andere spullen zoals meubels die nodig zijn, kijk dan ook op mp, doe de boodschappen bij de lidl o aldi ipv AH, etc. etc. Oh en zorg dat je koelkast en was machines altijd goed volzitten, spaart ook energie!

liefs woezel

Ik lees bij heel veel mensen dat ze lieverr naar de aldi en lidl gaan dan naar de AH maar daar wil ik graag iets over zeggen.

Aldi en Lidl hebben NOOIT 1+1 gratis aanbiedingen of 3 halen 2 betalen.
Als je (net als deze week) bij de AH boodschappen doet (hamsterweken) heb je een HELE BOEL voor de HELFT!

Bijvoorbeeld heb je nu een klio milner kaas 30+ 1 +1 gratis en heb je dus voor heel weinig geld HEEL VEEL kaas 30+!
Koop dat maar eens bij de Aldi.

En ook nog eens…als je het AH merk en het euroshopper merk koopt KAN je bij de kassa minder af hoeven te rekenen dan bij de Aldi hoor!

Gr, Danielle

Sascha, zie je mail!

Groetekes, Sje

Máár, zelfs dan zijn de pampers duurder dan de kruidvat luiers!
Zeker als je ook nog eens die in de aanbieding hebt.

En ook over die 1+1 gratis, daar haal ik ook dingen van hoor, maar dingen als kaas haal ik dan weer bij de lidl, daar heb je een kilo kaas voor 4,-, dus dat is alsnog goedkoper dan die Milner

Maargoed als je altijd van alles het goedkoopste wilt hebben, moet je zoveel winkels af, dat het weer heel veel tijd of benzine kost, en dat weer duurder is…
Het scheelt gewoon als je erop let met de boodschappen doen, niet altijd een A-merk, maar ook eens een B/C/D-merk scheelt vaak heel veel. En natuurlijk de aanbiedingen in de gaten houden van winkels waar je komt.

Liefs, Anne

dan mogen mensen mij toch uitleggen hoe het kan dat ik bij de lidle of aldi weekboodschappen kan halen voor ongeveer 60/65 euro, dan heb ik echt meer dan zat, en vaak voor anderhalve week, en als ik bij de AH of de EMTE de weekboodschappen haal voor nauwelijks een week, (ondanks dat ik de goedkoopste producten haal) ik toch richting de 100 eruo of meer kwijt ben, want dat is mijn praktijk ervaring.

liefs woezel

@lalala: nee nee… milner heeft nu 2 kilo voor de prijs van 1 kilo …= 5.75!

dus toch goedkoper maar das alleen deze week hoor!

@bakmama: bij de AH heb je nu 2 pakken huggies voor 7.99…= 2e gratis! dus dat is 4.- per pak!..hoe goedkoop wil je het hebben.

Gr, Danielle

Danielle: Je hebt gelijk
Maarre… die ga ik wel even halen dan, haha!
Scheelt komende week weer als er kaas moet komen!

Woezel: Het valt mij inderdaad ook op dat je bij de C1000/Plus veel sneller duur uit bent.
Ik doe daarom altijd bij de Plus en Lidl boodschappen, omdat ze niet alles bij de Lidl hebben.
Hoeveel geld zijn jullie gemiddeld kwijt per week aan boodschappen?
Wij volgens mij tussen de 50-60 euro.

Liefs, Anne

@ woezel: dan doe je het denk ik toch verkeerd woezel
Ik betaal vaak minder bij AH dan bij Aldi waar ik melk haal bijvoorbeeld.

En nu is bij de emte bijvoorbeeld de aanbieding: 2x anderhalve liter verse melk van Melkan…dus 3 liter voor 1.09…ook 1+1 gratis!
Probeer dat maar eens bij de aldi te krijgen!

En ik koop bijvoorbeeld bij de AH het merk de zaanse hoeve yoghurt voor iets van 0.45 cent en de jogiflessen die makkelijk met dop weer dicht te draaien zijn ook van het zaanse hoeve merk voor 0.57 per fles (3 smaken) en dus heb je een goed merk wat zeker niet duurder is dan bij Aldi!

Ach ja…hoe dan ook…je moet gewoon even de folders doorlezen en wat in de aanbieding is en wat je kan gebruiken dat koop je.

Maar duurder is de emte of de ah echt niet hoor!

Gr, danielle

Trouwens ik zit even naar die aanbiedingen te kijken van de AH, maar bedoelen ze niet dat je nu i.p.v. 11,75 per kilo, 5,75 betaald (omdat het stukken zijn van 500 gram?)
Ik weet het niet hoor, want ik koop die kaas normaal nooit, dus vroeg ik het me af.

Liefs, Anne

Trouwens ik zit even naar die aanbiedingen te kijken van de AH, maar bedoelen ze niet dat je nu i.p.v. 11,75 per kilo, 5,75 betaald (omdat het stukken zijn van 500 gram?)
Ik weet het niet hoor, want ik koop die kaas normaal nooit, dus vroeg ik het me af.

Liefs, Anne

@Lalalala, ik ben meestal ook zo rond de 60 euro kwijt, tenzij er iets bijzonders is, verjaardag ofzo, of ik moet echt dure dingen hebben zoals wasmiddel ofzo!!

Ik zou best iets verkeerds kunnen doen, maar ik zou niet weten wat, want ik pak echt de goedkoopste merken etc.etc. en toch merk ik het prijsverschil behoorlijk!! En ik zou niet weten wat ik dan verkeerd doe, want elke keer als ik denk, dan toch maar even naar de emte of appie, ben ik ontzettend veel kwijt, en ook ik pak dan de pakken vla of melk waar jij het over hebt!! Van de week bv boodschappen bij de Emte gedaan, omdat we maar voor 5 dagen nodig hadden ivm lang weekend weg. Toegegeven, ik heb 2 pakken milk and fruit gehaald wat ik normaal niet doe, maar verder geen andere dingen en goedkoopste van alle merken, was ik toch wel 80 euro kwijt!!! Schrok me rot, als ikd at had geweten was ik dus wel efe in de auto gestapt en naar de aldi gegaan, die 10 minuten rijden is!!

liefs woezel