Drinken uit een rietjesbeker

@Sje: ik bedoel eigenlijk niet als hij net straf heeft gehad,
maar gewoon om lief te doen om uit de box te mogen als ie daar gewoon aan het spelen was.
of dat ie eerst heel lief doet, en daarna wijst naar iets wat ie wil hebben wat niet mag.
ik doe dan gewoon lief terug maar hij krijgt het desbetreffende voorwerp dus niet dan.
snap je me? kijk stout doen om aandacht te krijgen wordt dan “afgestraft” maar lief zijn om hun zin te krijgen niet.terwijl dat net zo goed is bedoeld om zijn/haar zin te krijgen.
hij krijgt zijn zin dan niet maar krijgt wel gewoon een knuffel terug. vat je hem een beetje?

en welkom nieuweling
nee ik ga ook niet meteen straffen hoor,
maar na 3x waarschuwen en uitleggen wel.
3maal is hier scheepsrecht, soms moet je wel.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja, ik vat hem! Da’s inderdaad een lastige situatie hoe daarmee om te gaan. Ik zou het van de situatie af laten hangen en heel alert blijven of de lieve bedoelingen ook lieve bedoelingen blijven of dat het inderdaad een trucje was om z’n zin te krijgen.

Wat zijn ze toch al superslim op die leeftijd he?! Onvoorstelbaar soms!

Groetekes, Sje

Ja, je verliest jezelf wel eens in al die lieve glimlachjes en dingetjes! Maar door een of andere situatie word je dan weer met beide benen terug op de grond gezet, en denk je vaak bij jezelf: Potverdorrieee, wie is hier nou eigenlijk de baas ik of de kleine boeven!? hahah ,

Ik had het niet verwacht, maar vanochtend was Nayaro dus weer bezig met de telefoons van de oplader halen, mama’s labtop aan gort slaan etc etc. Heel vaak gewaarschuwd, en toen dus weer in de hoek gezet op zn billen! En rustig verteld dat hij moest blijven zitten tot mama hem riep, tot me verbazing bleef hij netjes zitten! Kmoet alleen nog even zoeke na een ‘tijdsbestek’ van hoelang hij daar dan moet zitten! Nu was het na mijn gevoel goed genoeg, maar toenik hem riep bleef hij gwn zitten! hahah, al begon hij toen wel door het raam na buiten te kijken en uiteindelijk stond hij op!

@ Rainbow …
Ik ben vanochtend weer begonnen met een rietjesbeker, kdacht na zo’n lange nacht zal hij vast veel dorst hebben & extra zn best doen!
Nou ik kan je vertellen: Goed resultaat! hij heeft bijna de hele hoeveelheid op, op een klein laagje/bodempje na!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Gewijzigd door - Preciousbaby op 31 Dec 2009 14:04:22

Goed bezig! Zie je wel dat het je uiteindelijk lukt om ze op die leeftijd duidelijk te maken dat ze even op dat plekje moeten blijven zitten?! Super!

Groetekes, Sje

Pfff, wat een verhaal is dit weer geworden! Ik vind die tip met het met de rug naar je toe in de kinderstoel zitten wel een goeie, want Eva vindt het veel te leuk op de gang en dan gaat ze daar weer klooien. Ze is nu bij opa en oma en daar drinkt ze nog even uit de fles omdat dat even makkelijker is dan tig bekers meegeven. Maar morgen mag ze weer oefenen met de rietjesbeker. Ik ga ermee aan de slag! En nieuw jaar, nieuwe ronden, nieuwe kansen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ja ook hier na het speelgoed gooien naar de hond heb ik hem 2x 3 minuten op zijn kamer gezet gehad. daarna was ie lief

enne sje: ja dat is het hem nou juist.
maar ik wil lief gedrag ook met lief gedrag belonen, dan weet hij dat ik dat wel fijn vind ipv zijn gooi en sla werk

Even over de rietjesbeker (sorry geheel mijn schuld van het off topic gaan!!)
hoe gaat het nu met Eef en dr beker?
ik hoop dat je iets had aan de tip van de handvaatjes rietjes beker.
dat hielp hier echt tegen het kantelen, en het voor blijven doen.
rico had alleen net zijn rietjesbeker tegen de grond gemieterd met inhoudt eruit, hij ging heel hard huilen want het ging in een drift en een zucht zeg maar… eigenlijk schrok ie er zelf van.

@Inge, waar heb je die beker gekocht? Ik heb zo’n bidonmodel zeg maar en Eef denkt dat ze die moet kantelen. Met oren lijkt me makkelijker! Zou ik die misschien nog op de valreep eentje kunnen gaan halen! Hoewel…ik heb pijn aan mijn darmen. Door al die vette zooi van afgelopen dagen zijn ze helemaal van slag. Volgens mij kunnen ze die rommel niet goed aan en dus zit ik dicht. Ik heb net maar een hele hoop laxeerspul op! Gelukkig komen alleen mijn ouders vanavond en als het nodig is, kan ik naar mijn eigen pleetje!

@Rainbow; hahaha, hoe je dat ook omschrijft he,
ik weet hoe het is heb spastische darm en vooral als ik gestresst ben hallelujah wat doet dat zeer!!
ik hoop dat je darmen snel herstellen
die beker had ik toen bij de Etos gekocht,
daar gingen ze uit de handel, bij het kruidvat hadden ze hem ook maar of ze die daar nu nog hebben weet ik niet.
zal is even google voor je

hier kun je hem nog bestellen (snel he haha)

http://www.hetrietje.nl/contents/nl/d240_nuby_drinkbekers_flip_it.html

succes!

