Duowagen tips gevraagd

Wie van jullie heeft een duowagen ( gebruikt) en kan mij vertellen of je tevreden was over jouw wagen/ merk? Ik vind het zo lastig om te kiezen, er zijn er zoveel… De urban jungle komt heel goed uit allerlei testen las ik maar die is nogal prijzig.
Ik wil natuurlijk wel een goede want heb hem de komende jaren nog nodig! Dus misschien moeten we gewoon zo’n dure kopen maar dan tweedehands ofzo. Wat ik belangrijk vind is dat hij makkelijk stuurt en dat je er ook mee kunt lopen op bospaden, grind etc. Dit ivm veel wandelen met de hond en de kids straks! Hoop dat jullie wat tips hebben ( waar op te letten, goede ervaringen).
dank jullie wel vast!

Hoi!

Ik heb zelf geen duo wagen, maar ik hoor wel veel goede berichten over de Phil&Teds, misschien kan je die ook eens napluizen?

Succes met de zoektocht!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Zie hier:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=7571

Scheelt me een hoop typewerk.
Er zijn nog meer topics over duowagens. Zoek op duo in de zoekfunctie en je krijgt meer info.

Groetekes, Sje

Dank je ga t meteen lezen !

Voor wandelen op onverharde wegen heb je een kinderwagen met groter wielen nodig met luchtbanden.

Verder zou ik zeggen; ga naar verschillende baby-zaken en ga daar rondlopen met de duowagens.
Kijk welke naar jouw idee fijn stuurd, en vervolgens zoek je hem op MP.

Ik weet niet wat je wilt, een tweelingwagen of 1 waar de kinderen achter elkaar zitten. Met een tweelingwagen kom je soms opstakels tegen in de zin van; je komt niet overal tussen door. Bijv tussen de rekken bij de hema, of bij V&D om over kruidvat met zijn extra rekken en reclame’s maar niet te spreken.

Ik weet niet hoe oud je oudste is, maar er bestaat ook een zitje die je aan een kinderwagen vast kunt maken. Als de oudste straks naar school toe gaat hoef je niet met een dubbele kinderwagen te lopen.

Zelf heb ik een koelstra duo, super ding! Zou niet anders willen!
Voetgedeelte is lang genoeg waardoor de kinderen er nog lang in kunnen zitten zonder opgetrokken benen, apparte zonnekappen, verstelbare duwstang, zitgedeelte kun je verstellen (zitten, liggen en alles wat daar tussenin zit) fijne voetenzakken, en gaat goed over onverharde wegen.
Hiervoor had ik een hauck duo, onding eerste klas, kraakte, piepte en rammelde van links naar rechts.

Hoi,
Ik heb een duo-wagen van Mutsy!
Mijn zoontje is 18 maanden en mijn dochtertje is nu 13 weken.

Geweldige wagen! Met grote luchtbanden en de wagen is niet langer of breder dan een enkele wagen!
Heel praktisch!
http://www.mutsy.nl/products/urban_rider/specialSeats

Groetjes Iris

Dank voor jullie tips!

Hoi Bakmama,

De urban jungle is toch een brede wagen 2 naast elkaar?
Naar mijn idee is hij voor de trekpleister/action/kruidvat dat soort zaken toch te breed of heb jij het over een wagen 2 achter elkaar?
De P&T wagen kan je de duw-stang toch verstellen zodat je niet met je benen tegen de wagen aan komt?
hmm ik dacht toch de P&T wagen te gaan kopen in de toekomst…

Groetjes Cora

Misschien dat jij dan geluk hebt bij deze winkels! Want de 2-3kruidvatten waar ik kom zijn soms zelfs moeilijk toegankelijk voor enkele wagens.
Zelfs als er iets van luiers of zo in de aanbieding is komt je net zelf tussen de reclame die tussen 2 rekken staat en een rek door, laat staan als je een kinderwagen bij je hebt.

Wat ik dan weer minder vind van de smalle zitjes is dat de kinderen er met bijv 3 jaar een beetje krap in zitten, vind die van mijn koelstra al smal vooral met winterjassen aan past het maar net.

Heb proefgereden in de Prenatal ( met leen-peuter van mijn vriendin ! mee en Minke) en ga voor de urban jungle, ik heb er gisteren een via MP op de kop weten te tikken voor een mooie prijs dus ik ben helemaal blij!

