Duidelijke titels


#41

Nee, downloaden kost je 2 stickervelletjes van prinsessen. Kost het jullie erg weinig om zo’n fantastisch handboek te hebben en mijn meisjes zijn heel blij met die stickertjes!

Groetekes, Sje


#42

DE disney prinsessen zeker…

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />


#43

Juist ja, die! Of Megamindy, is ook goed!
(Kom jij over een jaar of 4 ook niet meer onderuit!)

Groetekes, Sje


#44

Ik haal deze weer even naar boven. Ik zie weer zoveel niks-zeggende titels voorbij komen, dat ik niet eens meer de moeite neem om die topics te openen.

Groetekes, Sje


#45


#46

Zeg, mij niet uitlachen hè, anders zal ik voor jou eens een topic aanmaken met een heeeeeeeeeeeeeeeele duidelijke titel!!!

Groetekes, Sje


#47

Hahaha lol
maar het klopt wel wat je zegt sje

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#48

Sje … ikke wacht vol spanning!!


#49

Ja, de anderen ook denk ik!

Nee, maar zonder gekheid, een titel als “???”. Sorry hoor, ik open zo’n topic niet eens. Ongeveer iedereen heeft hier een vraag. Als iedereen zijn topic ??? noemt dan is het straks een grote verkeerschaos!

Het is toch een kleine moeite om even een duidelijke titel te verzinnen? Doe die moeite dan ook. Het is niet alleen nu makkelijk maar ook als je over een poos terug wilt zoeken naar een topic. Als je dan zoekt op ??? en je krijgt alle 100 ???-topics van de afgelopen jaren dan weet je toch niet waar je moet beginnen met lezen?

Dus beetje attent en collegiaal dames en nogmaals het verzoek: Maak duidelijke titels!!!

Groetekes, Sje


#50

Vond het grappig … deze komt nl eens in de zoveel tijd naar boven. We zullen proberen u orders op te volgen…


#51

Even wat anders, maar ik moest afgelopen vrijdag nog aan je denken Sje.

Ik had een oudergesprek op de creche. De leidster moet om de zoveel tijd formulieren invullen over hoe je kind het doet qua ontwikkeling, sociaal gedrag etc. Dat wordt dan met de ouders besproken. Op het formulier stond ook inslapen gaat goed. Daar moet zij dan ja of nee achter zetten. Hier had ze dus ja achter gezet. Moest toen meteen aan jou denken, omdat jij wel eens verteld hebt wat een rotwoord het is. En het is ook heel stom geformuleerd als je er bij na denkt. Heb er dus ook wat van gezegd en ik hoop dat ze het gaan wijzigen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers


#52

Ha ha ha ik denk daar ook steeds vaker aan nu het hier tersprake gekomen is. Laats zei iemand ook tegen mij dat ie zo’n moeite had met inslapen. Ik zei dat dat maar goed was ook anders sta je niet zo makkelijk op 's morgens. Alleen dan snappen ze me niet. Ik gebruik het zelf ook niet meer hoor.

Groetjes,

Michèle


#53

Heel goed Sandra dat je er een opmerking over gemaakt hebt. Ik snap ook niet dat degene die dat formulier gemaakt heeft er niet beter over nagedacht heeft. Brrrrrr…

Groetekes, Sje


#54

Nee, begrijp ik idd ook niet Sje.

Ik ben benieuwd of het aangepast word, ik hoop het wel.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers


#55

ik zal wel weer tegendraads zijn maar wat is er mis met inslapen,
zoek maar op in het woordenboek het is gewoon een normaal iets hoor.

of je nou zegt in slaap vallen of inslapen.
dat voeren is een ander verhaal maar inslapen betekend gewoon dat je inslaapt zoals het er staat dus. En ik moest om je lachen Sje, op de 1ste blz in 2007 was het?? dat je zei over euthanesie dat je dan inslaapt, nee dan ga je gewoon dood. inslapen betekend idd ook sterven maar het heeft ook een andere betekenis. waarom dan woorden veranderen?
je hebt met medicijnen inslapers en doorslapers bijvoorbeeld
dus neem me niet kwalijk maar ik blijf het woord gewoon gebruiken, want vind het persoonlijk een beetje onzin om alle woorden te veranderen die nou eenmaal die betekenins hebben, dat laati k liever over aan van dale



#56

Tuurlijk heeft inslapen ook de betekenis “in slaap vallen”, maar vraag 10 mensen wat inslapen betekent en 9 van de 10 zeggen “spuitje geven en dood laten gaan”.

Het woord inslapen is gewoon veel meer ingeburgerd in de betekenis van dieren uit hun lijden verlossen. Dus vandaar dat ik altijd zo’n bijsmaak krijg als mensen hier een topic starten met de vraag hoe ze hun baby in kunnen laten slapen.

Brrrrrrrrrrr…

Nog zoiets als het gaat om verschil tussen Van Dale en dagelijks gebruik van woorden. Ik had mijn schoonmoeder eens aan de telefoon. Ze had zo’n drukke week gehad vertelde ze, ze was helemaal uitgewoond.

Inderdaad “uitgewoond” betekent o.a. uitgeput, maar inmiddels is het meer ingeburgerd als “ongeveer alleen maar gevreeën de laatste tijd”. En dat wil ik helemaal niet weten van mijn schoonouders eerlijk gezegd. Mijn schoonmoeder wist niet waar ze het zoeken moest toen ik haar uitlegde dat het woord inmiddels ook op een andere manier ingeburgerd is.

“Oooooooooh, zei ze, en ik zeg dat altijd zo als ik het druk heb gehad. Wat zullen de mensen wel niet van me denken”. Hahahahaha!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Sep 2009 22:30:50


#57

Ik ben het met sje eens, maar inge als jij het zo wilt zeggen moet je dat doen.

Enne jij hebt actieve schoonouders Sje

Groetjes,

Michèle


#58

nou het gaat mij eroveruit in welke context je het woord inslapen gebruikt

als je vraagt: hoe kan ik mijn kind in laten slapen? --.> moet je aan de huisarts vragen
of ik heb moeite met inslapen. > neem een inslaper
snappie?

wat ik al zei: het is net in welke context je het plaatst.
want zin 1 klinkt idd belachelijk, maar zin 2 daarentegen is weer heel normaal.

en idd uitgewoond, haha ik dacht niet eens aan sex,
ik zag het ooit in een film over een moordenaar die de lichaamsdelen van zijn slachtoffers eruit haalde toen zeiden mensen ook: hij is helemaal uitgewoond.
gadver



#59

@Michèle, en ze gebruiken goede voorbehoedsmiddelen want er is nog steeds geen nieuw zwagertje of schoonzusje voor mij op komst. Haha!

@Inge, tja, da’s dan ook weer een andere betekenis van uitgewoond. Brrrrrrrrrr…

Groetekes, Sje


#60

Ha ha ha ik denk dat ze dan een medisch wonder zou zijn. Je schoonmoeder dan he

@ Inge das helemaal waar, hier vallen we natuurlijk meer over de zin hoe laat ik mijn kind inslapen. Hier had van de week mijn collega een engelsman aan de lijn en hij zei tegen hem. Gjee I just put your colleage down. Hij bedoelde dat ie de telefoon ophangen had. De man aan de andere kant begreep heel wat anders

Groetjes,

Michèle