Brandende vraag!

1broek pas ik nu helemaal niet meer, ik ben wel al twee kilo aan gekomen, maar dat is meer vocht denk ik want mijn buik is niet meer zo strak, haha.
ik ben nu verkouden , dus rust goed uit, ik heb de dokter al gebelt wat ik mag innemen, zoutoplossing in me neus en honningdrop eten en thee , maximaal 5 paracetemols, heb er maar 2 op, ik gebruik ze alleen als ik het echt nodig heb.
11sept heb ik mijn tweede echo dan ben ik 7 / 8 weken, ik hoop dat ik iets over het hartje te weten kom, en wanneer krijg je een foto mee naar huis want met de eerste echo kreeg ik die niet. helaas als ik het hartje zie koop ik een knufeltje voor de kleine :smiley: dat ga ik dan lekker tegen me buik aanhouden kan die er vast aan wennen

xx, Evaa

ja ik vind het ook zeker spannend! met de eerste echo zag ik op de monitor 5.4 met nog iets er achter en de gyn zij dat ik 5 weken was en daarnaast zag ik 14mm staan dus volgens mij is het dan zo groot?als ik volgende week donderdag mijn tweede echo heb denk ik dat ik iets van 7.6 weken ben, ik hoop echt hart activiteit te zien want ookal weet ik nog niet of het leeft, op de een of andere manier ben ik al gehecht aan het kleine wondertje in me buik!

ik hou julli zeker op de hoogte!

oke bedankt voor de informatie :smiley:
ik ben echt zenuwachtig! ik ga samen metmijn moeder en mijn vriend, me moeder zei: als we leven zien dan rijden we erna gelijk anar prenatal haha.
en vanaf wanneer kan je het hartje horen?

xx. Eva.

Het hartje laten horen in zo’n vroeg stadium heeft niks met willen te maken maar alles met kunnen. Ze kunnen het in dat stadium nog niet laten horen. Met een beetje geluk vanaf ongeveer 10 weken wel, maar grote kans dat het later pas te horen is.

Groetekes, Sje

okee, nou dus eigenlijk kom ik er achter of het left of niet leeft volgende week?
ant als je bij 7weken en 4dagen nog geen hartje is te zien is het dan fout?

even een ander vraagje: vanaf wanneer moet je kraamhulp bellen en moet je het de gyn nu al vertellen waar je wilt bevallen? en kan je vast stellen wie er bij mag zijn?

xxx. Evaa.

Je moet nu al meteen kraamhulp gaan regelen want anders loop je straks de kans dat je minder kraamhulp krijgt i.v.m. drukte.

Ik kreeg destijds van de verloskundige het advies om door te geven dat ik thuis wilde bevallen. Dan krijg je namelijk een uitgebreider kraampakket thuis geleverd.

Zo kun je tot op het laatste moment wachten met beslissen waar je wilt bevallen.

Stel, je geeft nu aan dat je in het ziekenhuis wilt bevallen dan krijg je een kleiner kraampakket. Als de bevalling begint en het gaat zo snel dat je niet eens meer de kans krijgt om naar het ziekenhuis te gaan, dan heb je te weinig spullen thuis in je kraampakket om thuis te kunnen bevallen.

Dus gewoon nu aangeven dat je thuis wilt bevallen en dan kun je aan het eind van de zwangerschap definitief beslissen wat je wilt. Dat kan namelijk nog per dag veranderen hoe je over thuisbevallen of in het ziekenhuis bevallen denkt.

Groetekes, Sje

oke dan doe ik dat :smiley: bedankt voor de supergoede tip!
volgende week zal ik de echofoto op desite zetten
maandag moet ik trouwens weer bloedprikken, vorige keer was de uitslag 615, dus als alles goed is moet het nu hoger zijn ofso…

ik ga zeker zoveel mogelijk proberen te genieten!

Xx, Eva.

Bij onze ziektekostenverzekeraar hadden ze verschillende kraampakketten. Dus kan inderdaad zijn dat jullie dezelfde pakketten naar iedereen sturen of dat het hier inmiddels ook veranderd is. Maar toen ik 3,5 jaar geleden van de jongste beviel waren er nog steeds verschillende pakketten voor thuis- en ziekenhuisbevalling.

Dus het kan blijkbaar per ziektekostenverzekeraar verschillen. Vandaar mijn tip om een thuispakket aan te vragen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Sep 2008 09:33:51

eva wacht daar nog even me tis nog veelste vroeg om kramzorg te regelen normaal pas vanaf de twaalfde week.

Ik heb meteen in de week na de zwangerschapstest gebeld voor kraamzorg. Afzeggen kan altijd nog. Het verschilt mogelijk per gebied in Nederland maar als je hier pas bij 12 weken gaat bellen, heb je al minder kraamzorg dan waar je recht op hebt. Gewoon vanwege de drukte.

Groetekes, Sje

Helaas Lieke moet het echt heel vroeg bijna nog voor je zwanger bent wil je zeker zijn van van de uren hulp waar je recht op hebt, nu wil het ook per streek nog wel eens verschillen, maar echt moet je het gelijk aanvragen

gr Tries

bij ons was het anders denk ook dat het per streek verschilt

nou ik heb vorige week gebeld was toen 7 weken zwanger en was maar goed ook het was erg druk en zat bijna vol.
Ze zei zelfs als je 14 dagen later zou bellen dat het voor die periode in april vol zit.
Nou daar sta je dan te kijken hahah
Vlug hulp regelen kan maar vlug genoeg geregeld zijn.

groetjes GYtha

Ja, zie je! Je kunt er maar beter te vroeg bij zijn dan te laat, want die kraamhulp heb je echt hard nodig!

Groetekes, Sje

ja ik heb het er donderdag wel even over met mijn gyn. eerst maar zien of er een hartje te zien is,

XXX. Evaa,

Lilypie In verwachting Ticker

maakt niet uit zwanger is zwanger dus kraamzorg regelen je kunt echt niet zonder. Ik heb ook nog geen hartje gehoord hoor!
Stel dat alles vol is! Moet er niet aan denken! dan zul je veel met mantelzorg moeten doen!

groetjes Gytha

en hoelang ben jij al zwanger dan gytha?
want ik las dat je bij 6.4 weken een hartje kon zien en bij 12 weken het kon horen.
maja, donderdag ben ik 7weken & 6 dagen hopen dat er wel hart te zien is.

xxx. Evaa

het hartje kunje pas met 11 weken zien en horen op de echo heb het zelf ook gehad

ben 8 weken zwanger maar nog geen echo gehad.
Verloskundige probeerde te luiseren maar was nog te vroeg

groetjes Gytha

betse eva

ik had het geluk ik kreeg mijn eerste ego met elf wken en drie dagen ,
toen ik de ego zag hoefte ik het hardje nog geen eens te horen ik zag ze leefde ze was erg druk aan het spelen in mijn buik .
dus ik heb alle elende niet meegemaakt gekregen zoals bij jullie , maar in plaats daarvoor andere problemen niks met de baby maar wel met mezelf.

ps over de kraamhulp daar weet ik niks over heb ik nooit gehad
ik heb zelf ook geen rust gehad ben eigelijk meteen toen ik uit het ziekenhuis was door gegaan met mijn huishouden enz enz .
hier kan ik je niet mee helpen .

gr de mama van leyla

veronique daniels