Groetjes,
M
Drinken uit een rietjesbeker
Wij hebben het drinken uit een tuit of gewone beker op een gegeven moment wel ‘opgegeven’ met in ons achterhoofd: het komt vanzelf wel als hij er aan toe is. Dwingen werkte alleen maar averechts. We hadden een oefenbekertje in huis en die hadden we vorige week tussen zijn speelgoedserviesje gezet en daarmee spelenderwijs ‘droog’ geoefend. Gisteren wat diksap er in en bekertje naar zijn mond gebracht. En ja hoor, hij wilde! Spannend vond hij het en hij dronk heel voorzichtig. Hij pakte de beker nog niet zelf vast, maar alleen al het eerste slokje was voor ons een hele verrassing. De rest komt vanzelf wel. Vanavond wilde hij zo waar ook wat drinken uit een bakje. Dus…hou hoop, want het komt vanzelf
Wij geven Eva ook vaak de oefenbeker en daarmee maakt ze dan ook echt drinkbewegingen. Ze zet hem keurig aan haar mond en doet alsof ze drinkt. In bad ook. Maar ‘in het echt’ doet ze er niks mee. Als ik er water in doe, vindt ze hem niet meer interessant. Gek he? Misschien wil ik inderdaad wel te veel? Maar ik doe het vaak voor en dan kijkt ze wel. Het is meer gemakzucht, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan met een speen? Zo denkt Eva dus he!
De rietjesbeker met handvaten gaat IETS beter Inge!
Groetjes Rainbow, trotse mama