Heeft Fabiënne ook last van hoofdpijn of is ze lamlendig??
Is ze misschien afgevallen de laatste tijd?
Dat zouden allemaal symptomen kunnen zijn die wijzen op diabetes, dus misschien haar suikers even laten prikken.
Liefs, Anne
Heeft Fabiënne ook last van hoofdpijn of is ze lamlendig??
Is ze misschien afgevallen de laatste tijd?
Dat zouden allemaal symptomen kunnen zijn die wijzen op diabetes, dus misschien haar suikers even laten prikken.
Liefs, Anne
Op dit moment is ze alleen verkouden maar vanaf half januari heeft ze wel van alles onder de leden gehad, los van de blaasontstekingen … ver hoofdpijn heb ik haar nooit horen klagen en over het algemeen is ze levendig. Ligt ze moe op de bank dan heeft ze vaak ook koorts gepaard gaande met griep, buikgriep … spugen, diarree … ja daar wordt je ook lamlendig van!
Los van de hoeveelheid plas en graag drinken heeft de diabetes symptomen niet.
De arts van de huisartsenpost dacht aan een gaatje in haar blaas? Ik weet het niet … we wachten het maar af … onderzoek moet uitwijzen wat er aan de hand is.
Fijn dat je volgende week een afspraak bij de kinderarts hebt, want dit moet idd wel uitgezocht worden en is niet normaal.
Wel even een vraagje over het drinken. Drinkt ze altijd al zoveel of is dit van de laatste tijd? Want 1,5 liter vind ik behoorlijk wat voor een kind, dus dan is het een logisch gevolg dat ze zo vaak naar de wc moet.
Groetjes,
Sandra
@sandra … naast die 8x plassen op de wc heeft ze ook 2 volle luierbroekjes pr dag met alleen maar plas. Vindt je dat niet veel??
Maandag ga ik naar de kinderarts … dus dat schiet al op.
Fabienne drinkt vanaf baby af aan al behoorlijk. Het is echt een zuiplapje! ondanks haar vraag naar drinken, geef ik haar niet meer als 1,5 liter anders heeft ze straks weer dunne ontlasting. Ze slurpt graag van alles weg!
Ik weet nog wel toen ze een paar weken oud was, ze ontzettend veel huilde. Wat denk je? door haar meer drinken te geven dan aanbevolen, werd ze stil. ipv om de uur, om de 2 uur … en was al het huilen overdag en 's-nachts over.
Je zou bijna denken dat ze iets heeft als diabetes maar dat is ook gissen voor mij.
Ik schreef ook al eerder dat het vele drinken op diabetes zou kunnen duiden. Is er, ook toen ze in de babytijd al zoveel dronk, nog nooit op diabetes geprikt?
Wat betreft “gaatje in de blaas”, dat zou betekenen dat er dus urine in de buikholte lekt? Dan is die buikpijn ook niet heel vreemd, want dan zou ze bijv. een buikvliesontsteking kunnen hebben. Dat kan heel heftig zijn.
En meissie, beloof me: als er echt veel meer met die kleine meid aan de hand blijkt te zijn dan je huisarts dacht, ga dan op zoek naar een andere huisartsenpraktijk. Je moet kunnen vertrouwen op je huisarts en als je al zolang elke keer met smoesjes naar huis gestuurd wordt, dan heeft ze haar artsen-diploma’s bij een pak cornflakes gekregen!
Groetekes, Sje
@Sje … ik heb nu 3 verschillende huisartsen gehad + 2 x een huisarts van de huisartsenpost = dus 5 huisartsen waarbij de laatste zei; dat vele plassen en die volle luierbroekjes daarbij … niet verontrustend vond.
Ik begin van al die huisartsen echt grijs te worden van ergenis en boosheid!
Fabienne net opgehaald van de PSZ en daar zeggen ze ook; kind zit om de haverklap op de wc ??? gewoon zielig …
Ik vraag ook steeds of ze pijn heeft maar nee ?? Niks …
Begrijp jij het nog ???
Nee, ik begrijp er niks meer van.
Ik wil weten of ze een schimmelinfectie in de urinewegen heeft.
Ik wil uitgezocht hebben welke bacterie verantwoordelijk is voor die urineweginfectie die ze steeds blijft houden. (Als het dat inderdaad is!)
Ik wil een röntgenfoto van de urinewegen zien.
Ik wil een echo van de urinewegen zien.
Ik wil haar ontlasting onderzocht hebben.
Ik wil dat het bloed zo uitgebreid mogelijk onderzocht wordt (o.a. op diabetes!).
Ik snap werkelijk niet dat na al die weken nog geeneen arts in actie is gekomen. Echt, ik snap er niks van! Waardeloos gewoon om een kind en haar ouders zo onnodig te laten tobben.
Groetekes, Sje
@Sje … Dat wat je opsomt is een prima plan … ik snap ook werkelijk niet waarom alles zo traag verloopt en je op je achterste poten moet gaan staan.
