quote:
Schrikbarend hoge bedragen lees ik hier dat ik denk; hoe kan dat toch? Wij zouden dat van 1700 euro nooit kunnen opbrengen. Overigens is ons huis, 2 onder 1 kap dus ook niet de kleinste, op 1 salaris gekocht en hebben we er flink voor gespaard. Vervolgens een lap grond bij gekocht. Het is denk ik toch het simpele leven waar geen vakantie bij zit, weinig tot geen uitjes, geen abonnementen en dure apparaten in huis. Geen opvang, vooral veel mogelijkheden waarbij je energie kosten laag houdt dus zonnepanelen, boilers en warmte terug win units. Dan kom je op amper 120 euro per maand uit voor 3 mensen ...
Letten op de kleintjesdoen wij hier in alle opzichten …
beetje kortzichig, want wij gaan nooit op vakantie, en als we gaan, hebben we ene oude vouwwagen waarbij we op een boeren camping staan buiten het hoog seizoen, wat inmiddels ook al 3 jaar terug is bijna. Uitje? doen wij ook niet aan, gaan bijna nooit uit eten, isschien 1 a 2 keer per jaar, en dan is dat meestal omdat we door ouders uitgenodigd worden. Dure apparaten? nee hebben we niet, toegegven, wel een droger en een vaatwasser. maar dat zal geen 100 euro in de maand zijn wat dat extra kost, denk eerder een euro o 20. Dus daar ligt het ook niet aan.
Het scheelt wel dat jullie eigen kapitaal hadden voordat je ene huis kocht, maar he ligt er ook maar net aan hoe je de hypotheek hebt afgsleoten. JE kunt bv ook alleen de rente aflossen, tja, dan hebben wij ook een stuk lagere maand lasten, maar ja, wanneer ik dan 65 ben (of eigenlijk 55 want we hebben tot mijn man zijn 65e gerekend) zitten we alsnog met een toren hoge schuld!!
Zonne panelen, heel leuk, moet je maar net het geld voor hebben, wat wij niet hadden! etc etc. nogmaals, je kunt niet vergelijken, maar je kunt niet zeggen dat zolang je maar simpel leeft, je makkelijk van 1700 kunt rondkomen, zo werkt het helaas niet, in ieder geval niet voor ons. En geen opvang, tja ik zou ook liever hebben dat mijn ouders op pasten, scheelt mij een aanzienlijk bedrag in de maand, maar dat willen ze niet, dus houdt het op.
liefs woezel
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/vcO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - woezel op 03 Jan 2011 15:41:22