Net probeerde ik Eva te laten drinken uit een gewone beker. Ze ketste 'm zo uit mijn hand, dus daar was ik snel klaar mee. Ik pakte de rietjesbeker en die vond ze interessant. Ze begon er goed uit te drinken, maar ze hield 'm eigenlijk net zoals haar gewone speenfles vast, dus ze hield 'm schuin omhoog. Daardoor raakte het rietje het sap niet en kwam er dus niks uit. Ze dronk en zoog, maar ze kreeg niks anders binnen dan lucht! Logisch, maar ja, ze snapt dat niet. Ik wil echt dat ze van die k-speenfles af gaat, want met 16 maanden is ze daar veel en veel te oud voor! Die rietjesbeker vind ik best ok en is ook beter dan de speen, maar hoe krijg ik haar zover dat ze de fles laat staan en zo uit het rietje zuigt? Of hebben jullie anders tips?
En dat drinken uit de beker…rampzalig. Als ze zin heeft gaat het wel, voor een paar slokjes. Maar vandaag had ze weer geen zin en dan oefent ze dus ook niet. Ik word er onderhand niet goed van, van het alleen maar drinken uit die speen. Dat ding wil ik de deur uit gooien! Ik oefen met water, maar nu is de bank dus zeiknat…Gats. Is het handig om een beker met oren te gebruiken? Maar die gooit ze meteen tegen de muur, zo van: hé wat leuk, dat ding kan bewegen! Moeilijk hoor, om haar dingen aan te leren!
Groetjes Rainbow, trotse mama