Blaas problemen ... reflux?

Ik snap er nu even helemaal niets van.

zoals ik eerder schreef; Fabienne heeft een blaasontsteking gehad en een kuur gekregen. Dit leek te helpen maar alle symptomen wezen er na 2 dagen toch weer op dat er iets aan de hand was. Op de kweek gezet, niets uitgekomen … Dat kinderen na een blaasontsteking problemen hebben met plassen is normaal en dus luierbroekje aan … ze geeft het nu weer regelmatig aan dat ze moet plassen. We prijzen haar! Is soms te laat en plast regelmatig in het broekje … (geeft niet)Vanmorgen op de PSZ waren haar kleren ineens door weekt van de plas, ondanks luierbroekje maar had ze NIETS gedronken. Ze heeft geplast op de PSZ, op de toilet zei de juf en ook thuis nog voordat we weg gingen. Vanmorgen thuis heeft ze een paar slokjes gedronken. De juf heeft haar vrschoond en vond het ook vreemd.

Waar komt die hoveelheid plas ineens vandaan ???
De juffen zeiden ook; fabienne is niet het kind wat opzettelijk in de broek zou plassen en los van dit, zo’n hoeveelheid door een schoon luierbroekje heen?

Ht enige waar ik nu aan denk is toch een soort van reflux … lang ophouden en in eens eruit komen maar wie ben ik? geen dokter Wil het wel graag begrijpen …

Weer naar de huisarts, is het enige advies.

Groetekes, Sje

Ik heb WEER een afspraak bij de HA … heb net een briefje zitten maken met hoe het gaat met plassen. Daar zit nogal wat variatie in.

Ben nu 5 keer geweest in 2 weken tijd?!

Wat vervelend voor het meissie. Hopelijk kunnen ze toch wat vinden. En 5 keer ha in 2 weken je eigen niets van aantrekken dan moeten ze der maar eens goed onderzoeken of doorverwijzen.

Ik zou op toch op een echo van de blaas ed aandringen.

Hopelijk is alles snel weer goed.

Liefs Michelle

Goed dat je weer naar de ha gaat. Je moet maar zo denken: hij/zij wordt ervoor betaald, dus ziet je graag komen Hopelijk komt er iets uit waar je iets mee kan. Sterkte en succes!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Reflux? Dat is spugen… Dus ik snap de link niet helemaal.
Wat niet wegneemt dat ik inderdaad denk dat ze eens goed nagekeken moet worden.
Misschien inderdaad een echo want zo lang last houden van de blaas is niet nromaal.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

@MamaH … blaas reflux komt ook voor. Dan gaat de urine van de blaas terug naar de nieren … Google het maar eens …

Na lang gepraat bij de HA, een co assistent erbij en nog een huisarts … kreeg ik te horen dat er wel wat bacterieen in haar urine zaten, weliswaar de gewone huis, tuin en keuken bacterieen maar goed daar kan toch iets tussen zitten wat de boel flink overhoop haalt.

Afgesproken dat ze nog 1 kuur Amoxicilline Clavulaanzuur krijgt in combi met 3x per dag cranberry tabletten voor de weerstand in de blaas. Om zo’n jong meisje nu al naar een specialst te sturen met al de nodige onderzoeken, dat kan altijd nog als het hier na niet over is. Als deze kuur voorbij is dan gaat er gelijk weer een plasje heen voor controle.

Ik vind dat er goed naar haar gekeken is en goed overlegd met elkaar omdat ze nu een dosering krijgt die normaliter niet zo gauw aan een 3 jarge wordt gegeven.

Ook nog een anti schimmel omdat het onderkantje wat droog en rood is, dit kan ook plas problemen geven.