Cool Inge! Ik dacht dat ik die bij het Kruidvat gezien had…Ik denk dat, half krom lopend, toch even ga kijken…met de auto haha. Ik lijk wel zwanger joh, mijn buik is zoooo dik. En die krampen doen echt pijn he, ik noem ze altijd weeën. Zo voelde mijn weeën ook en ik maar denken dat het mijn darmen waren! Bedankt meis voor de tip, ik ga effe loeren bij de drogist! En hopelijk snapt Eef dit systeem wel, want ze wilde best uit het rietje drinken maar het arme schaapje zoog alleen lucht!

ja dat is lastig… ik hoop ook dat ze het snapt. en anders gewoon in de kinderstoel zetten met die beker, zit er bij jullie ook een driepunts gordel in?
kunnen ze niet hun hoofdje naar achter gooien om te drinken en misschien is dat prettig voor haar om door te hebben dat ze niet hoeft te kantelen zeg maar…
en blijven voordoen meid, elke keer weer.
en opzich snappen ze dat denk ik best snel.
ooch germ ja echt he weeen, sommige krampen zijn nog erger dan weeen.
tis idd vergelijkbaar. haha laat anders je mannetje gaan

Een ander alternatief voor de rietjesbeker is de sportvariant van Nuby. Die kan (eh, moet) nl. wel gekanteld worden. Zie site Nuby:
http://www.nuby.com/products/cups/1214.aspx

Julian heeft de sportvariant ook maar wil alleen zijn gewone rietjesbeker want hij wil dus juist niet kantelen… Kleine eigenwijs…

Ik ben gisteren nog naar 't Kruidvat geweest, ondanks de buikpijn, maar helaas hadden ze de bekers niet. En ook niet bij de ETOS. Kwam ik thuis, zag ik dat ze ze hebben bij Babydump. Dus ik daar ook nog heen (hoezo obsessie voor rietjesbekers hahaha) en toen ik daar kwam om 16.45 uur was alles hartstikke dicht! Grrrr! Morgen ga ik daar nog maar eens kijken, want de verzendkosten op die sites zijn vaak bijna net zo hoog als de beker zelf!

ach germ! en anders gewoon op hetrietje bestellen
eh en rainbow waar waren jullie nou heen verhuisd?? ben het vergeten (bloos!!)

@Inge, ik heb hem hoor! Ik was toch even bij Babydump gaan kijken, Mennnnn, wat was het daar druk joh! Alsof alles gratis was! Ik heb meteen twee bekers gekocht en ik moest een kwartier wachten voor de kassa! Eva vond de beker interessant en heeft er ook al uit gedronken. Wel kiept ze 'm nog wat om, maar ze moet even doorhebben dat ze 'm recht moet houden. Maar ze krijgt in elk geval sap uit het rietje, dus dat is stap 1! Bedankt voor de tip!

Net hebben we geprobeerd om Eva’s melk te geven met de rietjesbeker. Dat was geen succes. Ze raakte totaal gefrustreerd omdat er niks uit kwam. Ze snapt wel hoe ze moet zuigen aan het rietje, maar niet dat ze de beker niet moet kantelen. Ze zoog alleen lucht en werd daar pissed van. Ze wilde daarna ook niet uit een gewone beker drinken…Ook frustrerend voor ons vind ik, want het lukt gewoon niet goed en we proberen al zo vaak! Ik denk dat ze als ze 5 is alleen maar uit een speen kan drinken… Nee, ik vind het best wel irritant dat ze het allemaal niet kan, terwijl ze 16 maanden is!

Hier gat de tuitbeker intussen redelijk, geen antilek dus maar 1 als je die onderste boven houdt heerlijk leegloopt. Alleen na zijn boterham krijgt hij nu nog fles want dan is hij moe en dan gaat hij alleen maar klieren en ik wil wel dat hij genoeg vocht binnen krijgt. tis al zo’n krielkip

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Misschien één geruststelling Rainbow: het zoontje van een vriendin van mij wilde ook nooit uit iets anders drinken dan uit een fles. En ineens (hij was 2 jaar) wilde 'ie uit een gewone beker drinken, net zo stoer als de grote mensen. En hij kon het direct! Sindsdien geen fles meer aangeraakt natuurlijk. Kortom: er is hoop, als ze eraan toe zijn doen ze het blijkbaar ineens!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier was het vanmiddag ook weer klieren met de tuit. Maar we houden vol

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Mriek, wat een enorme geruststelling! Dank je! Kan ik weer rustig slapen dadelijk!

@Michelle, vanmiddag zaten we in een cafeetje in de stad. Papa aan het bier, ik aan de choco met slagroom en Eef aan de appel diksap in rietjesbeker. Ze zat heel stoer op een barkruk bij papa en ze hield de beker echt zo vast van: eitje dit, dit doe ik al jaren! Het ging redelijk, al dronk ze niet echt veel nog. Wij houden ook vol! Ik wil ook dat ze genoeg drinkt, dat maakt het voor ons mama’s van eigenwijze drinkers ook zo moeilijke he? Dilemma!