Danone

is dat echt zo ja? Pfff dan zal ik eens tomatensoep, slaatje, radijsjes en komkommer geven, zal ie dan ook wel aan verslaafd raken net als mij, hahaha!
Belachelijk eigenlijk dat je daar in de zwangerschap zo van kan genieten, en daarna is het niks bijzonders meer…
Zo was ik ook verslaafd aan heel uitgebreid koken, en taarten en cakes bakken. Het ging niet eens om het opeten, maar die geuren in huis sinds Joey’s geboorte nooit meer iets zelf gebakken… zal Joey nu ook banketbakker willen worden/

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hmm ik had niks specifieks, ja Tonijn, maar dat lust Morgan nu niet meer…

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Brrr ik lust helemaal geen vis… of nou ja, een gebakken visje met heel veel ravigottesaus… (dan proef je de vis niet zo…)
Ik vroeg me nog af hoe dat dan met Joey moet, ik ga al over mijn nek in een viszaak, maar het is toch wel belangrijk dat kindjes vis eten? Voorlopig kan ik het uit de potjes nog geven, maar als ik straks zelf voor hem ga koken…
Ik heb zelf trouwens nooit vis gehad vroeger, wij hadden altijd vlees bij het eten.
Hoe doen jullie dat en kook/bak/grill je de vis en welke vis moet je dan gebruiken?

Groetje Anouk

Pff heb ik nog niet over nagedacht. Maar eh vissticks stinken niet hoor

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

nee klopt, die vallen wel mee Goh dat ik daar nou nooit aan denk, die vond ik vroeger wel lekker op brood, binnenkort maar weer eens proberen

Groetje Anouk

Wij eten ook zelden vis, vindt het een ramp om klaar te maken op de een of andere manier valt dat altijd helemaal uit elkaar zal vast wel iets niet goed doen hahahaha.Moet er wel bij zeggen dat ik ook een hekel aan koken heb tis dat het moet

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

quote:
doen wij hier ook ... elke dag yoghurt/kwark en dan 1x in het weekend een verwennerij toetje ...

Nu kwam ik van de week thuis uit mijn werk en was papa bijna klaar met eten samen met zoonlief … zaten ze samen aan de paprijst :-0… hij vondt het erg lekker … maar mag je wel allerlei pap etc geven?

Tuurlijk, waarom zou je dat niet mogen geven?

M.

quote:
Nee je bent indd niet de enige. En moet kunnen toch alleen van mijn chocoladevla krijgt hij echt niet dat durf ik niet aan hahahahaha

Groetjes Michelle

Ook chocoladevla is geen enkel probleem weten wij uit ervaring.
(maar niet te vaak en te veel)

M.

omdat ze nog geen melk mogen voor het 1e jaar … en dat wel in de rijstepap zit… daarom twijfelde ik…

quote:
Pff heb ik nog niet over nagedacht. Maar eh vissticks stinken niet hoor

Groetjes,

Michèle

Vissticks…
Als er nou ergens weinig vis in zit…

Maar goed, Anouk, vleeseters he? Dan barbeque-en jullie vast regelmatig.
DE oplossing:
Haal bij de visboer een paar visspiezen,
shaslik maar dan met vis.
Die heb je vaak met zalm, eventueel gecombineerd met andere vis,
stukjes ui en/of paprika ertussen. En lekker gemarineerd.

Die leg je dan op een stuk aluminiumfolie op de BBQ.
Even aan de visboer vragen hoe lang ze ongeveer moeten.
Meestal is een minuut of 10 genoeg.
Halverwege 1x omdraaien.

Een zalmfilet kan op dezelfde manier, of een stuk tonijn.

Voordeel: buiten BBQ-en, dus niet of nauwelijks last van de lucht.
(Maar verse vis stinkt niet, dus als je ruikt dat er je in een viswinkel
staat, dan sta je in de verkeerde winkel…)

M.

quote:
omdat ze nog geen melk mogen voor het 1e jaar ... en dat wel in de rijstepap zit... daarom twijfelde ik...