Veel wordt weg gewuift, geen antwoord op gegeven … ze geven je vooral geen informatie. 2 huisartsen hebben op de kinderafdeling gewerkt en eentje is nieuw in de praktijk … maar net zo halstarrig lijkt wel.
Het lijkt wel of ze een bepaald beleid hanteren tegenwoordig. Als je na gaat hoeveel consulten fabienne heeft gehad + 2x HAP … een kweek dan is dat duurder dan in 1x van alles onderzoeken zoals jij schrijft. Zal het nu allemaal te duur zijn ??? Anders snap ik het beleid/onwil niet.
Moet niet gekker worden zeg dat ze die onderzoeken te duur vinden. Hoeveel is een mensenleven waard?! Staat geen geld tegenover toch?! Kan me niet voorstellen dat je het als arts op je geweten wilt hebben dat iemand blijvend invalide raakt of erger nog overlijdt door nalatigheid en verkeerde zuinigheid.
Als comazuipers niet op hoeven draaien voor de belachelijke onnodig hoge kosten die er voor ze gemaakt worden, dan mogen artsen zeker niet moeilijk doen over wat standaard onderzoeken bij een klein kind wat maar blijft tobben met onverklaarbare klachten!
Als je het mij vraagt, wil je huisarts je zolang mogelijk op consult laten komen om zelf extra te verdienen! Ze wist al lang dat ze je door moest sturen naar het ziekenhuis, maar dan zou de kinderarts er met haar geld vandoor gaan!
Zo, dat is eruit! Dit was mijn spreekbeurt.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 13 Mar 2012 13:49:31
Goed dat je hebt doorgepakt en de afspraak met de kinderarts hebt staan. Succes! Ik hoop dat de onderste steen boven komt.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
quote:
Ik hoop dat de onderste steen boven komt.
Zolang het maar geen niersteen is!
Groetekes, Sje
Sje … ik ga er vanuit dat als het een niersteen is dat ze daar ook pijn van heeft.
Ze heeft geen pijnklachten, ze heeft nergens last van nu.
Haar urine was nu schoon, net gebeld …
Laatste arts heeft haar van top tot teen na gekeken en voelde niets bijzonders …
Dergelijke ontstekingen gaan vaak gepaard met pijn maar zolang er verder geen symptomen zijn?
Ik denk, net als bij vele andere huisartsen, dat ze tamelijk afwachtend zijn wat betreft door sturen. Ze laten er liever 2 maanden over heen gaan om te zien hoe het verloop is, geven het kind het e.e.a. laten eens iets op de kweek zetten terwijl we liever zien dat ze een kind gelijk grondig onderzoeken. Als je dan toch urine op de kweek laat zetten, kijk dan gelijk ook andere zaken na. Ik vind dat een stuk efficienter. Tegenwoordig is de ouder, de patient de dokter en voert die het woord ipv de dokter.
En zo hoor ik meer van dit soort verhalen hoor! Toch zal men hier voor kiezen omdat het grote gros beter wordt. Mankeer je echt iets dan zegt men; waarom heb je zo lang gewacht? Tja … hoop toch wel dat ze me donderdag een verwijsbrief mee geeft.
quote:
na gekeken en voelde niets bijzonders ...
En heeft je huisarts tijdens haar opleiding via die aanbieding van cornflakes ook geleerd dat bepaalde dingen niet te voelen of te zien zijn?
Zucht…
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 13 Mar 2012 15:47:04
Jeetje Esther, wat een lang slopende zaak zo! Bizar hoe ze er mee om gaan inderdaad!
Onze huisarts is altijd vrij vlot met dingen. Maar heb ook wel eens het idee omdat het komt omdat ze zelf een jong echtpaar zijn, met 3 kinderen, waarvan de jongste nog geen jaar. Wat meer inlevingsvermogen of zo!
Groetjes Manderijn.
Zucht … huisartsen zijn vrouw en volgens mij hebben ze geen kinderen.
AH DAT IS HET hahahaha … pffff … ik weet niet of hetgebrek aan inlevings vermogen, ik denk perwsoonlijk HET ZEEUWSE STUGGE/STARRE en lees … ik ben geen zeeuwse van oorsprong ik mag niet stigmatiseren maar zo langzamerhand …
quote:
Onze huisarts is altijd vrij vlot met dingen. Maar heb ook wel eens het idee omdat het komt omdat ze zelf een jong echtpaar zijn, met 3 kinderen, waarvan de jongste nog geen jaar.
Hier hetzelfde, wij hebben een huisartenechtpaar met kinderen in de leeftijd van onze kinderen! En dat merk je duidelijk aan de manier waarop ze grondig en alert zijn.
En daarmee zeg ik niet dat huisartsen die niet in dezelfde fase zitten slechter of minder alert zijn, maar het is wel een voordeel in ons geval vind ik.
Groetekes, Sje