Brandende vraag!

ik heb inderdaad morgen weer en vaginale echo, en morgen ben ik 7 weken en 6 dagen, dus ik ben benieuwd :smiley:
heetf iemand misschien een tip tegen de misselijkheid ?
ik heb er vrijwel de hele dag last van.

xxx, Evaa.

Tips tegen misselijkheid?
's Ochtends half liggend in bed een bakje vanillevla eten.
Pepermuntjes of tictac helpt.

Niet 3 grote maaltijden eten maar gewoon elk uur een beetje eten. Zorg dat je maag “gevuld” blijft maar niet vol is.

En bij mij hielpen door de dag heen honingdropjes. (Van die bijenkorfjes van Venco). Ik pakte er zo af en toe een en dat is geen probleem volgens de verloskundige.

Drop bij zwangerschap is pas een probleem als je per dag hele grote hoeveelheden eet.

Groetekes, Sje

Bij mij hielp kauwgum wel wat. Ik had er bij nr 1 nooit last van gehad en bij nr 2 voortdurend tot aan het einde toe. Kauwgum maakt niet uit welke, gewoon die waar je zin in hebt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Het is eigenlijk voor iedereen verschillend wat er wel of niet helpt. Gewoon uitproberen. Je merkt vanzelf waar je tijdens die misselijkheid wel trek in hebt en wat een beetje helpt tegen het misselijke gevoel.

Ik was in de eerste zwangerschap echt vreselijk misselijk. Moest helemaal niet aan eten denken. Vond alles vies. En als ik dan probeerde te bedenken wat ik wel zou lusten was dat frikandel speciaal. Wie moet dat nou als ze misselijk is? Ik dus! Heb er heel wat op in die periode.

Beter 2 frikandellen speciaal als avondeten dan helemaal niks. Die kleine mop moet wel goed kunnen groeien. En weet je…ze is dol op frikandellen! Haha!

Groetekes, Sje

okee nou dan ga ik maar is wat proberen, ik werk nu 4/5 dagen per weerk 8 uur per dag ongeveer, en misselijk zijn is dan echt geen pretje, dus zal vrijdag met werken even een zakje dropjes in me zak doen, even proberen , hihi.

nou ik moet dus ook echt niet aan vette troep denken! ik ben GEK op mokka taart, nou stond den er vandaag gebakjes op tafel van een jarige, ik he niets op, ik had fruit bij me twee kiwi’s , iedereen keek me raar aan
ook van chocolade of chips of patat moet ik ook al niets hebben, prakjes savonds gaan er trouwens wel beter in als normaal, gelukkig want dat is gezond
en wie weet of brie ook niet mag? want ik hoorde wel camanbert, en schimmelkazen, maar niet van brie.

xxx, Evaa.

Rauwmelkse kaas wordt in Nederland niet zo heel veel verkocht heb ik me laten vertellen. De brie van de Aldi mag je bijv. gewoon eten. Gewoon even op de verpakking kijken of erop staat dat het rauwmelkse kaas is.

Verder mag je ook gewoon zoute haring. En gerookte zalm mag je juist weer helemaal niet. Zoute haring is zo vers dat de bacteriën die schadelijk zouden zijn de kans nog niet gekregen hebben en in gerookte zalm juist wel. Gerookte zalm valt namelijk ook onder rauwe vis en ondanks dat het vacuüm verpakt is over het algemeen, hebben de betreffende bacteriën daar al meer kans in gekregen om te vermenigvuldigen.

Groetekes, Sje

okee, bedankt voor de tips, ik ben namelijk gek op brie
nou over een half uurtje vertrek ik naar de gyn. ik laat weten hoe het is gegaan, en of er een hartje is gezien.

xxx, Evaa.

:D:D

heb het hartje gezien en gehoord :D:D wat fantastisch. ik heb foto’s die zet ik er in de loop van de dag nog even op,
het is 15mm groot en ik ben 7 weken en 2 dagen, 28 april uitgerekend , haha.
over vier weken naar de verloskundige hier in de buurt.

xxx, Evaa.

Super Eva dat je het hartje gehoort en gezien hebt
Het word dan opeens heel echt he
Geniet ervan meid want voor je het weet heb je een klein prulleke in je armen
en dat is ook genieten hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hartje gehoord, bij 7 weken? Dat lijkt me stug!

Groetekes, Sje

ik ga even de foto´s op me profiel zetten, met de foto waar de hartslag op te zien is, ik heb een inwendige echo gehad hea,

xx, Evaa.

Lilypie In verwachting Ticker

de foto staat erop, onderin zie je de hartslagmeter, helaas kunnen er nit meer foto’s op want heb er drie.

xxx, Evaa.

[img]http://bd.lilypie.com/SZtcp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” />

beste eva

een hele mooie ego ik heb hem van het begin stadium niet van mezelf gezien ,
was toen elf weken en drie dagen toen ik mijn eeste ego kreeg .
echt kei tof nu kun je al in gaan slaan voor de kleine .
heb je zelf al een gevoel wat het gaat worden ?
ik had dat namelijk wel toen ik zwanger was eigelijk daar voor al .

gr de mama van leyla

veronique daniels

ik zit zelf te denken aan een jongetje, maarja in december ben ik 20 weken en zie ik wel wat her word, hoop ik :D, ik ben 5 januari ook jarig dus heb al een verlanglijstje hahaha.
ik heb vandaag van mijn moeder twee rompertjes gehad die voor elk geslacht kan. ik had niet veracht het hartje te kunnen horen , zien wel. maar ik werd getrakteerd :smiley: daarna metmijn vriend en meoder gebak gaan eten, nu word mijn moeder voor het eerst oma, ze vind het nu wel leuk, maar moet er nog er aan wennen. ze steunt me gelukkig volledig!

xx, Evaa. ik ga slapen want dat heb ik ook hard nodig

Lilypie In verwachting Ticker

beste eva

dat hadden mijn ouders ook hoor als je jong zwanger bent moeten ze er altijd aan het idee wennen maar als het er eenmaal is zijn ze er niet meer bij weg te slaan .
ik weet alleen niet toen ik mijn eerste ego een hardje kreeg te horen ben het eigelijk vergeten zat zelf in een zware perioden dus weet er niet zoveel meer van .

gr de mama van leyla

veronique daniels