Kijk aan! En met een leen-peuter nog wel hahahahaha! Geweldig!
Nou hoop dat 't wat wordt!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Je hebt al gekozen, maar toch nog even een reactie. Wij hebben gekozen voor de phil and teds, omdat je die ook als enkele wagen kunt gebruiken. Daarbij gaat deze uitstekend door alle krappe winkels (heb ik meteen getest vorige week met twee kindjes erin) en heb ik het probleem met de scheenbenen nog niet ontdekt. De enige nadelen vind ik is dat je geen tas aan de duwstang kunt hangen, want die komt tegen je benen aan. Daarnaast is het lastig om boodschappen in het mandje te leggen als er nog een baby onderin ligt.

Maar tot nu toe (2,5 weken 2 kinderen) zijn wij super tevreden. Onze oudste (1,5 jaar) vindt het geweldig om zo hoog op de wagen te zitten en hij kan op deze manier ook niet zijn broertje een mep verkopen

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

En linette hoe bevalt je de wagen?? Ik moet er ook nog eentje gaan aanschaffen…

Gebruik je hem veel? Loopt Minke ook vaak? … het is nogal een aanschaf he…

Lilypie In verwachting Ticker

Wij hebben een duowagen van prenatal, topmark. Niet duur en bevalt uitstekend! Ik wou er ook niet te veel geld in steken omdat ik hoop dat Joey gauw een redelijke afstand kan lopen. Verder is het straks waarschijnlijk, als Jessey in een buggy kan, weer makkelijker een duo/tweeling buggy te hebben.
Joey zit voor in de wagen met een tafeltje voor zich, Jessye ligt in het baby-nestje op het achterste stoeltje die helemaal horizontaal is. Wanneer ze uit het nestje gegroeid is, kan ik het achterste stoeltje omhoog zetten en zit ze net iets hoger dan Joey waardoro ze ook een goed uitzicht heeft.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Nou ik zal je zeggen hij bevalt PERFECT! Neeltje past er nog steeds in ( al heeft ze nu niet meer zoveel ruimte) terwijl ik bang was dat ze er zo uit zou groeien, maar dit viel mee. En Neeltje is een flinkerd ( 65 cm inmiddels en 8 kilo!! ). Ik ga vaak een stuk wandelen en dan gaat Minke als ze moe wordt ( of als we ergens zijn waar het druk is) gewoon ook in de wagen. En anders loopt ze er naast, ook prima. Over een maandje of 1-2 past Neel er denk ik niet meer in maar dan kan je een zitje in de ligstand doen ( dan kan ze dus nog gewoon liggen) dus ik hoop dat dat ook goed gaat. En daarna maak ik er een dubbele buggy van Wel moet ik zeggen dat ik ook nog vaak de "gewone"kinderwagen gebruik, waar de maxicosi ook op kan. Als we bv naar de speeltuin of kinderboerderij gaan, of even gauw naar de winkel, neem ik niet de grote wagen mee maar loopt Minke gewoon en doe ik Neel in de maxicosi op de gewone enkele kinderwagen. Dat is net even sneller dan die grote wagen in- en uit je auto ( dat doen we dus ook niet zo heel veel). Ja we hebben een heel “wagenpark” inmiddels…

oh ja wij hebben dus de urban jungle-duowagen uiteindelijk genomen, tweedehands via marktplaats

Heb je misschien een foto?

Is het achter elkaar of naast elkaar?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/JBVFp1.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mini-boy op 19 Apr 2010 21:36:43

Nee ik heb geen foto sorry…, maar het is naast elkaar. Ik kan er ook gewoon mee door de winkel hoor ondanks dat ze naast elkaar zitten, behalve door het kruidvat maar daar paste ik met de enkele kinderwagen ook al vaak amper door. Ik denk als je hem googled, dat je wel afbeeldingen kunt vinden?
groetjes!

Hallo ik heb de duo wagen achter elkaar gehad toen de twins klein was waws het heerlijk je lunt overal goed door en langs.
Maar namater ze ouder worden is het een ramp (bij mij tenminsten) de achterste trap en trekt de voorste steeds aan het hooft en rug dus ik was er wel snel achter dat ik een andere wagen moest hebben een naast elkaar.
we hebben er nu dus een naast elkaar en de kids zijn hellemaal blij en gelukkig.
en mama hoeft niet meer voor politieagentje te spellen hahaha.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

[/url]

[/url]

Heb even op mp zitten google… ziet er goed uit…

Mijn man zegt wat een lompe wagen … daar kan je volgens mij nooit mee door de deuren komen? Maar jullie beweren anders… gelukkig

Mijn man wil ook liever achter elkaar. Dat lijkt hem makkelijker … maar denk na deze reactie dat hij misschien wel door heeft dat mama (die er het meest mee loopt) beslist

Ze zijn over het algemeen redelijk prijzig … maar wil ook weer niet een gammel ding hebben wat van ellende in elkaar zakt … dus ff rondneuzen nog…

Lilypie In verwachting Ticker