We zullen zien …

Nou, hopelijk doet dit dan de truc en is ze straks weer helemaal de oude. Fijn dat er zo goed naar haar gekeken is!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Mijn nichtje heeft blaasreflux gehad. Als de symptonen die je noemt passen bij dit beeld, zou ik dit toch melden aan de HA. Dit kan namelijk leiden tot nierbekkenontstekingen en dat is hartstikke pijnlijk! Bovendien ook niet zonder risisco’s geloof ik. Mn nichtje moet een tijd aan de AB en is er uiteindelijk overheen gegroeid. Het heeft heel lang geduurd voordat ze die diagnose eindelijk gesteld hadden, dus wellicht toch handig om te vermelden.

Succes!

Lfs

Wat naar voor jullie en helemaal voor Fabienne zelf natuurlijk.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Nog nooit van gehoord joh!
Ik ga het straks eens googlen. Altijd handoig om van dat soort dingen af te weten!!

Fijn dat ze nu goed nagekeken is!
Hopelijk is deze kuur afdoende!

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Zucht … het gaat echt niet goed … Fabienne heeft vannacht flink over gegeven en is aan de diarree. Huisartsenpost gebeld ivm de dosering van de antibiotica.
We moeten er nu mee stoppen omdat ze er hartstikke ziek van word. Darmklachten zijn een bijverschijnsel van het middel.
Ze licht ziek op de bank, heeft net een zetpil gehad … we kijken het ven aan en anders is het morgen Weeeeeeeeeeer huisarts.
Wordt er een beetje gek van!
En voor Fabienne is het natuurlijk ook niet leuk.

Ach meis, wat sneu zeg. Dat ze nóg zieker wordt van iets waarvan ze juist beter zou moeten worden. Sterkte!

Groetjes,
M

Wat heftig joh. Echt heel sneu voor Fabienne, beterschap en sterkte.

Groetjes,
Sandra

op aanraden van de HA, gestopt met de AB … vanmorgen nog steeds aan de diarree. Voorlopig doen we even niets en kijken we hoe/of ze zich gaat herstellen.
Laten haar wel 3x per dag cranberrie slikken om weerstand in de blaas op te bouwen.

Hopelijk werkt dat spul dan voldoende, want dit is ook niets. Hopelijk hoeft ze niet opnieuw aan de AB!

Groetjes,
M

Dan zal ze een ander soort AB moeten krijgen of een lichtere dosering mits dit voldoende is om bacterieen te doden! Ik las laatst dat een blaasontsteking uit zichzelf geneest maar het duurt vele male langer dan met een AB kuur.

Ik lees dat ze ook een antimycoticum (antischimmel-geneesmiddel) gekregen heeft. Is de urine gecheckt op de aanwezigheid van een schimmelinfectie? Het kan namelijk zijn dat er een schimmelinfectie in bijv. de blaas zit en die gaat niet over door alleen maar met een antimycoticum lokaal (dus op de plek waar het rood en geïrriteerd is) te smeren. Dan moet ze een oraal antimycoticum krijgen.

Dus als het hier na alsnog niet over is, aandringen op onderzoek naar de aanwezigheid van een schimmel in de urine.

Groetekes, Sje

Een oraal antimycoticum vond ze niet nodig. Ik heb het zalfje voor de schimmel overigens niet gebruikt … was haar nu vaker met een schoon washandje en een beetje lauw water. Sowieso 3x per dag. Dat plekje wat ze had is nu zo goed als weg en de roodheid ook.

De diarree heeft ze nog … ze heeft wel wat gegeten vanavond en op zich gaat het redelijk met haar. Ze laat wel de nodige plasjes lopen evenals de rest … het is een beetje half om half. Dus hopelijk gaan we binnenkort de goede kant op en anders weer terug naar de HA.

Ook al is dat geïrriteerde plekje bij na weg, dan nog wil dat niet zeggen dat een schimmelinfectie in de blaas de oorzaak van de klachten niet kan zijn. Schimmels reageren niet op antibiotica dus dat zou wel verklaren waarom antibiotica geen effect hebben op de klachten. Vandaar dus: laat checken of er een schimmel in de urine aanwezig is.

Groetekes, Sje