Duidelijke titels


#61

@Sje: haha ja kom ik weer op he
daarom moest ik ook zo lachen om je opmerking, die kant had ik nog niet eens overwogen hahaha.

@Michele: dat is het gekke van engels weer, je kunt het heel anders zeggen als andere taal spreker, hun denken dan van : huh?!
ik snap je helemaal hahaha



#62
quote:
Nog zoiets als het gaat om verschil tussen Van Dale en dagelijks gebruik van woorden. Ik had mijn schoonmoeder eens aan de telefoon. Ze had zo'n drukke week gehad vertelde ze, ze was helemaal uitgewoond.

Inderdaad “uitgewoond” betekent o.a. uitgeput, maar inmiddels is het meer ingeburgerd als “ongeveer alleen maar gevreeën de laatste tijd”. En dat wil ik helemaal niet weten van mijn schoonouders eerlijk gezegd. Mijn schoonmoeder wist niet waar ze het zoeken moest toen ik haar uitlegde dat het woord inmiddels ook op een andere manier ingeburgerd is.

“Oooooooooh, zei ze, en ik zeg dat altijd zo als ik het druk heb gehad. Wat zullen de mensen wel niet van me denken”. Hahahahaha!

Gewijzigd door - Sje op 20 Sep 2009 22:30:50


Hij is goed She! Erg grappig! Hier zeggen ze in Brabant: ‘Ik ben stik aon’ als ze moe zijn. Dat is ook al zo’n rare uitdrukking! En om maar even bij hét onderwerp te blijven: een collega van mij zei dat ze ‘compleet was afgetankt’. Ok. Dat is ook duidelijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#63

Ik werk met veel monteurs dus ook altijd opletten hier

Groetjes,

Michèle


#64

Ik haal deze weer even naar boven. Ik zie de laatste tijd weer zoveel niets-zeggende titels voorbij komen. Ik weet niet hoe het met de anderen zit, maar ik open zulke topics niet altijd, terwijl ik mogelijk wel een gouden tip zou kunnen hebben. En mogelijk hebben anderen die zulke topics niet openen ook wel handige tips. Zo zonde als je die misloopt!

Groetekes, Sje


#65

haha waar heb je die gevonden Sje?
ik wil mijn eerste berichtje eigenlijk wel weer is lezen… maar geen idee hoe ik eraan kan komen? weet jij het?


#66

@Inge, bij Zoek (zie boven) bij onderwerp de gebruikersnaam intikken die je toen had en dan het babyforum selecteren. Dan komt er een rijtje onderwerpen wat jij hebt aangemaakt onder die naam en dan even op datum kijken welke de 1e was.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#67

Bedoel je waar ik dit topic gevonden heb?

Groetekes, Sje


#68

Is het niet een idee om dit topic vast te zetten dat hij boven aan blijft staan? Dan hoef je hem niet elke keer naar boven te halen…


#69

Even dit topic weer uit het stof halen. Ja, ik blijf het gewoon proberen luitjes. Het moet toch ooit lukken dat er duidelijke titels aangemaakt worden.

Topics met “wat moet ik doen?”, “wie herkent dit?” en “Help!!!”, zijn zo nikszeggend dat ik ze niet eens meer open, terwijl ik mogelijk wel een gouden tip heb.

Daarbij, als je ooit iets terug wilt zoeken over een bepaald onderwerp, komen die topics niet meer tevoorschijn terwijl ze mogelijk wel handige informatie bevatten. Want ga maar eens zoeken in 50 “wie herkent dit?”-topics!

Kleine moeite lijkt me om in de titel in elk geval wat steekwoorden te plaatsen die aangeven wat het onderwerp is.

Groetekes, Sje


#70

@Mriek: dankje Late reactie he haha, ik weet niet eens mijn naam meer van toen!


#71

@Mriek: nee ik kan het echt niet vinden, wel een berichtje uit januari 2009 maar dat was zeker niet mijn eerste bericht
Kimmetje, help is ik wil hem uitprinten en in rico’s boekje plakken haha!


#72

Haha Inge, beter laat dan nooit

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#73

je bent lid sinds 13 nov 2008

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#74

@Mriek: precies!!

@Kimmetje: als ik die datum ingeef krijg ik nog mijn bericht niet te zien, ik krijg alleen maar berichten van 2009 te zien (januari)


#75

haha leuk dit Sje!

duidelijke titels–> ja
inslapen–> hmmm kan
voeren–> nee
kunstvoeding–> nee
uitgewoond—> haha nee!

maar wat denk je van ons brabanders die maken pas veel taalfouten in hun dialect (incl. ikzelf soms maar doe m`n best)

ik kom ‘langs’ jou zitten
ik ben ‘afgewerkt’ (eehhm ja ik weet het, zeggen ze hier echt! betekend: klaar met werken)
ik rijd nu 'aan’
ik ‘kan’jou niet ( betekend ik ken jou niet)
ijsco
frietjes
’doe’ maar even gaan zitten (ieieieiek!)
jij bent groter ‘als mij’ (oeioeioei)
dat ‘kost kei duur’

en ga zo maar door maar dit was een kleine greep uit de brabantse Van Dale en de cursus hoe leer ik Eindhovens in een avond

Grtjs xx Ghis

Oh ja en een andere in Eindhoven voor hihi ‘uitgewoond’/ ‘uitgeput’= Ik ben zo gaar als tienduzend man! gna gna

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 09 Sep 2011 20:14:02


#76

Ik haal even deze weer naar boven. Waarschijnlijk heeft het totaal geen zin, maar ik blijf het gewoon proberen tot ik een ons weeg!

Ik zie weer zoveel wazige titels als “Even een vraag”, “wat is dit nu weer?” en “herkennen jullie dit?” voorbij komen. Ik open ze niet eens, terwijl ik mogelijk wel een goede tip had gehad waar de topic-plaatser iets aan had gehad. Jammer dan van de bruikbare informatie die mensen daardoor missen.

Groetekes, Sje