Tsja… Dat van die melk onder 1 jaar zijn ook de nodige discussies over.
Mijn mening: als er geen reden is om aan te nemen dat je kind
koemelkallergie heeft, gewoon proberen.
Houd het dan wel even bij een keer, en houd in de gaten of er geen gekke
reacties komen.

En dan bedoel ik vanaf een maand of 8 he, niet met vier maanden al gewone
melk voeren

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 14 May 2009 21:20:30

Jurian is morgen 10 maanden … en heeft tot nu toe geen allergie

Maar vind jij dat ze dan ook gewone melk mogen hebben? wat is de reden dat ze het niet mogen? En hoeveel mogen ze dan? Fv moeten ze elke dag een bepaalde hoeveelheid ongeveer binnen krijgen… maar is dat ook met gewone melk?

Ze worden natuurlijk steeds ouder, dus je zal het straks niet meer allemaal af hoeven te meten. Doen wij tenslotte ook niet meer. Je hebt natuurlijk wel richtlijnen met zoveel zuiveelproducten, zoveel graanproducten etc. Als je die in de gaten houd dan komt het echt niet aan op een paar druppels. Het 1e jaar groeien ze het hardst en is het belangrijk dat je alles afmeet. Maar gelukkig hoeft dat straks niet meer. Ik merk zelf al dat ik makkelijker wordt met zijn groente en aardappels/rijst. Eerst woog ik alles af, maar nu doe ik het steeds vaker op gevoel. Ook yoghurt/kwark ga ik niet afmeten, dat heb ik nooit gedaan trouwens.

Groetjes,
Sandra

Bedankt voor je tip Marsel, ik zal het zeker eens gaan proberen… Maar eerlijk gezegd heb ik al vaak vis geprobeerd, en ik vind het gewoon echt niet lekker.
Maar ehh, er zit toch altijd een geur aan vis? Want in welke viswinkel ik ook kom, of over het vis gedeelte van de markt loop, ik ruik er altijd een vislucht en dat vind ik echt niet lekker, brrrr ik moet er altijd van kokhalsen
Weet iemand van welke vis die lekkerbekjes worden gemaakt>? Misschien moet ik die dan maar eens zelf gaan bakken, maar dan zonder die vette korst en niet in frituurolie. Dan issie al een stuk gezonder

Groetje Anouk

Kabeljauw of Pangasius, dat is allebei witvis en ik vind het erg lekker. Gewoon eens proberen, nog gezond ook. Maar dan wel zonder die korst inderdaad, haha.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dankje Mriek, en dan bakken in de pan met olie? of boter? Of kan die dan ook weer op de BBQ? En hoe kruid je die visjes?

Groetje Anouk

owwwwwwwwww mama-snoeki jij bent al net zo’n held met vis als ikke

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

haha ja jij ook zo erg? Ik heb er echt geen verstand van hoor, maar ik vind het dan ook echt niet lekker, behalve dan een lekkerbekje of vissticks, maar dat telt eigenlijk niet mee he
Ik moet het toch maar eens gaan leren eten, als dat lukt, want ik kan Joey toch niet vis-loos op voeden

Groetje Anouk

jammie heerlijk vis, lindsey is er ook gek op gelukkig. alleen vind ik wel verse vis het lekkerste maar dat is zo weer zo duur. zeker hier want er zit hier echt een hele goede visboer maar dat merk je dan ook gelijk in de prijzen…beetje jammer. maargoed zalm uit de diepvries en dan lekker marineren in een knoflook olie even in de oven en dan smullen maar.

ach en verder zolang ze ergens af en toe maar een klein stukje van krijgen kan dat volgens mij echt geen kwaad. maarja chocola wordt toch een dilemma ik ben echt chocofreak en om het dan te delen…

liefs,
Rinske

Ik krijg er spontaan trek in, Morgen maar eens vis klaar maken

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers